Skocz do zawartości
zborek

[amortyzator] Giant talon 2

Rekomendowane odpowiedzi

zborek

Witam.mam rower Giant talon 2 29er 2016 i chciałbym wymienić w nim amortyzator na jakiś niedrogi powietrzny.Tam jest zwykła główka ramy, tak więc jak szukałem w necie gorzej jest z wyborem, więcej jest w dobrej cenie amortyzatorów tapered. szukam czegoś niedrogiego lepszego niż mam teraz, nie zależy mi na wadze.Czego szukać Sr Raidon, Rock Shox Recon Silver TK, czy da się do tej ramy zamontować amortyzator tapered po zmianie sterów?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin86Poznan

Zobacz w Piwnicy  Oni mają fajne wyprzedaże, może akurat coś dla Ciebie się znajdzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Tyle że w piwnicy mają głównie amory pod ośkę 15.

Pisz do użytkownika @Activia, on może Ci coś wynajdzie. Jeżeli nie masz dużego budżetu to ja bym polecał Raidona, ewentualnie Epixona jeżeli zależy Ci na wadze.

Rock Shox'a przy niskim budżecie nie opłaca się brać, jak coś znajdziesz to nie ma gwarancji producenta i jest to jeden z niższych modeli. SR może nie ma takiej renomy jak RS czy inne firmy, jednak w przyzwoitej cenie dostajesz fajny amor + gwarancje itd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek
Napisano (edytowane)

Szukam do kwoty max 700zł,  im mniej tym lepiej ,w Piwnicy patrzyłem, czytałem już trochę. Rower kupiłem w tamtym roku nowy w czerwcu i przed sezonem w kwietniu chcę oddać rower na serwis generalny i wymienić amortyzator, reszta jak na razie mi pasuje, nie zależy mi na wadze, nie ściągam się ale po fajnym terenie Trójmieskiego Parku Krajobrazowego lubie pojeździć jak też do pracy dojeżdżam rowerem. A jak porównując Sr Raidon do Rock Shox Recon Silver, który lepszy? Czy te stery z linku załatwiają sprawę, moge je zamontować do mojej ramy i wtedy szukać amora tapered? Tyle wiem że chciałbym jeszcze manetke blokady na kierownicy 

Edytowane przez zborek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Powinni załatwić. tyle że wtedy masz dodatkowy koszt + jakiś 1cm do wysokości główki. Dla mnie zabieg niewarty zachodu. Co innego gdybyś już miał amor taper i musiałbyś się ratować.

Jeżeli chodzi o porównanie to Raidon ma golenie 32mm, powinien być zatem nieco sztywniejszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

Znalazłem używany  Rock Shox Recon Silver Solo Air  i będę kupował, mam nadzieję że będę zadowolony i będzie to lepsze niż co mam teraz. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

Czy ktoś może mi napisać jak w hierarchii stoi ten amortyzator Rock Shox Recon Silver TK do koła 29? Tak z ciekawości pytam. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Nisko, niżej jest chyba tylko XC30 i XC32.

Recon Gold to jest amor warty zainteresowania, jest to nieco cięższa wersja RS Reba.

Osobiście na Twoim miejscu wolałbym kupić nowego Suntoura niż używanego RS. Możesz trafić fajną sztukę albo totalnego trupa. Kupiłeś używany amor wysyłkowo?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

Tak kupiłem używany amortyzator z demontowany z roweru Cube LTD Pro 2017 za 350 zl plus wysyłka. Czekam teraz na paczkę. To będzie mój pierwszy powietrzny amor. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Jak za tą cenę to nie jest źle. Zrób sobie serwis nawet jeżeli właściciel podpisał krwią papierek że serwis robił :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piwnicaMarek

waży 2,4 kg ten recon czyli prawie tyle co suntoru więc na wadze nic nie zyskasz. 

Tłumik turnkey czyli najbiedniejszy z rockshoxa.  Zrobiłeś wymiane taką se.. No ale rockshox zawsze lepszy... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, piwnicaMarek napisał:

waży 2,4 kg ten recon czyli prawie tyle co suntoru więc na wadze nic nie zyskasz. 

Chyba sobie żartujesz. SR Raidon waży +/- 2kg, czyli masz około 400 gramów mniej. Dodatkowo z tego co kojarzę to Raidon ma aluminiowe golenie górne a RS stalowe. Epixon waży już jakieś 1800 gramów.

Edytowane przez skom25

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Recon silver to kupa złomu (jak @skom25 wspomniał golenie stalowe, ciężkie, wiotkie i lubią sobie rdzewieć). W każdym razie ma dwa plusy: otwarta kąpiel olejową i serwisowalny tlumik.

W każdym razie na pewno nie jest to "cięższa wersja reby" ze względu na inną konstrukcję sprężyny powietrznej (inne objętości i brak ich regulacji, inny mechanizm wyrównywania ciśnienia) czy też powszechnie stosowany tłumik TK.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

To Raidon lepszy od tego Rock Shox?  Widziałem na Olxie nowego Raidona za 500 kilka zeta. Chodzi mi o stosunek ceny do jakości i nie wielkich pieniędzy, zawsze można dopłacić do lepszego ale nie mam 1000zl na amor. I do mojej jazdy nie oczekuję cudów za małe pieniądze. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Napisano (edytowane)

Ja bym brał Raidona, chociażby z tego względu że jest cały aluminiowy.

Z Rock Shox'em jest taki problem że są to makabrycznie drogie amortyzatory jeżeli chce się kupić coś z oficjalnej dystrybucji. Kolega z piwnicy rowerowej oferował Ci nowy za 1000 zł. W tej cenie jest Epixon który waży ~600 gramów mniej i ma dużo lepszą powłokę na goleniach górnych. Na dodatek nie jestem przekonany czy ta 2 letnia gwarancja to gwarancja producenta ( raczej nie).

Nie wiem co masz na OLX ale tak jak pisałem odezwij się do @ACTIVIA, za niewiele więcej będziesz miał Raidona z gwarancją producenta itd. Natomiast jeżeli chcesz to możesz ryzykować. Czasami można trafić w niewielkich pieniądzach perełkę ( mój znajomy chciał pozbyć się szybko Recona Gold 29', sprzedał go w kilka godzin bo wystawił za 500 zł podczas gdy warty był około 900 zł, stan idealny) lub totalnego trupa.

Dlaczego tak mocno sugeruję kupienie coś na gwarancji? Amor ma zbyt dużo części które mogą "paść" z nie do końca znanych przyczyn. Zakładam że nie chciałbyś kupić używanego amora żeby za chwilę okazało się że padł np. tłumik którego cena zbliża się do wartości całego amora.

PS: Pamiętasz że musisz mieć pompkę do amora?

Edytowane przez skom25
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

Tak, o pompce pamiętam, będę kupował GIYO bo ją polecacie. Amortyzator już kupiłem, sprzedawca mówił że ma przejechane 500 km, tak więc to nic. Więc jak przyjdzie to zamontuję i zobaczę, pojeżdżę, myślę że i tak będzie lepiej niż to co mam teraz, chociaż nie wiem bo nigdy nie jeździłem na powietrznym. W razie niezadowolenia myślę że uda mi się sprzedać w tej samej cenie co kupiłem  i będę dalej szukał okazji na inny amor. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

Dziękuję za odpowiedź, tak więc z pompką się wstrzymam, sam serwisować amortyzatora nie będę, nie mam narzędzi . A amortyzator wybrałem ten a nie inny ze względu na cenę. Z innej beczki pytanie, jak się dziękuję za pomoc, jakieś plusy? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • A5P3R
      Przez A5P3R
      Hej wam  
      Potrzebuję pomocy  a mianowicie w moim boxxerze WC 2014 (zwykła wersja bez żadnych usprawnień jak na załączonym obrazku) znalazłem rozszczelniony pierścień od korka komory powietrznej w miejscu gdzie narysowałem i teraz pytanie: czy da się sam ten pierścień wyjąć i wstawić coś innego (wątpię) czy ewentualnie mogę wsadzić cały "zamiennik" w postaci tego co znalazłem? Bo oryginalny korek z którego mi ucieka właśnie powietrze znalazłem tylko w stanach i Anglii za prawie 400-500zł  Pozdrawiam cieplutko 




    • Eninz
      Przez Eninz
      Hej, powoli zabieram się do serwisu swojego raidona z roku 2017 tak obstawiam i wiem jak się wszystko robi. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz wiem  że jest to wręcz zabronione ale co wy na to żeby po serwisie dodać z 5/10 ml do dolnych lag po złożeniu wszystkiego i wstrzyknięcie oleju. Wiem że niektórzy tak robia tylko bardziej w np Aionie/Durloxach. Czy może to poprawić pracę amortyzatora/ zepsuć coś jak można tak zrobić i ma to poprawić prace amortyzatora to jaki olej i ile go wlać do każdej strony?
    • greenmagic
      Przez greenmagic
      Witam!
      Na początku tego roku zbudowałem rower elektryczny na bazie roweru B'Twin RockRider 540S.
      Opis projektu.
      Rower jest ciężki, waży około 25kg, ja około 80kg, więc nie zależy mi na tym czy amortyzator waży 1kg czy 3kg.
      Przyszedł czas na zmianę przedniego amortyzatora ze sprężynowego SUNTOUR XCR 120mm na amortyzator z komorą powietrzną i tłumieniem odbicia.
       
      Wymagania fizyczne amortyzatora:
      Rozmiar koła 27,5" Główka ahead 1 1/8" Oś 9mm Skok 100mm lub najlepiej 120mm Blokada skoku nie jest mi potrzebna - nie używam jej Zastosowanie:
      Jazda po lesie, polach, asfalcie. Żadnych skoków, ciężkiego terenu. Budżet:
      Około 1000-1200zł Obecne pomysły:
      Manitou Markhor 100mm        (jest możliwość usunięcia dystansu 20mm i zrobienia skoku 120mm, martwią mnie lagi o średnicy 30mm - nie wiem czy przy mojej masie ok 80kg będzie ok, lecz podobno mimo małej średnicy jest sztywny, czytałem o nim bardzo dużo dobrych rzeczy, na razie mój faworyt) Raidon XC LO-R                         (tutaj skok 120mm mam od razu, jest około 400zł tańszy niż Markhor) Epixon XC LO-R                          (również 120mm, około 200zł tańszy niż Markhor)
      Rock Shox 30 GOLD RL
      Rock Shox Judy Silver TK         (jest też wersja gold, prawie dwukrotnie droższa z innym rodzajem tłumika - warto dopłacić?)
    • Iqus
      Przez Iqus
      Witam  przede wszystkim wszystkich na forum  
      Mam problem i poszukuje porady. W swoim rowerze postanowiłem wymienić wysłużony amortyzator na nowy. Nowy kupiłem z takimi wymiarami jak stary czyli średnica rury sterowej 1 1/8" itd.. Przyszedł właśnie nowy amortyzator i wszystko się zgadza oprócz tego, że mój stary widelec nie jest gwintowany, a ten nowy ma gwint na rurze sterowej. Proszę o odpowiedź, czy mimo gwintu mogę resztę rzeczy przełożyć ze starego widelca? Czy mogę na to nałożyć zwykły mostek? Czy jednak będzie problem, że po gwincie mostek z kierownicą będzie się ślizgał? Czy wbije też bez problemu gwiazdkę do takiego widelca? 
       


    • Kacpe2403
      Przez Kacpe2403
      Siemka, chciałem zapytać czy Manitou Circus Expert 100mm jest lepszy do dirtu od Rst Dirt T 100mm? Jakie są główne różnice i czy początkujący da radę ustawić tego Manitou? Który lepszy na pumptrack, street a który na hopki?
×