Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

zborek

Witam.mam rower Giant talon 2 29er 2016 i chciałbym wymienić w nim amortyzator na jakiś niedrogi powietrzny.Tam jest zwykła główka ramy, tak więc jak szukałem w necie gorzej jest z wyborem, więcej jest w dobrej cenie amortyzatorów tapered. szukam czegoś niedrogiego lepszego niż mam teraz, nie zależy mi na wadze.Czego szukać Sr Raidon, Rock Shox Recon Silver TK, czy da się do tej ramy zamontować amortyzator tapered po zmianie sterów?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin86Poznan

Zobacz w Piwnicy  Oni mają fajne wyprzedaże, może akurat coś dla Ciebie się znajdzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Tyle że w piwnicy mają głównie amory pod ośkę 15.

Pisz do użytkownika @Activia, on może Ci coś wynajdzie. Jeżeli nie masz dużego budżetu to ja bym polecał Raidona, ewentualnie Epixona jeżeli zależy Ci na wadze.

Rock Shox'a przy niskim budżecie nie opłaca się brać, jak coś znajdziesz to nie ma gwarancji producenta i jest to jeden z niższych modeli. SR może nie ma takiej renomy jak RS czy inne firmy, jednak w przyzwoitej cenie dostajesz fajny amor + gwarancje itd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek
Napisano (edytowane)

Szukam do kwoty max 700zł,  im mniej tym lepiej ,w Piwnicy patrzyłem, czytałem już trochę. Rower kupiłem w tamtym roku nowy w czerwcu i przed sezonem w kwietniu chcę oddać rower na serwis generalny i wymienić amortyzator, reszta jak na razie mi pasuje, nie zależy mi na wadze, nie ściągam się ale po fajnym terenie Trójmieskiego Parku Krajobrazowego lubie pojeździć jak też do pracy dojeżdżam rowerem. A jak porównując Sr Raidon do Rock Shox Recon Silver, który lepszy? Czy te stery z linku załatwiają sprawę, moge je zamontować do mojej ramy i wtedy szukać amora tapered? Tyle wiem że chciałbym jeszcze manetke blokady na kierownicy 

Edytowane przez zborek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Powinni załatwić. tyle że wtedy masz dodatkowy koszt + jakiś 1cm do wysokości główki. Dla mnie zabieg niewarty zachodu. Co innego gdybyś już miał amor taper i musiałbyś się ratować.

Jeżeli chodzi o porównanie to Raidon ma golenie 32mm, powinien być zatem nieco sztywniejszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

Znalazłem używany  Rock Shox Recon Silver Solo Air  i będę kupował, mam nadzieję że będę zadowolony i będzie to lepsze niż co mam teraz. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

Czy ktoś może mi napisać jak w hierarchii stoi ten amortyzator Rock Shox Recon Silver TK do koła 29? Tak z ciekawości pytam. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Nisko, niżej jest chyba tylko XC30 i XC32.

Recon Gold to jest amor warty zainteresowania, jest to nieco cięższa wersja RS Reba.

Osobiście na Twoim miejscu wolałbym kupić nowego Suntoura niż używanego RS. Możesz trafić fajną sztukę albo totalnego trupa. Kupiłeś używany amor wysyłkowo?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

Tak kupiłem używany amortyzator z demontowany z roweru Cube LTD Pro 2017 za 350 zl plus wysyłka. Czekam teraz na paczkę. To będzie mój pierwszy powietrzny amor. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Jak za tą cenę to nie jest źle. Zrób sobie serwis nawet jeżeli właściciel podpisał krwią papierek że serwis robił :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piwnicaMarek

waży 2,4 kg ten recon czyli prawie tyle co suntoru więc na wadze nic nie zyskasz. 

Tłumik turnkey czyli najbiedniejszy z rockshoxa.  Zrobiłeś wymiane taką se.. No ale rockshox zawsze lepszy... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, piwnicaMarek napisał:

waży 2,4 kg ten recon czyli prawie tyle co suntoru więc na wadze nic nie zyskasz. 

Chyba sobie żartujesz. SR Raidon waży +/- 2kg, czyli masz około 400 gramów mniej. Dodatkowo z tego co kojarzę to Raidon ma aluminiowe golenie górne a RS stalowe. Epixon waży już jakieś 1800 gramów.

Edytowane przez skom25

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Recon silver to kupa złomu (jak @skom25 wspomniał golenie stalowe, ciężkie, wiotkie i lubią sobie rdzewieć). W każdym razie ma dwa plusy: otwarta kąpiel olejową i serwisowalny tlumik.

W każdym razie na pewno nie jest to "cięższa wersja reby" ze względu na inną konstrukcję sprężyny powietrznej (inne objętości i brak ich regulacji, inny mechanizm wyrównywania ciśnienia) czy też powszechnie stosowany tłumik TK.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

To Raidon lepszy od tego Rock Shox?  Widziałem na Olxie nowego Raidona za 500 kilka zeta. Chodzi mi o stosunek ceny do jakości i nie wielkich pieniędzy, zawsze można dopłacić do lepszego ale nie mam 1000zl na amor. I do mojej jazdy nie oczekuję cudów za małe pieniądze. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Napisano (edytowane)

Ja bym brał Raidona, chociażby z tego względu że jest cały aluminiowy.

Z Rock Shox'em jest taki problem że są to makabrycznie drogie amortyzatory jeżeli chce się kupić coś z oficjalnej dystrybucji. Kolega z piwnicy rowerowej oferował Ci nowy za 1000 zł. W tej cenie jest Epixon który waży ~600 gramów mniej i ma dużo lepszą powłokę na goleniach górnych. Na dodatek nie jestem przekonany czy ta 2 letnia gwarancja to gwarancja producenta ( raczej nie).

Nie wiem co masz na OLX ale tak jak pisałem odezwij się do @ACTIVIA, za niewiele więcej będziesz miał Raidona z gwarancją producenta itd. Natomiast jeżeli chcesz to możesz ryzykować. Czasami można trafić w niewielkich pieniądzach perełkę ( mój znajomy chciał pozbyć się szybko Recona Gold 29', sprzedał go w kilka godzin bo wystawił za 500 zł podczas gdy warty był około 900 zł, stan idealny) lub totalnego trupa.

Dlaczego tak mocno sugeruję kupienie coś na gwarancji? Amor ma zbyt dużo części które mogą "paść" z nie do końca znanych przyczyn. Zakładam że nie chciałbyś kupić używanego amora żeby za chwilę okazało się że padł np. tłumik którego cena zbliża się do wartości całego amora.

PS: Pamiętasz że musisz mieć pompkę do amora?

Edytowane przez skom25
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

Tak, o pompce pamiętam, będę kupował GIYO bo ją polecacie. Amortyzator już kupiłem, sprzedawca mówił że ma przejechane 500 km, tak więc to nic. Więc jak przyjdzie to zamontuję i zobaczę, pojeżdżę, myślę że i tak będzie lepiej niż to co mam teraz, chociaż nie wiem bo nigdy nie jeździłem na powietrznym. W razie niezadowolenia myślę że uda mi się sprzedać w tej samej cenie co kupiłem  i będę dalej szukał okazji na inny amor. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zborek

Dziękuję za odpowiedź, tak więc z pompką się wstrzymam, sam serwisować amortyzatora nie będę, nie mam narzędzi . A amortyzator wybrałem ten a nie inny ze względu na cenę. Z innej beczki pytanie, jak się dziękuję za pomoc, jakieś plusy? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • BetoNova
      Przez BetoNova
      Oddam (ewentualnie w zamian przygarnę 4-pak :D) używany amortyzator Suntour NEX 4610 V4, wymontowany z Kellysa Axisa. Używan jakieś 5 lat, przez ostatnie 2 zablokowany. Rdza tu i tam. W zasadzie ugina się, może komuś się przyda do składaka na zimę czy coś. Ja zamieniłem go na sztywniaka i szkoda mi go wywalić na złom :]
      1 1/8", pod oś trekkingowo-mtb 100mm
      Odbiór w Szczecinie.
      Jak ktoś bardzo chce, mogę wysłać paczkomatem.
       
      Mam do oddania także osie z szybkozamykaczami.




    • siti07
      Przez siti07
      Witam. Mam problem ponieważ zastanawiam się  nad kupnem amortyzatora " amortyzator SR SUNTOUR Raidon 27,5 XC R 120mm" do starej ramy firmy SHIMANO MAGNUM ELITE. Rama jest aluminiową dobrze wyważona i darzę  ją  sentymentem dlatego chciałem ja zostawić a rower wyremontować.  Stary amortyzator był firmy ZOOM i rura montażowa  jest cała prosta i ma 28,6 mm, a w Nowym amortyzatorów jest stożek  i jest tam też podany wymiar 28,6 mm tylko nie wiem czy to jest mierzone na początku czy na końcu rurki. Pytanie moje jest takie czy nowy amortyzator mi podejdzie czy będę musiał kupić  jakieś inne łożyska czy jakieś redukcje o ile są? Dziękuję  i pozdrawiam.
    • Xeno6057
      Przez Xeno6057
      Witam, chce kupic sobie nowy amortyzator. Mam 700zł, Aktualnie posiadam fabryczny z Speca pitch (27.5). Chciał bym coś pod xc co zbieralo by dobrze nierownosci w lasach itp. Altualnie mam 100mm skoku, ale nowy moze miec do 120mm
    • atiti
      Przez atiti
      Pozdrawiam Wszystkich
      Chcę przedstawić Wam stosunkowo prosty i tani sposób na widelec do kół 26 calowych zastępujący amortyzator.
      Coraz więcej osób dochodzi do wniosku, że trzeba wymienić stary, ciężki i niedziałający amortyzator przedni.  I co mogą użyć w zamian. Zwykłe sztywne widelce do kół 26 calowych są za małe. Wsadzenie ich zamiast amortyzatora spowoduje opadnięcie przodu roweru i rower stanie się bardziej narowisty w jeździe. Podniesienie samej kierownicy nie zmieni prowadzenia roweru bowiem źródłem problemu jest obniżenie główki ramy. Nowe sztywne widelce o takiej samej odległości oś koła – początek rury sterowej widelca [A-C] i lżejsze waga około 840 gram wobec 2,5kg amortyzatora są bardzo drogie np. Mosso ok 330zł i Force ok 270zł.
      I oto moje rozwiązanie, które rozwiąże palący problem wymiany amortyzatora przedniego w setkach a nawet tysiącach rowerów typu hardtail i przerobienie je na „sztywniaki” rowery bez amortyzacji, które są lżejsze, szybsze na twardej nawierzchni, lepiej przyśpieszają itp. … ;-)
      Narzędzia w dłoń i do roboty czynić druciarstwo ale niewielkie.
      Co potrzebujemy:
      Brzeszczot, pilnik do metalu, imbus chyba 5mm, metrówkę, ołówek, miejsce do pracy, trochę czasu (do 8 godzin z przerwą na kawę lub dwie) i widelec pod koła 28 o wartości [A-C] ok 41-43 cm, można znaleźć na Alle do 50zł

      oraz specjalne adaptery dostępne na AliE koszt z wysyłką 35zł (Bicycle V Brake Extension 406 to 451 Conversion Seat Converter 16-20inch Adapter) czas oczekiwania ponad miesiąc.



      1.       Ucinamy oba piwoty brzeszczotem, tak aby wystawały ok 2-3mm ponad powierzchnię. Gdy piwoty są wkręcane to mamy mniej pracy bowiem je tylko wykręcamy.

      2.       Przykręcamy piwot do widelca. Nakładamy szczękę  hamulca V-Brake na piwot adaptera. I co się okazuje, że adapter nie pasuje bowiem szczęka blokuje się o adapter. Spowodowane to jest tym, że ten adapter służy do montażu większych kół w ramie i widelcu.

      3.       I co teraz nadchodzi czas na pilnik. Należy zebrać część materiału z tej części adaptera, która jest przykręcona do widelca. pracujemy tak długo aż szczęka hamulca nie będzie ocierać o ścieraną powierzchnie adaptera. Ja zebrałem około 3-4mm. Można użyć szlifierki elektrycznej lub innego narzędzia. Minusem tego rozwiązania jest niewątpliwe osłabienie adaptera. W związku z tym, że ten rower będzie używany przez dziewczynę do jazdy po mieście a hamulce będą średnio ustawione (blokowanie koła nie będzie następowało od razu po lekkim naciśnięciu klamki) mi to nie przeszkadza. Do ambitniejszej jazdy w terenie proponuję od spodu adaptera podkleić dwuskładnikowym klejem do metalu stalowy płaskownik i go pomalować.

      4.       Przerwa na kawę lub inny napój z bąbelkami.
      5.       Powtarzamy punkt 3 dla drugiego piwota.
      6.       I wielki finał. Wkładamy koło do widelca i zakładamy obie szczęki V-Braków z klockami i podziwiamy nasze „niewielkie” druciarstwo.


      Link do galerii zdjęć w lepszej rozdzielczości: https://tufotki.pl/SnqS9
      Waga "mojego Mosso" to 1280g, gdy skrócę rurę sterową z gwintem o kilka centymetrów będzie jeszcze mniej.
      Oczywiście można zrobić to inaczej mając dobrego spawacza w okolicy. Wtedy tylko ucinamy piwoty i spawamy je ok 2cm niżej. Potem jeszcze tylko „kosmetyka” to jest: szlifowanie miejsc po wyciętych piwotach, przygotowanie do malowania i pomalowanie widelca.
       

    • d1scoo
      Przez d1scoo
      Witam, mam problem ponieważ skladam rower i zobaczyłem że mam lekko za krótką rure sterową i mam pytanie czy moge tak jeździć i czy da się to jakoś zniwelować 


×