Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dzień dobry, czy mogę łączyć przedni blat narrow wide z kasetą 9rz i łańcuchem 9rz? Przednia zębatka wg opisu dedykowana do napędów 10-12.

Edytowane przez endriu
Napisano (edytowane)

Cześć, teraz odkryłem ten temat i zacząłem się zastanawiać, czy niezbyt frywolnie wybrałem rzeczy do wymiany w starym rowerze. Myślałem, że to wszystko się ze sobą jakoś dogada, ale może jestem w błędzie i jednak trzeba to jakoś bardziej dobrać? Chcę tam wrzucić korbę shimano fc-m311, wolnobieg mf-tz500 i łańcuch KMC X8. Będzie ok?

Edytowane przez trocha
Napisano

Witam, proszę o pinie fachowców, 

mam zamiar zmontować taki zestaw:

Korba: Shimano Ultegra FC-R8100 (12-rzędowa, 46/36T)

Kaseta: Shimano Ultegra CS-R8000 (11-rzędowa, 30/11T)

Przerzutka TYŁ: Shimano 105 RD-R7000 (11-rzędowa) krótki wózek

Przerzutka PRZÓD: Shimano 105 FD-R7000 lub Shimano Ultegra FD-R8000  (11-rzędowa)

Łańcuch: Shimano Ultegra CN-HG701 (11-rzędowy)

Klamkomanetki: Shimano 105 ST-R7000 (11-rzędowe)

 

Korba jest 12 rzędowa ale tylko taka ma ten układ zębów który mi odpowiada. Czy taki zestaw będzie dobrze pracował? Zastanawiam się nad przerzutką przednią - mam już kupioną 105 R7000, ale podobno przy różnych grupach korby i napędu lepiej jest zamontować przerzutkę wyższej klasy (w tym wypadku FD-R8000) aby płynniej pracowała - czy to rozumowanie jest prawidłowe?

z góry dziękuję za porady i pozdrawiam M.

Napisano

@maszp Z korbą nie powinno być problemów. Przy tej generacji przerzutek nie będziesz raczej czuł różnicy. W poprzednich może to było bardziej odczuwalne, a już szczególnie przeskok między generacjami. Ale jak róznica nie jest duża, możesz dopłacić ;)

  • +1 pomógł 1
Napisano
7 godzin temu, maszp napisał:

Korba jest 12 rzędowa ale tylko taka ma ten układ zębów który mi odpowiada.

Była ultegra r8000 46-36 ale pewnie ciężko dostać, za to rs510 46-36 kupisz za 5 stów

 

7 godzin temu, maszp napisał:

Zastanawiam się nad przerzutką przednią - mam już kupioną 105 R7000, ale podobno przy różnych grupach korby i napędu lepiej jest zamontować przerzutkę wyższej klasy (w tym wypadku FD-R8000) aby płynniej pracowała - czy to rozumowanie jest prawidłowe?

Bez znaczenia. BTW regulacja przednich przerzutek r7000/8000 i w górę jest trochę upierdliwa, u siebie wywaliłem r8000 i zamontowałem 6800😁

  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dodatkowe pytanie do posta powyżej: czy linia łańcucha przesunięta o 1mm na zewnątrz stanowi problem? W systemie 11 rzędowym (mam wszystko 11s prócz korby) wynosi ona 43,5mm w systemie 12 rzędowym (korba) wynosi ona 44,5mm - czy to nie będzie powodować problemów na przedniej przerzutce lub za szybkim zużywaniu się korby lub kasety?

Napisano (edytowane)

Cześć,

 

Trek Marlin 6 gen 3, w obecnej konfiguracji korba ProWheel C10Y-NW 30T, kaseta Deore M4100, przerzutka Deore M5120, długi wózek. Chciałbym wymienić korbę na 32T, może zrobić upgrade na 11rz.

Z tego co widzę, rama jest bez boost 135 QR, czyli lina łańcucha 49mm a większość korb obecnie ma 52mm. Czy możecie polecić jakąś korbe która podpasuje do obecnego zestawu aby przejść z kwadratu na HT2, ewentualnie poźniej pozwoli przejść z 10rz na 11rz? Czy korba Prowheel MPX 11-TT 6deg offset będzie pasowała aby zachować linię łańcucha 49mm?

Edytowane przez maciekelga
Napisano (edytowane)

Nie umiem do kupy pozbierać myśli i przekazać co chcę uzyskać ale się postaram. 
Napęd w moim rondlu to:
-klamkomanetki Sram Apex 1 mechaniczne,
-korba FSA Omega Evo 42T,
-kaseta Microshift 11-42T,
-przerzutka SRAM Apex 1.

Na ten moment zależy mi tylko na wymianie klamkomanetek, na wersje hydrauliczną ale chciałbym kupić którąś z wyższych grup. Początkowo myślałem by zaopatrzyć się w prawą klamkę Force 22 HRD (choć tu nie jestem pewny jak z kompatybilnością), na lewą manetkę wpadłby oczywiście Force 1. Później z biegiem czasu chciałbym dążyć do pełnej grupy Force lub Rival ale w pierwszej kolejności wywalić te śmieszne hamulce fabryczne i zastąpić je hydraulicznymi. Z drugiej strony zastanawiam się skoro już inwestuje to może lepiej przejść przyszłościowo na napęd 1x12/13 AXS? 

Edytowane przez DominiqrLee
Napisano

@DominiqrLee Osprzęt grawelowo/szosowy jest aktualnie tak poszatkowany przez producentów, że jest to w sumie zmiana wszystko-albo-nic. Jeżeli chcesz poprawić hamowanie ( tzn mieć mocniejsze hamulce ) kup metaliczne klocki + większe tarcze. Mechaniczne hamulce dostają potężnego kopa jeżeli zmienisz pancerze na bezkompresyjne ( np Jagwire KEB-SL ). Inaczej to po prostu kup kompletną grupę osprzętu.

Chińskie grupy elektryczne ( LTWoo, Sensah, Wheeltop ) zbierają całkiem dobre opinie i kosztują ułamek tego co chce Shimmy/SRAM.

Napisano

Witam. 

Posiadam w gravelu korbę Sram Force z carbonowymi ramionami. Niestety nadszedł czas wymiany tarczy. Mam pytanie. W korbie, którą użytkuję założona jest zębatka montowana do pająka, który z kolei mam montaż bezpośredni do ramienia korby. Czy mogę przejść na montaż bezpośredni bez utraty linii łańcucha? Czy te blaty mają taki sam offset czy może znacznie różnią się pomiędzy sobą? Chodzi mi o te dwa rozwiązania, które prezentuję poniżej.

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Łukasz 

sram-road-x-sync-107-bcd-tarcza-zębata.webp sram-dm-x-sync-tarcza-zębata.webp

Napisano

A w jaki sposób zmierzyć offset w tym, co jest? Sądziłem, że skoro producent oferuje montaż posredni i bezpośredni na ramieniu korby, to offset jest ten sam w tej samej grupie.

Napisano (edytowane)

Witam mam pytanko o kompatybilność klamki tylnej sram. Red 11s z tylna przerzutka sram force.

Chcialbym założyć te przerzutke https://allegro.pl/oferta/tylna-przerzutka-rowerowa-11-biegowa-sram-force-22-krotki-wozek-28t-oem-17136288974

Do klamki sram. Red takiej https://allegro.pl/oferta/sram-red-11rz-klamkomanetka-prawa-16853857298

Rozwalilem wózek w redzie i szukam czegoś żeby zastąpić a brak funduszy na jakiegoś Reda.

Chyba, że ktoś coś doradzi w sprawie ewentualnego dopasowania wózka do tej przerzutki Reda.

 

Edytowane przez Mezocyklon
Napisano

Witam, ostatnio zakupiłem nowego treka procalibera 9.6, który fabrycznie ma korbę E*thirteen Helix, aluminiowa zębatka 32T, linia łańcucha 55 mm. suport to Shimano MT500, 92 mm, PressFit. Chciałbym zmienić w nim zębatkę na 34T, tyle że cena zębatki do E*thirteen wraz z dedykowanym kluczem to koszt korby Shimano xt, stąd wolę zakupić od razu korbę. Tak więc pytanie jaki model xt wziąć, czy to w ogóle będzie pasowało? Z góry dziękuję za pomoc. 

Napisano (edytowane)

Jeśli tylko zmieści się zębatka 36 na linii 53mm i ramiona nie będą ocierały o rurki tylnego widelca to też problemu nie widzę. Są fabryczne sety PC 9.6 z korbą 53mm ale zębatka 30T.

Edytowane przez Dokumosa
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Cześć, mam pytanko, obecnie mam przerzutkę tył B-btwin mega 36 napęd 3x8, chciałem zmienić na Deore rd m4120 sgs tyle, że na stronie jest napisane, że przerzutka do napędu 2x10 lub 2x11 i mam pytanie czy obsłuży 3x8 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...