Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, wrecznik34 napisał:

Ogólnie to kupiłem rower z takim wyposażeniem, i mam zamiar troszkę pozmieniać pod siebie, młodzikiem nie jestem i jazda w takiej konfiguracji jest dla mnie uciążliwa, bo jadąc na najcięższych przełożeniach na prostej po rozwinięciu juz jakies prędkości pedałuje się bez żadnego oporu a ledwo wyprzedzam starsze babcie na rowerach.. Więc myśle, że cieższe przełożenia to jedyna opcja aby czerpać przyjemnosc z jazdy.

A ja się wcale nie dziwię. Nawet jeśli trochę koloryzujesz z tymi babciami, to najszybsze przełożenie 46/15 (3,07) w rowerze szosowym dla dorosłego faceta to żart. To nawet ja w swojej białej damce mam twardsze (42/11= 3,82), a i tak jazda z prędkością powyżej 45 km/h nie jest już wygodna (a chwilowo całkiem często się tak jedzie, nawet taką damką, zwłaszcza obecnie na lekkich oponach 700x32).  Już sama zmiana kasety na tą 11-32 da kilka twardszych przełożeń (skrajne 46/11 to już znośne 4,18). Z korbą może na razie poczekaj, ale na pewno kaseta zaczynająca się od zębatki 11-ki pomoże (choć może lepsza byłaby 11-28, 11-30). 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wrecznik34 napisał:

Wystarczy taki czujnik za około 100zł do sparowania z jakaś aplikacja? Czy może polecacie cos innego do pomiaru kadencji?

Trochę trudno o taka aplikację. Endomondo umarło, Strava przestała obsługiwać czujniki, obsługuje tylko po BT i to w starych wersjach. 

https://pl.aliexpress.com/item/1005002396263919.html tu masz komplet.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak... 

Kasety dla mlodzika i korby (ktorą ktoś przerobił bo w oryginale to miała blaty 53-39) to z cała pewnością nie potrzebujesz. To są jednak przełożenia treningowe dla mlodzierzy - mają wyrabiać wysoką kadencję i odciążać młode stawy i pośrednio zmniejszają możliwość osiągania dużych prędkości (zwłaszcza na zjazdach). Tak to jest przemyślane. Młodzik 46/15. J.młodszy 46/14. Junior 52/14. Potem wolno co się chce. Ale przejscie to Ci proponuję na kompakt 50-34 bo z kasetą zaczynającą aię od 11t to masz wszystko czego potrzebujesz, ewentualnie jak jesteś mocny to 52-36. Korba 53-39 to już korba końska na płaskie, przeciętnego czlowieka (nawet jeżdżącego dobrze) ogranicza i przeszkadza. W rowerach amatorskich to relikt.

Idź w kompaktową 50-34. Zyskasz najwiecej. Spokojnie da się na tym po płaskim dmuchać 50km/h. Wiecej nie korba tylko pluca Ci nie pozwolą dlużej niż krotką chwilę...

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, wrecznik34 napisał:

na jakie średnice i długości zwracać uwagę?

Shimano od czasów kiedy wprowadziło zintegrowane korby, to w rozwiązaniach szosowych nie zmieniło ani średnicy ani długości osi. Jest na całe szczęście jeden standard, dobierzesz odpowiedni suport do mufy, korba będzie pasowała. Jeżeli zdecydowałbyś się na korbę innego producenta... to sprawa się komplikuje bo tu już bywa różnie. Mufa suport i ośka muszą być z jednej bajki.

Korba jej długość to nie "co było" albo "co zmieni jak dam inną...". Tylko jak już wymieniasz to pod swój wzrost, przekrok, preferencje co do kadencji ale też np. pod wielkość tarcz - to nie jest wszystko bez znaczenia. Ktoś przed Tobą miał np. 5cm większy albo mniejszy przekrok. Korby są różnej długości po coś.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wrecznik34 napisał:

Jak miałem 172.5 a założyłbym 175mm to kolidowało by w czymś?

Zmiana z 175 na 170 jest kompletnym szokiem. Wnoszę, że o 2,5 mm jest po prostu szokiem :) 175mm to taka długość mtb-owa a niektórzy i tak jeżdżą przy wzroście 180 na krótszych bo im tak pasuje.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś tak podał wzrost i przekrok, model i rozmiar ramy by też nie zaszkodził, gdzie tym będziesz jeździł... po Warszawie czy po Karkonoszach? To jakiś trop można by Ci podsunąć, a tak? Nikt Ci bez tego nie może sensownie odpowiedzieć.

To generalnie nie wzrost bezpośrednio jest do rozważenia przy długości korby szosowej

W sumie to tak sobie policz: długość wewnętrzna nogi (w butach) podana w mm x0,125 + 65mm (to nie jest wyrocznia - to tylko wstęp do rozważań)

Jak wybierasz korbę z większymi blatami to raczej idziesz w kierunku zawyżenia wartości jak z mniejszymi zaniżenia, jak rower to TT'ka to też zaniżasz. U mnie w praktyce sprawdza się idealnie.

U mnie to daje (a wzrostu mam ciut ponad 180) ~171,25m i ja korby mam o długości 172,5 ale też 170 i tak jest dobrze, różne rowery różna jazda, różna długość korb.

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teren: głównie płaski asfalt ze sporadycznymi niewielkimi wzniesieniami.

Wymiary: wzrost 166cm, długość nogi do krocza 76cm, przekrok 4cm, długość ramy od środka suportu do końca rury wynosi 48cm.

Jak komuś się nasuwa konkrety model to można polecić, najlepiej coś klasy aktualnego fc-5600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, wrecznik34 napisał:

długość ramy od środka suportu do końca rury wynosi 48cm.

To nic nie oznacza - to wymiar dosłownie niczego - ramy mają maszty albo slopy... rozmiar ramy to linia pozioma przeprowadzona pomiędzy osią główki ramy (zaczynasz ze szczytu główki) a osią rury podsiodłowej/sztycy - To wirtualna wartość:

https://www.eddymerckx.com/media/wysiwyg/geometry/Geometry-Drawing_Road.png - tu zaznaczono to jako "C" - wartość "B" nie mówi jak wspomniałem nic.

Ale dobrze wnioskujesz, masz wybór zamknięty do 170-ki 165-ka to rzadko spotykana rzecz. I namawiam Cię na 50-34.

PS. długość nogi do krocza to przekrok - nie wiem co chcesz nam powiedzieć tymi osobno wymienionymi 4cm przekroku - co to niby za wartość?

PS2. Wspomniałeś że młodzikiem nie jesteś, ok. a powiesz ile masz lat?

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym kupić nowy łańcuch, bo stare się już zużyły po 2kkm(jeden)

 

Napęd to nic szczególnego:

-kaseta 8s sunrace

-korba 3s Prowhell Ounce

- przerzutki Microshift

Jaki łańcuch kupić? Myślałem nad Sram PC-870 lub KMC X8

Co do łańcucha Sram, w jego specyfikacji napisane jest, że przeznaczony jest on do napędów 6/7/8 i kompatybilny z napędami Sram, Shimano, Campagnolo. 

Czy mogę go założyć do mojego napędu?

Czy warto go kupić, ile km powinien on wytrzymać? Czy może lepiej kupić dwa tańsze łańcuchy. Rower to szosa, Triban 500 z 2015r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ogarnia... to chyba za duże słowo - nie rozkręcałem, sam ostatnio jak chciałem inny wózek to skończyło się na kupnie nowej przerzutki - więc: nie wiem - gdybam tylko. Jak popatrzysz na wózki np. ceramic'a albo inne podobne zamienniki to zazwyczaj masz wpisane kompatybilności i w jednym worku (że niby pasuje) jest zarówno 6800 jak i r8000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję ożenić taki zestaw:

- przerzutka przód fd-4700 (linia łańcucha 43,5)

- korba przód fc-rs510 46036, 2x11 (linia łańcucha 43,5)

- przerzutka tył: grx rx400 (2x10)

- kaseta tył: CS HG 500-10 (bębenek pod 11s, ale z podkładką)

- łańcuch CN-4601 / 10s / 116 ogniw (kierunek lańcucha zachowany)

Wcześniej miałem korbę Tiagra 4700 50-36.

Jak to złożę, to generalnie ładne zmienia przerzutki, nie zrzuca poza, nie obciera, etc. Problem jest taki, że mi delikatnie kosi łańcuch o 1-2 milimetry - widać i czuć jak się kręci.

Ma ktoś pomysł co należałoby zrobić / wymienić, aby rozwiązać problem koszenia łańcucha?

 

Zdaję sobie sprawę, że łącze korbę 2x11 z resztą 2x10, ale z tego co czytałem kilka miechów temu (nie zapisałem linków 😕 ) to idzie to połączyć.

 

 

Edytowane przez yoger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suport to BB-RS500-PB, który do obu korb pasuje.

Też mi się wydaje, że tak jak piszesz to powinno być kompatybilne. Jak kręcę i patrzę na łańcuch to wy wygląda to tak jakby właśnie korba wystawała o ten 1-2 mm i kosiła łańcuch.

Hak / tylna przerzutka prosta, na korbie 4700 działało bez zarzutu. Brałem pod uwagę to, że może to być kwestia złego łańcucha...

Chyba, rozbiorę i jeszcze raz złożę, może coś niedokładnie zrobiłem/niedocisnąłem bo nie mam innego pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...