Skocz do zawartości

[przerzutka] Alfine 11


ScudAtlantic

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem zainteresowany zakupem roweru Romet Orkan 6 z Alfine 11.

Szukam opinii o tej piaście i znajduje skrajne wypowiedzi o niej.

Jedni piszą że jest super i wystarczy tylko zmieniać olej, a inni piszą że jest problematyczna.

Jak to jest naprawdę? Ma ktoś ją rok, dwa?

Co oprócz oleju trzeba wymieniać? Kółko? "Minikasetę"? Łańcuch jakiś odpowiedni musi być? Jakieś elementy w środku piasty?

Coś sprawia problemy?

Jak na ogół serwisy z nią sobie radzą? Naprawy są kosztowne?

 

Chciałbym pojeździć szybciej po mieście przez cały rok w każdych warunkach atmosferycznych.

Jestem zainteresowany taką piastą ze względu na zminimalizowanie czasu i kosztów serwisowania. Alternatywą dla mnie byłby klasyczny system 1x10/11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od lat Alfine 8 i Alfine 11 w rowerach miejskich. 11 to pierwsza piasta wewnętrzna Shimano ze smarowaniem olejowym i były problemy z cieknącymi egzemplarzami w początkach produkcji. Później problem został raczej wyeliminowany. Serwisowanie jest banalne, oprócz wymiany oleju co jakiś czas trzeba wymienić zębatkę i czasami łańcuch. Prawda jest taka, że jeśli nie szkoda blatu na korbie to można zajeździć napęd, aż się zrobią zęby rekina, bo zmiana biegów jest realizowana niezależnie wewnątrz piasty. Jedyne o co trzeba dbać to stan kabla sterującego i mechanizmu obrotowego na piaście. Wiele problemów z niewchodzącymi biegami wynika z degradacji lub złej regulacji linki. Niewiele serwisów podejmuje się rozbierania Alfine 11, trzeba mieć do tego odpowiednie narzędzia i doświadczenie. Jednakże regularna wymiana oleju i użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem (miasto) powinny uchronić przed większymi problemami. 

 

Jesli to ma być pierwszy rower z piastą wielobiegową radziłbym - jeśli to możliwe - wcześniej pożyczyć rower z taką piastą i zrobić rundę po mieście z uwzględnieniem kilku podjazdów stromymi ulicami. Można się przekonać, że specyfika pedałowania jest inna niż przy tradycyjnych przerzutkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic nie sknocisz, to jedynie trzeba uważać, żeby dobrze ustawić uchwyt pancerza i żeby linka trafiła na swoje miejsce. Na początku można nie zauważyć, że nie weszła w prowadnice i biegi dziwnie działają. Jeszcze nie zdarzyło mi się regulować naciągu linki po zmianie opon czy dętek.

Doświadczenia na podstawie Inter8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak dokładnie wygląda zakładanie koła np. po zmianie dętki? Trzeba się bawić z ustawianiem linki? Czy jakąś regulacją?

 

Wrzucasz 11 bieg, wyciągasz linkę z cięgna, odkręcasz płaskim kluczem 15 koło. Zakładanie wygląda tak samo, tylko na końcu trzeba sprawdzić, czy linka się nie rozregulowała

 

Pomocne strony:

http://bikeshed.johnhoogstrate.nl/bicycle/drivetrain/shimano_alfine_inter_11/

 

https://forum.cyclinguk.org/viewtopic.php?f=5&t=64432&sid=b9b567c6773bf1bc1ae74783a8398618

 

http://forums.mtbr.com/internal-gear-hubs/whats-current-verdict-alfine-11-a-786497.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą piastą jeżdżę już drugi rok.

Pilnować trzeba stanu i ustawienia linki sterującej wybierakiem, ale to banał- na 6 biegu dwa żółte paseczki mają tworzyć jedną linię- i tyle. Olej zmieniasz raz na dwa lata lub co 10 kkm (wg manuala). W 11 fajną sprawą jest to, że mocniej wciskając manetkę można zrzucać po dwa biegi naraz- przydaje się po nagłym hamowaniu, gdy trzeba szybko zredukować. No i można zmieniać bieg bez pedałowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na to Ci nie odpowiem. Staram się miękko kręcić, bo jeżdżę na poziomym i jakbym cisnął na niskich przełożeniach to kolana by pewnie poszły w driebiezgi.

Ale sądzę że to nie Rochloff i twarde pedałowanie zmieliłoby piastę- zwłaszcza, że producent podaje ograniczenie przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...