Skocz do zawartości

Kross

Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[opinia] Kross B7 2017

kross level b7 2017 b7 2017 level

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 me.wa

me.wa

    Maniak

  • Użytkownik
  • 262 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 23 marzec 2017 - 10:17

TL;DR
(poniższy tekst jest prywatną opinią użytkownika tego roweru)
 
Czołem, ponieważ posiadam już od jakiegoś czasu ten popularny model popularnego producenta, chciałbym podzielić się moją recenzją owego produktu. Mam nadzieję odpowiedzieć na często powtarzające się pytania i może rozwiać kilka wątpliwości. Zacznijmy jednak od początku.
 
Potrzebowałem solidny, dobry i w miarę tani rower do codziennych treningów w terenie, do jazdy w zimie oraz może na jakiś prosty/szybki maraton. Do jazdy po szosie mam szosę, do jazdy po górach mam fula, do jazdy po mieście mam mieszczucha. Od razu też uprzedzę że mam głęboko jakiej marki jest rower, poza pojedynczymi przypadkami jest to ten sam syf. Generalnie marki Kross nie szanuję, choć muszę przyznać że kilka rowerów mają dobrych.
 
Wracając, szukałem czegoś możliwie taniego, oraz spełniającego poniższe wymagania:
- 29er alu
- nowoczesna rama (standardy, geometria (!))
- powietrzny RockShox
- sztywne osie
 
RAMA
Mamy tutaj aluminiową ramę, która nie jest najlżejsza, ale jest bardzo ładnie wykończona i ma dobrą nowoczesną geometrię (przede wszystkim wypłaszczony kąt główki). Mamy tutaj też ośkę 12x142mm, niby standard, ale chciałbym zwrócić uwagę że w standardzie jest to oś RockShox Maxle (drogo!), a nie tak jak w kellysie czy innych "markach" jakieś novateki i inne chińskie badziewia.
Stery to VP na maszynach. Widać że producent nie próbował oszczędzać (o dziwo!).
 
WIDELEC
RockShox Recon Silver w wersji RL, czyli z tłumikiem MotionControl i srebrnymi stalowymi goleniami. Od Reby i Recona Gold różni się właśnie tylko goleniami. Jest cięższy, ale stalowe golenie są niezniszczalne.
Chciałem RSa ze względu na banalny serwis i dobrą dostępność części. I tak, mamy amor który odpowiednio zadbany działa bardzo ładnie i płynnie oraz będzie trwały. Jego charakterystyka jest dość progresywna (mniejsza objętość komory powietrznej niż w modelach z goleniami alu), co sprawia że w działaniu porównałbym go bardziej do Sida niż Reby. Jak już wspomniałem, odpowiednio zadbany i regularnie serwisowany działa naprawdę płynnie.
 
Amor posiada blokadę na goleni, co uważam za dużą zalete. Jeżdząc po maratonach zauważyłem że ludzie zbyt często blokują amor, nawet w miejscach gdzie go najbardziej potrzebują! Brak manetki jest wadą tylko w zawodach XC gdzie strata każdej sekundy boli. W maratonach jest to, moim zdaniem, nawet zaleta. Z dwóch powodów. Po pierwsze nie mamy awaryjnej manetki (pushloc zapychający się błotem, pękający poploc), oraz możemy amor "utwardzić" ustawiając tłumik w pozycji pośredniej (przy manetce jest tylko zamknięty/otwarty).
 
NAPĘD
Całość napędu to Sram NX w wersji 1x11 (32x11-42). Wiele o wadach i zaletach napędów 1x zostało napisane. Ja bym chciał tylko przypomnieć że nie są to napędy które mają pasować każdemu do wszystkiego, i tak może zajść potrzeba wymiany zębatki na większą/mniejszą w zależności od tego w jakim terenie używamy rower.
 
W wersji z zębatką 32 mamy rower który nadaje się idealnie do jeżdzenia w lekkim i trochę trudniejszym terenie. Przy bardziej górzystych maratonach zalecana jest mocna łyda lub ambicja, bo na długich podjazdach może brakować przełożeń (ale wtedy i tak pewnie szybciej jest podbiec).
 
Ja dokupiłem sobie zębatkę 36 z myślą o jeździe po płaskich terenach... i chyba nie będe jej w ogóle używać.
Z sensowną kadencją jestem w stanie jechać z prędkością ok 37-38km/h. Jak ktoś potrzebuje więcej to niech sobie wymieni zębatkę na większą lub... pomyśli o szosie.
 
Jedyną "wadą" napędu jest manetka - NX to plastik-fantastik i tak też działa, plastikowo (choć spełnia swoją funkcję). Jest ok dopóki pancerze i linki są dobrej jakości, z czasem może być mniej precyzyjnie. Ja wymieniłem ją na GX'a, głównie z powodu możliwości zastosowania matchmakerów.
 
KOŁA
Piasty Deore pod ośki (tanio i dobrze), sprychy są (jakieś, nie wzbudzają sympatii, ale postanowiłem dać im szanse), obręcze WTB STp i19 (dobre, tanie, nawet nie najcięższe, nadają się pod tubelessy). Koła są pragmatyczne do bólu, solidne i dobre. Mimo że jestem zboczony w temacie kół, to wymiana tych na inne przeciętne lub trochę "lepsze" mija się z celem. Może jak je zużyje to złoże coś pokroju DT Swiss XM401/DT350 (albo gotowe XM1501).
 
OPONY
Opony to drutowe Rapid Roby. Nie oczekiwałem od nich dosłownie niczego (bo to schwalbe). Zaskoczyły mnie swoją przyczepnością (przy odpowiednio niskim ciśnieniu). W wersji standardowej nie nadają się do przerobienia na bezdętki. Są ciężkie, ale będzie to i tak pierwszy element który wymienie ze względu na jego żużycie, więc "oszczędności" nie mam producentowi za złe. 
 
HAMULCE
Oryginalne hamują. Jak większość hamulców. Nie mają siły czterotłoczkowych monstrów, ale działają ok. Z resztą, kto hamuje ten przegrywa.
Ja wymieniłem na swoje stare Elixiry ze względu na możliwość stosowania matchmakerów.
 
KOMPONENTY 
Wszystko jest Krossa, kierownica, mostek - spełniają swoją funkcję.
Chwyty to silikony Krossa, są dobre w swojej cenie, do ESI im brakuje (i ceny i "jakości"). Sto razy lepsze jakiś standardowych tanich gum. A, korki kierownicy zgubiłem.
Siodło to Kross made by Velo, jest w miarę uniwersalne, ma sportowy charakter i nie przeszkadza w treningu. Ja wymieniłem na SelleItalia (żeby mieć we wszystkich rowerach takie samo).
 
PORÓWNANIE Z B6 I B8
Wielu z was zastanowi się czy warto dopłacać te kilka stów do modelu wyżej. Przyjrzałem się dwóm sąsiednim modelom i tak:
- B6 jest rowerem bardziej rekreacyjnym (rama bez pazura, bez tapera i osi), sprężynowy amor (choć RockShox), napęd 2x10. Jeśli masz trochę ambicji sportowca to warto dopłacić do B7, zyskuje się dużo na jakości.
- B8 - rama i koła są wspólne z B7. Różnica to amor, napęd i hamulce. Amor to Reba, czyli klasyka polskich maratonów, jest lżejsza, zadbana będzie działać płynnie i długo. Jak nie zamierzamy dbać odpowiednio o amor, to lepiej wybrać B7 z Reconem. Napęd w B8 to pełny SLX M7000 w wersji 1x11 (z zębatką 34, lepszą na płaskie, wymaga mocniejszej łydy). Porównując NXem jest to plus-minus ten sam poziom. Ot, jeśli lubisz Shimano, to masz argument. Hamulce w B8 to tani model, do wymiany po sezonie.
 
JAZDA
Rower robi to co do niego należy. Bardzo dobrze podjeżdza, zjeżdza lepiej niż się spodziewałem. Sterowanie jest precyjne.
Jest dobrze.
 
PODSUMOWANIE
B7 jest to rower pragmatyczny, mistrz kompromisu, rower kompletny w swojej cenie. Nie sądziłem że będe z niego aż tak zadowolony, ale naprawdę ciężko jest się do czegoś konkretnego przyczepić. Cieszę się, że producent nie oszczędzał na pierdołach bo bardzo korzystnie działa to na jego wizerunek i ogólną "jakość" roweru.
 
 
Jakieś pytania?

  • 4

Reklama

Reklama

#2 lukaszko82

lukaszko82

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Garaż Rower

Napisano 23 marzec 2017 - 11:01

 

Opony to drutowe Rapid Roby. Nie oczekiwałem od nich dosłownie niczego (bo to schwalbe). Zaskoczyły mnie swoją przyczepnością (przy odpowiednio niskim ciśnieniu). W wersji standardowej nie nadają się do przerobienia na bezdętki.

A dlaczego nie nadają się na bezdętki? Testowałeś? W innym poście ktoś mi potwierdzał można je przerobić.

 


  • 0

#3 me.wa

me.wa

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 262 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 23 marzec 2017 - 11:38

Technicznie się pewnie da, bo i czemu nie.

 

Po prostu to jest schwalbe (jestem uprzedzony, ale wszystkie opony sch jakie miałem to były straszne szmaty), w dodatku to najtańszy model, najtańsza mieszanka gumy, ciężki sztywny drut itd. Wątpliwe będą korzyści z tubelessów w stosunku do kosztów i czasu poświęconego na ich przerobienie. A i tak się pewnie rozedrą...

 

Polecam WTB, Vittorie albo Hutchinsona, te rzadko mnie zawodzą.


  • 0

#4 OrsonBP

OrsonBP

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 24 marzec 2017 - 11:21

Czy wg. Was warto dopłacić ~ ok. 500 PLN  do Level B8 ?

Jestem raczej zdecydowany na B7 tylko mam dylemat czy rama 17" będzie ok ?

Przelicznik Kross wskazuje na 18,5" [ ( noga wew. 82,5 cm * 0,57 ) / 2,54 ] 


  • 0

#5 dawid1110

dawid1110

    Maniak

  • Użytkownik
  • 236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Imię:Dawid
Garaż Rower

Napisano 30 marzec 2017 - 21:17

Patrze na specyfikacje roweru i nie widze tam powietrznego amora :/ 

 

EDIT

 

Błąd - pomyliłem z B6 :D 


Użytkownik dawid1110 edytował ten post 30 marzec 2017 - 21:19

  • 0

#6 cervandes

cervandes

    Master

  • Użytkownik
  • 1971 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Imię:Marcin

Napisano 11 kwiecień 2017 - 11:10

Kurczę, nie rozważałem B7 bo sram ale tak patrzę teraz i koronka przód 59pln, kaseta 280pln, wygląda na to, że to naprawdę może być tańszy w eksploatacji rower niż B8. Fakt, reby szkoda, ale recon też dramatem nie jest do jazdy ambitnie turystycznej. Koła te same, rama też. Podoba się. Pokażesz kokpit na fotce? Nie masz ochoty po prostu paru fotek zrobić?


  • 0

Reklama

Reklama

#7 me.wa

me.wa

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 262 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 11 kwiecień 2017 - 18:41

Następnym razem jak gdzieś pojadę w teren to zrobię kilka fot, może tym razem jakieś sensowne wyjdą.

Kokpit akurat mam zmieniony, oryginalnie są hamulce Level T i manetka NX ze zwykłą obejmą.

Mam Elixiry 5 i manetkę GX, taki zestaw złożony na matchmakerach więc jest czysto na kierownicy. Oryginalny zestaw nie wygląda źle, ale taki na MMXach jest jeszcze "czystszy".

 

Recon, ja swojemu zrobiłem od razu serwis "zerowy" smarując wszystko od nowa (zalecam!). I naprawdę jestem zaskoczony tym jak fajnie ten amor działa. Czy szkoda Reby? Mam Rebę w swoim drugim rowerze (z 2014) i Recon nie działa aż tak strasznie gorzej. Chcąc pozostać obiektywnym - ciężko byłoby wskazać jakieś wielkie różnice. Recon jest cieższy (a pewnie z 200/300g), i bardziej progresywny od reby (bardziej jak sid).

 

Czy dla amatora* poleciłbym B8? Raczej nie, lepiej te kilka stówek zainwestować w spdy, buty, fajny kask, strój, licznik, narzędzia, smary, przeznaczyć na wyjazd w góry albo kupić dziewczynie weekend w spa.

 

L B7 jest kompletny i jeździ się nim naprawdę dobrze. Dla mnie świadomość że "w razie czego" jeżdżę rowerem tanim w utrzymaniu pozwala mi cieszyć się nim po prostu na co dzień. Tak po prostu, jak dziecko, bez zmartwień. To chyba też zasługa braku manetki od amora i napędu 1x. Skupiam się na trasie i podziwianiem drzew i widoków, bez zastanawiania się czy zablokować amor albo czy przypadkiem nie przekaszam łańcucha. Nic z tego, żadnych dystrakcji, czysta radość z jazdy. Lubię to!

 

Osobiście mam coś takiego, że szkoda mi jeździć wypasionym rowerem codziennie i zużywać go "bez sensu". B7 pozwala mi być wolnym i nie myśleć o zużyciu, bo tak jak napisałeś - łańcuch 60zł, opony 60-100zł, i każda inna pojedyncza część jest raczej tania w utrzymaniu i wymianie. Żadnych części kosztujących "małą fortunę", co mnie cieszy bo mam takie w innych swoich rowerach i wolałbym żeby nigdy nie wymagały wymiany. Tutaj - brak zmartwień. I tak powinno być zawsze.

 

 

*amator=osoba ambitna, mniej lub bardziej zaczynająca jazdę w terenie, dla której najprawdopodobniej będzie to pierwszy zakup "tak drogiego" roweru. Osoba niekoniecznie dobrze obeznana w serwisie i umiarkowanie dbająca o sprzęt.


  • 1

#8 Pixon

Pixon

    Emeryt

  • Mod Team
  • 6448 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź - Radogoszcz Zachód
  • Imię:Łukasz
Garaż Rower

Napisano 12 kwiecień 2017 - 08:51

A dlaczego nie nadają się na bezdętki? Testowałeś? W innym poście ktoś mi potwierdzał można je przerobić.

 

Nie nadają się. Testowałem. Powietrze wraz z mleczkiem ucieka przez boczne ścianki.


  • 0
I need a dollar dollar, a dollar is what I need
Well I need a dollar dollar, a dollar is what I need
And I said I need dollar dollar, a dollar is what I need
And if I share with you my story would you share your dollar with me

#9 lukaszko82

lukaszko82

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Garaż Rower

Napisano 12 kwiecień 2017 - 08:59

To świetnie, bo ktoś wcześniej potwierdzał że się uszczelni i kupiłem już wszystko co trzeba.
To próbować czy lepiej nie marnować czasu?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 Pixon

Pixon

    Emeryt

  • Mod Team
  • 6448 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź - Radogoszcz Zachód
  • Imię:Łukasz
Garaż Rower

Napisano 12 kwiecień 2017 - 12:40

Masz dwa przeciwstawne głosy, możesz spróbować i sam się przekonać. Od siebie dodam, że próbowałem tę oponę uszczelnić mleczkiem Trezado. Opony były nowe. Po walce z tylną oponą, postanowiłem z przodu wlać mleczko i zostawić na noc, żeby się trochę wniknęło w strukturę gumy. Nic to nie pomogło, boki puszczały na całym obwodzie.


  • 0
I need a dollar dollar, a dollar is what I need
Well I need a dollar dollar, a dollar is what I need
And I said I need dollar dollar, a dollar is what I need
And if I share with you my story would you share your dollar with me

#11 lukaszko82

lukaszko82

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Garaż Rower

Napisano 12 kwiecień 2017 - 13:19

Ja kupiłem mleczko Stans, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. Jak będę miał czas to może doświadczalnie pobawię się z jednym kołem.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 lucass3

lucass3

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Łukasz

Napisano 12 kwiecień 2017 - 15:59

Fakt, reby szkoda, ale recon też dramatem nie jest do jazdy ambitnie turystycznej. Koła te same, rama też. Podoba się. Pokażesz kokpit na fotce? Nie masz ochoty po prostu paru fotek zrobić?

 

Czy ja wiem czy tak szkoda, odkąd Reba jest soloair to te amorki już mało czym sie różnią :/ 


  • 0

Reklama

Reklama

#13 damian8178

damian8178

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tarnów
  • Imię:Damian

Napisano wczoraj, 19:04

Mógłby ktoś wrzucić zdjęcia jak Kross B7 prezentuje się ''na zywo''?
  • 0

#14 ralfbutton

ralfbutton

    Maniak

  • Użytkownik
  • 316 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:
  • Imię:Raf

Napisano wczoraj, 20:18

Mój kolega by wrzucił, ale nie może bo mu rama pękła,
Mam od niego zdjęcie zdjęcie po odbiorze że sklepu nowego. Rowerem nacieszył się 2 tyg
3002378ecbb6c74b3dbad059b01e1aa8.jpg

Użytkownik ralfbutton edytował ten post wczoraj, 20:26

  • 0

#15 me.wa

me.wa

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 262 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano wczoraj, 21:40

Kolega miał pecha trafić na wadliwą sztukę.

I szczęście trafić na dobrego sprzedawcę który go wyposażył w absolutnie wszystkie akcesoria :)

 

edit:

jakieś dwie słabe poglądowe foty

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.jpg   946,1 KB   55 Ilość pobrań
  • Załączony plik  2.jpg   883,98 KB   48 Ilość pobrań

Użytkownik me.wa edytował ten post wczoraj, 21:45

  • 0

#16 damian8178

damian8178

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tarnów
  • Imię:Damian

Napisano wczoraj, 22:23

Dzięki
  • 0

#17 sli

sli

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano dziś, 07:13

Kolega miał pecha trafić na wadliwą sztukę.

I szczęście trafić na dobrego sprzedawcę który go wyposażył w absolutnie wszystkie akcesoria :)

 

 

 

A gdzie nóżka, dobry sprzedawca bez nóżki by roweru nie sprzedał. ;-)    

 

Gdzie pękła rama??


  • 0

#18 gtb

gtb

    Master

  • Użytkownik
  • 2929 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Czaplinek
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano dziś, 09:22

@me.wa czy ja dobrze widzę , że w ramie jest miejsce na poprowadzenie linki do przedniej przerzutki Side Swing ? 

Jeśli tak jest rzeczywiście znaczyłoby to ,że podsiodłowa ma odpowiedni profil i średnicę na obejmę i 2x11 nie stanowi problemu dla tej ramy.


  • 0

#19 me.wa

me.wa

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 262 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano dziś, 09:35

Tak, jest prowadzenie pod side swing i górny ciąg. Jak się przyjrzysz to ujrzysz nawet mocowanie direct mount pod PP.

 

A to dlatego że mój rower to wersja przed-produkcyjna, w wersji produkcyjnej owe otwory i mocowanie zostały usunięte.


  • 1

Reklama

Reklama

#20 nognog

nognog

    Maniak

  • Użytkownik
  • 240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Paweł

Napisano dziś, 14:48

Mój kolega by wrzucił, ale nie może bo mu rama pękła,
Mam od niego zdjęcie zdjęcie po odbiorze że sklepu nowego. Rowerem nacieszył się 2 tyg
3002378ecbb6c74b3dbad059b01e1aa8.jpg

 

To R7 z 2016r.

Więcej się nie dało na niego założyć? :D

 

Pękła podsiodłowa?


Użytkownik nognog edytował ten post dziś, 14:50

  • 0



Podobne tematy Collapse




Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kross, level b7 2017, b7, 2017, level