Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy] co zamiast beznadziejnych Tektro Novela?


Tuner91

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć:)

 

Posiadam Giant'a Roam 3 disc z oryginalnie zamontowanymi hamulcami Tektro Novela + klamkomanetki ST-EF51.

Przy mojej wadze 100kg zestaw jest kompletnie nie skuteczny.

Jak to trekking jeżdżę głównie po asfalcie - raz na czas jakaś leśna ścieżka ~ 2k km rocznie - głównie trasy po 50-60km.

Z przodu wymieniłem tarczę na 180mm SLX'a ale to niewiele pomogło - postanowiłem odnowić układ hamulcowy żeby potrafił mnie zatrzymać w awaryjnej sytuacji.

Po pierwsze muszę wyrzucić klamkomanetki - upatrzyłem sobie Shimano SL-M310 - do mojej spokojnej jazdy i napędu 3x8 myślę że nic lepszego nie potrzebuję.

Teraz główna kwestia - hamulce. Idąc ogniem jestem w stanie wziąć zestaw Deore BR-M615 - tylko pytanie czy to nie za dużo jak dla mnie?
Z drugiej strony to będą moje pierwsze hydrauliki i wolałbym komplet bezawaryjny.

A może wystarczą M396? Wiadomo cena o polowe mniejsza, aczkolwiek zestaw Deore jest wychwalany na każdym kroku.

A może cos z Avidów?
Miał ktoś z was podobny dylemat? :)

 

Pozdrawiam

 

   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu lepsze mechaniki? 

 

Nie jeździsz dużo, do tego po asfalcie, ja myślę że do tego Avid BB5 powinien wystarczyć. Dobre klocki, może lepsze klamki jak klamkomanetki nie wystarczą. Kupisz to za śmieszną kwotę a myślę że efektami możesz być pozytywnie zaskoczony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mechanikach się nie znam, ale z hydraulicznych shimano nic co zaczyna się na M 3 lub M 4, zaraz się posypią/pociekną. Z awaryjnością to tak, że nawet nowe XT mogą się popsuć, zresztą rzekomo shimano kiedyś robiło lepsze hample niż teraz. Po za tym bez odpowiedniej obsługi wszystko padnie, a pierwsze wrażenia z hydrauliką mogą być straszne, trzeba się nauczyć z nich korzystać. Avidy z poziomu Deore wypadają podobnie jakościowo, ale ciut słabiej hamują. Idąc w drugą stronę, żadne Zee, nawet XT to będzie aż nadto, ze względu na lekkie warunki eksploatacji. Ostatnio był temat, też ktoś 100 kg wagi styl jazdy XC, zamienił Tektro Draco na XT i było aż nadto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Novela to nie jest jakiś super dobry hebel ale też nie jakaś paść. Ja bym najpierw spróbował coś podziałać z nimi bo dużo czynników ma wpływ na siłę hamowania.

 

1 - odtłuścić tarcze hamulcowe i porządnie ustawić zaciski

2 - zmienić klocki na jakieś organiczne dobrej firmy

3 - te klamkomanetki  mnie nie przekonują. Sugerowł bym w miarę przyzwoite kalmki hamulcowe 

4-  nie wiem jak kwestia pancerza. To nie jest duży koszt, a wymiana może zdziałać cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower mam już 2 czy 3 sezon - przez ten czas próbowałem je odtłuszczać na różne sposoby, naciągać linke etc, raz już przód wymieniłem niby na avid'a bb7 ale nie skończyło się to dobrze ( https://www.forumrowerowe.org/topic/207313-avid-bb7-pekniety-zacisk-w-wersji-mtb/ )

Od samego początku nie były skutecznymi hamulcami - tłumaczyłem sobie że muszą się dotrzeć i tak się docierają któryś k km :)
Jedynie w sumie czego nie zrobiłem to nie zmieniłem klocków.

Mimo wszystko dla mnie są to pół środki.

 

Pobawmy się matematyką: kierując uwagę na oryginalne BB5 - zacisk przód + tył to wydatek ~230zł na moich tarczach + stare klamkomanetki

https://www.bikester.pl/542716.html

lecz jeśli ten zestaw będzie ograniczony przez właśnie klamkomanetki to wymiana klamek na np Fr-5 + manetki SL-M310 daje nam kolejne 200zł czyli łącznie blisko 400 za zestaw- a to już blisko kosztów montażu hydraulicznych deore + nowe manetki (ok 470zł)

oj ból głowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potrzebujesz nowych zacisków? 

 

Ja to widzę tak - kupić komplet używanych zacisków, powinno się to udać poniżej 150zł, za tyle rok temu kupiłem. Może nawet taniej złapiesz. Albo spróbować jakiś Hayesów MX - od czwartej generacji są okej. 

 

Założyć z tym co masz, pojeździć, ewentualnie kupić nowe tanie klocki. Nie wydasz majątku a może akurat się sprawdzą. Jak nie sprzedasz bez wielkich strat. 

 

Te BB7 były jakieś pechowe, tym bym się nie sugerował :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te udawane BB7 był właśnie kupowane via allegrosz i dlatego teraz wolałbym kupić nowe zaciski od pewnego sklepu :)

Muszę jeszcze się przespać z decyzją ale coraz słuszniej myślę o zestawie 2x BB5 na początek, a klamkomanetki i tak wyrzuce :P

Pod te Avidy najlepiej jedynie słuszne FR-5 czy jest jakaś inna alternatywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się uda, to na początek weź sam przód, tylko zacisk i klamkę. Przednią przerzutkę zablokuj śrubkami na dowolnej zębatce i potestuj do woli. Będziesz wiedział, czy to dobra droga. Dopiero jak będzie OK, to dokupisz manetki. 

 

EDIT: A bez sensu, bo manetki i tak musisz kupić :). To operacja ma sens tylko wtedy, gdy da się kupić sam hamulec na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hayesów MX - od czwartej generacji są okej.

 

TEż myśle ze Hayesy sa warte polecenia, używam od niedawna w "nowym" miejskim grzmocie MX2 - wiec dość stary model  i sa zaskakująco bardzo  dobre.  ;-)


uzywam ich z klamkiami  Deore,  i hamuje to swietnie... strach pomyslec co bedzie jak wymienie kable i klocki na nowe :>>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjątkowo źle trafiłeś z tym BB7. Przedni z tarczą dajmy na to 185 to jest rzeźnia. Myślę, że twoja waga nie byłaby żadnym problemem. Teraz dokupiłbyś tylko tył. W stosunku do BB5 zyskujesz znacznie większą powierzchnię klocka i precyzyjną regulację obu tłoków. Przy świeżych linkach i pancerzach masz doskonałą w działaniu i prostą w serwisowaniu konstrukcję. Oczywiście gdybyś chciał pozostać przy mechanikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś był kurier...

Poszedłem po całości, komplet deore + nowe manetki  + nowe pancerze - zostaje kwestia przodu bo mam tarczę tektro 160mm i slx'a 180mm - tu sobie na początek wrzucę 160tkę i zobaczę jak to gra :)
Dzięki wszystkim za porady! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

 

 

Ale po paru latach jest w nich problem z luzującą się śrubą do regulacji klocka nieruchomego.

 

Ustawialem wczoraj mx2 po czyszczeniu i zauważyłem że sruba do regulacji klocka nieruchomego możę byc skutecznie zablokowana przez dokręcenie specjalnego srubki na imbusik znajdującej  się w korpusie zacisku. Takze na moje oko nie ma opcji zeby sie cos tam luzowało jesli się dokreci co trzeba.,...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim zacisku (zasadniczo GX2 ale to chyba tylko OEM) tej śruby nie było, albo coś było z nią nie tak. Bo o ile dobrze pamiętam to nie było opcji dokręcenia/zablokowania śruby od klocka. 

 

Ale masz rację, w wyższych wersjach (o czym wspomniałem) ta śruba jest (teraz mam zacisk CX, używałem też chwilę MX5 i  tam też była) więc możliwe że coś z moim egzemplarzem było nie halo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...