Skocz do zawartości

[rower] Kellys Thorx 90 vs Kross R8 vs ?


magod

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałem prosić Was o pomoc w dokonaniu wyboru między Kellysem Thorx 90 a Krossem R8 - solidne argumenty. Jeżeli macie swoje propozycje, jestem otwarty pod warunkiem, że rower posiada sztywne osie przód-tył (15-12), nie przekracza 6K i jest na aluminium.

Większość moich wątpliwości dotyczy geometrii, nie osprzętu, ponieważ w Krossa w rozliczeniu jestem w stanie wpompować max różnice w cenie, więc osprzęt suma summarum byłby podobny. Warunkiem wyboru tych rowerów była sztywna oś z tyłu i przodu, oraz aluminiowa rama. Mój wzrost to 173 cm.

W przypadku thorxa znalazłem na tym forum o modelu z 2015 mieszane opinie ze względu na mały kąt rury podsiodłowej (69) jednak w 90tce jest on zmieniony na 71,6.

 

Thorx 90: http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/gorskie/hardtail-27-5/thorx-90#.V0oTvp6fF0z

R8: http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np coś takiego:

https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-1-275-2016/aid:816082#2Y-2gh9F-63ylD-2gh9H-2gh9I-2gh9J-2ghE1-2ghE3-2ghE2-2ghE5-2ghE4-2gh9P-2gh9R-2ghCK-2ghBy-2gh9U-2gh9V-2gh9W-2gh9X-2gh9Z-2gh9a-3D9ll-3D9lm-6zvKl-7uQl4-8kFST

po upgrade z wersji podstawowej widelec Reba, napęd SLX (za wyjątkiem korby), hamulce SLX oraz lekkie koła DT SWISS X1700 Spline Two

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łomatko, widziałeś te kąty?

 

D - kąt główki ramy 69°       E - Kąt nachylenia rury podsiodłowej 74°  

 

mocno gawitacyjny (?)...trudno ocenić bo rower fajnie wygląda. Problem w tym że nie rozpatrywałem kupna wysyłkowo. Jak wszyscy radzą; usiądź, przejedź się. Przy reklamacjach więcej zachodu, dłuższy czas oczekiwania...a szkoda bo idea sklepu super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A co byś powiedział na : http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-275/author/egoist-275-2016

Cena co prawda wyższa, ale 750 zł dostaniesz w eBonie.

Kto wie - może zeszliby jeszcze z ceny :icon_question:

Wątpliwości mogą wzbudzać 24 szprychowe koła - tu niech się wypowie ktoś siedzący w temacie kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to propozycja, bo trochę gratów i ciuchów muszę kupić. Jestem jednak dość podejrzliwy...katalogowa cena 9 199 PLN, i nagle w środku sezonu obniżka do 6700 + bon 700 ??? Jaki sklep schodzi tyle z ceny? nawet posezonowe obniżki są mniejsze...

 

A ktoś coś o tym Autorze? Mam tylko kilkuletnie doświadczenie z Modusa - był wtedy jeszcze na kwadracie - więc ciężko mi porównywać. Chętnie jednak przeczytałbym co sądzicie również o tym Krossie i Kellysie. O Autorze mówi się że ceny są dość wysokie a jakościowo oscyluje jak Kellys...prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

a coś w kwestii tego kellysa i krossa? Czy mam rozumieć, że te rowery są niepomiernie gorsze od Egoisty i nie chce Wam się nawet strzępić języka? Kross jest cały na SRAMie... a ten, z tego co wiem cieszy się dobrą opinią....

Test modelu wyższego le bez sztywnych osi, z podobną geometrią wypadł dobrze -> http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/14092/test_kross_level_r9_vs_b9 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross jest tańszy od Authora, więc siłą rzeczy nie jest tak dobrze wyposażony, głównie chodzi tu o amortyzator to będzie najbardziej odczuwalna różnica, Kellys bez bonów ma cenę zbliżoną do Authora, jednak ma napęd o klasę niżej, o zupełnie innej charakterystyce pracy, amortyzator również gorszy ...

A z innej beczki, to wypadało by się przymierzyć do wybranych rowerów, porównać pozycję ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem na początku; W sklepie Kross jest po 4K, a w rozliczeniu mogę wymienić co chcę, więc na dzień dobry poleci amor na Rebe i hamulce...tylko jeszcze nie wiem czy na avid5 czy coś z shimano. O Sramie nikt nic nie napisał, ale z tego co czytałem jest bardzo dobry, porównywalny z SLX lub XT...Dlatego chciałem się może czegoś od Was dowiedzieć o teoretycznej geometrii tych ram. Przymierzyć i tak będę się musiał, ale nie każdy sklep w Łodzi ma na stanie takie rowery i nie chcą bez zaliczki sprowadzać, więc jak mam szukać  to dwóch, góra trzech rowerów. W Thorxie faktycznie już nic nie wymienie, przynajmniej na razie, ale jak widać to jeden z 3 w tej cenie rowerów na sztywnej osi...a pamiętam że model z 2014 albo 2015 roku właśnie Ty Rulez objechałeś za "eksperymentalną" geometrie....dokładnie kont rury podsiodłowej. Teraz geometria w Thorxie 90 jest inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu, kupując rower za 6 tyś darował bym sobie marki typu author, kellys czy kross i poszedł bym w coś bardziej światowego i renomowanego. Wiadomo że osprzęt będzie trochę niższej grupy ale za to rama miodzio i podejście do klienta całkiem inne. Łatwiej też jest ze sprawami ewentualnej gwarancji.  Celował bym w firmy typu Trek, spec, scott czy wspomniane wcześniej gt. 

Trek ma fajnego superfly 6 za 6500 zł. Spokojnie możesz utargować do 6000. Tylko że koła 29 i brak sztywnej ośki z tyłu ale tył aż taki ważny nie jest bo rama spełnia swoją robotę. 

Scott ma scale 750 też całkiem spoko rower oprócz hampli oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to przejrzałem ale kryterium wyboru jest posiadanie sztywnej osi.światowego -masz na myśli -plac za nazwę? Taki przykład...superfly posiada amor zamontowany do taperowanej główki na adapterach...oglądałem i się dziwilem że trek takie walki robi w rowerze za tyle kasy, tak więc to wygląda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem na początku; W sklepie Kross jest po 4K, a w rozliczeniu mogę wymienić co chcę, więc na dzień dobry poleci amor na Rebe i hamulce...tylko jeszcze nie wiem czy na avid5 czy coś z shimano. O Sramie nikt nic nie napisał, ale z tego co czytałem jest bardzo dobry, porównywalny z SLX lub XT...Dlatego chciałem się może czegoś od Was dowiedzieć o teoretycznej geometrii tych ram. Przymierzyć i tak będę się musiał, ale nie każdy sklep w Łodzi ma na stanie takie rowery i nie chcą bez zaliczki sprowadzać, więc jak mam szukać  to dwóch, góra trzech rowerów. W Thorxie faktycznie już nic nie wymienie, przynajmniej na razie, ale jak widać to jeden z 3 w tej cenie rowerów na sztywnej osi...a pamiętam że model z 2014 albo 2015 roku właśnie Ty Rulez objechałeś za "eksperymentalną" geometrie....dokładnie kont rury podsiodłowej. Teraz geometria w Thorxie 90 jest inna.

 

No bo Kellys ma powaloną geometrię, jeśli osobiście miał bym brać w ciemno to stawiam na Krossa ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś króko opisać to powalelnie w geometrii Kellysa i uzasadnić? Bo to dość grube stwierdzenie, że Kellys ma powaloną geometrie ( w swoich rowerach ). Chciałbym na przyszłość wiedzieć na czym polega powalona geometria i omijać ją szerokim łukiem ;) Tyle że Thorx rok,dwa temu miał inną geometrię niż 2016...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kross i wiele innych firm robi ten sam wałek z amorem więc to żadna nowość. Poszukaj na forum tematów o krossie. Porównaj sobie wykonanie i wygląd ramy w treku i w tym swoim kellysie czy authorze to może zrozumiesz że nie mam na myśli " -plac za nazwę "  Widzę że Tobie bardziej zależy na fajnych znaczkach Xt niż na porządnym rowerze ale spoko bierz co chcesz ty będziesz tym jeździł... 

 

Ps w treku masz konwertowalne zamknięte haki kół więc można bez problemu sztywną ośkę wsadzić :thumbsup:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma powalonej "w swoich rowerach", tylko w tym modelu, bardzo płaski kąt podsiodłowy i krótka rura podsiodłowa, po pierwsze wymusza siłowe pedałowanie, po drugie rama jest stosunkowo długa, ale wysokiemu rowerzyście może nie starczyć sztycy o rozsądnej długości ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NajaraNy,

 

a skąd te wnioski, ze zalezy mi na znaczkach XT? wczytales się w ogole w pytania ktore zadalem? bo chyba nie bardzo. Trek ma bardzo dobre ramy, ale jak dajesz 6-7 kawalkok za rower gdzie amortyzator jest drugim waznym po ramie komponentem , to wybacz ale wsadzanie w taperowaną rame czegos co nie pasuje i wymaga adapterow poszerzajacych jest przegieciem. Po kij w takim razie dobra rama, ktora ma trzymac sztywnosc przedniego widelca, jak widelece z poprzedniej epoki? Po to zeby wyladowac kolejne 2k na nowy ? 

 

O konwertowalnych zamkniętych  hakach kół bylo juz na tym forum w przypadku Gianta -Polsrodek, Albo masz rame z 12mm z tylu albo nie. za rok coraz wiecej bedzie ram ze sztywna osia w coraz nizszych cenach. 

 

Od wygladu i malowania to sa kobiety stary. Rower ma jezdzic, byc wygodny i wytrzymaly. Argumenty estetyczne jakos do mnie nie przemawiaja, a innych chyba nie potrafisz podac...szkoda.

 

BTW, Kross jest na SRAMie nie XT ;)

Uwazasz ze Kross robi walki z amortyzatorem, podaj przyklad albo nie zmyslaj!

 

Rulez

 

mozesz podac przyklady ram o wg Ciebie dobrej geometrii,  bez wnikania w cene roweru?

Akurat ja jezdze bardziej silowo niz na kadencje, wiec mogloby mi to odpowiadac :) wzrost 173 tez nie plasuje mnie wsrod wysokich rowerzystow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wygladu i malowania to sa kobiety stary.

 

O estetyce i wyglądzie nie wspominałem więc chyba coś ci się pomyliło. ( chociaż to też ważne)  przytoczyłeś tutaj wytrzymałość

więc proszę http://www.forumrowerowe.org/topic/133516-firma-krosszbior-peknieteych-ram-kross/

Jeśli bardziej się wgłębić w tematykę ram to chodzi o metody hydroformowania aluminium, formowanie w stanie nadplastycznym, cieniowanie rur, spawy, przemyślaną konstrukcję i geometrię, użyty stop, wagę

 

I nie mów co potrafię a co nie bo mnie nie znasz a uważasz się za rowerowego góru który podjarał się kellysem ciężkim jak kowadło z lipną geometrią ( ale na xt co najważniejsze)

 

A tutaj świeżutki temat o pięknych ramach krossa http://www.forumrowerowe.org/topic/204035-stery-luzy-w-nowym-krossie/?do=findComment&comment=1852544

 

 

Uwazasz ze Kross robi walki z amortyzatorem, podaj przyklad albo nie zmyslaj!

 

Nigdy nie zmyślam drogi kolego :thumbsup:

http://www.forumrowerowe.org/topic/202571-reklamacja-kross-level-r7-2016-z-nietaperowanym-amortyzatorem-w-taperowanej-glowce/page-2?do=findComment&comment=1852565

http://www.forumrowerowe.org/topic/203328-ostrzezeniekross-b8-rio-brakujace-manetki/page-3?do=findComment&comment=1851627

 

Ps.

Widać że naczytałeś się bełkotu pseudo rowerowych mistrzów że nie ma sensu przepłacać za napis na ramie ale to nie jest prawda uwierz mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "O estetyce i wyglądzie nie wspominałem więc chyba coś ci się pomyliło"

 

wiec cytuje: " i wygląd ramy w treku i w tym swoim kellysie czy authorze"

Komu się pomyliło?

 

 

Pęknięte ramy znajdziesz w kazdej firmie. W Krossie z tego co pisali ludzie bylo ich sporo w latach 2011-2014...ostatnio cisza, ale moze ludzie jezdzą spokojniej ;)

 

Cieszy mnie  ze tyle wiesz o metodach budowy ram, ale jak wezmiesz dwie do reki to poza waga i wygladaem spawow co o nich powiesz? Kross akurat ma przyzwoicie wygladajace ramy, Spawy sa w wielu miejschach szlifowane , podobnie w Thorxie...

 

ten wątek ciekawy  http://www.forumrowe...e/#entry1852544 i o takie konkrety prosilem w pierwszym poście w tym temacie.

 

Za żadnego góru kolega sie nie uwazam, bo gdyby tak bylo to nie przyszedlbym tu pytać...jeżeli to rozumiesz. Sądzac po niku sam sie czymstam jarasz, lub jarasz. Ja przyszedlem tu pytac ludzi ktorzy wiedza wiecej, podziela sie ta wiedza i pomoga. Moze gdybys bardziej chcial pomagac niz sie wytrzasac nad wyzszoscia Trekow, Specow nad podanymi przeze mnie markami, zauwazylbys pewnie ze wybor byl podyktowany

a) cena

B) posiadaniem sztywnych osi

c) dostepnoscia w Polsce w sklepach

 

a nie tym czym sie "jaram", bo na razie niczego nie kupilem zeby sie "jarac".

 

O przeplacaniu byc mowy nie moze bo jest zalozony budzet i sa wymagania. Pozostaje znalezc pasujace elementy. Wiec jezeli masz ochote pomoc to pomoz a jak nie to odpusc sobie docinki i udizal w tym temacie.

Co do znanych marek bywa roznie, Niektore siadaja na laurach inne tworza wciaz rowery dzieki ktorym osiagnely sukces, nie obnizajac jakosci. Kross posiada swoj team, rowery ktore daja rade,wiec nie ma co po nim tak jechac.

Naprawde bardzo chetnie obejrze inne rowery spelniajace kryterium a), B),c)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rulez

 

mozesz podac przyklady ram o wg Ciebie dobrej geometrii,  bez wnikania w cene roweru?

Akurat ja jezdze bardziej silowo niz na kadencje, wiec mogloby mi to odpowiadac :) wzrost 173 tez nie plasuje mnie wsrod wysokich rowerzystow.

No to nie masz wyjścia, Kellys jest stworzony dla takiego rowerzysty jak Ty, będziesz kręcił wybitnie siłowo, zapomnij o Krossie, on wymusza wyższą kadencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...