Skocz do zawartości
mrkura

[sztyca] Głębokość osadzenia sztycy

Rekomendowane odpowiedzi

mrkura

Siema, nigdzie nie potrafię znaleźć informacji nt jak głęboko powinna być osadzona sztyca w ramie. Czy jest to głębokość pod górną rurę czy minimum naznaczone na sztycy? Rama to S-works Enduro 29, sztyca RS Reverb 380mm. Jakieś sugestie :) ?

 

 

Białą opaską zaznaczyłem głębokość gdzie kończy się sztyca w ramie  :icon_cool:

P1150245.JPG

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Na sztycy powinno być zaznaczone minimum osadzenia w ramię , jeśli oznaczenie nie wystaję powyżej komina ramy wówczas jest OK.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrkura

Jest 2 cm powyżej znacznika na sztycy, tylko podobno czasami to mało. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Miki74

Na sztycach jest zaznaczone minimalna głębokość wsunięcia sztycy. W rzeczywistości to jest około 10cm - przynajmniej tak na paru widziałem. Być może inni producenci zalecają większe wsunięcie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
GTZaskar1991

Znacznik na sztycy świadczy o bezpieczeństwie jej samej, a nie o bezpieczeństwie ramy. Według mnie, tak jak jest na zdjęciu jest to minimalne minimum, przydałoby się jeszcze z 2 cm głębiej dla 99% pewności bezpieczeństwa i lepszego rozłożenia naprężeń.

Edytowane przez GTZaskar1991

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrkura

No właśnie tego się obawiam, tylko właśnie nie jest nigdzie napisane w instrukcji obsługi jaka to powinna być głębokość dla tej ramy. Wszystkie opinie opierają się na domysłach. Słyszałem opinię, że powinno być poniżej "górnej rury", co w tym przypadku pokrywa się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomo63

Z tego co pamietam to powinno to byc min. 11cm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
leo2

Ja bym szukal czegos co wejdzie na glebokosc tego dolnego wspornika rury gornej.

 

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • MatqXx
      Przez MatqXx
      Witam,
      Mam do zaoferowania Państwu profesjonalny rower szosowy włoskiej firmy WILIER TRIESTINA model IZARD

      IZARD to rower wyścigowy zorientowany na szybkość i wytrzymałość, oraz duży komfortu jazdy. Monolityczna rama wykonana z carbonu dla zapewnienia lekkości i wydajności, całość wyposażona w precyzyjny osprzęt Campagnolo z przełożeniami 3x10. Piękna szata graficzna nadaje mu bardzo atrakcyjny wygląd.

      Idealny dla osób o wzroście 165-175 cm. Wykonany z materiałów najwyższej jakości co istotnie wpływa na jego wieloletni i bezawaryjny okres użytkowania.

      SPECYFIKACJA PRODUKTU:
      Produkt przeznaczony dla: Mężczyzn / Kobiet
      ROZMIAR KÓŁ: 28
      RAMA: CARBON
      WIDELEC: CARBON
      ROZMIAR RAMY: 21 cali
      DŁUGOŚĆ RURY POD SIODŁOWEJ: 53 cm
      PRZERZUTKA TYŁ: 10 biegów Campagnolo
      PRZERZUTKA PRZÓD: 3 biegi Campagnolo
      SIEDZENIE: uran
      WAGA: 8 kg

      W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny 531 072 441


    • michalo
      Przez michalo
      Zdjęcia: https://www.olx.pl/oferta/rose-pro-dx-cross-gravel-mavic-avid-fizik-105-11s-5800-carbon-CID767-IDD6pAb.html

      Na sprzedaż rower typu gravel Rose Pro DX Cross. Rozmiar 56. Stan bardzo dobry, po przeglądzie - klocki hamulcowe mają jakieś 200km, nowa owijka, opony 95% bieżnika. Jedyny mankament wizualny to niewielkie wgniecenie (widoczne pod światło) na górnej rurze powstałe przy transporcie.

      Rama rozmiar 56 alu 7005/T6
      Widelec tapered carbon oś 15mm
      Napęd Shimano 105 5800 11s
      Koła Mavic Crossride
      Opony Continental Double Fighter
      Hamulce Avid BB7
      Siodło Fizik
      Sztyca Rose Carbon
      Kierownica Ritchey
      Mostek Syntace chyba 80mm
      Pedały Dartmoor Candy

      Gratis dokładam drugi mostek FSA SL-K Carbon 120mm, uchwyt na telefon GUB G-85 i koszyk na bidon.

      Preferuję odbiór osobisty w Warszawie.

      W odpowiedzi na liczne pytania: mam 178cm wzrostu i konfiguracja widoczna na zdjęciu jest dla mnie dobra. Myślę, że jest to rower dla osób o wzroście od 175 do 185 cm.
    • Kruk_Szaj
      Przez Kruk_Szaj
      Witam serdecznie.
      Poszukuje ramy o specyfikacjach:
      -Rama Full suspension
      -rozmiar koła 26-27,5 cala koło
      -rozmiar ramy - 19-21 L'ka
      -Główka Tapered
      -Materiał Carbon lub Alu
      -Skok ramy - 80 do 110 mm typowe XC
      -Stan nowy, leżak magazynowy, zdjęty z nowego roweru, używka w super stanie.
      -Oś 142x12
      -Cena - do uzgodnienia  
      Kontakt PW, mail (wandet55@wp.pl) lub telefonicznie 511-545-622
      Dziękuje za zainteresowanie się moim wpisem.
    • mathellfire
      Przez mathellfire
      Na sprzedaż jeden z dwóch dostępnych w Polsce rowerów Marin Wolf Ridge - rozmiar ramy L, 19''. Ten drugi egzemplarz też należy do mnie - dodam w osobnym ogłoszeniu (rozmiar M-ka, w trochę mniej topowej konfiguracji więc trochę tańszy). Rower pochodzi z oficjalnego, profesjonalnego teamu MARIN. Rower ma za sobą jeden wyścig na Enduro World Series Crankworx w Kanadzie w roku 2018 i jest to cały jego przebieg. Razem z przygotowaniami przejechał ok. 100 kilkudziesięciu kilometrów. 

      Rower przeszedł po tym kompleksowy serwis. Wymiana na fabrycznie nowe: korby Sram XX, zębatki, łańcuch, sztyca karbon, napinacz, damper Fox Kashima, oś NAILD, mostek.

      Rower w bardzo wysokiej, topowej specyfikacji (ceny katalogowe proszę traktować luźno - wiadomo, że przez rok wszystko potaniało a i osprzęt, który jest na rowerze jest mniej warty niż sprzedawany osobno). 

      Rama: Marin Wolf Ridge Team Large 19'' - cena katologowa 15000zł
      Amortyzator: Ohlins RXF 36 140mm 29'er 15x110 - cena katalogowa 6100zł
      Damper: Fox CTD - cena katalogowa 1999zł // NOWY
      suport: SRAM GXP - cena katalogowa 150zł // NOWY
      Korba: SRAM XX + zębatka NW 36t - cena katalogowa 1499zł // NOWA
      Koła: Bontrager Duster Elite 29" - cena katalogowa 1199zł
      Opony: MTB Bontrager XR2 Team Issue TLR 2.20 - cena katalogowa 199zł
      Oś sztywna: NAILD Boost 12x148mm - cena katalogowa 349zł // NOWY
      Przerzutka tył: XTR M9000 11s - cena katalogowa 799zł
      Manetka tył: SRAM NX 11s - 149zł
      Napinacz: Dartmoor Trail One - cena katalogowa 420zł // NOWY
      Hamulce przód + tył: SRAM Guide RS - cena katalogowa 1399zł
      Kierownica: Funn Fatboy 770mm - cena katalogowa 199zł
      Gripy: Rithchey WCS - cena katalogowa 49zł
      Stery: FSA 
      Nowe = nowe, nigdy nie użyte, nawet osobiście nie wkręciłem pedałów chociaż kusi strasznie żeby chociaż raz się na nim przejechać. 
      Jedynym tak naprawdę używanym elementem jest siodełko, które zawodnik musiał przełożyć ze swojego poprzedniego roweru. Cała reszta roweru jest praktycznie jak nowa. Do tego serwis w oficjalnym teamie producenta. Łożyska, smary, płyny, serwis amorków itd. Wszystko zrobione.

      Proszę mieć na uwadze, że rower był składany przez team Marin'a i mogą w nim występować jakieś mniej standardowe elementy w porównaniu do wersji konsumenckiej.

      Rowery odkupiłem na początku tego roku jednak zajęło mi pół roku ich sprowadzenie do kraju.
       
      CENA: 11999zł


      Proszę serdecznie nie zawracać mi głowy wiadomościami "kupię za tyle i tyle tysięcy zł". Wystawiam w cenie używanego Marina Wolf Ridge'a, który sprzedał się na Allegro parę miesięcy temu w specyfikacji ... 3 razy tańszej w stanie używanym przed dwa sezony. Tutaj sam amortyzator jest warty tyle co średniej klasy używany full a sam rower jest praktycznie nowy. Wizualnie oczywiście drobne odpryski jak to na wyścigach (oczywiście odpryski lakieru a nie włókna węglowego). Technicznie ideał.  Rower dla osoby, która wie co chce kupić. Po zakupie należy napompować amortyzator/damper do odpowiedniego ciśnienia i oczywiście je wyregulować pod siebie. Kto pierwszy ten lepszy, drugiego takiego roweru w Polsce na sprzedaż nie ma.

      Więcej zdjęć (dwa ostatnie zdjęcia pochodzą z drugiego egzemplarza - chciałem pokazać dla upewnienia ewentualnego nabywcy gdzie, kto i kiedy na nich jeździł - filmy można znaleźć na internecie):

      www.aukcjoner.pl/gallery/027084831-Darmowa-galeria-zdjec-na-Allegro.html#I1







    • eCoen
      Przez eCoen
      Sprzedam rower Silverback Syncra 2 w rozmiarze L. Mam go od 4 lat, ale więcej stoi niż jeździ, więc zdecydowałem się na sprzedaż. Przejechałem nim 876 km podczas całego okresu użytkowania, głównie po Krakowie i okolicach. Sprzęt wygląda i jeździ jak nowy, co zresztą jest zrozumiałe, zważywszy znikomy przebieg. Ma dwie niewielkie rysy (od kamyków na drodze szutrowej, jak mniemam) i są to jedyne mankamenty roweru (widoczne na dwóch ostatnich zdjęciach.
      Do samego roweru dorzucam pedały SAINT PD-MX80 PLATFORMOWE, licznik Sigma BC 16.12.STS, torbę podsiodłową Topeak oraz montaż pod smartfon.
      Cena: 6900 PLN (do negocjacji)

      Rama:
      SB Advanced Dynamics Carbon 27.5”, Premuim, UD Fibre, Tapered 1 1/8” – 1.5” headtube, Press Fit BB Shell, 135mm QR rear dropouts, Integrated Dropouts and Replaceable Alloy hanger and XGuide Cable management System

      Widelec:
      Rock Shox Revelation RL, 130mm Travel, Solo Air, Tapered Alloy Steerer Remote PushLoc, QR15mm Dropout, Black

      Stery:
      FSA, Orbit-C. Sealed 1-1/8”-1.5”, Industrial Sealed BTM, carbon topcover.

      Obręcze:
      Stan’s Arch EX 650b,Alloy Disk, 32H, Stan’s Yellow Rimtape and Valves,

      Piasty:
      TYŁ: Shimano XT FH-M785, Centre Lock Disc Mount, Adjustable cup and cone angular contact bearings, Cassette, 
      PRZÓD: Shimano XT HB-M788, Centre Lock Disc Mount, Adjustable cup and cone angular contact bearings, 15mm Axle,

      Stery:
      FSA, Orbit-C. Sealed 1-1/8”-1.5”, Industrial Sealed BTM, carbon topcover.

      Obręcze:
      Stan’s Arch EX 650b,Alloy Disk, 32H, Stan’s Yellow Rimtape and Valves,
      Piasty:
      TYŁ: Shimano XT FH-M785, Centre Lock Disc Mount, Adjustable cup and cone angular contact bearings, Cassette, 
      PRZÓD: Shimano XT HB-M788, Centre Lock Disc Mount, Adjustable cup and cone angular contact bearings, 15mm Axle,

      Szprychy:
      DT Swiss Competition, Stainless Steel, Black

      Opony: 
      Maxxis Ardent, 650b x 2.25, 60TPI, folding, Black

      Mostek:
      SBC-SL( Superlight)XC- ForgedAlloy, S: 60mm; M/L: 75mm, 8° x ∮31.8mm, 

      Kierownica:
      SBC Trail-lite, W: 740mm; Back Sweep: 9°; Up Sweep: 5°; 15mm Rise x ∮31.8mm,Butted Alloy

      Sztyca: 
      FSA Afterburner, ∮27.2mm x 400mm, 2014 Alloy,

      Obejma:
      SBC, Alloy, 31.8mm Bolt on,

      Siodło:
      SBC Trail-Competition Design, CRN-Ti Rails

      Hamulce:
      Shimano SLX BR-M675, Open Hydraulic System + Levers , Ice Tech Metal Pads, Rotors Front: 180mm; Rear: 160mm, Centre Lock, Black

      Manetki:
      Shimano XT SL-M780, 2x10 Trigger, Black

      Przednia Przerzutka:
      Shimano SLX FD-M676-B, Double, Clamp-on 31.8mm, SLX Grey

      Tylna Przerzutka:
      Shimano XT Shadow Tech Plus RD-M786-SGS, Long Cage, 10-Speed,Silver 

      Łańcuch:
      Shimano, CN-HG95, 10 Speed

      Kaseta:
      Shimano CS-M771-10, 10-Speed, 11-36T, Silver

      Mechanizm Korbowy:
      Shimano XT FC-M785, 38/26T, S: 170mm; M/L: 175mm, Hollowtech II

      Suport: 
      Shimano SM-BB71, Press-Fit Hollowtech II

      Pedały: jak w opisie

      Linki i pancerze:
      Jagwire LEX, Slick Lube inner lining, Black/Red

      Wykończenie:
      SBC loc-On Engineered grip, SBC CNC Black headset cap with Gold alloy bolt, FSA Carbon Stem Spacers 3x10mm

      Waga 11,20

×