Skocz do zawartości

[opona] Schwalbe Marathon MTB (model 2016)


BikeOLO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Proszę o poradę/informację na temat opony "Schwalbe Marathon MTB (model 2016)":

http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/marathon-plus-mtb.html

 

Potrzebuję oponę trudną do przebicia, uszkodzenia na wyboiste drogi szutrowe w rejon leśny, gdzie miejscami do najbliższej osadu ludzkiej jest około 20-30 km - a nocleg w lesie, ze względów dość nieprzychylnie nastawionych "czworonogów" nie wchodzi w rachubę.

 

Z wagi/ciężaru tych opon zdaję sobie sprawę - więc ten problem można pominąć. Natomiast interesuje mnie kwestia najlepiej z kogoś doświadczenia przyczepności takiej opony na "zjazdach" szutrowych w porównaniu do opony:

http://www.schwalbetires.com/bike_tires/off-road_tires/smart_sam_plus

. . . którą już zdarłem/zużyłem i z moich wrażeń nie najlepiej ciągnie pod górą w terenie, natomiast na dojazdówki asfatowo-betonowe jest nawet "spoko", czyli opory toczenia są znośne.

 

Zastanawiam się jak te Marathony MTB spisują się na asfalcie w porównaniu do Smart-Sam - wygląda, ze mają całkiem "ciągły" i sztywny bieżnik w części czołowej.

 

Zastanawiam się także nad przyczepnością Marathonów na zjazdach wyboistych i szutrowych, w szczególnie przy lekkich przechyłach na zakrętach.

 

Ja potrzebuję oponę o rozmiarze 622x2,10(min) ale lepiej było by nawet trochę szersza/stabilniejsza. Może macie jakieś inne propozycje z zabezpieczeniami przez przebiciem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już prawie 2 lata ujeżdzam takie oponki, znaczy dopowiednio rocznikowo model młodsze (na pierwszy rzut oka róznią się rzeźbą środkowej cześci bieżnika). Dostajaode mnie nieźle w kość zimą i latem w róznym terenie w tym ostro posypanym rozbitym szkłaem butelek i ostruch kamieni póki co nie było ani jednego przebicia, zrobione w terenie ponad 5 tyś. km... Właśnei chyba ten poprawiony bieżnik w częsci czołowej wyglada lepiej, chocja na przyczepnos cna asfalcie nie narzekam, na lodzie bywa inaczej ;) no i w mojej wersji czasem dziwne odczucie na kostce - ściażki jak środek trafi w szpary między ułozonymi partiami kostki. Mozę ja nei rozwijam za dużych prędkosci na zjazdach... ale co do opon to czuję się na nich dość pewnei, mozę to też kwestia przyzwyczajenia.

Wg mnie przy odpowiedznim cisnieniu, mój model marathona na asfalcie daje całkiem nieźleradę, jak na MTB opory dosć małe....

Myślę, ze w porównaniu z SS w górę moze dawać jeszcze lepiej...co do mojej, czasem boje sietylko nieco mocniej wykładać na zakrtach... w sumie nie miałem z tym żadnej powazniejszej przygody... ale może przez to ułożenie bocznych kostek bieżnika, jakoś psychicznie jakby ostrożniej mi się wydaje, albo już starość...;)

Ogólnie ja polecam (choć nie wiem jak najnowszy model)... dla mnie najważniejszy był aspekt nieprzebijalnosci i dawania rady w terenie... mozę czasem w błocie mogło by być lepiej, ale to przy ektremalnych przypadkach, gdzie juztylko typowe błotniaki jakoś dajaradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej mnie nurtuje temat opon z zabezpieczeniem przebiciowym. Szukając alternatywy do marki Schwalbe, która ma te opony ciężkie i trudno trafić na prosty egzemplarz - znalazłem trzy systemy wykorzystane w oponach marki Continental:

 

1. Najbardziej odporny - 6 warstw "czegoś tam" i boczne wzmocnienia:

http://ogo.bike/file/continental/01_apex.jpg

. . . ale nie występuje ten system w oponach o rozmiarze 29'', tylko w szerokich 26'' - typowo zjazdowe.

 

2. Średni system zabezpieczeń z 4 warstwami i bocznym wzmocnieniem:

http://ogo.bike/file/continental/02_protection-apex.jpg

 

3. I ostatni system ze 4 warstwami, bez dodatkowych wzmocnień bocznych:

http://ogo.bike/file/continental/03_protection.jpg

 

Opony tego typu są zwijane, więc raczej "delikatne" i stosunkowo drogie:

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-mountain-king-ii-protection-continental,154605.html

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-continental-x-king-protection-29x2-2-zwijana-670g-21802.html

 

. . . i się zastanawiam co ten system jest wart pod względem przebicia opony na jakiś kolcach cierni, róż i innych naturalnych przeszkodach, które można spotkać na leśnych ścieżkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...