Skocz do zawartości

BikeOLO

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    68
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    OLO
  • Skąd
    Kraków

Osiągnięcia użytkownika BikeOLO

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Tak - tez mi się tak wydaje, że lepiej może będzie na razie zmienić np. zębatkę 24T na 22T i po powinno przesunąć przełożenia tylne na mniejsze koronki, tym samym na mniejszych koronka są mniejsze odstępy między przełożeniami. Podobnie można zrobić na dojazdówkach - zamiast 42T - wykorzystać 40T
  2. Układ docelowy po przerobieniu jest jeszcze do przemyślenia. Ale już od kilku sezonów zastanawiałem się nad "ciaśniejszym" ułożeniem zębatek między 26-34T - a to z tego względu, że miałem sporo dość długich, monotonnych podjazdów po kilkanaście kilometrów, a nawet kilkadziesiąt kilometrów non-stop (albo podjazd 5km, potem z górki na pazurki przez 1min i znowu to samo 5km) - i często tak bywało, że np. 28T było za mało a 32, lub 34T za dużo. Natomiast na dojazdówkach płaskich nie wykorzystywało się 11T, a 13T też nie często. Optymalnie było by zacząć kasetę od 13T - i to pytanie . . . . . . czy w "szosowych" kasetach są luzem do kupienia kółka 13T razem z nakrętką - i czy można to wymieszać z kasetami MTB ?? Znalazłem coś takiego np: http://rowertour.com/shimano-cs-hg50-8-sora-13-26-kaseta-szosowa-8-rzedowa.html . . . i z tego wykorzystać koronkę 13T z nakrętką - cena ok za kasetę?? - tylko odstęp pewnie będzie większy między koroną 13T a następną np. 14T, lub 16T - bo ta 13-ka jest 8 rzędowa ??
  3. Dostęp do obrabiarek znajdzie się, jak i osoba która by to zaprogramowała - tak samo teoretycznie mogę zrobić fachowe prześwietlenia RTG z analizą - tylko po co . . . jak dorobione śruby pękną - to pękną - można dorobić potem nowe. Jedyne ryzyko to takie, że jak śruba pęknie to może się wysunąć i zahaczyć w trakcie jazdy o jakiś element koła lub ramy - ale to też można jakoś zabezpieczyć. A tak się zastanawiam - nie pasowały by do tego jako materiał wyjściowy szprychy - te z prostymi łebkami ?? Teoretycznie można trochę rozwiercić otwory do średnicy 1,80 mm ??
  4. Można spróbować nie nitować/skręcać kasety (są to stosunkowo tanie kasety - można poeksperymentować), tylko obawiam się że kaseta nitowana z zębatkami powyżej 30T z tych co podałem nie jest przystosowana do zakładania na bębenek luzem bez usztywnienia - co zaowocuje znacznym przemieszczaniem/ruszaniem się poszczególnych koronek. Po części to tak, jakby w korbowodzie na 4 śruby nie było jednej - działać będzie, ale raz lepiej raz gorzej w zależności gdzie łańcuch trafi. Niue pamiętam jakie są średnice tych nitów/otworów - ale długa śrubę można dorobić/wytoczyć z jakiegoś twardego materiału. Gwint wiadomo mały, ale też dużych sił nie będzie na niego przenoszonych, raczej będą działały siły "ścinające" w poprzek.
  5. W jakimś rowerze kiedyś miałem problem z brakiem jednej śruby w kasecie SRAM - powodowało to, że mimo silnego dokręcenia głównej nakrętki, poszczególne zębatki ruszały się nie tylko "przód - tył" ale również nie maiły sztywności na boki. Objawy były takie, że łańcuch raz dobrze "poruszał" się po kasecie i następnym razem nie.
  6. Właśnie wiem, że SRAM ma "koronki" skręcane na nie nitowane - tylko tam wszystko zaczyna się od 11T, a likwidując najmniejszą koronkę nakrętka (ta mocująca cała kasetę) z 11T już chyba nie chwyci zębatki 13T. A gdzie znaleźć nity pasujące do kaset Shimano - a może poskręcać na śrubach ??
  7. Witam. Czy ktoś ma doświadczenia z nitowaniem kaset Shimano. Załóżmy, że posiadam dwie kasety Shimano CS-HG400-9 (9-cio rzędowe) do dwóch różnych konfiguracjach: - pierwsza to: 12-14-16-18-21-24-28-32-36T - druga to: 11-12-14-16-18-21-24-28-32T . . . i chciałbym je roznitować i z dwóch złożyć jedną o np. takiej konfiguracji: 12-14-16-18-20-23-26-28-32T lub: 12-14-16-18-20-23-26-28-30T Optymalnie było by dla mnie zacząć od zębatki 13T - ale żeby nie utrudniać - czy macie jakieś namiary na sposób znitowania rozłożonej kasety od nowa ??
  8. Zapytaj się o te Romety z 2015 roku w BikeMotive w Krakowie przy al. Focha 1 tel. +48.12.346-28-38. Zależy z kim się połączycie - to upusty są mniejsze lub większe - ale można zawsze powiedzieć, że już wcześniej rozmawialiście o "znacznym" upuście. Ja do czegoś tam się przymierzałem z katalogu 2016 i na starcie zaproponowali z 20-30 procent zniżki (bez targowania). W jakąś "kombinowaną" ramę Romet-u za 3300 to bym "nie wchodził" - po wymianach tych części na inne - czort wie co z gwarancją na ramę. Z tego co widziałem w Chinskich katalogach to Romet nie projektuje własnych ram, tylko korzysta z gotowej oferty jednego z producentów ram ze wschodu. Jak coś pęknie lub zacznie skrzypieć - to pewnie będą chcieli cały rower otrzymać do reklamacji w Romecie. Osprzęt to tylko osprzęt, który i tak będzie za jakiś czas do wymiany - więc może lepiej coś tańszego kupić - a nowego i z pewną gwarancją - cała seria Mustangów chyba ma tą samą rame: http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_1,10,690,693,14400,2016.html . . . a i jeszcze jedno. Przy zakupie roweru na kołach 29'' może bardzie warto zwrócić uwagę na geometrię, a szczególnie na długość tylnych widełek - niż tak na siłę zbijać kilogramy z roweru. Łatwiej i zdrowiej nieraz zbić 2-5 kg (sezonowo) z własnej masy niż walczyć o jeden 1kg wagi roweru. Warto się zainteresować dość mało popularną obecnie marką na PL-rynku: http://superiorbikes.eu/pl/bikes/category/49 . . . i podobnie szukać czegoś jeszcze z poprzedniego kursu EURO.
  9. Z napędami 30 biegowymi jest coraz mniej rowerów - od taka moda na 2x10 i 2x11. W okolicach 3000pln i 30 speed - jeszcze coś takiego można znaleźć: http://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-kellys-gate-10-2015.html http://archiwum.allegro.pl/oferta/rower-gt-29-karakoram-expert-black-30-rabat-i5840845778.html . . . warto szukać coś z rocznika 2015 - bo po starych kursach EURO są jeszcze po sklepach. Ja kupiłem ostatnio Superiora i jestem zadowolony - ale nie ten przedział cenowy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...