Skocz do zawartości

[wymiana napedu] Author Impulse - czy warto?


Rstyle

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Od przeszło 6-7 lat posiadam rower Author Impulse. W tak zwanym międzyczasie wymienione zostało w nim kilka "napędowych" części. Aktualnie zamontowana jest przerzutka Shimano Altus wraz z manetkami TX50. Wymieniał mi to wszystko tata, zapalony rowerzysta, wyznający zasadę "póki się nie wkręci jakaś pasja to kupujemy tanie sprzęty". Ogólnie z samego roweru jestem bardzo zadowolony, ale praca taty roweru z deore XT i jakimiś fajnymi manetkami robi wrażenie. U mnie brak jest tej płynności i niestety coś zaczęło szwankować ostatnio. Jako, ze od kilku lat jestem już "na swoim" szukam w miarę bezkompromisowego (oczywiście uwzgledniając fakt, że jestem amatorem) rozwiązania, które zapewni mi przyjemne przeniesienie napędu.

 

Zakładam wymianę wszystkich elementów napędowych i budżet... No nie chciałbym żeby przekroczyło to wartość roweru, ale w granicach rozsądku bez większych ograniczeń.

 

Ogólnie jeżdzę po Gdańsku, trochę po lasach, trochę w trasach (2-3 razy w roku po kilkaset kilometrów). W trasie zawsze wybieramy trasy boczne, szutry, lasy itp., o ile tylko to możliwe. Nie przepadam za jazdą po asfalcie, a po mieście jeżdzę dla zdrowia głownie.

 

Jeździłem trochę starą sedoną taty na trasie do Oslo, ale zdecydowanie lepiej prowadzi mi się swój rower (mimo że tam także deore sprawiało, ze praca była płynniejsza).

 

Jeśli uważacie, że inwestycja w ten rower nie ma sensu to dajcie znać, trochę mi smutno będzie, ale pomyślę o nowym. :)

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie propozycje.

 

Wybaczcie, tata u siebie ma SRAM X9. Właśnie fakturę znalazłem i może to istotne dla zrozumienia jaki efekt mi się podobał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach