Sopel808 Napisano 6 Grudnia 2015 Napisano 6 Grudnia 2015 Witam! Zwracam się do Was o pomoc w wyborze opon. Na chwilę obecną posiadam Giant'a Roam 2 (2015), a na nim oryginalne opony - Giant S-RX4, 700x40C. Uważam, że nadeszła najwyższa pora na zmianę opon, ze względu na moje doświadczenia i ustosunkowanie się do stylu jazdy Moim celem jest zdecydowane zmniejszenie oporów toczenia opon. Mimo wszystko nie chciałbym całkowitego wykluczenia drobnego piasku, czy ubitych piaskowo/szutrowo/polnych tras. Coś w stylu 90% asfalt, 10% ubite offroad'y. Na celownik obrałem trzy modele Schwalbe: 1. Schwalbe Marathon Plus (odpycha dość wysoka waga - 960g) 2. Schwalbe Marathon Mondial 3. Schwalbe Marathon Racer Co o nich sądzicie? Znacie jakieś inne mądre modele? Budżet oscyluje w granicach 250 złotych za komplet. PS1 Bezproblemowe będzie założenie opon 700x38, czy ogranicza mnie jedynie rozmiar 700x40? PS2 Czym jest literka c przy rozmiarze oryginalnych opon? (Pewnie banalne pytanie, lecz nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi) Pozdrawiam i liczę na pomoc
zekker Napisano 6 Grudnia 2015 Napisano 6 Grudnia 2015 W rozmiarach opon (i obręczy) proponuję korzystać ze standardu etrto, bo ciężko się wtedy pomylić. Standard ten podaje rozmiar obręczy (średnicę) i szerokość (wewnętrzną obręczy lub zewnętrzną opony, zależy co wybieramy) w mm. np. dla obręczy 19x622, a dla opony 622x35 700x40C to rozmiarówka francuska, podaje średnicę zewnętrzną opony (a raczej klasę tak jak rozmiarówka calowa) i szerokość opony. Haczyk jest w literkach, bo np. 700x28A 700x28B 700x28C to inne rozmiary obręczy. Do tego szrokość nie zawsze odpowiada szerokości w mm. https://rueduvelo.files.wordpress.com/2015/06/standard-etrto.jpg Nie jesteś przywiązany do jednego rozmiaru opony: http://www.ecovelo.info/images/tire-rim-widths.jpg Zapewne masz obręcz 17 lub 19, więc spokojnie możesz manipulować o kilka rozmiarów w jedną i drugą, choć nie polecam skrajności (rama i widelec mogą nie pomieścić, a najcieńsze opony będą mało wygodne). Marathony Plus to typowe wytrzymałe kowadła na miasto lub dalsze wyprawy. Racery najdelikatniejsze i najlżejsze z serii Marathon, choć wersja drutowa już tak nie zachwyca. Mondiale są gdzieś pośrodku i jeżeli nie jesteś zdecydowany, to chyba te bym polecił z tej trójki.
chudeusz09 Napisano 6 Grudnia 2015 Napisano 6 Grudnia 2015 Kup sobie smart samy. W tej cenie będziesz miał dwa komplety a różnicy między nimi a racerami nie dostrzeżesz. Na asfalcie opory niewielkie a i w terenie też sobie poradzą.
Sopel808 Napisano 6 Grudnia 2015 Autor Napisano 6 Grudnia 2015 Dziękuję pięknie za wyczerpującą odpowiedź. Tego mi było potrzeba - krótko, zwięźle i na temat Kolego @chudeusz09 , Smart Samy na przeważający asfalt? Te opony wyglądają jakby były stworzone do wjeżdżania na Śnieżkę zimą, a nie trzaskanie kilometrów po asfalcie. Ktoś mógłby wyjaśnić dlaczego "nie poczuję różnicy", skoro chociażby wspomniane Racery wyglądają jakby były stworzone dla typowej szosy?
perfectflow Napisano 6 Grudnia 2015 Napisano 6 Grudnia 2015 Jak chcesz zmniejszyć opory toczenia to bierz marathony z osnową antyprzebiciową.
chudeusz09 Napisano 6 Grudnia 2015 Napisano 6 Grudnia 2015 Bo ujeżdżałem zarówno racery jak i smart samy. "Uszosowianie" crossa mam już za sobą . Zmieniłem rubeny na słynne z niskich oporów racery 28x1,5". I co? I nic. Różnic żadnych. Później podobało mi się kręcenie po lesie i kupiłem SS 28x1,6". Na asfalcie żadnych zmian, w terenie duży plus dla SS. Średnie prędkości się nie zmieniły. Później leśne wypady spodobały mi się jeszcze bardziej i kupiłem SS 29x1,75". 4,5 bara w dętki i na asfalcie nadal średnie bez zmian. Za to w lesie idzie jak czołg. Z racji że taplanie w błocie mnie nie bawi (jeszcze) i jeżdżę teraz tylko po asfalcie postanowiłem zdjąć z kołka racery i zawiesić na nich SS. Uwierz lub nie, ale przesiadka z opon "terenowych" 1,75" na "szosowe" 1,5" nie spowodowała, że średnie prędkości mi wzrosły . Wnioski pozostawiam Tobie. Pozdro.
zekker Napisano 7 Grudnia 2015 Napisano 7 Grudnia 2015 Nawet jak nie wzrosną średnie, to będzie mniej wibracji i hałasu. To samo kiedyś pisałem w porównaniu NN do RR. Obecnie po wymuszonej przesiadce (popękany jeden NN), jednak lekka różnica jest. Te opony wyglądają jakby były stworzone do wjeżdżania na Śnieżkę zimą Wierz mi, nie są O ile po piachu idą dobrze (1,75"), tak na błocie są niepewne o lodzie lepiej nie wspominać
Sopel808 Napisano 7 Grudnia 2015 Autor Napisano 7 Grudnia 2015 Dzięki za wszystkie opinie Mimo wszystko zdecydowałem się na Marathony Mondial, ze względu na korzystną okazję. Ilość pozytywnych opinii na forum oraz w internecie raczej mnie nie zawiedzie. Temat do zamknięcia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.