LifeIsGood Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 Witam forumowiczów. Posiadam rower Giant Talon 27.5 5 z roku 2014. Mam zamiar "podrasować" rower. Jeżdżę dużo po lesie i drogach szutrowych często podróżuje szybko tzn. W lesie ok 30 km/h a po asfalcie 45 km/h. Cały osprzęt oryginalny. Chciałbym zmienić przerzutkę tylną na deore shadow lecz nie wiem czy da rade z tego powodu iż jest to 8 przerzutek. Mam na oku również hamulce hudrauliczne shimano deore xt z tarczmi deore xt. Co do widelca nie zadowala mnie jego "efektywny" skok czyli ok 50-60 mm i być może zmienię go na 120 mm. Chodzi mi o propozycję wymiany podzespołów w rozsądnych granicach czyli ok 600- 700 zł za amor i hamulce oraz tańszy napęd ok 300 zł. Mogą być podawane inne propozycje
Patryk071990 Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 600- 700 na amor i te hamulce deore xt z tarczami? Jak tak to chyba słabo będzie,chyba że okazyjnie używki.Czy po 700 na kazdy podzespół?
Marcin9 Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 Chciałbym zmienić przerzutkę tylną na deore shadow lecz nie wiem czy da rade z tego powodu iż jest to 8 przerzutek. Deore shadow? Model? Jeśli jest to jakaś przerzutka Dyna syns(10s) to nie będzie działać. Mam na oku również hamulce hudrauliczne shimano deore xt z tarczmi deore xt. Jeśli masz za dużo kasy to ok kupuj ale jeśli masz mniej to zastanów się na slx m675 to praktycznie to samo Co do widelca nie zadowala mnie jego "efektywny" skok czyli ok 50-60 mm i być może zmienię go na 120 mm. Zmian na 120mm zmieni geometrię roweru co wpłynie na jego prowadzenie więc jeśli masz 100 to kup 100. Napisz do forumowicza @@ACTIVIA, Jest on dystrybutorem Suntoru więc pewnie coś ciekawego dla Ciebie znajdzie. Chodzi mi o propozycję wymiany podzespołów w rozsądnych granicach czyli ok 600- 700 zł za amor i hamulce Minimum na amortyzator to 700 za tą cenne dostaniesz Raidona http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/raidon/275-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-275-cali-czarny-2016/766 a hamulce slx m675 około 400 Ps. Popraw temat[]
LifeIsGood Napisano 30 Października 2015 Autor Napisano 30 Października 2015 Po 700 na każdy chyba tam niezrozumiale napisałem
dran2 Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 Chciałbym zmienić przerzutkę tylną na deore shadow Wsadzanie zmieniaraki 3 grupy wyzszej niż manetki nie ma żadnego sensu, nie będzie to lepiej działać. Dojedź ten napęd do końca i pomyśl nad zamianą wszystkiego na raz.
LifeIsGood Napisano 30 Października 2015 Autor Napisano 30 Października 2015 Aaa i jakby amortyzator był z blokadą to by było dobrze
Marcin9 Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 amortyzator był z blokadą t Większość nowych amortyzatorów jest z blokadą. Ten Raidon którego wkleiłem ma manetkę blokady na kierownicy.
LifeIsGood Napisano 30 Października 2015 Autor Napisano 30 Października 2015 Mam takie żenujące pytanie. Ogólnie dawno nie byłem na forum i jak się edytuje tematy oraz posty?
Marcin9 Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 Ogólnie dawno nie byłem na forum i jak się edytuje tematy oraz posty? Pod postem masz edytuj. Temat już chyba moderator poprawił.
moreluz Napisano 21 Stycznia 2016 Napisano 21 Stycznia 2016 Nie wiem czy to najlepszy pomysł aby w tej materii pisać w poście innego użytkownika, ale nie chce robić dubla. ____ Jestem na kupnie nowego roweru, ale troszkę szkoda mi się rozstać ze starym, na którym setki km przejechałem. Myślę by dać mu drugie, lepsze życie i chciałbym prosić Was o opinie. Może zacznę od początku: Zdjęcie: http://i.imgur.com/BLKM0ql.jpg Rower: Giant Iguana, rocznik prawdopodobnie 2008, kupiłem w komisie raczej dla samej ramy. Po zakupie od razu zmieniłem korbę+suport (alivio), przerzutkę przednią (slx) bo nie grały ze sobą, a sama korba była już zjechana. Oczywiście doszedł łańcuch i kaseta (półka niska-średnia by pojeździć). Z czasem zacząłem się rozkręcać i doszły: siodełko (sanmarco), kiera (amoeba), kapcie (conti). naprawdę dobrze mi się na nim jeździ, ale do ogarnięcia na pewno są: - przerzutka tylna (alivio), mimo iż w miarę dobrze przerzuca to ma już luzy (zębatki ma zmieniane) - koła, tylne (piasta joytech) już pasuję zmienić, lekko "tyka" na boki, a i szprychy padają. to samo przyda się zrobić z przodem - amortyzator (rst t4), ja z nim nie robiłem nic, a wiem że ten model to licha podstawa. - hamulce (tektro), luzy na klamkach (prawa ok 3mm), odpryski lakieru na zaciskach Co można/trzeba ogarnąć i czy w ogóle to ma sens? Czy to się w ogóle opłaci?
maczet190399 Napisano 21 Stycznia 2016 Napisano 21 Stycznia 2016 zależy ile chcesz wydać kasy na upgrade. Jak niewiele, to zostaw go i uzywaj jako drugi w zimie. Nie będzie szkoda, jak dostanie soli i błota. Ja proponuje zakup nowego roweru 27,5'' a najlepiej 29''. Koszt w miarę dobrego to 3000 PLN i więcej. Zobaczysz olbrzynią różnice w jeżdzie oczywiście na plus :-). Co do Twojego upgrade to widzę to tak: 1. wymiana na nowego amora lepszego np typu Suntour 800-1000 PLN. Ewentualnie używana Reba, FOX podobny koszt. 2. wymiana hamulców na np Shimano 615 350 - 400 PLN 3. wymiana przerzutek tył + kaseta+ SLX 200-250 PLN 4. wymiana kół na np. używanych 350 - 500 PLN. Ewentualnie wymiana tylko piast na maszynowe 771/772 - 600 PLN Sam widzisz, ze mało nie wydasz.
moreluz Napisano 21 Stycznia 2016 Napisano 21 Stycznia 2016 Jak na razie do 3k nie ma nic sensownego z 29er'ów. Co do Iguany to chyba wpierw zainwestuje w koła.
moreluz Napisano 21 Stycznia 2016 Napisano 21 Stycznia 2016 Jak mam kupić coś za 2k to wolę dołożyć 1,5/2k i mieć fajnego 29er'a. Natomiast do 1-1,5k wolę doposażyć "staruszka" - zasłużył sobie
moreluz Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Ślepy jestem czy nie ma edycji postów? edit: to chyba przez Pana Reklamę nie można edytować, bo się znienacka pojawił po moim poście btw. czy takie koła to dobry wybór i czy spasują? http://allegro.pl/kola-26-alexrims-td24-shimano-m525-disc-8-9-10s-i5597704758.html Tarcze mam na pewno na 6 śrub, kaseta 8rz - HG41.
gtb Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 W tym budżecie nie lepiej coś na maszynówkach http://allegro.pl/kpl-26-lozyska-tar-rodi-novatec-wyprzedaz-30-i5929705315.html waga obu na zbliżonym poziome a Novatec 041/042 to przyzwoite i sprawdzone piasty. Może przedstaw budżet na poszczególne elementy , wówczas łatwiej będzie coś doradzić.
maczet190399 Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Bierz na novatecu i maszynowych. Najlepiej jeszcze, aby były sztywne osie, ale to raczej w tym budżecie co zestawu z linków to się nie zmieścisz
moreluz Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 No to będzie tak : Do 1500 zaczynając od kół -> przerzutka tył na 8rz -> zaciski + klocki hamulcowe (ewentualnie komplet z klamkami i wtedy jeszcze manetki). Z amortyzatorem podziałam później.
gtb Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Może taki zestaw (w nawiasie cena z wysyłką) i przejście na 9s : - Koła DT http://allegro.pl/mocne-kola-dt-swiss-370-m480-26-wyprzedaz-i5926342557.html (520) - kaseta 9s http://allegro.pl/cs-hg400-9-11-34t-nowa-i5928898183.html (65) - KMC X10 http://allegro.pl/kmc-x9-93-116og-i5925612710.html (54) - tylna Deore Shadow http://allegro.pl/przerzutka-shimano-rd-m592-9-rz-deore-i5390886123.html (138) - manetki LX ( stary model ale pracują przyzwoicie ) http://allegro.pl/manetki-shimano-deore-lx-sl-m-580-3x9-nowe-ostatni-i5923463685.html (143) - hydrauliki SLX http://allegro.pl/shimano-hamulce-slx-br-m675-okl-zywiczne-komplet-i5928444585.html (444) Całość 1364 .
Alsew Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Mam rozumieć ze juz nie czekasz na tego nowego Krossa? Jak już chcesz zmieniać wszystko to lepiej z tyłu przejść na 9 przełożeń, bo na 8 nie ma już nawet fajnych manetek (chyba ze się szarpniesz na Sram Attack). Zaciski hamulca chcesz wymienić z powodu odpryskow lakieru?
moreluz Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Dzięki za pomoc! Koła chciałbym czarne i te co podałeś wcześniej wpadły w mój gust. Kaseta i łańcuch rozumiem, że ze względu na komplet przerzutka+klamki na 9 rzędów? Zaciski hamulca chcesz wymienić z powodu odpryskow lakieru? Nie tylko: odpryski to jedno, ale klamkomanetki są już mocno wyhuśtane, do tego dojdą zapewne klocki, linki i pncerzyki - robi się koszt. Co do 29er to czekam na B7, ale kiedy i za ile będzie to nikt nie wie... Zawsze mogę go nabyć na kolejny sezon w dużo lepszej cenie
gtb Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Tak , ze względu na 9s ( węższy łańcuch i ciaśniej upchane zębatki ). Manetki które podlinkowałem są bez klamek , tak więc przy pozostaniu ze swoich mechanicznymi musiałbyś dokupić klamki hamulca ( przy kupnie hydraulików masz to w zestawie ).
moreluz Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Myślę, że przedstawiłeś bardzo ciekawy zestaw i na niego się zdecyduje - z tym, że koła to Rodi/Novatec, więc parę zeta w kieszeni zostanie. Dzięki wszystkim za pomoc. Szpeje zamówione
Alsew Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 A jak przechodzisz na łańcuch pod 9 to korby nie potrzeba wymienić?
moreluz Napisano 22 Stycznia 2016 Napisano 22 Stycznia 2016 Dobre pytanie! Posiadam korbę Alivio FC-410, która w opisie dedykowana jest pod 8rz., ale w sieci są opinie, że powinna zatrybić z 9rz. kasetą. Przerzutka na pewno jest pod 3x9.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.