Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana napędu Deore/SLX na XTR


Fedur

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Rozmyślałem nad wymianą napędu w rowerze.

Rower to Merida Big.Nine 500 2015

Obecny napęd 3x10:
 
Przerzutka Przednia Shimano Deore triple
Przerzutka Tylna Shimano SLX Shadow
Manetki Shimano Deore
Korba Shimano M523 octa 40-30-22
Kaseta Shimano CS-HG50-10s 11-34
Łańcuch KMC Z10-10s
 

Chciałbym zamontować tu taki zestaw 3x10:

Manetki Shimano XTR SL-M980
Przerzutka Przednia Shimano XTR FD-M980 3x10 Top Swing
Przerzutka Tylnia Shimano XTR RD-M986 SGS
Korba Shimano XTR FC-M980 42x32x24T 175 mm
Kaseta Shimano XTR CS-M980 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34T

Wybierając części kierowałem się tym by napęd w całości był z jednej rodziny. 
Teraz moje pytanie czy się opłaca iść w M980 i zostać na 3x10 czy lepiej dorzucić troche i przesiąść się na 3x11?
Drugie pytanie czy tak złożony napęd będzie dobrze działał? Chodzi mi tu głównie o długość wózka (GS/SGS) tylnej przerzutki do ilości zębów. Słyszałem ze są na to jakieś wzory, ale wolę się upewnić.
Trzecia sprawa to tylna kaseta. Czy 11-34T wystarczy czy lepiej brać wariant 11-36?. Jaki łańcuch polecacie do takiego napędu?
Chyba już ostatnie czego chciałbym się dowiedzieć to czy stockowy suport z tej korby daje rade czy warto na starcie poszukać czegoś lepszego?

Za odpowiedzi/rady z góry serdecznie dziękuje. :)

Napisano

Kasete masz obecnie 11-34, wiec czy jest ok co do zakresy to wiesz sam najlepiej.

Korbe bedziesz mial o troche twardszym zestawieniu niz obecnie, zeby zachowac lekkie przelozenia nowa kaseta powinien miec zakres 11-36.

Pytanie nr jeden - co chcesz osiagnac przez ta zmiane? Zestaw bedzie lzejszy, za to sporo drozszy i raczej niezbyt duzo trwalszy niz to co masz.

Napisano

Z technicznego punktu widzenia ten XTR będzie chodził jak należy. Tylna zmieniarka może być spokojnie GS.

Czy pchać się w 3x11?? W jakim celu skoro zyskasz tylko przełożenie górskie na kasecie czyli koronkę 40T.  

Napisano

ja bym na twoim miejscu poszedł raczej w xt a co najwyżej manetki kupił wyższe... no chyba że masz bardzo wysokie dochody - wtedy kupuj co chcesz :-)

ale najważniejsze żebyś kupił bardzo dobry/e łańcuch/y; szkoda dobry napęd niszczyć badziewnym łańcuchem

Napisano

Nie szkoda ci kasy na kasete za 580zl? Przeciez nie odczujesz zadnej roznicy. Lepiej zmieniac naped czesciej bo swiezy dziala o wiele lepiej i precyzyjniej niz katowac zuzytego xtr do momentu jego ostatecznej smierci kiedy nie da nie sie juz jechac :)

To samo korba wzgledem xt lub slx to tylko ubytek masy. Lepiej wez nowe xt, zrobisz wieksze wrazenie bo malo kto to ma i wyglada inaczej.

 

I jeszcze jedno masz rame i kola na poziomie jak acera moze alivio. Solidne ale ciezkie. Najlepiej rower chodzi jako calosc jak caly osprzet jest zrownowazony.

Napisano

Przede wszystkim to w jakim stanie masz ten rower, kupiłeś nowy, jest używany i chcesz coś zmienić, odchudzić itd?

Już w zasadzie odpowiedź otrzymałeś, nie warto zmieniać 3x10 na 3x11

Nie warto zmieniać całego osprzętu na xtr bo stosunek ceny do jakości jest słaby .

11 x 34 masz obecnie wiec co Ci ma nie dać rady, jeździłeś na tym rowerze w ogóle czy nie??

Suport oryginalny parę tyś. zrobi, jak korba nie jest za mocno skręcona, jak Ci padnie możesz za 80-100 kupić aerozine bądź accenta, do nich można dokupić w razie czego nowe łożyska ale szczerze nigdy nie wymieniałem łożysk, sprzedałem korby razem z suportem i  montowałem nowy zestaw.

Jeśli chcesz coś zmienić to moim zdaniem:

Kaseta slx/xt 

łańcuch xt/record c10

manetki xt

przerzutka tył xt 

przód slx/xt

korba slx 

i to jest max jak dla mnie, resztę floty bym zainwestował na twoim miejscu w dobry, powietrzny amortyzator i lekkie koła.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...