przemho0 Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Hej Kończę już modernizację roweru i pozostała mi do wymiany ostatnia rzecz: amortyzator. Obecnie posiadam atrapę widelca amortyzowanego (SR Suntour M2025), a sezon w pełni i już niedługo zaczną się wycieczki w góry. W związku z tym poszukuję nowego amorka do około 400zł (im mniej tym lepiej standardowo). Tereny to jak wyżej, leśne, górskie ścieżki, niekiedy dość ostre, ale i asfalt (dojazd do pracy). Przyznaję, że nie mam bladego pojęcia co wybrać. Z tego, co czytałem na forum, polecane są XCR'y. Z tymże nie mam pojęcia jaka jest różnica przy amortyzatorze z olejem czy powietrzem, a co dopiero różnice w modelach RL, RLR, RLD itd. Bardzo więc Was proszę o w miarę możliwości dobór jakiegoś amortyzatora i ewentualnie właśnie pokrótce przedstawienie różnic pomiędzy tymi modelami (jakieś linki mile widziane). Jeśli chodzi o moje preferencje, to wolę miękkie amortyzatory. W moim budżecie cudów się nie spodziewam, jednak chcę, żeby chociaż dawał radę w w/w zastosowaniach Wstępnie na oku mam: http://allegro.pl/suntour-xcr-rlr-manetka-blokady-26-cali-czarny-i5367606573.html http://allegro.pl/sr-suntour-xcr-rld-blokada-skoku-model-2013-tarcza-i4997092165.html http://allegro.pl/sr-suntour-xcr-rl-air-blokada-skoku-model-2013-dis-i4997043875.html Hamulce mam tarczowe, także pivoty zbędne. Z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Jak już szukasz amorka to patrz powietrzaka i żeby miał regulację tłumienia odbicia od dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Dobra, tylko o powietrzny amorek z tą regulacją i w moim budżecie chyba naprawdę ciężko. I czy do tego dochodzi jeszcze konieczność zakupu pompki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 (edytowane) Jestem zdania, że oszczędność na amorku to baardzo duży błąd. Tym bardziej jak coś tam o wyprawach w góry wspominasz. To w co powinieneś celować jako min z nowych to Suntour Raidon. Są do dostania za 650zł a może i jakichś rabat by dali. Pompkę powinno się mieć. Edytowane 21 Maja 2015 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Tak, trzeba mieć odpowiednią pompkę. Generalnie nie to, żeby sprężynowce były złe, ale takie konstrukcje dobrej klasy ostały się praktycznie tylko w widłach do rąbanki, a w widłach XC spadły do najniższej klasy i są po prostu dupowate. To te wszystkie xct, xcm, xc28 coil, itp. bez tłumienia odbicia, czyli tzw. uginacze. Z amortyzatorem ma to mało wspólnego poza tym że udaje go wyglądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 W porządku. Czy w takim razie model Suntour Raidon XC RL-R 26 2015 byłby w porządku? I druga sprawa - obecnie moja atrapa ma 63mm skok, czy zakup amorka ze 100mm nie podniesie mi zbytnio ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Ano podniesie. Co to konkretnie za rower/rama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Shame on me, to jest Kross Hexagon X2 2013 (http://www.kross.pl/sites/default/files/styles/bike_zoom/public/bikes/2013/mtb/hexagon_x2_black_0.png?itok=71ANiFX3), a raczej to, co z niego zostało, czyli rama, kierownica i widelec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 (edytowane) Wiesz, to być może czas poszukać też nowej ramy... Może wideł da się ewentualnie obniżyć do 80mm, ale jeśli resztę gratów już "unowocześniłeś" i są w miarę dobrej klasy to i z taką ramą bym się nie cackał jeśli w planach górki. A jakie Ty tam masz w tej chwili hamulce? Bo jeszcze się okaże, że potrzebujesz piwotów w tym widelcu... Edytowane 21 Maja 2015 przez modrzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Na to zapewne też w końcu przyjdzie pora, jednak obecnie muszę pozostać przy dotychczasowej ramie. Lepszy widelec nie zaszkodzi, wszystko i tak w razie czego przełożę do nowej. Z resztą sprzęt który dotychczas kupiłem i tak nie jest najwyższych lotów, ale z kolei nie uprawiam jakiegoś ekstremalnego downhillu, tylko ot dość bezpieczna jazda. Z tego powodu nie potrzebuję też ekstremalnych gratów. Na dniach przymierzę w jakimś sklepie jakby wyglądał widelec 100mm i wtedy zdecyduję o zakupie, tylko problem w tym, że nadal nie mam żadnego wybranego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 "Ekstremalnego dałnhilu"? :> To jest obecnie sprzęt do jazdy po parku, a co dopiero w góry, nie wspominając o dyscyplinach grawitacyjnych... Nie ma sensu używać takich określeń, bo znając kontekst nie brzmi to nawet żartobliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Nie popadajmy ze skrajności w skrajność, ludzie kupują w markecie rower o wartości średniego uginacza i zabierają takie ustrojstwo w góry Wracając do tematu: czy w/w Suntour Raidon XC RL-R 26 2015 jest ok? Czy może jedbak jakis inny model w podobnym budżecie (700zl) albo w ogole inna marka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 (edytowane) Ich zęby, ich sprawa Poza tym często spotyka się na forum bezsensowne używanie nazw różnych co bardziej ekstremalnych dyscyplin, co jest po prostu infantylne w zestawieniu z tym co zwykle te osoby mają zamiar uprawiać. Ten Raidon jest powietrzny? Co z osią i hamulcami? Edytowane 22 Maja 2015 przez modrzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Jasne, może niepotrzebnie użyłem słowa ektremalnego, bo mam na myśli, ze w ogole nie uprawiam i nie zamierzam uprawiac downhillu. Może inaczej - chcę po prostu posmigac po parku jak wyżej napisałeś Raidon wg opisu strony: System: olej/powietrze Hamulce mam tarczowe, a oś no chyba standardowa . Powinna pasować czy może o czymś nie wiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Chyba czy np. sztywna 15-ka? Nie jestem pewien czy takie kombinacje zawędrowały już i na tę półkę cenową, ale warto sprawdzić przed zakupem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Jestem zdania, że oszczędność na amorku to baardzo duży błąd. Tym bardziej jak coś tam o wyprawach w góry wspominasz. Święte słowa ! Kolega kupił nowego "amorka" Suntour-a za ok. 300zł, założył do roweru i pojechał tym zestawem na Rychleby... Efekt jest taki, że po powrocie ma luzy na amortyzatorze pomimo, że ma hamulce typu V-brake... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Chyba czy np. sztywna 15-ka? Nie jestem pewien czy takie kombinacje zawędrowały już i na tę półkę cenową, ale warto sprawdzić przed zakupem. Zwykły szybkozamykacz, także myślę, że z kompatybilnoscia nie bedzie problemu. Pytanie moje takie: rura sterowa zapewne będzie zbyt długa,czym albo gdzie i jak ją przycinać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Zależy gdzie kupujesz bo my od razu gratisowo tniemy sterówkę na wymiar klienta oraz nabijamy gwiazdkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 (edytowane) Korzystając z tematu na forum, mam jeszcze pytanie, dotyczące autentyczności amortyzatorów. Czy zdarzają się na rynku podróbki i ewentualnie czy da się je w łatwy sposób rozpoznać? Jak z oryginalnością chociażby tego: http://www.aliexpress.com/item/New-2014-SR-Suntour-Epicon-XC-26er-27-5er-Remote-Manual-Lockout-MTB-Suspension-Fork-9mm/32271316715.html ?Cena w przeliczeniu bardzo zachęcająca, a sam amortyzator jeszcze klasę lepszy od Raidonów. Edit: Zdążyłem już poczytać za ten czas i doszedłem do wniosku, że nie warto mimo wszystko ryzykować. Znalazłem za to w czeskim sklepie polecanym na tym forum również epicona, a konkretniej ten model: http://www.kupkolo.cz/26-sr-suntour-epicon-rld-100-mm-disc_z2271/ Generalnie chcę po prostu pojeździć po parku, ale idąc za Waszymi postami, mówiącymi żeby nie oszczędzać na amorku, jestem w stanie dopłacić do powyższego modelu. Zwłaszcza, że praktycznie rzecz biorąc dostaję go niemal w polskiej cenie Raidona. Bardzo tylko proszę o potwierdzenie czy to opłacalna inwestycja, czy w tym momencie już przesadzam Edytowane 24 Maja 2015 przez przemho0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawtaz Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Jeżeli chcesz do zastosowań z pierwszego postu, czyli: leśne, górskie ścieżki, niekiedy dość ostre, ale i asfalt to jak najbardziej Epicon jest dobrym wyborem, zwłaszcza, że masz fundusze, jednak jeśli mowa o ostatnim poscie: Generalnie chcę po prostu pojeździć po parku to wg mnie Epicon jest lekką przesadą. Ale to rzecz gustu i kasy oczywiście W sprawie zakupu to polecam rozważyć ofertę użytkownika ACTIVIA, ma naprawdę wyśmienite ceny. (żeby nie było nie mam u niego żadnej prowizji, za podsyłanie klientów, po prostu skorzystałem z jego oferty i taniej nigdzie nie znalazłem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 26 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2015 Stałem się (prawie) szczęśliwym posiadaczem epiconica. Po zakupie oddałem rower i widelec do - jak myślałem - specjalisty. Po TRZECH dniach mogłem w końcu rower odebrać, jednak nie sprawdziłem na miejscu czy na pewno wszystko jest ok. W trakcie jazdy kierownica przekręciła mi się na bok, a w domu okazało się, że po przykręceniu, kierownica w ogóle przestaje się ruszać. Chciałem rower na weekend, a serwis czynny tylko w tygodniu. Jest jakaś możliwość w miarę szybkiej, samodzielnej naprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2015 (edytowane) Może za mocno dokręciłeś stery dlatego się nie kręci. Spróbuj lekko poluzować. Tutaj masz poradnik jak to zrobić Edytowane 26 Czerwca 2015 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 26 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2015 Jak poluzuję, to wtedy kierownica kręci się sama, bez koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2015 (edytowane) To musi być dokręcone z pewnym luzem ale nie za dużym. Jeśli skręcisz za mocno to kierownica nie będzie się kręcić a jeśli za słabo to będziesz miał luz. ' Jeśli kierownica się obróciła to musisz dokręcić ją śrubami na mostku a nie kapslem Edytowane 26 Czerwca 2015 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemho0 Napisano 26 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2015 Wiem o czym mówisz, z tymże przy starym widelcu ustawiałem kierownice, zakręcałem i było oki, nie było szans po dokręceniu kierownicy przekręcić. Tutaj, żeby kierownica przestała się ruszać, muszę dokręcić tak, że chodzi ciężko, a do tego wszystkiego niepłynnie wydając ciche dźwięki chrobotania :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.