Skocz do zawartości

[renowacja] Stare rowery turystyczne x2, pomóżcie szosowemu debiutantowi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem zapalaony na MTB i jazdę po górach, mam też takie okolice  - Góry Sowie.

 

Ostatnio jednak zamarzyła mi się jazda na szosówce, ale ze względu na brak funduszy i szczęśliwe posiadanie 2 starych rowerów turystycznych po moich rodzicach coś postanowiłem pokombinować. Nie używane są już z 10 lat :P

Chciałbym też tą damkę przeznaczyć dla mojej dziewczyny.

 

Co możecie mi powiedzieć o tych rowerach?

Opłaca się w to inwestować?

 

Marzy mi się do tej ramy męskiej:

- korba z dwoma blatami - mieszkam w górach

- klamko-manetki - wydaje mi się, że to wygoda (nie wiem, nie jeździłem nigdy na szosówce)

- kierownica szosowa

- ma to być rower treningowy i wycieczkowy jednocześnie

 

Mega mi się podoba rower kolegi z forum: https://lh4.googleusercontent.com/-YZ1hmxJVAXI/UbSWxfeCaeI/AAAAAAAAB7I/G6SE7QeKTBY/s1600/DSCF9228.JPG

W ogóle uwielbiam takie kombinacje kolorów, niebieski to mój ulubiony. Mam zresztą niebieskie BMW (wiem, że kolega kolor dobrał z BMW), a kiedyś miałem niebieskiego Golfa.

 

Fundusze im niższe tym lepiej.

 

W ramie męskiej pedało (nie wiem czy tak to się odmienia) jest krzywo wkręcone, mam nadzieję, że na zdjęciach będzie widać.

 

Kasety albo wolnobiegi (nie jestem do końca pewien) są w dobrym stanie, blaty korb też. Damka ma chyba jakieś dobre hamulce.

Suport w męskiej do wymiany lub chociaż wyczyszczenia, nasmarowania, skasowania luzów - nie wiem co tam znajdę bo nie mam sprzętu do ściągnięcia tych korb (zdjęcia poglądowe).

Opony popękane, ale przyjęły 5 atmosfer.

Nie mogę odkręcić pedał, strasznie się zapiekły, klucze, żabki ześlizgują się już.

 

Zapomniałbym:

Rama męska:

- rura podsiodłowa 56 cm

- górna rura trójkąta 58 cm

- ja 182 cm wzrostu, około 85 cm noga

Siodło nie jest ustawione na mnie :P (tak dla sprecyzowania) za nisko jest dla mnie.

 

Co o tym sądzicie?

 

ayqMZgZ.jpg
vHag0WT.jpg
7O8q4h8.jpg
YwbhErQ.jpg
LyKkBJO.jpg
Ssw3tQU.jpg
84lZu2i.jpg
YMr2J7L.jpg
ytVH2fm.jpg
w1SRo4w.jpg
rHCskju.jpg
JPexgzd.jpg
vh51CrQ.jpg
Pbeu8KH.jpg
3TQeg7V.jpg
HaiukBa.jpg
IKZS4Bw.jpg
eI60xjU.jpg
mrX75Vg.jpg
lS95N5g.jpg
eW1m2o3.jpg
RMCSgge.jpg
JQlQYhi.jpg
1HXzFZ0.jpg
8SAQutj.jpg
9mJEcLq.jpg
g7nhiNw.jpg
I8ane23.jpg
Edytowane przez KartofeL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, a już myślałem, że coś z tego będzie.

Już myślałem, że jakieś skarby z piwnicy wyciągnąłem, a tu lipa.  :bye2:

Czyli nie opłaca się w to inwestować?

A opłaca się je przywrócić do używalności i jeździć rekreacyjnie, czy lepiej spróbować sprzedać i kupić jakąś używaną szosówkę dla mnie, a dla dziewczyny to nie wiem. Jakieś sugestie?

 

Zmieniłem nazwę tematu i określenie rowerów na bardziej adekwatne.

Edytowane przez KartofeL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z krzywo wkręconym pedałem, uda mi się go odkręcić i uratować gwint w korbie? Ojciec ma zestaw do gwintowania.

 

Co z demontażem korb i suportu?

 

Która przerzutka lepsza? Z damki czy z męskiej ramy? Ale chyba i tak ich nie przełożę.

Edytowane przez KartofeL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli ktoś na chama wkręcił pedał w aluminiową korbę to gwint już jest załatwiony. Możesz spróbować poprawić go gwintownikiem (masz gwintownik 9/16" x 20 tpi ?) tak żeby pedał się prosto wkręcał, ale mocny to ten gwint już nie będzie. Ew. mozna wkleic pedał na Loctite. Ja bym sie w to nie bawił.

2. Dziwne te korby, jakby ktoś w nich majstrował. Otwór pod ściągacz malutki, nie spotkalem ściagaczy do korb mniejszych niż M20. Moze ktos tulejowal korbę? Czy wewnątrz otworu jest gwint? Co to jest to błyszczące wenątrz otworu, jakby 3 kołeczki? Odblask od czola osi czy faktycznie jakies kołki w korbie? Śruba trzymajaca korbę była schowana, czy łeb był na zewnątrz korby?

3, Która przerzutka lepsza? W damce jest positron. Tu masz wątek o tym "wynalazku":

http://www.forumrowerowe.org/topic/162178-przerzutka-tylna-shimano-positron-fh-problem-ze-zmiana-biegow/

A w drugim rowerze najtańsze shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jednak oba pedała są krzywo wkręcone, stawiam, że gwint był niestandardowy (wyczytałem, że może się tak zdarzyć). Nie wiem czy mam taki gwintownik, muszę ojca pytać a jego na razie nie ma, ale myślę, że prędzej korby zmienię, jeśli coś będę robić z tym rowerem.

2. Jest tam jakiś dziwny gwint tylko krótki 3 zwoje. Te kołeczki to nie wiem co to. Coś tam odblaskuje bo świeciłem lampką z telefonu.

3. Obie w sumie chodzą tak samo dobrze, wrzucają i zrzucają bez problemu.

 

Wkurzyłem się, bo narobiłem się przy tym rowerze, wyczyściłem i nasmarowałem co mogłem włącznie z piastami a tu i tak nie da rady komfortowo jechać z krzywymi pedałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymień korby. Raz, że nie można ich po ludzku zdemontować, dwa, że mają skancerowane gwinty, trzy, że i tak chciałeś dwublatowe :)

Te kołeczki może miałysłużyć jako opór dla śrub mocujących korby.

Żeby zdjąć korby spróbuj lekko wkręcic śruby od korb (bez dokręcania) i przejechać sie kawałek. Zwykle korby luzują się. Jak nie, to zostaje ściągacz dwuramienny. Ew. jak masz trochę narzędzi samochodowych, to możesz spróbować ściągaczem do końcówek drążków, takim w tym stylu:

http://m-hurt.kei.pl/fotki2/AE310110-3.JPG

ale nie każdy podejdzie.

Jak przerzutki działają to je na razie zostaw. Zawsze możesz wymienic, jak Ci sie rowery spodobają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...