Skocz do zawartości

[2700 - 3500] MTB / hardtail

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich. Od jakiegoś miesiąca poszukuję pierwszego roweru górskiego. Jestem całkowicie początkujący, a więc temperament z jakim (na początku) będę się poruszał będzie stosowny do mojego braku umiejętności :-)

Do czego rower:

- rowerowe wycieczki / wypady w góry. Głównie okolice Szczawnicy tj. Pieniny, Beskid Sądecki, a także Las Wiedeński (Wienerwald)

Moje "parametry":

- wzrost: 159cm

- długość nogi: 74cm

- waga: 53kg

- doświadczenie: zerowe :-)

Wiem, że przy moim budżecie nie ma co się pchać we full'a dlatego ograniczam się do "sztywniaków". Co do rozmiaru kół, to 29" przy moim wzroście raczej odpada. Słyszłem też, że do mojej wagi lepszy będzie amortyzator powietrzny (co by się uginał). Jeszcze tylko nie wiem jaki rozmiar ramy.

Moje propozycje to (w nawiasie ceny katalogowe):

- Ghost SE 5000 (4200zł, mogę go mieć za 3500zł)

- Haibike Edition RX 27,5 (cena 4000zł)

- Romet Rambler 650B (27,5") 3.0 (3200zł)

- Giant Talon 27,5 1 (4000zł)

Dwa rowery przekraczają mój budżet i byłbym wdzięczny za informację czy i gdzie można je dostać taniej. To tyle odemnie. Jeżeli macie jakichś konkurentów dla moich propozycji to jestem otwarty. Proszę także o wszelkie uwagi i podpowiedzi.

Napisano

Chyba musiał by dozbierać 1000, o droższych rowerach pisał pod kątem obniżenia ceny ...

Co do Gianta, w salonach raczej łatwo uzyskać rabat, na Hai (z tego co można wyczytać na forum) również obniżają cenę ...

Napisano

Wolałbym nie przekraczać 3500zł. A podałem takie przykłady bo często cenę da się "zbić". Najbardziej ciekawi mnie ten Ghost. Co o nim myślicie. No i przede wszystkim co z tymi kołami 26 vs 27.5. Czytałem na ten temat i teoretycznie wiem jakie są różnice, ale jak bardzo będzie to odczuwalne dla całkowicie początkującego rowerzysty jakim jestem (będę)?