Skocz do zawartości

[Napęd] Sram X5 verus SLX


callisto

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przy SLX prawie 70% wartości roweru to sam napęd ! To jest bezsens, wymień naped na ten sam co był, lub półkę wyżej czyli na Acera/Altus, w porywach na Alivio.

Napisano

ten link z allegro to grupa mtb, nie za bardzo mi to pasuje do trekinga.. caly ten osprzet przewyzsza wartosc Twojego roweru..odpowiednikiem slx dla trekinga jest lx.. np. korba shimano deore lx fc-t671

Napisano

Jeśli chcesz usprawnić ten rower to tam praktycznie wszystko poza oponami i siodełkiem jest do wymiany :)

 

Imho, deore 3x9 to aż nadto. Do tego kupisz jakieś porządne lekkie koła, ten swój nieamortyzowany widelec i będzie git. No, na tyle, na ile pozwala rama.

Napisano

Nie mam kasy, chcę kompletować nowy dobry napęd na drugi rok, do tego czasu zajeżdżę obecny. hmm przeraża mnie tylko cena korb - 500 jakaś masakra. Może faktycznie przesadziłem, to jaką grupę polecacie - chcę zmienić na kasetę i trwalszą korbę ale z jednej grupy żeby wszystko ładnie współpracowało, przednia przerzutka zaczyna obcierać już o łańcuch -zrobiłem dopiero z 1000 km. W tym roku sprzedam obecny widelec i kupie sztywny więc dorzucę około 100 zł.

 

Ps. Nie zależy mi na ilości biegów, może być 18 jak i 21, 30 z tego co czytałem bardzo ciężko wyregulować, a zależy mi na prostocie i płynności działania.

 

Napisano

 

 

Jeśli chcesz usprawnić ten rower to tam praktycznie wszystko poza oponami i siodełkiem jest do wymiany
 

 

 

znam ludzi co do rowerow za 1300 zl wsadzali osprzet XT,wymieniali amor na troszeczke lepszy ale tez tani,oponki i jechali na maraton ,konczac na niezlych miejscach hehehehe...

 

Ja bym tam wlozyl Alivio korbe i ewentualnie przerzutke SLX  i lepsza kasete z lancuhem..no i manetki deore zeby SLX fajnie chodzil..oczywiscie wszystko 9 rzedowe..

wymienilbym tez hamulce na takie cos.. http://allegro.pl/shimano-deore-lx-br-t670-czarn-komplet-p-t-hamulce-i4207474148.html

...nie bedziesz mial problemu z wyhamowaniem jadac pelna predkoscia w dol:)

Napisano

hamulce to są kosa tylko napęd jest mało precyzyjny, nie wiem może tak jest w tych nowych sprzętach, że co chwilę trzeba to regulować. Jeśli tak samo jest z wyższą grupą to nie ma sensu zmieniać napędu tylko wyszkolić się w regulacji przerzutek :) Ogólnie spodobał mi się cały zestaw alivio, cenowo ok i z kasetą.

Napisano

Moim skromnym zdaniem coraz sensowniej piszesz :)

 

Obecnie pełne alivio 3x9 to właśnie taki optymalny zestaw dla ludzi, którzy chcą żeby wszystko było wytrzymałe i dobrze działało, ale jednocześnie nie mają specjalnych ambicji sportowych i nie chcą ostro schodzić z wagi.

Napisano

SHIMANO ALIVIO KASETA HG50 11-32 + ŁAŃCUCH HG53 CR - 120 zł
Alivio 9 rzęd FC-M431 48/36/26 175 +wkład Octalik - 175 zł
Koło, takie? http://cyklisci.com/kolo_tylne_28_obrecz_mach1__piasta_fh-m430_alivio__szprychy_nierdzewne_sapim_leader,30,7780.html - 99 zł
przerzutki przód oraz tył alivio 150 zł
Manetki alivio 100 zł

644 zł oraz widełki sztywne 200 zł. Tak z ciekawości widełki z amortyzatorem AIR oraz blokadą za400 zł dostałbym? Sprzedając stare części, włożyłbym około 800 zł i już miałbym sensowny rower.

Napisano

To znaczy jaki ci się podoba? :)

 

Hehe, widzę że się rozbestwiłeś. Zaczyna od Evado 1.0 i już grymasi na powietrznego NCXa, który montowany jest normalnie w rowerach po 4 tys PLN :)

Napisano

skoro chcesz sztywne widelki to po co chcesz taki amor?? wystarczy ze wezmiesz dobrego NCX albo NRX do 400 zl i bedziesz mial wypas w porownaniu do tego co amsz teraz i do sztywniaka..zalezy czy jezdzisz po terenie czy bardziej po drogach i sciezkach utwardzonych..

Napisano

SF11-NCX-FT-E RL LITE 700C - powietrze, miedziane rurki, blokada na kierownicy ale cena to polowa roweru więc wybieram sztywny za 200 zł.


ja jeżdżę wyłącznie po ulicy, nie lubię nic co związane z piaskiem. Miałem kupić szosę ale chcę zrobić wyprawę rowerową, dlatego wybór padł na rower typu cross. Te widełki co mam strasznie mnie denerwują, stuknięcie przy odbijaniu amora oraz przy przyśpieszaniu rower jest niestabilny jakbym w budyniu jechał.

Napisano

ten amor ma inne mocowanie hamulca wiec musialbys zmienaic wszystko..Wydaje mi sie ze NCX do 400 zl bylby super rozwiazaniem jezeli zalezy Ci na amortyzacji..Jesli chciales jednak szose i jezdzisz tylko po asfalcie to mozesz wlozyc sztywny widelec ale po co odbierac komfort nadgarstkom na naszych "plaskich" drogach

Napisano

W moim mieście nie ma dziur na drogach, wszędzie są ścieżki, a w tym roku powstają autostrady rowerowe. Mówimy o tym:

F13-NRX-D LO 700C air lub SF13-NCX-D LO LITE 700C air , oba 459 zł ta różnica skoku jest istotna w moim przypadku? Tylko ja tutaj nie widzę mocowania na v-brake.

Napisano

ja nie pisalem o powietrznych amorkach tylko te troszke tansze sprezynowe..te o ktorych piszesz maja mozliwosc wyboru z piwotami czyli pod v-brake....jezeli bierzesz pod uwage sztywny amor to te sprezynowe beda wystarczajace a masz tez mozliwosc blokady amora wiec na podjazdach bedziesz smigal jak szalony...na asfalcie i to dosc gladkim jak piszesz naprawde dobry amor sprezynowy wystarczy..

Napisano

No mnie zastanawia po co chcesz zmieniac ,myslalem ze nie sprawuje sie tak jakbys tego oczekiwal i wtedy te amorki zrobily by duza roznice bo jednak ten w EVADO 1.0 jest duzo slabszej jakosci..Miedzy amorkami sprezynowymi tez sa roznice w jakosci dzialania ,nie tzreba od razu zmienaic na powietrznego..na razie zostaw ten co masz i z biegiem czasu zdecydujesz co robic..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...