Skocz do zawartości

[serwis] Rock Shox Reba DualAir - kompleksowy serwis od a do z


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet jeśli nowa uszczelka i gąbka nie wypełniają całej przestrzeni nad ślizgami? 3 częściowy zestaw ma wysokość około 17-18mm i tyle też wynosi miejsce na uszczelki w moich dolnych goleniach. 2 częściowy zestaw ma natomiast wysokość jedynie 12mm. Czy te brakujące 5mm nie będzie powodowało podwijania gąbki?

No chyba, że po nasączeniu olejem te białe gąbki tak spuchną, że pokryją całą wolną przestrzeń.

Edytowane przez Sziva
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz 2 wyjscia.

- zalozyc nowy set i stara uszczelke olejowa

- zalozyc tylko nowy set, mokra  gabka powinna siedziec, choc za to nie dam sobie reki uciac. Moze Fonika cos wiecej napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma żadnej uszczelki stożkowej, tylko tzw. u-ring (analogicznie do o-ring), który w przekroju ma właśnie kształt litery "u" (albo "c"), coś takiego, nie pamiętam tylko który dokładnie: http://www.oring.pl/public.php/catalog?id=4 ale raczej któryś z TTU, TTI, TTE... Musisz się dokładnie przyjrzeć.

 

 

Edytowane przez Kolmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprawy maja sie tak, nie moge zupelnie dogadac sie ze sklepem, jakich uszczelek potrzebuje. Aktualnie mam zestaw RS 00.4315.032.080, ktory z tego co udalo mi sie wyczytac pasuje do rocznikow (2009-2014). Ja mam rocznik 2007, a z tego co wynika z pierwszego postu uszczelki powinny pasowac. Widze, ze gabki i uszczelki kurzowe sa inne, ale jak z reszta, uda sie to spasowac? Sprawdzilbym sam, ale wolalbym nie otwierac opakowania, aby nie bylo problemow z ewentualym zwrotem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie uszczelki kurzowe 32mm od rs'a będą pasować, z wyjątkiem najnowszych bez kołnierza (od 2016 roku). Gąbki różnią się głównie wysokością, jak kupisz za wysokie to mozesz je sobie dociąć ;). Natomiast reszta uszczelek zależy od tego jaki masz model amortyzatora, większość roczników solo air i dual air ma takie same uszczelki w komorze powietrznej, w głowicy tłumika powrotu chyba wszystkie są identyczne z wyjątkiem modeli ze stalowymi lagami.

Edytowane przez Fonika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Widzę że temat aktualny więc tu poproszę o pomoc.

 

Szanowni koledzy. Mam speca evo z 2011 roku. Jest tam fabryczny SID RLT 26" 120mm dual air oczywiście.  Wystrzeliła mi ostatnio uszczelka komory negatywnej. Postanowiłem zrobić mu serwis jednak po jego demontażu rozbiłem się o części. Sprężyna powietrzna zbudowana jest jak w sidzie 120mm z 2012 roku jednak nie ma gąbek smarujących. Przykładowa konstrukcja jak na zdjęciu - http://faqload.com/gfx/pubs/1410410492_r0.jpg słabo widać ale w tej konstrukcji pod uszczelką komory pozytywnej jest jeszcze drugi mniejszy oring uszczelniający. Nie udało mi się odnaleźć manuala który obrazował by budowę tego widła. Standardowy zestaw serwisowy o nr 00.4315.032.080 nie pasuje. Uszczelki z tego zestawu mają inne wymiary. Przede wszystkim w moim sidzie uszczelka komory pozytywnej jest większa niż uszczelka komory negatywnej. Wewnętrzny oring uszczelniający (między komorowy) też ma inny wymiar niż ten z w/w zestawu. Czy ma ktoś może wymiary tych uszczelek lub poleci zestaw serwisowy odpowiedni dla tego widła ? Na oko po zdjęciach wyczaiłem taki zestaw http://www.bikecenter.pl/p20018,rock-shox-zestaw-serwisowy-120mm-sid-b-dual-air-2012-uszczelki.html Niestety nie ma nr katalogowego rsa. Po zdjęciach jednak widać że uszczelki powietrzne mają inny wymiar dla komory pozytywnej i negatywnej. To by się zgadzało. Rozpisane jest to jako SID B 2012. Jednak ten zestaw jest cholernie drogi, nie ma uszczelek kurzowych a zawiera inne elementy które są mi zbędne. Potrzebne mi by były generalnie tylko uszczelnienia komory powietrznej. Pomóżcie koledzy bo już nie ogarniam tych różnych modeli RSów...


Budowa "głowicy" uszczelniającej komorę pozytywną jak na foto http://faqload.com/gfx/pubs/-1064114811_r0.jpg. Reszta jak na zdjęciu z postu powyżej.

Edytowane przez bory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym zestawie co podałeś jest jak najbardziej ta sama uszczelka do komory pozytywnej i negatywnej, nigdy nie spotkałam się żeby się różniły, zapewne ktoś wcześniej grzebał i założył nie to co trzeba. Uszczelka wewnętrzna tłoczka ma wymiar 10x3 i występuje w niemal każdym powietrznym RS'ie :).

 

Budowę znajdziesz tutaj:

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/2011%20RockShox%20SPC_Rev%20B.pdf

strona 36-37

Numer serwisowy zestawu: 11.4015.493.010

Edytowane przez Fonika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Fonika bardzo dziękuje za informację. Konsultowałem się już również z serwisem bajka i również potwierdzili tą informację. Widać poprzedni serwis jak myślałem dał ciała i założył co miał, a zdjęcie dużego zestawu serwisowego sida wprowadza nieco w błąd.

 

Ps. nr zestawu który wskazałaś to cały komplet sprężyny powietrznej strasznie ciężki do dostania. Ja mam ten zestaw br 00.4315.032.080 i w nim są 2 uszczelki tego samego wymiaru do komór + i - zgodnie z rysunkami serwisowymi sid/reba + mała 10x3 wewnętrzne uszczelnienie tulei komory negatywnej. U mnie jest jeszcze jeden  dodatkowy oring (w manualu opisany jako secondary air oring) i nie ma go w małym zestawie RS (nie udało mi się również odnaleźć jego wymiarów).

 

O taki:

https://www.forumrowerowe.org/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=21745

 

Jako że jest mniejszy i nie dotyka ścianek komory domniemam że się nie zużywa. Oplata on 2 otwory którymi wlatuje powietrze do komory - podczas pompowania. Domniemam że jest to oring który w teorii zapobiega dostawaniu się oleju/smaru do wnętrza trzpienia sprężyny.

 

Ps2 w tym zestawie są 3 uszczelki gr. 3,5mm dwie takie same (komory powietrzne) i jedna większa.

 

https://www.forumrowerowe.org/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=21756

 

Do czego służy ta jedna większa ?

 

Pozdrawiam...

Edytowane przez bory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam pytanie do posiadaczy starszych modeli Reby o bottom-out bumper ze zdjęcia poniżej:

 

552130d1277428415-whats-wrong-my-reba-sl

 

Mam właśnie rozgrzebaną Rebę 2006 Dual Air MC i w moim egzemplarzu tylko w jednej goleni znalazłem tę podkładkę zapobiegającą dobiciu (po stronie sprężyny powietrznej).

 

W tej goleni jest też odlew pozycjonujący tę podkładkę, w drugiej goleni na dnie jest płasko.

Pytanie czy tak jest w oryginale czy poprzedni właściciel zgubił jedną z podkładek bo w service kit-ach do tego widelca widzę 2 takie podkładki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec końców przy dobrym świetle okazało się że to co wyglądało jak odlew pozycjonujący tę podkładkę było ufajdaną szlamem drugą podkładką.
Jakiś mózg zapakował dwie sztuki do jednej goleni.
Tak przy okazji czy zna ktoś wymiary oringa który znajduje się na tym nakręcanym korku komory pozytywnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie (i być może Panie).

Pewnie gdzieś już o tym pisaliście, ale nie mogę znaleźć...

Kiedy powinienem przeprowadzić pierwszy serwis Reby? Kupiłem Speca Epic HT z tymże właśnie amorem i wyczytałem, że RS fabrycznie leje za mało oleju. Dodatkowo zasłyszałem, że pierwszy przegląd powinien być zrobiony w miarę szybko, a kolejne co ok. 400h/2000km (zależnie od warunków jazdy).

To mój pierwszy powietrzny amor, dlatego chciałbym zadbać o niego, jak należy i cieszyć się jego pełnymi możliwościami.

Na początku zapewne będę oddawał do serwisu, a z czasem pokuszę się o samodzielne serwisowanie.

Obecnie amor ma przejechane ok. 150km na treningu + 30km maraton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS fabrycznie leje za mało oleju. Dodatkowo zasłyszałem, że pierwszy przegląd powinien być zrobiony w miarę szybko, a kolejne co ok. 400h/2000km (zależnie od warunków jazdy).

 

U siebie zrobilem pierwszy serwis (dolne lagi) po 2kkm i jakichs chyba 120h(dokladnie nie pamietam), w jednej nie bylo praktycznie wcale oleju. Praca amorka sie poprawila, jak bym wiedzial, ze tak bedzie zrobilbym to duzo wczesniej, co i Tobie zalecam :) Nie jest to trudne, dzialalem wg serwisowki i dalem rade, a uwierz mi nie jestem techniczny ;) Bez pospiechu na spokojnie dasz rade ogarnac to sam.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że skręcony staw skokowy uniemożliwia mi jazdę jeszcze przez 2 tygodnie, chciałbym zabrać się za "zerowy" przegląd Reby.

Czytam ten wątek, czytam i szczerze mówiąc...mam w głowie jeszcze większy mętlik, niż wcześniej.

Padają różne nazwy smarów, różne oleje, lepkości, różne roczniki amortyzatorów...pogubiłem się.

 

Nie wiem, jaka Reba jest zamontowana w moim rowerze. Wg. informacji na ramie rower składany był pod koniec 2016 roku. Czy zatem jest tam Reba z rocznika 2016?

 

Odnośnie smarów - część z tych wymienianych w wątku nie jest u nas dostępna. Te dostępne i z dobrymi opiniami tutaj są z reguły w malutkich opakowaniach, za to mają wysoką cenę. Na ile takie opakowanie 50ml może wystarczyć? Raczej niezbyt długo.

Kolejna kwestia, to oleje...tutaj wybór jest większy, ale i zdania podzielone. Można kupić tańszy, można kupić oryginalny, można eksperymentować...

 

Szczerze mówiąc - w kwestii roweru nie lubię wynalazków. Sprzęt ma działać płynnie i niezawodnie. Dlatego - jaki sprawdzony zestaw powinienem zakupić, żebym amor czuł się dobrze, ja - pewnie no i żebym nie musiał potem wszystkiego wokół wyklinać?

 

e:

Wyglądem (malowanie, kolor naklejek) Reba wygląda mi na rocznik 2017. Czy to możliwe, że producenci rowerów otrzymali wersje "OEM" na pół roku przed wprowadzeniem modelu do sprzedaży detalicznej?

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do serwisu zerowego bedziesz potrzebował tylko olej do amortyzatorów 15WT (może być nawet bardziej lepki np. 20WT) dowolnego producenta. Nie ma to wpływu na pracę jak w tłumiku. Dodatkowo pod uszczelki kurzowe smar i tu ja osobiście nie bawiłbym się w zamienniki tylko brał oryginał sram butter, którdgo małe pudełko starczy na kilkadziesiąt amorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dodatkowo pod uszczelki kurzowe smar i tu ja osobiście nie bawiłbym się w zamienniki tylko brał oryginał sram butter, którdgo małe pudełko starczy na kilkadziesiąt amorów.

A czy nada się on również do pozostałych uszczelek/oringów?

Teraz będę robił zerowy, ale czyszczenie i konserwację też trzeba robić, więc chciałbym mieć już zestaw na przyszłość.

 

 

Do serwisu zerowego bedziesz potrzebował tylko olej do amortyzatorów 15WT

Ale...że jak to? To nie wyleje mi się cały, z dołu i z góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...