Skocz do zawartości

[bagażnik] Przerobienie bagażnika pod rower 'full suspension'


Puchacz1998

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym się zapytać co sądzicie o przerobieniu bagażnika do roweru z pełną amortyzacją ( full suspension ) Chodziło by mi o coś takiego :

 

http://www.rowertour.pl/?page=artykul&id=1578

 

Zamierzałem kupić początkowo bagażnik montowany na sztycę lecz z tego co się dowiedziałem bagażniki te mają małą wytrzymałość i są niestabilne w terenie.

Ciekawym rozwiązaniem byłoby też coś takiego :

https://lh3.googleusercontent.com/-kvTQH9MbOYs/TWaM_Wz3ikI/AAAAAAAAGUU/eB6Gjbxxj_U/w900-h600-no/02.jpg

jednak tego bagażnika chyba się nie dostanie na polskim rynku.

 

Proszę o opinie czy przerobiony bagażnik byłby w miarę stabilny i wytrzymały i czy to w ogóle dobry pomysł. Dziękuje i pozdrawiam ! ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem już ten model. Jednak teoretyczna nośność 10 kg... hm... Zależało by mi nad czymś mocniejszym, gdyż nie wiem jeszcze co będe na bagażniku przewoził. A taki zwykły bagażnik ma nośność zdecydowanie większą. I wydaje mi się że byłby również stabilniejszy. Dziękuje za zainteresowanie ! ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już był taki temat i o prawie tym samych bagażnikach i w sumie do niczego nie doszliśmy.

Ja postanowiłem do fulla kupić dużą torbę podsiodłową od Bikepack M-kę do 9L (za jakiś czas powinienem mieć) .

Na kierownicę kupiłem już 10 L worek Crosso. Do tego mam zamiar używać mojego plecaka Deuter Trans Alpine 25L, jeśli okaże się za mały to ewentualnie kupie taki około 35L, lub od Bikepack zamówię na wymiar torbę wewnętrzną do środka ramy na wzór mojej.

 

Wysłane z mojego GT-7100 SAMSUNG Galaxy Note 2. za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tych kieszeniach myślałem, wydaje mi się że kiedyś kogoś średnia opinia mnie zniechęciła. W sumie drogie nie są to może kiedyś kupie, ale trzeba wyczekać znowu w sherpa rabatu - ~23% :D druga rzecz to mogą zasłaniać widoczność przy oglądaniu się za siebie.

 

Wysłane z mojego GT-7100 SAMSUNG Galaxy Note 2. za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że mało kto zakłada bagażnik do full-a a jak są i takie wyjątki na polskim rynku ;)http://allegro.pl/pletscher-quick-rack-do-fulla-montaz-na-os-i3888449106.html Bardzo proszę fabrycznie nowy bez przeróbek wiec powinien być dobry :D

Zacznijmy od tego, że to najbardziej idiotyczne rozwiązanie, jakie można wymyślić.

Elementy pracujące takiego bagażnika będą bardzo szybko się zużywać - im większe obciążenie, tym szybciej.

 

Poważne firmy nie widzą problemu w montowaniu bagażników w rowerach typu full-suspension.

 

Prosz...

 

1879133_1.jpg

zapożyczone z www.rosebikes.com/bike/rose-npl-5-trekking-610606/aid:610608

 

...i tylko takie rozwiązanie ma IMHO sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale... zhm.gif co ma piernik do wiatraka???

 

Odnoszę się do tematu, który brzmi "[bagażnik] Przerobienie bagażnika pod rower 'full suspension'"

 

Chodzi o sam fakt mocowania bagażnika do roweru typu full.

 

Powyższe zdjęcie obrazuje jedyny IMHO słuszny sposób mocowania, oraz może posłużyć do inspiracji przeróbki,

a czy ktoś potrzebuje do trekkingu, "górala" czy do hulajnogi... to już inna bajka, nie sądzisz??? wink.gif

 

Wszystko zależy od potrzeb rynku zbytu, a jak widać zapotrzebowanie na takowy produkt jest.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

aaa to masz je :D z jakim plecakiem używasz ? Nie ruszają się zbytnio jak są załadowane ?

 

Tak, mam. A używam ich z takim mało znanym plecakiem jakim jest? Ta Da! Deuter Trans Alpine 25! Nie ruszają się zbytnio jak plecak jest porządnie wyładowany. Jak masz luzy w głównej komorze to już tak miło nie jest. Ale przecież nie używa się ich wtedy, kiedy możesz jeszcze dopchnąć główną. No i trzeba pamiętać, aby nie pakować w nie ciężkich gratów. Raczej tekstylia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za duże zainteresowanie ! Postanowiłem, że kupię zwykły bagażnik firmy Crosso i przerobie go tak aby zawieszenie mogło swobodnie pracować :)

 

http://allegro.pl/bagaznik-crosso-tylny-do-sakw-nosnosc-35kg-srebrny-i3823089612.html

 

Mam nadzieję, że to będziedobry wybór...

 

Dziękuje i pozdrawiam!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Każdy będzie dobry pod warunkiem że będziesz miał go gdzie przykręcić ... ja np w swojej ramie nie mam ani jednego otworu ... i żebym zamontował bagażnik, czy błotnik klasyczny musiałbym trochę pogrzebać. Może powiedz co to za rama ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja rama to jedno-zawiasowiec więc cały tylny trójkąt jest sztywny. Ja bym bagażnik przymocował za pomocą dokupionych długich rurek aluminiowych do miejsca mocowania dampera. Powinno być sztywno.

 

Moja żona ma ramę typu Y więc z założeniem bagażnika musiałem pokombinować.

 

https://lh3.googleusercontent.com/-80IlymCsK0o/SCATshEEw8I/AAAAAAAAHFU/A4YpmdvY3lE/s800/DSCN1839.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dziobolek Gdzie ja czepiam się sposobu montażu bagażnika? Odnoszę się wyłącznie do fragmentu:

 

Poważne firmy nie widzą problemu w montowaniu bagażników w rowerach typu full-suspension.

 

Wyciąganie wniosku, że poważne firmy montują w swoich fullach elementy montażowe bagażnika na podstawie typu roweru, którego udziału na rynku nie można nawet liczyć w promilach jest pozbawione sensu. Praktycznie cała produkcja fulli to rowery górskie, z góry zaprojektowane do zupełnie innych celów niż trekkingi.

 

A trekking-full? Nie powiem kim trzeba być, żeby kupić sobie rower z tylnym zawieszeniem, którego tylny trójkąt ma pracować pod obciążeniem kilkunastu-kilkudziesięciu kilogramów wpakowanych na bagażnik dzięki czemu zostanie upośledzone do tego stopnia, że więcej komfortu zaoferuje sztywniak z Brooksem czy amortyzowaną sztycą. Znam dwóch producentów, którzy takie rowery mieli, ale obaj wycofali się z produkcji. Rynek pokazuje, że to jednak ślepa uliczka. 

 

Riese&Muller mają mieszczuchy z tylnym zawieszeniem, ale konstrukcja jest zgoła inna i to jedyne, w miarę sensowne, podejście do fulla z bagażnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę to można by było kupić:

w zależności od kształtu i grubości rur ramy z tyłu to takie mocowania do przykręcenia bagażnika:

http://google.com/obejmy-tubus-do-lowridera-waskie.html

lub

http://google.com/obejmy-tubus-do-tylnego-widelca.html    i zagiąć wokół rur

do tego do zamocowania na dole bagażnika:

http://google.com/adapter-tubus-z-szybkozamykaczem.html

+ bagażnik np:

http://google.com/bagaznik-rowerowy-topeak-mtx-super-tourist-tubular-rack.html  - dobrze by było zmierzyć jego szerokość czy by dobrze na szerokość pasował

http://google.com/bagaznik-rowerowy-topeak-mtx-super-tourist-dx-tubular-rack.html

 

możliwe, że by trzeba było lekko przerobić na górze bagażnika te płaskowniki lub na łączeniu z bagażnikiem dać płaskownik poszerzający aby one były szerzej,  bo raczej to by trzeba bylo poprawić bo rama w miejscach dodania tych mocowań jest dosyć szeroka i te standardowe otwory mogą być za wąsko w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...