Rob99 Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Mam rower corssowy, w którym obręcze to: Alloy double-wall, sleeved rim, 32h, natomiast opona to: Specialized Trigger Sport, 60TPI, wire bead, 700x38c. Na oponie widnieje napis sugerujący, że ciśnienie powinno być w przedziale 5-7 barów. Czy powinienem się stosować do tych zaleceń? Zdaję sobie sprawę z tego, że zbyt duże ciśnienie obniży komfort jazdy. Co sugerujecie. Obecnie mam 4.5 bara.
jasinski21444 Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Pompuj tyle ile lubisz ale tak aby nie dobić opony do obręczy
robertrobert1 Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Niskie ciśnienie daje ci komfort jazdy a wysokie ciśnienie niskie opory toczenia. Sam zdecyduj co jest dla ciebie ważniejsze.
qrczakzul Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Jeśli drogi masz równe jak blat to ładuj na maxa, jeśli dziury to spuść ile się da, byle nie dobijało (jw), będzie komfortowo i prędkość ci nie będzie spadać nad dziurach. Ile ważysz?
Rob99 Napisano 27 Grudnia 2013 Autor Napisano 27 Grudnia 2013 Dzięki. Chciałem się upewnić, że podany przedział nie jest wymagany. Ważę 78 kg, ale drogi nawet asfaltowe są tak połatane, że trzepie. Dlatego pozostanę przy 4.5 bara.
seraph Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Poniżej 3? To jest cross z oponą 38 mm do jazdy głównie po asfalcie, a nie MTB z 2"... Przy 3 barach to będzie kapeć i wtedy to dopiero na byle czym dobije już nie mówiąc, że rower zacznie przypominać żółwia. Przecież producent nie wziął tych wartości z kosmosu tylko dobrał do sprężystości opony, a ta nie jest zbyt duża jak i jej szerokość. Do tego tak niskie ciśnienie wpłynie negatywnie na żywotność opony, w której popękają po prostu boki po pewnym czasie od "rozpłaszczania".4,5 bara jest spoko, ale poniżej tego raczej nie schodź, a już na pewno nie z tyłu.
qrczakzul Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 W przełaju przy 70 kg wsadzam poniżej 2...W mtb mam zalecane minimlne 3,5 a jeżdżę na 1,8 Zero kapci szalejąc na kamorach. Dziwne, prawda? Seraph, zwracaj uwagę na masę użytkownika
seraph Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Nie. nie dziwne, bo oboma rowerami jeździsz głównie jeśli nie prawie wyłącznie w terenie prawda? A kolega po asfalcie, który nawet dziurawy jest zawsze asfaltem i przy 40 km/h na byle kamieniu dobije snake'a. Też jeżdżę w mtb na 1.8 bara, bo przy wyższym rower zachowuję się po prostu jak piłka plażowa i obaj to wiemy Najlepiej to może niech sam pojeździ na skrajnych wartościach i oceni co mu najbardziej pasuje. Trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy komfortem, a oporami toczenia i lekko sugerować się się wartościami polecanymi przez producenta. A na masę zwracam i jest porównywalna do mojej akurat, chociaż nie ważyłem się po świętach, bo strach
qrczakzul Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Różne rzeczy robiłem na asfalcie i nie dobijało, ale się z tobą zgodzę, wzory z fizyki potwierdzają
tobo Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Zazwyczaj powinno się trzymać przedziałów sugerowanych przez producenta. Poza tym wartość ciśnienia powinna być też - oprócz wymienionych wyżej czynników - uzależniona od stopnia zużycia obręczy.
Rob99 Napisano 28 Grudnia 2013 Autor Napisano 28 Grudnia 2013 Na rowerze jeżdżę od miesiąca, więc o zużyciu nie mam mowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.