Skocz do zawartości

[opony] lekkie i niskie opory toczenia, do 130 zł.


AlupRo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !

 

Rozglądam się za oponami. Mają byc lekkie (max 540 g) i lekko sie toczyc. Aktualnie jeżdżę na Smart Samach 2.25, oponki spisują się bardzo dobrze. Aczkolwiek są ciężkie i szukam czegoś szybszego. Do wydania mam ok. 130 zł na sztuke. Mam na oku Geaxy Saguaro 2.0 lub Mezcale 2.1. Zastanawiam się nad zastosowaniem Saguaro jako opony napedowej, a Mezcala dac na przód. Czy może ktoś korzystał z takiego rozwiązania ? W grę wchodzą jeszcze Schwalbe, w wersjach Evo: Ra Ra, Nobby Nici i Ro Ro. Szerokośc max. 2.1. Z racji, że Ro Ro świetnie zachowuja sie w terenie, chciałbym dowiedziec się jak sie spisują na utwardzonej nawierzchni, niestety nie są one mistrzem jeśli chodzi o ścieralnośc, dlatego użyłbym jej na przednie koło, ale co z Ra Ra i Nobby Nic ? Proszę o komentarze osób, które miały stycznośc z tymi niemieckimi jak i włoskimi oponami  :thumbsup: i co sądzicie o rozwiązaniu Saguaro na tył a Mezcal na przód ? Oprócz asfaltowego dojazdu do szkoły, śmigam po lasach z różna nawierzchnia (korzenne ścieżki, piaszczyste, utwardzone podjazdy i niezbyt sypkie single).  

 

POZDROWER !  :icon_cool:

Napisano

Ja w tym sezonie smigam na http://www.specialized.com/pl/pl/ftb/mtb-tires/competitive-xc-tires/sworks-fast-trak ja je kupiłem za 130zł za sztuke.i da sie je pewnie bez problemu kupić teraz.Jestem bardzo zadowolny .asfalcik elegancko sie tocza co do lasów itp,tez jest pozytywnie,,no na błotko nie polecam...Miałem w tamtym roku schwalbe wersje ktore wymieniłeś iich juz nie ząłoże...dla mnie szkoda kasy  ,,,co to geaxa miałem okazje przejechac około 1000km..tez pozytywnie,zawsze zakłądam komplet nie modze z roznymi oponami.

Napisano

To jest samobójstwo dawać mezcala na przód !

Jeżeli szukasz przyczepności to zainteresowałbym się kompletem Saguaro 2.0, lub na przód Gato, a na tył Saguaro.

Napisano

Może się podepnę bo mam podobny problem. Poszukuję w miarę uniwersalnych opon na maratony/w teren. Najprawdopodobniej będę użytkowane z system Tubeless Ready (z mlekiem). Cenowo także do jakiś 130zł/szt.

Rozważam 2 opcje:

- NN/RoRo Evo 26x2.25 (550g i 460g)

- Saguaro 26x2.2 TNT (730g :woot: )

Tutaj powstaje dylemat. Iść w niższą masę, czy wykluczyć współczynnik pecha?

Jak wypada ścieralność opon Schwalbe w wersji EVO?

Napisano

Jak mają być niskie opory toczenia to polecam WTB Nano: http://rowertour.com/wtb-nano-raptor-race-opona-zwijana-29x2-1.html

Zrobiłem na nich 4500km i są w dobrym stanie, myślę, że te 2000 jeszcze pociągną. Nie złapałem na nich żadnego kapcia, idealnie spisują się na szutrach i lekkich piaskach. Na asfalcie mają minimalne opory toczenia co z resztą słychać (ciche). W cięższym terenie też mnie nigdy nie zawiodły. Wersja zwijana ma ok 560g. Bardzo fajnie sprawdza się przy niskich ciśnieniach poniżej 2 atmosfer.

Napisano

Mezcal jest fajny na asfalt. Ale trochę mokrego i ciężko nad nim zapanować, , szczególnie jeżeli jest na prodzie, w piasku też sobie zbytnio nie radzi.

Jeżeli chcesz uniwersalny zestaw z małymi oporami bierz saguaro, tylko zastanów się czy wolisz małą wagę i mniejszy komfort (2.0), czy komfort i przez to większą masę (2.2).

Napisano

Jeżeli mają to być szybkie oponki to możesz zastanowić się nad oponkami Continental Race king (mają dosyć cienkie ścianki boczne)

Chyba że eksperymentujesz i chcesz rakiety głównie na suche warunki, to może przód Race king 2.2, a tył Wtb Vulpine.

Ten drugi zestaw

Napisano

Też będę kupował opony do roweru żony i się podepnę do tematu, bo podobne wymagania:)

Zastanawiam się m.in.nad Maxxis High Roller 2,10 kevlar 505g, Maxxis Ignitor 26x1.95 kevlar 495g, Schwalbe Rocket Ron 2,1 performance 480g czy Racing Ralph Performance 510g.

Saguaro mają (jak czytam) dobrą opinię, trwałe... tylko te 550g. Wolałbym nie przekraczać 1 kg na dwóch sztukach.  

 

Osobiście od kilku lat jeżdżę na IRC Serac, chwalę sobie, już nie do kupienia.

Napisano

ogromny dylemat... jesli bralbym cos schwalbe to tylko w wersji evo bo tu wchodzi w gre mniejsza waga i mniejsze opory toczenia. Kumpel jezdzi na saguaro i jest zadowolony. Moze Race Kingi kevlarowe w wersji 2.0 ? waza 490 g. A co jesli chodzi o ich scieralnosc ?

Napisano

Race kingi są uważane za dosyć trwałe, tylko trzeba uważać na boczne ścianki (kamieniste trasy).

Race King to taka uniwersalna oponka, nieźle radzi sobie w terenie.

Napisano

Temat wałkowany wielokrotnie. Tak sie składa ze mam meZcala i saguaro 29er zwykle i TNT a mialem tez i 26". Mezcal to bardzo szybka terenowa opona na prostej udało mi sie rozkrecic do 59 km/h , Problem  w nich jest taki ze trzeba byc bardzo czujnym  zwlasza gry jest mokro bardzo łatwo moze  uciec przednio koło  a to boli i to bardzo;) Mezcal jest szybszy od Race Kinga .Jezeli chcesz lekkie mezcale to kevlarowe a ich w komplecie za 130zl nie kupisz nowych, ew jakies uzywkii druciaki beda ciezsze 650 g wersja 2.1 w drucie wiec prawie jak Smart Sam , ale i tak beda szybsze z uwagi na bieznik http://www.geax.com/en/products/?cat=2&prod=3.

 

 

 

Saguaro postawi troszke wiekszy opor , ale jezeli masz mocna noge to bedziesz tak samo szybki na mezcalu. Co do szerokoscie opon to wazna sprawa Polecaja 2.0 bo nie jezdzili na 2.2 Opory toczenia nie sa jak dla mnie w ogóle odczuwalne natomiast komfort jazdy juz tak. Jezeli mamy mniejszy komfort to tracimy wiecej energi na amortyzacje ciałem i w rzeczywistosci jezsmy wolniejsi , no chyba ze jedziemy po idealnie rownym asfalcie , ale w polsce takowych nie wiele. Jezeli lubisz lasy to tylko 2.2.

 

 

TNT czy zwykly kevlar? Zdecydowanie lepsze TNT ma mocniejsze scianki boczne przez co lepiej tlumi dziury , komfort na plus. Minusem jest to ze naciagniecie TNT na obrecz wymaga kilku lyzek i mydla . Waga nie koniecznie odczuwalna na płaskim bardziej na podjazdach takich 20 %.

 

 

Jezeli chcesz poczuc szybkosc to Mezcal , kupujac saguaro  w porownaniu do SS na szybkosci nie zzyskach wiele ale  przyczepnosc zdecydowanie tak kwestia techniki jazdy do tego tez dochodzi.

 

 

Ewentualnie Saguaro przod 2.2 Mezcal tył 2.1

 

 

 

Napisano

Aspen na asfalt? masakra...ja na Twoim miejscu wybierał bym z tych 3ch opn --saugaro,race king lub te spece fast trak sa jeszcze

S-Works
Renegade ale one bardzo szybko znikaja..ale oponka na asfalt,,polne drogi..piekna..
Napisano

Kupiłem ostatnio Saguaro. Świetna opona, pewnie się na niej czuję. Mam wersję TNT, bo nie mieli w sklepie zwykłej zwijanej. Jednak jak patrzysz na wagę to jest ona kosmiczna:

 

O4vv06j.jpg

 

Do tego trzeba się trochę napocić, żeby ją założyć ;) Jak chodzi o opory to na asfelcie jest cichsza od RoRo. Ogólnie lepiej mi się jeździ na niej niż na RoRo. Tej masy też jakoś nie odczuwam, może dlatego, że nie mam lekkiego roweru, sam ważę koło 84kg, albo jestem dziwny :D Może na zawody szukałbym czegoś lżejszego, ale na trening nie ma sensu, wolę mieć coś pewniejszego, żeby wyjechać i wrócić. RoRo tak zakończyła swój żywot:

 

au60wOa.jpg

 

 

Napisano

ogolnie ja sam w sobie jestem lekki bo waze jedyne 59 kg. Nogi nie mam zbyt mocnej bo jezdze w rajdach od roku. Kusza mnie biale opony, bo dobrze by pasowaly do mojego roweru, ale nie mozna tego porownywac z funkcjonalnoscia opony. A co Wy na Mezcal 2.1 na tyl a na przod Saguaro 2.0 ? Nie chcialbym wykraczac poza 2.1. A saguaro 2.2 tez wazy ponad 540 g.

 



zastanawiam sie jeszcze nad Maxxisami Crossmarkami 120 tpi, 2.1 i waza 490 g. Ktos ma opinie ?

Napisano

a co Panowie powiecie na polaczenie Race Kinga race sport i x kinga rowniez w wersji race sport ? Co na przod co na tyl ? Czy moze zastosowac jedna opone ?

Napisano

Podepnę się! 
A jak porównacie szerokości Geaxa Saguaro do np. Schwalbe RaRa? Np. Continental z reguły mają wyższy, a węższy balon od Schwalbe.
Ewentualnie, może ktoś próbował Saguaro na "beskidzkich rąbankach"?

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...