Skocz do zawartości

[Rower] Kands Maestro 2013 - test etapowany


Rekomendowane odpowiedzi

albo placisz za kazdym razem serwisowi,

albo klucz po kluczu kompletujesz wlasny warsztat.

a jak przyjemnie sie izotonik chmielowy wchlania w czasie dlubanka ;)

 

oczywiscie niektorych skrajnie specjalistycznych narzedzi ni oplaca sie kupowac,

ale mozna poradzic sobie bez nich np.

zamiast prasy do lozysk : gwintowany pret fi13 + 2 nakretki + duze podkladki (wszystko w castoramie)

zbijanie sterow z amora - delikatne podwazenie dlutem i mlociatkiem pukajac co chwile z innej strony

wyobraznia + 2 lapska = mozna wiele zrobic

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jasne ale zważ co napisałem wyżej "aktualny budżet na rower został wycyckany do cna" zatem ani serwis (zresztą póki co dłubię przy rowerze sam i pewnie tak pozostanie) ani zakup narzędzi nie wchodzi w grę w tej chwili ;) w dalszej perspektywie a i owszem, bo czemu nie :)

 

Dodatkowo po zmianie mostka pewnikiem czeka mnie kupno rogów co by sobie trochę "przedłużyć" kierownicę... jak nie urok to sraczka :/

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory nie były mi potrzebne bo miałem dość długi mostek z małym wzniosem (110 mm 5'). Ten, który do mnie zmierza jest krótszy i wyższy (100mm 8') i nie wiem jak mi się będzie z nim jeździć. Wszystko wyjdzie w praniu. Jesli będzie za mało "leżąco" to będę z w/w rogami kombinował... albo będzie mnie czekać już w przyszłym roku 3 zmiana mostka :D

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość zakupienia śrubek do regulacji przerzutki przedniej? Najlepiej takich na imbusa, bo te co są to raczej kiepskiej jakość, o ile High jest ok to Low się zwija pod śrubokrętami a niestety czasem na trasie trzeba coś poprawić i wtedy się zaczyna problem.

 

PS. Wczoraj udało mi się pociągnąć Majstrem na zjeździe bez kręcenia 74.4. Jak widać szybka to bestia jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążąc jeszcze temat piast, hasło miska wyrzuca:

http://allegro.pl/listing/listing.php?id=16445&order=d&string=miska

 

Z czego ten link:

http://allegro.pl/miska-miski-piasty-tylnej-fh-rm30-8-shimano-29-5mm-i3515065420.html

Jest to ta sama grupa piast, różnice w oznaczeniu to wolnobieg albo kaseta itp.Ten element na 99% pasowałby do piasty tylnej. Coś takiego jest po stronie napędowej piasty. Ale po przeciwnej stronie wygląda to inaczej, tam bieżnia jest lśniąca i gładka jak lustro na całej swej powierzchni. Ktoś może to wyjaśnić?

 

Przedniej piasty nie rozbierałem, nie było takiej potrzeby, ale tylną serwisowałem dwukrotnie. Szkoda że nie zrobiłem fotek, przydałyby się (wzdech) :closedeyes:

Piasta przystosowana do wolnobiegu posiada dwie miski - po obu stronach korpusu. Natomiast piasta "kasetowa" ma jedną bieżnię zainstalowaną w korpusie (lewa strona) - tą wspomnianą świecącą, "srebrną" oraz drugą bieżnię która jest częścią bębenka i ta raczej nie jest dostępna luzem. Bieżnia ta ma własńie kolor brązowy/złoty/tytanowy. Bieżnię z lewej strony wybija się (korpus piasty jest alu, bieżnia stalowa).

Nie wiem czy nie jest sensowniej kupić całą taką samą piastę i użyć jej jako dawcy części - konusy dwie sztuki, kulki, bieżnia, bębenek.

 

 

Czy jest możliwość zakupienia śrubek do regulacji przerzutki przedniej? Najlepiej takich na imbusa, bo te co są to raczej kiepskiej jakość, o ile High jest ok to Low się zwija pod śrubokrętami a niestety czasem na trasie trzeba coś poprawić i wtedy się zaczyna problem.

 

Śrubki regulacyjne przerzutek  Shimano posiadają gniazdo dla śrubokrętu krzyżakowego. Raczej nie są dostępne luzem ale ten sam typ śruby powinny mieć sklepy z artykułami metalowymi/śrubami.

Śruby warto przed pierwszym użyciem posmarować na gwincie. Do kręcenia nimi używać dobrego śrobokrętu. I co ważne - nie kręcić śrubami: Low - gdy przerzutka jest w pozycji nad małłą zębatką i High - gdy jest nad dużą, bo wtedy kręcisz nimi gdy są oparte końcami o ogranicznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image_url-167494-1379445721.jpg

Swoje maestro kupiłem prawie równo miesiąc temu i licznik pokazał właśnie przejechane 500km. (Aktualne zdjęcie)

Cóż mogę o nim powiedzieć? Od momentu wyciągnięcia go z kartonu i złożeniu moje oczy przeżywają orgazm. Rower ma naprawdę ładny wygląd( być może już przez samo to że to cross). Musiałem przykręcić tylko pedały, kierownicę i koło. Lekko popuściłem też linkę przedniego hamulca, żeby wodza fantazji nie wyrzuciła mnie przez kierownicę. Ważę 90kgi hamulce sprawują się świetnie mimo nieprzychylnych opinii na forach. Przy wzroście 183cm i 84cm do nabiału, zastanawiałem się nad rozmiarem ramy. Chciałem jak największa ale ostatecznie rozsądnie wziąłem 19" i jestem z niej zadowolony.   Mimo że nie jestem specjalistą od rowerów a właściwie początkujący to nie mam nic do zarzucenia temu modelowi, co nie było by poruszane na forum a mianowicie lakier i opona. Z rowerem jak na razie obchodzę się bardziej delikatniej niż z porcelaną, dlatego widzę, że na lakierze są tam jakieś drobne ryski których w zasadzie nie powinno jeszcze być i podejrzewam że na dłuższą metę lakier da o sobie znać. Co do opony to standardowo jedna z opon źle się układa. W jednym miejscu opona jest wciągnięta do środka aż po sam biały pasek. Próbowałem różnych kombinacji żeby ją jakoś ułożyć ale nic z tego, odnośnie tych opon to mam swoją teorię, że to masówka, bo to w końcu chińska opona i być może opona oponie nie równa ( ale może się mylę). Na początku gdy to zobaczyłem byłem bardzo zły, bo myślałem że to felga wygięta ale po przypatrzeniu się ciśnienie mi opadło, bo to jednak opona. Z tego co zauważyłem to chyba nawet spora część posiadaczy tego modelu jest tego nieświadoma, bo jak przegladam zdjęcia na forum czy w "garażu", to sporo osób także ma oponę wciśniętą aż po sam biały pasek. Po przejechanych 500km zauważyłem także, że chwyty zaczynają się lekko luzować/wyrabiać i dosyć łatwo można je obracać. Siedzenie jest takie sobie. Trochę twarde ale już moje cztery litery zaczęły je akceptować.

Co do amortyzatora to jego regulacja albo u mnie nie działa, albo robię to źle albo rwgulacji nie odczuwam ale i tak mi pasuje, bo ma blokadę.

 

Serwis:

Mniej więcej po 100km, przy najwyższym możłiwym biegu pojawiło się tarcie łańcucha o prowadnicę. Z czasem pojawiło się tarcie przy 2-3 najwyższych biegach zębatki drugiej i trzeciej z przodu. Ostatecznie po przejechaniu jeszcze z 200km zdecydowałem się samemu to wyregulować. Stwierdziłem, że oddanie do serwisu było by za proste, bo pomijając fakt, że wezmą za to kasę to później niech mi sie coś wydarzy w trasie to co ja sam pocznę? Regulacja śrubami L i H przy najwyższym i najniższym możliwym biegu. Srubki dosyć mocno mi się wykręciły więc podciągnałem także linkę. Wcześniej także podciągnałem linke tylnej przerzutki, bo regulowac już nie było za bardzo czym. Łańcuch smarowałem jak na razie dwa razy- co 200km. Zwykły olej do łańcuchów piły wydaje mi się że w zupełności wystarcza i daje radę. Po długiej jeździe po małym błocie i piachach z ciekawości odkręciłem pedały i faktycznie zbiera się tam troche brudu, jak ludzie piszą.

 

Wracając do och i ach odnośnie wyglądu, to kupiłem w lidlu cały komplet ubioru Cirvit tj. Kask+ spodnie+ koszulka( długi rękaw) + rękawice  i całość wraz z rowerkiem prezentuje się genialnie. +50 dla lansu i +50 dla wygody. Kask dobrze leży no i spodnie z wkładką poprawiają komfort jazdy  na tym vaderowym siodełku. Spojrzenia rowerzystów (nieamatorów) na ścieżkach i drogach bezcenne :)

Edytowane przez przemek2106
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest krzywy, ale i opona może się źle ułożyć, ja po przebiciu dętki źle ją zamontowałem, ale wciśnięcie 7 atmosfer jak tu było radzone pomogło i aktualne wszystko jest równo :) Oczywiście te 7 atm to na postoju i potem wrócić do 5, a i tak operacja na własną odpowiedzialność.

 

Odnośnie wyglądu Kandsa, to jako były posiadacz Rometa RX-500 mogę powiedzieć, że jest co najwyżej przeciętny ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do opony to standardowo jedna z opon źle się układa. W jednym miejscu opona jest wciągnięta do środka aż po sam biały pasek. Próbowałem różnych kombinacji żeby ją jakoś ułożyć ale nic z tego, odnośnie tych opon to mam swoją teorię, że to masówka, bo to w końcu chińska opona i być może opona oponie nie równa ( ale może się mylę)

Żeby wydać wyrok trzeba być pewnym czy to opona faktycznie jest krzywa czy wspomniany pasek został tak namalowany. Żeby ułożyć oponę potrzeba wysokiego ciśnienia i płynu do mycia naczyń, którym smarujesz rant obręczy i oponę w krzywym miejscu.

Jeśli krzywo namalowany jest pasek - cóż, pocieszę Cię że kupując oponę za duuuże pieniądze możesz mieć taki sam problem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wydać wyrok trzeba być pewnym czy to opona faktycznie jest krzywa czy wspomniany pasek został tak namalowany. Żeby ułożyć oponę potrzeba wysokiego ciśnienia i płynu do mycia naczyń, którym smarujesz rant obręczy i oponę w krzywym miejscu.

Jeśli krzywo namalowany jest pasek - cóż, pocieszę Cię że kupując oponę za duuuże pieniądze możesz mieć taki sam problem :)

Smarować jeszcze niczym nie próbowałem ale dzisiaj wypróbuję. Pasek jest dobrze namalowany. Krzywiznę tj. źle ułożoną oponę, widać gołym okiem i czuć podczas jazdy po bardzo równej nawierzchni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawi mnie czy ktoś z was zakładał rogi do kierownicy mam już pewne upatrzone , klamkomanetki trzeba będzie lekko przesunąć grippy też tylko zastanawia mnie czy potem nie będą się ześlizgiwały .może dziwne pytanie ale czy rogi jak dokręcę to uszkodzą w sensie zdeformują jakoś kiery :whistling: ? pytam bo nigdy nie miałem rogów  dość pózno ale dochodzę do wniosku że warto by sprobować wiadomo nie zamierzam się na nich cały czas opierać ale od czasu do czasu zmienić pozycję rąk bo niekiedy lekko mi drętwieją a dystanse po 100 km i w górę to standard

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica jest metalowa - aluminiowa więc nie widzę szancy by dokręcając rogi zrobić jej krzywdę. Raczej urwiesz śrubę lub zniszczysz gwint w rogach. Do ich zamocowania nie jest potrzebna wielka siła - często tylko 5-6 Nm a to jest naprawdę niewiele. Dokręcaj i sprawdzaj przy jakiej sile rogi przestają się ruszać.

 

To czy chwyty będą się trzymać zależy od materiału z jakiego są zrobione oraz wykończenia powierzchni kierownicy. Gumowy chwyt na matowej kierownicy może się obracać - jakie ma to jednak znaczenie gdy są rogi i zapobiegają zsuwaniu się? Chyba że te chwyty nie są w przekroju kołem a mają np jakieś podparcie dla dłoni na zewnątrz. Żeby zamocować je na kierownicy jest parę sposobów: odtłuścić w środku chwyty i na kierownicę nakleić zwykłą przezroczystą taśmę klejącą. Inna opcja to mocowanie na lakier do włosów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

chcę zakupic kandsa maestro ale mam takie pytanka do was

jestem z województwa mazowieckiego więc przymiarka do roweru odpada musze kupować troche w ciemno( czy ktos tez tak kupował bez obejrzenia?), który skep naallegro polecacie do zakupu czy ze strony firmowej?

i czy kierownica jest regulowana w kandsie? chodzi mi o wysokosc i czy pod katem mozna ja regulowac? czu tylko wysokosc?

mam 188cm wzrostu i 95kg wagi, od kohones do ziemi w rozkroku 88cm

rama dla mnie to chyba 21 tak mi sie wydaje, jak moganiech wypowiedzą sie osoby o podbnym wzrosice czy rama 21 była ok,

tak jak wszyscy mysle ze gripy trzeba wymienic:) a z czasem siodełko

 

a jeszcze jedno bo ktos właśnie narzekał że mała regulacja kierownicy i ze niewygodnie dlatego pytam

Edytowane przez sebo1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- 99.9% uzytkowników kupuje go bez wcześniejszego kontaktu na zywo

- wybierz sklep, który Ci się żywnie podoba, w zasadzie bez znaczenia

- kierownica ani mostek nie są regulowane. Podkładki pod mostkiem dają Ci możliwość obniżenia go o 1-2 cm a sam mostek możesz jeszcze dodatkowo obrócić na "-"

- przy Twoim wzroście 21" będzie ok

- chwyty warto wymienić, siodełko niekoniecznie

 

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- 99.9% uzytkowników kupuje go bez wcześniejszego kontaktu na zywo

- wybierz sklep, który Ci się żywnie podoba, w zasadzie bez znaczenia

- kierownica ani mostek nie są regulowane. Podkładki pod mostkiem dają Ci możliwość obniżenia go o 1-2 cm a sam mostek możesz jeszcze dodatkowo obrócić na "-"

- przy Twoim wzroście 21" będzie ok

- chwyty warto wymienić, siodełko niekoniecznie

 

 

sam mostek możesz jeszcze dodatkowo obrócić na "-" czyli?bo nie jestem w temacie:) czyli kierownicy wyzej nie podniesiemy ?

pytam kto gdzie zakupił i czy chwali sobie tego sprzedawce stąd te pytanie , licze , ze ktos poleci, a ty gdzie kupowałes?

Edytowane przez sebo1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"-" czyli na minus. Wyjściowo mostek ma wznios 30 stopni ku górze a można go obrócić "do góry dupą" i będziesz miał spadek 30 stopni w dół.

Nie, kierownicy nie podniesiesz bo jesteś ograniczony długością sterówki i tym, że mostek jest typu ahead bez możliwości regulacji.

Ja kupowałem u "b_f bike"

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...