TomoTonyHalik Napisano 12 Marca 2013 Napisano 12 Marca 2013 Witam, Szukam w miarę lekkiej piasty, z mocowaniem tarczy typu centerlock. Początkowo założyłem, że lekka musi być XT albo SLX, jednak tak poprzeglądałem na necie opisy w sklepach i na aukcjach, i waga piasty klasy deore i XT pod centerlock są bardzo zbliżone. Czy to wina nierzetelnych opisów, czy też rzeczywiście jest tak niewielka różnica pomiędzy tymi modelami? Jeśli zależy mi tylko na wadze, to czy jest sens inwestowania w XT/SLX? A tak z innej beczki, to czy rozstaw otworów na szprychy jest taka sama w obu piastach? (XT, deore) Czy mógłbym zapleść koło na deorce, a potem - gdybym trafił na okazję - kupić XT i przepleść koło bez wymiany szprych? Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
MokryxD Napisano 13 Marca 2013 Napisano 13 Marca 2013 Deore od XT różni głównie uszczelnienie, które odpowiada za trwałość. A z tą późniejszą podmianą to sprawdź wysokość kołnierza. Jeżeli wymiary są takie same, to da się je wymienić bez wymiany szprych.
tobo Napisano 13 Marca 2013 Napisano 13 Marca 2013 W cenie zakupu całości musisz uwzględnić późniejszy koszt przeplotu - nie jest lepiej od razu kupić xt z cenę deore plus koszt przeplatania? Przy wyborze tych piast warto zwrócić uwagę na dostępność części - przynajmniej u mnie konusy są do deore dostępne bez problemu, do xt nie.
TomoTonyHalik Napisano 13 Marca 2013 Autor Napisano 13 Marca 2013 Przepleść mogę sam, co najwyżej później oddam do centrowania w serwisie. Chodziło mi o to, czy wysokość kołnierza w piaście XT i Deore (oba centerlock) są takie same. No i jak z tą wagą, czy rzeczywiście jest tak bardzo zbliżona? Pytałem znajomego który sporo użytkował piasty shimano, mówi że jest zauważalna różnica w wytrzymałości deorek a XTków. Co prawda głównie dostają wianuszki i konusy, więc aż tak bardzo mnie to nie boli, że piasta mniej wytrzyma. Ale w kwestii wagi chciałbym mieć pewność jak bardzo się te modele różnią.
derwisz Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 W teorii xt od deore powinno się różnić jakością konusów, bieżni i kulek. Do tego dochodzi lepsze uszczelnienie, które jest podstawą w piastach z łożyskami typu konus-kulka. Dodatkowo kiedyś było więcej zazębień na obrót, podejrzewam, że tak jest nadal. Podaj jakie modele chodzą ci po głowie, to będzie można powiedzieć coś o wysokości kołnierza.
Mod Team Puklus Napisano 18 Marca 2013 Mod Team Napisano 18 Marca 2013 No nie tylko powinno ... : http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-M590-2920_v1_m56577569830672310.pdf deore http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-M770-2699A_v1_m56577569830646670.pdf XT Jak widać konstrukcyjnie sie mocno różnią, deore ma nadal oś 9mm XT już ma 12, inna oś łożyska, uszczelnienia to całkiem inne piasty, czego nie można powiedzieć o deore i XT z dawnych lat.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.