FUJIJACK Napisano 28 Lutego 2013 Napisano 28 Lutego 2013 Witam, Przewertowałem trochę forum, ale nijak nie mogę znależć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Przymierzam się do zakupu nowych opon do mojego GIANT-a Sedony Dx. Biorąc pod uwagę opine z forum ( a jakże!) i moje preferencje co do podłoż apo którym będę jeździł (90% asfalt, reszta ubite drogi polne) zdecydowałem się na oponki Conti Race King 2.2 rozmiar 26 (moja waga ok. 80 Kg) Teraz pytanie zasadnicze - czy takie same opony dać na oba koła - czy polecacie inny komplet? Jazda bardziej wypoczynkowa (choć zdarzają się i dystanse po 120-150 Km) - głównie szosa. Od opony oczekuję przyczepności, w miare niskich oporów i bezpieczeństwa Proszę o konkretne podpowiedzi, Pozdrawiam FUJIJACK
Sagitt77 Napisano 28 Lutego 2013 Napisano 28 Lutego 2013 Szkoda ich na asfalt, szybko się zetrą. Jak jednak chcesz opony, które poradzą sobie w terenie to polecam Schwalbe Smart Sam.
spons92 Napisano 28 Lutego 2013 Napisano 28 Lutego 2013 Tak, szybko się zetrą, zwłaszcza w rozmiarze 2.2 gdzie opory toczenia będą nie małe. Ja bym polecił dość dobrze napompowane, około 4bar, Maxxis Ignitor albo Kenda Small Block Eight (SBE) w wersji 1,95. Obie mają stosunkowo niskie opory toczenia na asfalcie i obie świetnie spisują się w terenie, nawet na błocie. Obie opony występują w wersji drutowej i zwijanej i są w dość przystępnych cenach. Kenda SBE jest bardzo odporna na przebicia, z Ignitorem było trochę gorzej. Acha, no i jeśli chcesz opony do ww. celów, to spokojnie możesz brać takie same na przód i tył, i obie założyć na 'FRONT', co by były mniejsze opory toczenia.
y4recky Napisano 28 Lutego 2013 Napisano 28 Lutego 2013 Kenda small block to bardzo fajne opony (moje ulubione na w miarę suchy teren ) co do błota to nie polecam, jeździ się jak na łyżwach, szybko się zapychają blotem, ale również po wyjechaniu z mokrego terenu szybko błoto z nich spada i można spokojnie śmigać. Niestety jak dla mnie wadą jest, że na asfalcie dość szybko się ścierają (ale ja generalnie używam ich w terenie). Niemniej jednak śmiało można polecić te opony, bo większość dobrych opon terenowych szybko ściera się na asfalcie.
CMIK Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Rk 2.2 stawia bardzo niskie opory toczenia w porównaniu z innymi oponami mtb. Sbe również wypada gorzej. 90% asfaltu- nie mecz się i kup semi slicki.
Mod Team michuuu Napisano 1 Marca 2013 Mod Team Napisano 1 Marca 2013 Po co opony terenowe na 90% asfalt. Zdecydowanie semi slicki ,może takie: http://www.cyklotur.com/p,opona-sammy-slick-schwalbe,24302.html
jacekkk Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Ja używam CST C-1346 (drutowe, o ile wiem nie ma zwijanych) 26 x 1,95. Są tanie, mają niskie opory toczenia, dobrze trzymają na suchym, na błocie gorzej. Na asfalcie bardzo dobrze, i na mokrym, i na suchym. Jedyny minus to duża waga. Jeżdżę na nich drugi rok, mają ok. 7 000 przebiegu i chyba jeszcze trochę wytrzymają. Na allegro widziałem je po 34 zł
dovectra Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Ja używam CST C-1346 (drutowe, o ile wiem nie ma zwijanych) 26 x 1,95. Jedyny minus to duża waga. jaka waga? z ciekowości?
jacekkk Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 jaka waga? z ciekowości? tak naprawdę to nie wiem - nigdy ich nie ważyłem. Lekkie nie są, ale na pewno są lżejsze od typowo terenowych drutowych. Przy najbliższej okazji zważę bo teraz sam jestem ciekawy
GhOsTwrc Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Race king na asfalcie sie szybko zetrze ???a to ciekawe moje po 5000 km wygladaja doskonale .chcecie foto spons92 jak race king 2.2 stawia ci nie maly opor to proponuje wiecej jezdzic. mozna na nich leciec bez problemowo ponad 50 km/h , osiagniecie sredniej ok 30 km/h tez nie stanowi najmnijszego problemu wersja drut/ kevlar/race sport 26" i 29".
jasinski21444 Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Pokaż tego Race kinga z tyłu po 5kkm a i proszę abyś zmierzył szerokość bo moge mieć problem zmieszczeniem z tyłu.
GhOsTwrc Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Oki ale po godz 2 bo teraz jestem w pracy. I nie mam jak cyknac fotki. Jak bym zapombial to napisz na pw jeszcze.
spons92 Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 spons92 jak race king 2.2 stawia ci nie maly opor to proponuje wiecej jezdzic. mozna na nich leciec bez problemowo ponad 50 km/h , osiagniecie sredniej ok 30 km/h tez nie stanowi najmnijszego problemu wersja drut/ kevlar/race sport 26" i 29". Oczywiście że Race Kingi stawiają nie mały opór. Głównie dlatego, że są to opony terenowe. Ale nie o to mi chodzi rzecz jasna. Porównałem je do również terenowych SBE i Ignitorów 1,95, które moim zdaniem się lżej toczyły niż RK 2.2. Tyle.
Pinio46 Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Oki ale po godz 2 bo teraz jestem w pracy. I nie mam jak cyknac fotki. Jak bym zapombial to napisz na pw jeszcze. ja też poproszę fotke, bo kupiłem dwie i chciałbym zobaczyć jak to wygląda
GhOsTwrc Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Mi osobiscie na Race kingach 2.2 leci sie tak samo szybko jak na slicku kenda k 90 1.95 a nawet i geax saguaro 2.2 To ze jest to ona terenowa nie ma wiekszego znaczenia poniwaz w/w maja gesty biznik. wrzuce fotki tutaj do watka ale po 2 20 Kenda karma ma rzadziej rozstawione klocki i faktycznie stawiaja wiekszy opor ale wszystko mozna napedzic
bruce95 Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Oczywiście że Race Kingi stawiają nie mały opór. Głównie dlatego, że są to opony terenowe. Ale nie o to mi chodzi rzecz jasna. Porównałem je do również terenowych SBE i Ignitorów 1,95, które moim zdaniem się lżej toczyły niż RK 2.2. Tyle. Doprawdy? Race Kingi należą do najlżej toczących się opon na rynku, wiem tylko że z terenowych ustępują Ralphom no i oczywiście semislickom. Tu masz potwierdzenie tego co piszę ja i GhOsTwrc: Continental Race King 2.2 Rollwiderstand: 23,9 watt Kenda Small Block Eight 2,1 Rollwiderstand: 34,2 watt Maxxis Ignitor Exception 2.1 Rollwiderstand: 34,3 watt Dla porównania Furious Fredy 2.0 mają opory 19.9wata Dodam że Ignitory 2.35 mają mniejsze opory od swoich węższych odpowiedników o 2 waty.
spons92 Napisano 2 Marca 2013 Napisano 2 Marca 2013 OK, przyznaje liczby pokazują jednoznacznie. Ja podałem tu swoje subiektywne odczucia, bo jak to na forum każdy ma swoje zdanie. GhOsTwrc, stwierdzenie 'proponuję więcej jeździć' nie ma tu najmniejszego sensu, ze względu na to, że opory toczenia wstępnie są takie same, bez względu na to kto ma jaką nogę. Osobiście też uważam, że dobre do celów podanych przez autora tematu będą semi slick, jednakże skoro szuka w oponach MTB, to podałem MTB. Tyle. Pozdr
GhOsTwrc Napisano 2 Marca 2013 Napisano 2 Marca 2013 Jutro na 1000% wrzuce foto opon. Dzis calkowity brak czasu..
FUJIJACK Napisano 2 Marca 2013 Autor Napisano 2 Marca 2013 Koledzy po kole, Z wielką uwagą śledzę Wasze posty - i mówiąc szczerze dalej nie wiem co zrobić. Nie upieram się przy oponach MTB - jeśli uważacie , że SS będą w mojej sytuacji najlepsze - wezmą to pod uwagę. Zależy mi głównie na przyczepności na asfalcie (suchym i mokrym) oraz w miarę przyzwoitym prowadzeniu na ubitych ścieżkach (chociaż nie zapuszczam się tam dość często). Jeśli macie jakieś propozycje - piszcie, sugerujcie - chętnie skorzystam z rad. I jeszcze tylko to nurtujące mnie pytanie - to samo przód-tył czy jednak jakieś kombinacje oddzielne? Pozdrawiam
GhOsTwrc Napisano 2 Marca 2013 Napisano 2 Marca 2013 Kup sobie kilka kompletow i zobacz ktory ci odpowiada. Lepiej jezdzic na czymkolwiek niz wcale
CMIK Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Zgadza się. Jeśli masz się zastanawiać do grudnia na czym jeździć, to sobie odpuść rower. Proponujemy semi slicki bo są dobre dla kogoś kto jeździ głównie po asfalcie ale czasem wjeżdża w las. Jakie konkretnie- zobacz jaki producent jakie ma w ofercie, zobacz ceny, specyfikacje, sprawdź czy na forum było o tej oponie. Mamy 21 wiek, a to nie znaczy 'wiek podawania na tacy'.
premier2 Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Dokładnie, dobrze piszesz. A kolegom proponującym autorowi tematu opony typowo MTB, polecam czytanie ze zrozumieniem. Jeżeli ktoś sam piszę, że jeździ tylko po asfalcie to po kiego mu opony, które nieźle radzą sobie w błocie? Typowy SS lub nawet całkowity slick będzie najlepszym wyborem.
GhOsTwrc Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Wrzucam obiecane fotki: Conti Race King 2.2 kevlar przebieg ok 5000 km , opona jezdzi i z przodu i tylu , zanim umarł bieżnik guma z boku sie rozciała Geax Saguaro 2.0 KevlaR przebieg ok 3500 km moich , a kupilem uzywane na allegro. Moim zdaniem najlepsza guma z jaka mialem do czynienia nigdy mi nie zrobila psikusa , a i nawet udalo mi sie osiagnac na niej Schwalbe Smart Sam Evo 2.25 przbieg ok 6000 km / uzywana tyl/przod Tutaj dodam jeszcze Geax Mezcal TNT 2.1 przebieg ok 2000 km przód i tyl
jasinski21444 Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Jaka jest realna szerokość tego rk i saguaro?
piesof Napisano 4 Marca 2013 Napisano 4 Marca 2013 GhOsTwrc, jak wrażenia z jazdy Saguaro po asfalcie? Chciałem kupić Schwalbe CX COMP, bo jeżdżę głównie po utwardzonych drogach (czasem las, okazjonalne wypady w góry), ale tam gdzie zamawiam części jest długi czas oczekiwania, więc może Geax się sprawdzi?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.