Skocz do zawartości

[amortyzator] RS BoXXer RC2 oraz Cane Creek Double Barrel - regulacja.


Inaccessible4U

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jakiś czas temu zakupiłem Nukeproof'a Scalpa DH Pro. Dzisiaj przyszedł i póki co jest tylko skręcony na początkowych ustawieniach zawieszenia. Zanim wybiorę sie w teren chce zaczerpnąć troche rad odnośnie regulacji przodu i tylu. Waże w okolicach 83kg. Jeżeli posiada/ł ktoś te amorki i ma trochę doświadczenia z ich regulacją - chętnie poczytam i nabiorę świeżej wiedzy między uszy.

Pozdrawiam.

  • Mod Team
Napisano

Zero złośliwości w tym co napiszę, jednak zawsze wydawało mi się, że regulacje amortyzatora najlepiej jest przeprowadzać w terenie po którym się jeździ i pod konkretną osobę. Nigdy nie ustawiałem amortyzatora według jakiś danych książkowych, ponieważ rzadko kiedy pokrywały się one z moimi oczekiwaniami dobrej kultury pracy.

  • Mod Team
Napisano

Dokładnie zwłaszcza CCDB który ma jedno z najlepszych regulacji można by rzec bezstratnych :P bo regulacja tłumienia nie wpływa na inne parametry jak w innych rozwiązaniach :) tylko testować i i cieszyć sie jazda :D

Napisano

no będziesz musiał jednak zrobić kilka przerw podczas pierwszego zjazdu na regulacje, chyba że nie wiesz która regulacja do czego służy :P

 

Tyle to wiem, tylko nie wiem jeszcze dokładnie, jaki parametr ma jak duzy wplyw na prace zawieszenia przy moich gabarytach. W sumie nie tyle sam parametr, jak samo jego ustawienie - dokladnie chodzi mi o wplyw regulatorow. Ciezko mi teraz tak pisac, jak nawet nie wiem dokladnie, co sie dzieje po przekrecenie powiedzmy high speed rebound o jeden obrot. Najlepszym wyjściem będzie na pewno regulacja w terenie.

  • Mod Team
Napisano
o sie dzieje po przekrecenie powiedzmy high speed rebound o jeden obrot.

Właśnie dlatego doradzamy Ci wyjść na rower żeby się przekonać. Rebound to regulacja tłumienia powrotu.

  • Mod Team
Napisano

Lektura w engliszu

http://www.canecreek...rel/tuning-tips

Email z CC znaleziony na mtbr:

 

We don't have a recommended set up since set up is everyone's own personal choice. The stock settings we send a Double Barrel out with is fairly neutral. From there you would add or take away what you want.

 

First get your sag in the 30 to 35% range. You can run more sag since the shock is not position sensitive.

 

I always start with the compression side, to get the feel I'm looking.I then ride for a while and then I may add rebound or take it away. We test a lot of bikes here and everyone of us run very different settings on the same models, so it's truly hard to have a starting set for a particular model.

 

Czyli jeździć, regulować, jeździć, regulować..... i tak w kółko.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...