Synergy Napisano 9 Lipca 2012 Napisano 9 Lipca 2012 Witam was. Zapewne słyszeliście o napędzie sram xx1 1x11 brzmi on ciekawie i wg mnie jest on świetną alternatywą dla przekładni których nienawidzę, ale mam 2 pytania. Jak sądzicie jaka będzie cena takiego zestawu, i czy wg was sram będzie produkować napędy 1x11 dla średniej półki rowerów np 3-3,5tys?
szliri Napisano 9 Lipca 2012 Napisano 9 Lipca 2012 Moim zdaniem jak się to przyjmie to na pewno będzie nawet i w x5 Pożyjemy zobaczymy
tobo Napisano 9 Lipca 2012 Napisano 9 Lipca 2012 NIESTETY, z czasem to coś trafi do niższych grup. 11 rzędów w terenie z klasyczną kasetą i łańcuchem, przerzutkami, linkami i innym bardziewiem.... Cena zestawu? Z pewnością wyższa niż całego napędu z grupy xx, bo będzie to przecież coś "lepszego", "ostatni krzyk mody" itd. Mam nieprzyjemność regulować napędy srama 10 sp z grupy x-5 i jest to kaszana jakich mało. Nowe grupy szosowe z kasetami 10sp działają bardzo miernie (stykam się z nimi na co dzień w pracy), znacząca różnica jest przy użytkowaniu elektrycznych grup Di2. Jeśli to coś srama ma działać dobrze powinno posiadać wsparcie elektroniczno-elektryczne.
farmer Napisano 10 Lipca 2012 Napisano 10 Lipca 2012 Mam nieprzyjemność regulować napędy srama 10 sp z grupy x-5 i jest to kaszana jakich mało. tobo a masz jakieś doświadczenia z 10s ale x-9 bo właśnie na taki napęd chcę się przesiąść ale pytanie czy warto?
gruber69 Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Ja mam 2x10 w wersji X7 i nie mam żadnych zastrzeżeń. Regulowane po montażu i na początku sezonu tylko trzeba było przekręcić śrubę baryłkową w prawej manetce o pół obrotu i to wszystko. Przód za to w końcu nie doprowadza do szału. Biegi zmieniają się wyśmienicie. X7 od X9 różnie się praktycznie tylko wagą i oczywiście ceną.
tobo Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Wiele 10tek x-7 pcha łańcuch na większe koronki, gdy łańcuch jest na 3-4 z nawiększych. To samo dotyczy x-9. Jeszcze gorzej jest z x-5 10sp. Moim zdaniem napęd 11sp w rowerze mtb to kompletna pomyłka. W mniejszym stopniu problem kiepskiej pracy występuje w rowerach szosowych, choć i tam 10tki są bardzo podatne na zużycie łańcucha, brudne linki, nawet lekko zużyte kółka przerzutki itd. Bardzo dobrym rozwiązaniem poprawiającym pracę skrzyni biegów jest elektronika/elektryka taka jak w szosowych grupach shimano czy campagnolo. Nie wyobrażam sobie dobrej jakościowo pracy nowej grupy szosowej shimano da 11sp, skoro obecna 10sp działa nie tak jakbym się spodziewał po komponentach za te pieniądze. Tak czy inaczej to nie my, zwykli nabywcy, zadecydujemy o tym co jest dobre, tylko producent, wprowadzając nową linię produktów i kończąc produkcję starszych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.