Skocz do zawartości

gruber69

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    282
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana gruber69 w dniu 27 Października 2010

Użytkownicy przyznają gruber69 punkty reputacji!

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Tomek
  • Skąd
    Łódź

Ostatnie wizyty

2 123 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika gruber69

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

15

Reputacja

  1. Hej. Tak na przyszłość jest jeszcze opcja dodania ciśnienia w komorze IFP. Potrzeba do tego narzędzia od Manitou, lecz sporo można w charakterystyce poprawić przy pomocy pompki.
  2. gruber69

    [Damper] wymiana wężyka

    Raczej nic nie zrobisz bo wężyk nie jest do powietrza tylko do oleju.
  3. Zgadza się. Natomiast wracając do tematu popieram to co napisał kolega sznib. Zrobić dobry pełny serwis. O ile nie jest uszkodzony mechanicznie albo czegoś mu wewnątrz nie brakuje to musi działać tak jak powinien.
  4. Damper po zmianie ustawienia powinien dawać odczuwalne różnice. Wygląda na walniętą platformę. Zresztą każdy damper powietrzny jest mniej luba bardziej progresywny, twardnieje wraz w ugięciem.
  5. Ja sobie radziłem odcięciem z 30-40cm dętki i kluczem oczkowym. Przekładasz dętkę przez oczko klucza tak, żeby z jednej strony było 2/3, a drugiej 1/3. Owijasz damper tak, żeby klucz tworzył dźwignię i można działać.
  6. Do Shimano i Tektro kiedyś lałem jeszcze LHM+. Mineralny olej hydrauliczny. Tani jak barszcz to można na spokojnie przelewać kiedy tylko trzeba.
  7. Popieram zastrzeżenie tego projektu. Szkoda, żeby ktoś ukradł efekt pracy.
  8. Chodzi mi głównie o ślizgi w kwestii wymiarowania, guma się dostosuje. Tuleje ślizgowe są chyba teflonem pokryte i na pewno mają pewną tolerancję. Jeśli luz jest akceptowalny to tylko gratulować pomysłu i jeździć.
  9. Ja mam z kolei pytanie o grubość goleni z anodą w wersji domowej w stosunku do fabrycznej. O ile średnica wewnętrzna ma pewne marginesy bo tam uczelnia się wszystko na o-ringach to ciekawi mnie właśnie zewnętrzna średnica. Czy masz może dostęp do jakiś narzędzi które pozwolą zweryfikować te wartości? Jeśli osiągniesz wartości fabryczne to możesz wtedy przetrzeć szlak do ratowania powłok domowymi sposobami.
  10. Mój błąd. Poprawiłem wyżej. W poprzednich hamulcach tak to działało, że wkręcanie jej powodowało zbliżenie klocków.
  11. W klamce powinna być śrubka na mały imbus, można spróbować trochę podregulować, żeby zbliżyć klocki do tarczy. Jednak kolega niżej poprawia, że zmienia się tylko odległość klamki od kierownicy.
  12. Koledzy dobrze radzą, żeby przelać, a nie opróżniać i zalewać, jeśli nie ma się wcześniejszych doświadczeń. I pamiętać, żeby nie zalać klocków i tarcz oraz uważać na powierzchnie lakierowane. DOT zeżre lakier jeśli na nim zostanie. Wszystko ładnie wytrzeć na koniec i będzie ok.
  13. 5.1 ma wyższe punkty wrzenia, czyli teoretycznie lepiej, ale nie katujesz na zjazdach ani cięższych trasach z tego co widzę więc 4 wystarczy, a ma taki dodatkowy bonus, że wolniej chłonie wodę i jest dużo łatwiej dostępny. Generalnie do takiego używania i przy zalecanej co rok albo dwa zmianie płynu bez większej różnicy. Osobiście używam 5.1, bo taki u mnie zaleca producent hebli. Jeśli chodzi o markę to wybrałem Motula.
  14. Da radę samemu. Jak masz zestaw do odpowietrzania to nawet całkiem prosto. Film z procedurą według instrukcji AVID https://www.youtube.com/watch?v=I___CY04IL0 Osobiście dałbym nieco więcej płynu w strzykawce przy zacisku aby dobrze przepłukać i pukanie w zacisk raczej na samym początku procedury aby wypchnąć powietrze z zacisku przez klamkę do drugiej strzykawki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...