Skocz do zawartości

Endurooman

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    53
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

Ostatnie wizyty

409 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Endurooman

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

34

Reputacja

  1. No tak wiadomo ze powłoka tak się tworzy w przypadku twardej anody, ale taka anoda wytrzymuje baardzo długi okres czasu wiec jedna regeneracja nie wpłynie znacząco. Ja tez nie robię tego na odwal tylko zanim przystąpiłem do głównego anodowania zrobiłem wiele prób.
  2. Może i akurat trafiłem, ale jakbym miał to robić u kogoś to starał bym się zbliżyć jak najbardziej do fabrycznej średnicy kontrolując proces anodowania
  3. Dlatego mozna tak manipulować procesem anodowania aby wpasować się w tę tolerancję
  4. No dobrze ale tobie się udało uzyskać fabryczną średnicę? Bo chyba mi zarzucasz, ze moja powłoka wyszła zła, a nie mierzyłeś jej nawet, zresztą ja tez ale skoro nie ma problemów w pracy amortyzatora to nie ma co do czego się przyczepiać Tym razem postaram się zmierzyć średnice lagi przed i po moim anodowaniu, grubość powłoki zależy m.in od czasu anodowania wiec tak naprawdę dało by się kontrolować te grubość
  5. A czy u ciebie jest to twarda anoda na tych kolorowych? Bo barwienie twardej powłoki jest bardzo trudne i zazwyczaj wychodzi ona szara lub przezroczysta. A taka którą da się łatwo barwić to jest to miękka anoda. Co innego jak są pewne domieszki w Alu, ze wychodzi np. złota Aczkolwiek można jeszcze barwić elektrolitycznie ale nie sprawdzałem tego i nie wiem jak to wyjdzie w przypadku twardej powłoki
  6. @ACTIVIA Na fabrycznej anodzie nie było żadnych luzów, a mimo nowej powłoki na ladze dalej nie ma żadnych luzów tym bardziej, że różnica kilku mikronów nie zrobi kolosalnej różnicy. Wiadomo, że średnica może nieco odbiegać od fabrycznej ( jak to napisałeś), jednak to nie wpływa znacząco na pracę amorka jeśli różnica jest tak niewielka. Tak jak pisałem, ściągam starą powłokę bardzo delikatnie więc myślę, że końcowe wymiary są bardzo zbliżone o czym sam się przekonałem jeżdżąc już na tej powłoce od 2 lat.
  7. Jak widać nie było problemów z anodowaniem i trzyma się do tej pory. To nie jest miękka anoda, tylko twarda miałem odpowiednie warunki do tworzenia takiej powłoki. Zanim anodowałem to robiłem dużo prób. Nie ma żadnych luzów ani wycieków oleju, nie zanurzałem lag w celu zdjęcia powłoki tylko ją przecierałem roztworem aby właśnie uniknąć wżerów.
  8. Tak to wyglada po prawie 2 latach od zrobienia powłoki Ryski które były nadal są(a nawet jest pare nowych), ale nie ma żadnych przetarć i amortyzator pracuje wzorowo a nie miał lekko podczas tych 2 sezonów
  9. ja u siebie nic nie wymieniałem i nie ma żadnych złych skutków ślizgi jeszcze rozumiem ale uszczelek nie ma w ogóle sensu wymieniać
  10. Wysuń lage i pokaż zdjęcie U mnie mimo głębszego wytarcia po nałożeniu nowej powłoki wszystko śmiga tylko, że przez ten ubytek więcej brudu się dostaje i zawsze olej w jednej ladze jest nieco ciemniejszy
  11. Obczaj mój temat, dzisiaj wstawiłem porównanie jak wygląda moja anoda po sezonie(na 1 stronie tematu są zdjęcia przed anodowaniem gdzie goleń była wytarta aż do aluminium) . Anodowanie to bardzo prosta czynność, ale wymaga dużo dokładności.
  12. Tak to wygląda po większym przebiegu: Porównując do zdjęć z Maja, nic z anodą się złego nie stało. Na nowy sezon zmienię tuleje ślizgowe i zrobię nową anodę na prawej goleni (ja anodowałem lewą), bo zaczyna już widać lekkie prześwity w miejscu gdzie pracują tuleje. Porównanie Maj-Teraz (dodaję w drugim poście bo za dużo zdjęcia ważą)
  13. Witam, Posiadam amortyzator fox 32 talas 140mm skoku, i zastanawiam się czy można do nich zastosować tarczę 203mm, bo czytając o tarczach dowiedziałem się, że tak duże tarcze jak 203mm mogą uszkodzić amortyzator jeśli nie jest on do nich przystosowany. Dlatego też zwracam się do was czy ktoś posiada taką kombinację, albo czy wie czy ten amor jest przystosowany do takich tarcz? Inaczej zastosuje tarcze 180mm.
  14. Tego dowiemy się za rok Nie no, ale tak naprawdę to zależy od dokładności procesu anodowania a tutaj warunki nie były laboratoryjne i tak naprawdę rysy były juz od razu po skończeniu procesu anodowania. Anoda kilka razy otarła mi się o katodę, a do tego trzeba doliczyć, że rysy mogły być już przed anodowaniem i nie zostały dobrze wypolerowane bo były w miarę głębokie. A jeżeli chodzi o samo miejsce dawnego przetarcia to przypomnę, że nie było ono takie płytkie tylko oprócz samej anody wytarla się też część aluminium.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...