Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Drake 2008


Eastern

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem, że zamiast tego 23,3 x 2,4 dałeś taki:

 

Dokładnie, ale ja mam tłoczek czarny, u mnie średnica rowka to 24 mm, teoretycznie jakby dać oring 23,3 to daje tylko 3% zacisku (oring rozciąga sie o tyle), jak dasz 21mm, to oring zaciska się na 12%.

Jest taki wzór, który wiąże rozciągnięcie średnicy ze zmniejszeniem się grubości oringa, czyli średnicy przekroju.

Jeśli dobrze pamiętam średnica przekroju zmniejsza się o około połowę rozciągnięcia średnicy, czyli:

 

naciągnięcie oringa: 12%

zmniejszenie przekroju :12% / 2 = 6%

czyli tak jakby oring miał grubość 94% * 2,5mm = 2,35 mm

 

Także nie ma jednego idealnego rozmiaru oringa, bo wszystko można dobrać w pewnym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie, tylko jeśli do komory powietrznej nie pompujemy powietrza, albo mało, bo ważymy 53km to tam ta wielka szczelność nie jest tak potrzebna - byle olej został nad tłokiem. Dobrze myślę?

 

Drugi oring, czyli na tłumiku odbicia, też nie ma trzymać żadnego ciśnienia, tak? Tylko olej.

 

Czyli oba oringi można by wymienić w takim wypadku, na takie, które dadzą mniejszy opór? Czy są jakieś przeciw wskazania w przypadku nie pompowania komory?

 

Ponawiam jeszcze pytanie, czy wymiana tego trzpienia w tłumiku kompresji w 100% naprawi ten głośny dźwięk przy każdym odbiciu? Przed wymianą na nowego w pierwszym Drake, który dostałem nie było tego stukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam jeszcze pytanie, czy wymiana tego trzpienia w tłumiku kompresji w 100% naprawi ten głośny dźwięk przy każdym odbiciu? Przed wymianą na nowego w pierwszym Drake, który dostałem nie było tego stukania.

 

Kilka osób już to wymieniało i naprawdę to działa. Tłumik jest łatwy do rozkręcenia, tylko trzeba mieć imbusy i małe klucze 10-kę czy 12-kę już nie pamiętam, rozkręcisz sam w 5 minut, przecież to tylko pręt z nakręconymi blaszkamii na obu końcach :)

Tylko wszystko odkładaj w dobrej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring na tłoku powietrznym ma jeszcze jedno zadanie - utrzymuje tłok w odpowiedniej odległości od wewnętrznej powierzchni goleni, jeśli oring będzie za cienki tłok w pewnych warunkach może trzeć o goleń, a ponieważ jest stalowy skutki łatwe do przewidzenia ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulamin forum 2i, treśc cytatu usunięta przez moderatora.

 

Z tego co widziałem pręt kompresji dla wersji sprężynowej Drake'a wygląda tak samo, tylko nie ma na nim właśnie oringa.

 

A może ktoś bardziej zorientowany w budowie amorków mi powie, czy w tłokach powietrznych, np. Manitou R7, czy w amorkach Foxa przypadkiem oring na tłoku nie jest włożony pomiędzy pierścienie podporowe? Takie plastikowe pierścienie grubości ok. 0,5 mm, z rozcięciem, coby można było włożyć w rowek na tłoku.

Wtedy chyba nie ma rolowania?

Edytowane przez mrmorty
regulamin 2i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem pręt kompresji dla wersji sprężynowej Drake'a wygląda tak samo, tylko nie ma na nim właśnie oringa.

 

 

Tam nawet jak się wytrze to żadne powietrze nie ucieknie ....W tłoku Minute czy R7 są pierścienie oporowe, ale jak łatwo zauważyć uszczelka wcale nie jest cienka i mocno wystaje z tłoka,    Drake to tańszy amortyzator i takie jest jego wykonanie ...

 

Manitou Minute Air Piston Kit 2007 | Buy Online | ChainReactionCycles.com

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupio wyszło, ale sam już nie wiem :sick: , który oring mam założony na tłoku powietrznym 20,20 x 3,53 czy 21,00 x 3,50, ale chyba ten ostatni. Tłok odbicia jest wymieniony na ten w wersji "upgrade" bez oringa.

 

Od razu mówię, że nawet między tymi dwiema uszczelkami można wyczuć inny opór, a właściwie brak lub istnienie oporu na starcie

.

Wiem, że kiepska jakość, ale tylko tak w tym momencie mogłem coś nagrać.

 

Dotrwajcie do połowy filmu, to bedzie w miarę dobrze widać. Ten dźwięk, coś jak oddech, to szuranie amortyzatora przy wchodzeniu lag, więc możecie zobaczyć jak płynnie chodzi przy powolnym wciskaniu:

 

http://img703.images...pmhtjpcktqk.mp4

 

http://img685.images...kqefojcmylc.mp4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój amor po zmianie oringa na tym tłoczku powrotu już chodzi płynnie,ale pierwsze ugięcie jest trudne.Jak go cały czas uginasz to pracuje super ale po chwili bez pracy jest sztywny i potrzeba mocniej go ugiąć żeby puściło.

Co to może być.Mam w grugim rowerze tore solo air która działa bajecznie.

Ten manitou jest podobno na poziomie Recona a pracuje gorzej niż XCR.

Edytowane przez danek7902
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień oring na tłoku powietrznym w drugiej ladze na 21 mm x 3,50 mm. Tobie chodzi o takie zacięcie na starcie, znam to, dopiero ten oring spowodował, że lagi ruszają bez oporu, chodzą jak po maśle, na pewno nie gorzej niż Epicon w drugim rowerze żony.

Te oringi 21 x 3,50, jeśli dobrze pamiętam, są też w tłoku powietrznym RS Reby.

Edytowane przez wickermann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz z innej beczki - jak skręcicie u siebie tłumik ABS na maksa, to blokada jest na 100%, czy można jeszcze lagi wcisnąć? A jeśli można, to na jaką głębokość - centymetr, dwa .... ?

 

 

Przed zmianą skoku jak miałem 80mm to po zablokowaniu to może z 2mm.Teraz po zwiększeniu skoku na 100 nie dolewałem oleju i faktycznie z 5mm można wcisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziasiaj dolałem oleju tyle ile być powinno i po zablokowaniu widelec sztywny i nic się nie ugina*czyli jest super.

Dodatkowo zmieniłem tą stukającą metolową podkładkę na plastikową i już nic nie stuka,a regulacja tłumika działa tak jak działała.

Jeszcze tylko popracuję nad tym oringiem w lewej goleni żeby na początku się nie blokował,lub spróbuję trochę pojeździć,może faktycznie się dotrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dodatkowo zmieniłem tą stukającą metolową podkładkę na plastikową

Też zmieniłem i przestało stukać :)

lub spróbuję trochę pojeździć,może faktycznie się dotrze.

Ja jeżdżę na nim od początku września i dalej się zacina, chociaż minimalnie mniej niż na początku. Chyba nie ma innego wyjścia jak wymienić uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że warto spróbować i przetestować.

Zresztą, co takiego może się stać? Oring grubości 3,5 mm Wam nie wylezie szczeliną 0,5 mm :)

Boicie się, że powietrze uleci? Gdyby to był Epicon, to można się bać jeździć, ale tu głównie amortyzuje sprężyna.

 

Gdyby ktoś jeszcze potwierdził lub zaprzeczył poprawie płynności po wymianie oringa na tłoku powietrznym, toby paru kolegom zaoszczedziło nerwów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiliście tanio nieserwisowane leżaki to trzba było dać to na dobry serwis.

 

Ja przyoszczędziłem i musiałem tłumik wymienić(koszt tłumika i wymiany oleju= koszt przeglądu w autoryzowanym punkcie) , wy macie zacinające się widły.

Prawidłowo pracujący i ustawiony drake sprawdza się naprawdę świetnie.

Jedynie waga jest niezbyt ciekawa, ale widziały gały co brały.

 

Ja się ciesze że nie jestem kolejnym posiadaczek epicona, ale mam coś bardziej egzotycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...