wickermann Napisano 5 Lipca 2013 Napisano 5 Lipca 2013 A może ktoś się skusi żeby zmierzyć, był bym wdzięczny Gwint korka ma średnicę 29,95 mm, 7 zwoi/7,4 mm. Cytuj
Rulez Napisano 11 Lipca 2013 Napisano 11 Lipca 2013 (edytowane) OK. wychodzi na to, że gwint pasuje do korony Minute, więc zamówiłem korek od Drake ... jeśli nie pasuje to mam problem Edytowane 11 Lipca 2013 przez Rulez Cytuj
wojtasin Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Pasuje, bo przekładałem. W minute popsuł mi się zaworek i przełożyłem korek z drake, w którym seryjna sprężyna jest idealna pod moje osiemdziesiąt parę kilogramów i pompować go nie muszę. Ze szczelnego korka cieszy się teraz jakiś amator cudzej własności... Edytowane 12 Lipca 2013 przez wojtasin Cytuj
gad Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 Czy wasze amortyzatory brzęczą na małych wybijach (jazda po kostce granitowej) Sprawdziłem że ten dzwięk dochodzi z lewej goleni, tak jakby sprężyna obijała się o boki goleni. Nawet jak uderzam ręka w lewą goleń słychać ten dzwięk. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 23 Lipca 2013 Mod Team Napisano 23 Lipca 2013 Mój "se stukał",ale smar na zwojach zprężyny wyciszył to zjawisko. Możesz też zrobić coś takiego ( wprawdzie Marcok,ale sama idea jest do zastosowania w Drake'u) Cytuj
gad Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 na razie spróbuję dać sporo smaru i zobacze jak będzie. Cytuj
Rulez Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 Jak chcesz tanio, to załóż prezerwatywę, wystarczy na pierwszy zwój na górze i na dole, nic nie powinno dzwonić. Cytuj
wickermann Napisano 13 Sierpnia 2013 Napisano 13 Sierpnia 2013 Dalej dzwoni, tylko teraz ciszej. Mój nie dzwoni. Ktoś kiedyś polecał naciągnąć na drut koszulkę termokurczliwą do przewodów elektrycznych i podgrzać. Cytuj
kubim Napisano 29 Sierpnia 2013 Napisano 29 Sierpnia 2013 Mam problem. Otóż wymyśliłem sobie że w końcu powiększę skok w moim Drake'u, a przy okazji wymienię olej.No i tutaj zaczynają się schody. Skok zmieniłem, nalałem olej jak to podał durnykot w poście #41 i kierując się instrukcją Manitou.Pouginałem amorek (a właściwie poruszałem tym "prętem" w dół i górę bo dolnych lag nie mam założonych, tak żeby olej trochę spłynął) uzupełniłem olej do poziomu 85-90mm od góry i próbuję włożyć tłumik, ale zawsze brakuje mi ok. 2cm i niżej nie zejdzie :/dodam że tłumik posiadam taki jak tutaj:http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-minute-drake-absolute-compression-damper-2008/rp-prod32536 rok produkcji amortyzatora w całości 2008 (rower miałem końcem 2008, więc 2009 nie wchodzi nawet częściowo w grę), komora w której jest sprężyna jest otwarta (jeszcze pusta),ale chyba nie ma to na nic wpływu.Spróbowałem zmniejszyć poziom oleju o ok.1cm, i wtedy tłumik wchodzi głębiej, wychodzi więc na to że źle mierzę poziom oleju lub budowa tłumika ma na to wpływ?Jak w ogóle mierzycie poziom oleju? Od końca gwintu na górze do lustra oleju czy od samej góry do poziomu oleju? No i czy ten "pręt" ma być maksymalnie wysunięty w dół przy tym?Tłumik rozbierałem, analizowałem i działa jak powinien, znaczy tamten "ogranicznik" wysuwa się przy przekręconym pokrętle, ale nie zawsze się chowa (ciśnienie oleju go chowa?).Wiem że będzie to trochę głupie pytanie, ale mógłby ktoś łopatologicznie i jak małemu dziecku po kolei rozpisać serwis? Generalnie wszystko ogarniam, ale ten tłumik mnie trzyma i nie wiem czy przypadkiem nie robię czegoś źle... Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 30 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 30 Sierpnia 2013 Czy wkładając tłumik masz go w pozycji otwartej ( pokrętło max na lewo)? Mierzy się tak ( od szczytu otworu do lustra oleju) No i czy ten "pręt" ma być maksymalnie wysunięty w dół przy tym? Tak- amorek musi byc w pozycji wyjściowej. Cytuj
kubim Napisano 30 Sierpnia 2013 Napisano 30 Sierpnia 2013 Tak, tłumik jest w pozycji otwartej. Nawet nakładam pokrętło i przytrzymuję żeby przypadkiem się trochę nie przymknął.Mam wrażenie że olej po prostu nie przepływa przez dolną część tłumika, po prostu zatrzymuje się pod nim, tak jakby tłumik był zamknięty a nie jest :/Olej to Motul 5W. No dobra, może trochę przesadziłem z tymi dwoma centymetrami. Jest więcej...http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e7993f16ea7b7ae.html Po osiągnięciu takiego poziomu niżej po prostu się nie da.Tłumik powinien spokojnie wchodzić do środka cały, czy pod koniec bardzo bardzo powoli, żeby olej mógł się przecisnąć przez otwartą blokadę? Cytuj
Rulez Napisano 30 Sierpnia 2013 Napisano 30 Sierpnia 2013 Może zablokowała Ci się iglica (w dolnej części). Można odkręcić tłok lub popchnąć od dołu przez otwór. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 30 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 30 Sierpnia 2013 Tłumik powinien spokojnie wchodzić do środka cały, czy pod koniec bardzo bardzo powoli, żeby olej mógł się przecisnąć przez otwartą blokadę? Pod koniec wchodzi z lekkim oporem- tak jak napisałeś. Cytuj
Rulez Napisano 30 Sierpnia 2013 Napisano 30 Sierpnia 2013 Z lekkim oporem, ale nie "bardzo powoli" , stawiam na iglicę ... Cytuj
kubim Napisano 30 Sierpnia 2013 Napisano 30 Sierpnia 2013 Może zablokowała Ci się iglica (w dolnej części). Można odkręcić tłok lub popchnąć od dołu przez otwór. Iglica w sensie w tłumiku ten element który wysuwa się przy włączeniu blokady? Zauważyłem że nie zawsze wraca, ale ręcznie go schowałem i tak próbowałem włożyć. Częściowe obniżenie tłoka poprzez odkręcenie trochę tej nakrętki która połączona jest z tłokiem (ta szara pod gąbeczkami) też już robiłem, i jakby było większe światło w tych bocznych otworach. Ale to też nic nie dało :/ Spróbuję jeszcze odkręcić tłok, przedmuchać wszystko i skręcić. Cytuj
kubim Napisano 30 Sierpnia 2013 Napisano 30 Sierpnia 2013 Ok, wczorajsze cztery godziny (!) pozostawiły ślady w mojej psychice, ale dzisiaj na spokojnie jeszcze raz spróbuję ogarnąć ten tłumik.Dam znać jakie będą tego efekty Cytuj
bat1 Napisano 30 Sierpnia 2013 Napisano 30 Sierpnia 2013 U mnie tez bardzo ciezko wchodził ten tłumik. Tez dochodził do pewnego momentu i ani drgnął. Popróbuj poruszac na boki u mnie pomogło. Cytuj
kubim Napisano 30 Sierpnia 2013 Napisano 30 Sierpnia 2013 No więc udało mi się złożyć amortyzator, różnicy działania na podstawie kilku okrążeń wokół domu nie stwierdziłem, ale bardziej mi zależało na zmianie skoku niż poprawy pracy.Jak to się udało? Ruszanie na boki nie pomogło, iglica nie była zablokowana. Zauważyłem że jeżeli dokręcę do końca ten zestaw elementów co wstawił Rulez, to blokuje on jakby przepływ oleju do góry, tak więc nakręciłem go, ale nie do końca (tak ok. 2mm do końca). Dzięki temu trzymał się, ale można go było kręcić w rękach. Po przeanalizowaniu gwintów, doszedłem do wniosku że jeżeli podczas przykręcania tłumika będzie ten zestaw nieruchomo, to sam się dokręci.Mam wrażenie że to jedyny sposób aby w moim przypadku normalnie włożyć tłumik do końca, tak jakby główny trzpień (?) tłumika został za bardzo nagwintowany.W każdym razie wszystko działa jak należy, blokada jest, jutro mam nadzieję uda mi się go przetestować w terenie.W zimie rozkręcę jeszcze raz na spokojnie i sprawdzę inne możliwości, ale póki co sezon ucieka Dzięki wszystkim za pomoc Cytuj
gad Napisano 9 Września 2013 Napisano 9 Września 2013 Mój nie dzwoni. Ktoś kiedyś polecał naciągnąć na drut koszulkę termokurczliwą do przewodów elektrycznych i podgrzać. Dziś zakładałem i podgrzewałem na sprężynę małe kawałki koszulek termokurczliwych (0,5 - 1 cm) dłuższe nie wejdą, ale po tym zabiegu sprężyna dosyć ciężko wchodzi do goleni i mocno ociera o golenie. Boję sie że może je uszkodzić i amortyzator będzie miał skokową pracę. Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 9 Września 2013 Mod Team Napisano 9 Września 2013 a czytałeś to o prezerwatywie?cały czas jestem poważny Cytuj
gad Napisano 9 Września 2013 Napisano 9 Września 2013 Tak czytałem, tylko jak ją zakładać ? Raz nawet to zrobiłem, tylko zapakowałem całą, ale pomyślałem że zaraz pęknie tam gdzie końce stykają się tłokiem i częścią pod zaworkiem do pompowanoia powietrza. Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 9 Września 2013 Mod Team Napisano 9 Września 2013 tylko jak ją zakładać ? :) a wychowania do życia w rodzinie nie było w szkole? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.