danek7902 Napisano 21 Stycznia 2013 Napisano 21 Stycznia 2013 Dzisiaj zamontowałem ten oring 21x3,5mm na tłoku powietrznym,który faktycznie wyeliminował blokowanie amorka na starcie. Postanowiłem jeszcze popracować nad tłokiem powrotu.Po zamontowaniu w nim oringa 21x 2,5mm czuć było nadal oporną pracę i skokową.Co więcej,oring faktycznie się rolował co było czuć przy powolnym poruszaniu.Jak już wcześniej pisałem w ten rowek w tłoku włożyłem jeszcze jeden oring o grubości 1mm.Teraz było wszystko ciasno w tym rowku,ale tłok nadal ciasno pracował w ladze i praca amorka nie była sdo końca płynna.Wtedy wpadłem na pomysł żeby spiłować trochę pilnikiem ten oring na płasko i się udało.Tłok chodzi lekko i praca amorka jest idealna. Cytuj
Lumperator Napisano 25 Stycznia 2013 Napisano 25 Stycznia 2013 Nieładna zagrywka z tym nowym nazewnictwem "Minute Expert". Inna waga, inna sprężyna, inne bebechy. Cytuj
kojott Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Wtedy wpadłem na pomysł żeby spiłować trochę pilnikiem ten oring na płasko i się udało.Tłok chodzi lekko i praca amorka jest idealna. Zrobiłem prawie to samo, tyle że przyciąłem wewnątrz ostrym nożykiem. Teraz działa idealnie A czy próbwał ktoś z oringami w otulinie FEP (teflon), ze zmniejszonym tarciem? Cytuj
wickermann Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Z tego, co czytałem, ta otulina nie jest rozciągliwa, więc używanie oringów, które trzeba naciągnąć, żeby weszły w rowek, stoi pod znakiem zapytania. Cytuj
danek7902 Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Czyli podsumowując po zakupie amorka drake centuriona z allegro trzeba wymienić 2 oringi,na tłoku powietrznym oraz na tłoku tłumika powrotu. Rozmiary oringów to 21x2.5 na tłok powrotu,oraz 21x3.5 na tłok powietrzny. Dodatkowo należy do tłoczka odbicia zamontować dodatkowy oring o grubości 1 mm żeby się oring 21x2.5 nie rolował w tym rowku.Na koniec należy pilnikiem spiłować trochę te oringi na tłoku powrotu cały czas sprawdzając czy już tłok wchodzi lekko.Oczywiście nie należy też spiłować zbyt dużo bo będzie słabo działać regulacja powrotu.Na koniec pozostaje tylko wyjazd w teren i radość z jazdy. Cytuj
Rulez Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 (edytowane) Zamiast pilnikiem piłować oringi (wyjątkowo głupie) lepiej od razu wziąć 21X2 lub 21X2,2 ... Edytowane 28 Stycznia 2013 przez Rulez Cytuj
wickermann Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Zamiast pilnikiem piłować oringi (wyjątkowo głupie) lepiej od razu wziąć 21X2 lub 21X2,2 ... 21x2 już wręcz "lata" w środku, bo próbowałem. Ale to fakt, że lepiej dobrać coś firmowo pod potrzebny wymiar, niż uszkadzać jakby nie było powierzchnię. Cytuj
Rulez Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 (edytowane) Jeśli 21x2 lata to jak jest z 21x2,2 ?, są jeszcze 2,4 ... Edytowane 28 Stycznia 2013 przez Rulez Cytuj
wickermann Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 (edytowane) Pisałem wcześniej, że wszystko da się dobrać, tych oringów jest zatrzęsienie. Edytowane 28 Stycznia 2013 przez wickermann Cytuj
danek7902 Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Zamiast pilnikiem piłować oringi (wyjątkowo głupie) lepiej od razu wziąć 21X2 lub 21X2,2 ... Po spiłowaniu oring robi się płaski tak jak to jest w udoskonalonym tłoczku,większą powierzchnią przylega do lagi. Po drugie życzę powodzenia w zakupie takiego rozmiaru 21x2,2mm. Oring 21x2 jest zbyt cienki i tłok zbyt luźno pracuje co powoduje brak regulacji powrotu. Każdego rodzaju dotarcie-dopasowanie polega na spiłowaniu się elementów ze sobą pracujących tylko w dłuższym czasie i czy to też jest wyjątkowo głupie? Cytuj
Rulez Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Już widzę to przyleganie oringa spiłowanego pilnikiem ... Cytuj
danek7902 Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Już widzę to przyleganie oringa spiłowanego pilnikiem ... Powiem Ci że właśnie jest super.Regulacja odbicia działa rewelacyjnie,nic się nie przycina i wreszcie praca amortyzatora jest płynna. Tam tak naprawde nie potrzeba super szczelnego tłoka,bo każdy oring który troszeczkę lepiej (ciaśniej) przylegał powodował nie płynną pracę. Spędziłem ok.5 godzin przy dobieraniu oringów do tego amorka i tylko dopasowanie pilnikiem przyniosło rewelacyjny efekt. A guma ma to do siebie że po spiłowaniu jest gładka a nie porowata.Oczywiście najlepiej to robić pilnikiem drobnym lub tak jak ja do paznokci. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia po spiłowaniu,bo byście zobaczyli jak to wyglądało.Jak by ktoś nie wiedział że to piłowane to by myślał że to płaski oring. No ale nic każdemu wolno chwalić lub ganić. Najważniejsze że amor wreszcie pracuje rewelacyjnie i teraz mogę powiedzieć że mi liście wybiera. Cytuj
Rulez Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 To zastanów się, potrzeba szczelnego czy nie, najlepiej opatentuj piłowanie oringa i sprzedaj patent dla Manitou. Ja założyłem quadring i żadnego przycinania nie było, więc chyba słabo się starałeś przy dobieraniu. Cytuj
rybciasum Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Śledze ten temat i współczuje osobom które kupiły ten amortyzator :/ Cytuj
wickermann Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 E, bez przesady, jest zima, co macie do roboty? Gorzej by było tak kombinować w sezonie Daniel, czasem prowizorki działają długie lata... Mi nie chciałoby się po prostu tracić na piłowanie czasu, kiedy są dostępne grubości 2,3mm i 2,4mm (od razu na początku listy): http://www.e-lozyska...t=106&partia=19 Cytuj
sowa56 Napisano 7 Lutego 2013 Napisano 7 Lutego 2013 Nie chcę zaśmiecać forum następnym tematem, kupiłem Manitou R7, powietrze wypuszczone na czas transportu, nie mam jeszcze pompki, jaki zawór jest odpowiedni do tego modelu, w której ladze jest olej a w której powietrze, nie miałem "amorka" do tej pory, podobno trzeba wymieniać olej co 6 m-cy. Jakie specyfiki polecacie do codziennego utrzymania "amorka' w dobrej formie, jaki smar na golenie przed jazdą? Cytuj
rmn1 Napisano 7 Lutego 2013 Napisano 7 Lutego 2013 Trochę nie na takie pytania ten temat, tu piszemy o Dreke'ach. Ale w skrócie: pompujesz tam gdzie masz zaworek jak w kole samochodowym, musi być specjalna pompka to amortyzatorów (min 60zl), pompujesz i sprawdzają co się dzieje, siadasz na rower powoli i sprawdzasz ile się przy tym ugiąl. Powinno być ok. 15-25% skoku. Co do smaku na lagi to raczej nie, bo smak łapie piasek. Lagi powinny być chyba suche na zewnątrz, są wewnątrz gąbeczki nasaczone olejem i tak się same smakują. Wystarczy przeczyścic przed czy po jeździe. Oleju raczej nikt nie wymienia co pól roku. Cytuj
Lawon Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 (edytowane) Również posiadam ten amorek i chciałbym zrobić w nim serwis. Ile może takie coś kosztować(wymiana oleju oraz wyczyszczenie)? Czytam posta od początku w zasadzie nie wydaje się to bardzo trudne, ale sam zakup oleju to około 50zł... 2 pytanie - zmieniam ramę i tam są inne stery. Kupiłem accent airplane - rozumiem, że starą bieżnię muszę usunąć? Edytowane 17 Lutego 2013 przez Lawon Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 18 Lutego 2013 Mod Team Napisano 18 Lutego 2013 @Lawon - w kwestii bieżni to niekoniecznie, ale od tego są inne działy W kwestii oleju - popytaj na forach regionalnych - byc może ktoś z Twojej okolicy będzie chciał również kupic olej. Cytuj
Lawon Napisano 23 Lutego 2013 Napisano 23 Lutego 2013 100 zł chcą u mnie w serwisie więc w tym roku raczej nie będę się nim bawił tylko zapłacę Cytuj
99tomcat Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 Po swojej przygodzie z serwisowaniem też bym poszedł i zapłacił te 150zeta u mnie w autoryzowanym serwisie Przyciąłem na koszcie i musiałem tłumik zamawiać. co do oleju to u mnie olej z rock shoxa daje radę. Swspólczuję osobom walczacymz orinagami itp to u mnie po staremu stuka tylko tłumik , sam amor po serwie chodzi jak marzenie Cytuj
bat1 Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 Witam. Zabrałem sie ostatnio za serwis drake'a. Wymieniłem oryginalny olej na nowy. Jednak nie ma poprawy pracy. Amor przycina się a takze pod moimi 90 kg nie pracuje prawie wcale. Zeby sie ugiął musze sie uwiesic na kierownicy. Co moze byc z nim nie tak?? mam jeszcze pytanie kolor zielony spreżyny jaką twardość oznacza??? Cytuj
wickermann Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam. Zabrałem sie ostatnio za serwis drake'a. Wymieniłem oryginalny olej na nowy. Jednak nie ma poprawy pracy. Amor przycina się a takze pod moimi 90 kg nie pracuje prawie wcale. Zeby sie ugiął musze sie uwiesic na kierownicy. Co moze byc z nim nie tak?? mam jeszcze pytanie kolor zielony spreżyny jaką twardość oznacza??? Wszystko masz napisane wcześniej. Wszystko, co napisaliśmy do tej pory jest aktualne. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez wickermann Cytuj
bat1 Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 Zapomniałem napisac wczesniej. Co mogłem schrzanic przy serwisie, jesli przestała działac blokada skoku??? Cytuj
Rulez Napisano 13 Kwietnia 2013 Napisano 13 Kwietnia 2013 Jeśli masz tłumik bez ABS+ to mógł Ci się zawiesić zaworek (można spróbować popchnąć go czymś przez otwór od dołu) lub odkręcić dolny tłok i uruchomić zaworek. Tłumik bez ABS+ to ten na pierwszym zdjęciu : http://www.forumrowerowe.org/topic/103078-amortyzator-tlumik-absolute-plus-zmiana-charakterystyki/ Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.