Skocz do zawartości

[amortyzator] Suntour M3000- zgubiona śruba.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

Koleżanka poprosiła mnie o wyregulowanie przerzutek w rowerze, ale jak się okazało, miała jeszcze inny problem w swojej maszynie. Zauważyłem, że amortyzator jakoś za bardzo "wychodził" do góry, popatrzyłem od spodu i okazało się,że najprawdopodobniej poluzowała się jej śruba trzymająca amor od dołu, którą zgubiła. Załączam zdjęcie. Powiedźcie mi proszę gdzie mogę kupić taką śrubkę, dostanę ją w zwykłym sklepie rowerowym?

post-130634-0-62326400-1336649754_thumb.jpg

Napisano

Nie wiem dlaczego napisałem śrubka, ale spoko, wiadomo że śruby na śrubę się nie wkręci :D

A mógłby ktoś z Was zarzucić jakimś zdjęciem jak taka nakrętka powinna wyglądać? ;>

Napisano

ma by taka jaka beda mieli w sklepie, i bedzie pasowala:) (byle sie zapierdala na dole goleni, czyli tam gdzie brudne masz po okregu)

Napisano

Nie nakrętka tylko śruba m6 na imbus. Wykręć starą urwaną to co z niej zostało i wkręć nową + podkładka płaska nie sprężynowa. Jak po drugiej stronie jest tylko zaślepka to radzę bez nowej śruby nie jeździć. Amortyzator się rozejdzie na dwie części.

Napisano

Jest to zaniedbanie, a nie usterka produkcyjna. Jeżeli wjedziesz w drzewo to też będziesz chciał oddać na gwarancję, bo jakby nie patrzeć rower ją posiada? :laugh: Poza tym to groszowe sprawy...

Napisano

hmm, rzeczywiście śruba jest zerwana, da się to co zostało wykręcić?

 

zmylił mnie fakt że w XCT na przyklad na od spodu nakrętki, poza tym, ten otwór jakiś duży...

Napisano

Wystarczy poprzez jakiś pręt stuknąć w tą zerwaną śrubę i amortyzator się rozejdzie. Potem powinno się dać wykręcić ją np: kombinerkami. Po wykręceniu złożyć do kupy amortyzator. Podkładka powinna być płaska (oryginalnie taka z kołnierzem), śruba gwint metryczny m6 długość gwintu ok 2 - 2,5 cm (oryginalnie na imbus ale może być na klucz 10.)

Napisano
Nie, nie jest to wyrwane.

 

No to fajnie, że mówisz co innego, a teraz się okazuje, że jest urwane jednak.

 

Wykręć to kombinerkami. Pójdź z tym do sklepu ze śrubami i poproś o coś takiego. Tylko zmierz otwór najpierw, żeby wiedzieć jakiej średnicy ma być podkładka, która będzie się zapierać. Lub wykręć drugą śrubę i kup taką samą jeżeli połączenie z jednej i z drugiej strony jest takie samo.

Napisano

Drugiej śruby nie ma bo tam jest zaślepka (podejrzewam, że sr suntour zamiast tłumika nic tam nie włożył i laga sobie dynda niczym nie przykręcona). Jak pukniesz w tą urwaną śrubę to się rozejdą lagi, możesz przy okazji naprawy przesmarować golenie i lagi wazeliną techniczną. Nic się nie bój nic się nie rozleci żeby później był problem z złożeniem. Tylko broń boże nie jeździć bez tej śruby bo będzie OTB.

Napisano

ja pakuje w lagi smar litowy -

 

Uprzedzam tych którzy zaraz mnie zjadą że się nie nadaje, bo czytali w internecie ze smary litowe powodują korozję stopów magnezu otóż:pytałem ludzi związanych z branżą obróbki metali i nikt nie słyszał żeby taki smar mógł powodować korozje stopów magnezu.

 

a Gdyby było inaczej, to mój XCP75 wysmarowany calusieńki takim właśnie smarem, którego mam już od... 6lat, byłby zjedzony od środka a jemu NIC nie jest:)

Napisano
czytali w internecie ze smary litowe powodują korozję stopów magnezu

 

Tez używam do amortyzatora z litem. Jest to ŁT-43, a on jest litowy. Też czytałem, że nie nadaje się do amortyzatorów i magnezu. Przyznam się, że nie widzę żadnych efektów ubocznych. ;) Chodzi dobrze.

 

Może dlatego jest mazana, bo jest tania. Wątpię, żeby amortyzator był najsłabiej obciążonym mechanizmem. Chociaż resztę właściwości ma kusząca. Tylko niska temperatura topnienia... trochę niepokoi.

Napisano

No to fajnie, że mówisz co innego, a teraz się okazuje, że jest urwane jednak.

 

Powiedziałem tak, gdyż wg mnie nie było to urwane, myślałęm, że to tylko zgubiona nakrętka.

 

Dzięki koledzy za pomoc;) Odezwę się po niedzieli i dam znać co i jak...

Mam tylko jeszcze jedno pytanie, bo ten amorek pod gumkami (osłonami) ma sprężyny, one nie wypadną czy coś, w sensie, żeby nic się nie rozleciało...

Napisano
może i w tym przypadku dało by się są tu zastosować.

 

Prawdopodobnie by się dało, ale byłaby jeszcze potrzebna jakaś podkładka. W dodatku ucierpiałaby sztywność. Nie dążymy do zwiększenia ilości połączeń śrubowych, a do minimalizacji. Ucierpiałaby wtedy sztywność tego układu. W dodatku koszt taki, albo i większy jak kupno śruby jaka tam została przewidziana.

Lepiej kupić taka jaka była wcześniej. ;)

Napisano

Jednak miałem rację, śruba nie była urwana- zgubiona nakrętka.

Dzięki wszystkim za pomoc :)

Temat do zamknięcia- problem rozwiązany :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...