Skocz do zawartości

[9489g] GREED by Fludi


Fludi

Rekomendowane odpowiedzi

Oto projekt roweru na nowy sezon, złożony już jakieś 3 tygodnie temu, pierwsze jazdy za mną, wszystko się spisuje jak należy.

 

Bar ends: Accent Airplane Pro - 66 gram

Bar plugs: Accent Lite - 4 gram

Bottle cage: Tacx Tao - 38gram

Bottom bracket: Shimano SM-BB91-41A - 75 gram

Brake front: Avid Juicy 7 160mm - 288 gram

Brake rear: Avid Juicy 7 160mm - 298 gram

Cables: Jagwire - 67 gram

Cassette: Shimano XT CS-M770 11-32 - 262 gram

Chain: Shimano XTR CN-7701 - 266 gram

Crankset: Shimano XT FC-M770 - 764 gram

Derailleur front: Shimano XTR FD-M971 - 150 gram

Derailleur rear: Shimano XTR RD-M970-SGS - 201 gram

Fork: Rock Shox SID Race - 1470 gram

Frame: Haibike Greed SL 49cm - 1088 gram

Grips: Accent Light - 24 gram

Handlebar: Accent Scandium - 117 gram

Headset: FSA Gravity SX PRO - 108 gram - w tym 11 gram waży dorobiony wg. mojego projektu pierścień redukcyjny z 1.5" na 1 1/8"

Pedals: Shimano PD-M540 - 353 gram

Remote lockout: Pushlock - 36 gram

Seat: Selle Italia SLR XC Gel Flow - 178 gram

Seatpost: Haibike FlexPost - 221 gram

Seatpost clamp: Haibike - 20 gram

Shifter: Shimano XT SL-M770 - 234 gram

Spacers: Haibike XLC - 6 gram

Starnut: Accent Airplane - 8 gram

Stem: Accent Airplane 5A 110L - 118 gram

Top cap: Accent Airplane - 16 gram

Front wheel: 1465 gram

- Disc rotor: Avid G2 Clean Sweap - 120 gram

- Hub: DT Swiss Onyx disc - 192 gram

- Rim: Mavic XC 717 disc - 400 gram

- Rim tape: Panaracer Poli-Lite - 22 gram

- Nipples: DT Swiss mosiężne x32 - 32 gram

- Skewer: Dartmoor Bolt - 31 gram

- Spokes: DT Swiss Competition x32 - 190 gram

- Tire: Schwalbe Rocket Ron EVO 2.1 - 384 gram

- Tube: Maxxis Ultralight - 125 gram

Rear wheel: 1551 gram

- Disc rotor: Avid G2 Clean Sweap - 117 gram

- Hub: DT Swiss 240s disc RWS - 263 gram

- Rim: Mavic XC 717 disc - 390 gram

- Rim tape: Panaracer Poli-Lite - 22 gram

- Nipples: DT Swiss mosiężne x32 - 30 gram

- Skewer: DT Swiss RWS - 66 gram

- Spokes: DT Swiss Revolution x32 - 154 gram

- Tire: Schwalbe Rocket Ron P 2.1 - 452 gram

- Tube: Maxxis Ultralight - 123 gram

 

Suma: 9589 gram

 

Computer: Sigma Rox 9.0 - 95 gram

Neopren: HAIBIKE - 11 gram

 

Suma: 9695 gram

 

Plany zmian:

- zużyty napęd na kasetę Shimano XTR 11-32 (ewentualnie XT, muszę przemyśleć, czy dla tych 20 gram mniej jest sens płacić dwa razy tyle...), łańcuch XTR x3;

- opona Schwalbe Rocket Ron EVO 26x2.1 - widzę, że nowe rakietki już nie mają takiej wagi, jak jeszcze dwa lata temu, że się w 400 gramach ich waga zamykała, więc zbyt wiele tutaj nie zyskam, ale trudno, liczy się dla mnie zadowolenie z właściwości jezdnych tej opony, więc na nic innego się nie zdecyduję. Ewentualnie dokupię zestaw Nobby Nic'ów na wyjazdy w góry;

- dętki Schwalbe XX-Light

- przednie koło - przymierzam się do wymiany piasty i szprych na DT 240s disc RWS i Revolution, eksperyment z taką kombinacją sprawdził się w bardziej obciążonym tylnym kole, więc przód też to powinien przyjąć;

- pedały Shimano XTR;

- śrubki - wymiana większości śrubek na aluminiowe lub tytanowe.

 

Z innych planów jakie biorę pod uwagę, żeby odchudzić jeszcze rower to:

- wymiana koszyka może np. SMUD Carbon;

- pozbycie się rogów;

- podfrezowanie obejm manetek;

- przetoczenie kapsla sterów.

 

Zdjęcia większości komponentów, budowy roweru i jego samego są TUTAJ.

 

DSC_4453.jpg

 

DSC_4454.JPG

 

DSC_4456.JPG

 

DSC_4459.JPG

 

DSC_4464.JPG

Edytowane przez Fludi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zielonego... No cóż, nie pasowały już w poprzednim rowerze... Tyle, że miałem okazje go kupować taniej od reby, a że wyboru koloru nie było, to kolorystykę już przebolałem.

Naklejki są zalakierowane, więc nie ma sensu też się z tym bawić.

Mam w głowie koncepcję wymiany tego SID'a na wersję WC ze sterówką już 1.5", ale to raczej jak już coś przyszły rok, pożyjemy zobaczymy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accent, jak dla mnie jest ok. W czasie jazdy nie czuć, żeby się coś gięło, itp... Chociaż jestem w stanie trochę ugiąć kierownicę, mostka raczej nie ruszyłem.

Na pewno był to dobry zakup za rozsądną cenę w stosunku jakości do ceny i wagi.

 

Rama wg. producenta na papierku od niego waży tak naprawdę 1056 gram, tylko jak sądzę, jest waga, bez haka, takiej karbonowej płytki zapobiegającej przytrzaśnięcie łańcucha i tych wszystkich przelotek montażowych do przewodu hamulca (chociaż tu się należy + dla producenta śruby wszystkich przelotek są aluminiowe).

A rama kupiona w www.rower.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny i lekki sprzęt.. Podoba mi się. Szkoda, że naklejki na amortyzatorze zielone ;) Wydaje mi się czy jedna klamka bardziej Ci odstaje? Jedyne do czego bym się przyczepił to kierownica. Obróciłbym ją trochę wyżej, żeby napis było widać lepiej z przodu.

Edytowane przez Crazyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa klamka, jest może minimalnie wyżej... Może brak napisu na niej + samo zdjęcie tworzy takie złudzenie optyczne ;)

Co do kierownicy, to z takim ustawieniem jest mi najwygodniej. Miałem ją w początkowym ustawieniu tak, że napis był bardziej widoczny, ale nadgarstkom to niezbyt służyło, dlatego też przekręciłem ją bardziej.

 

Nie wiele, ale waga leci jeszcze trochę w dół - nowa opona.

 

Rear wheel: 1529 gram

- Tire: Schwalbe Rocket EVO 2.1 - 430 gram

 

Suma: 9567 gram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miller koszyk jest całkiem ok, nie mam nic do zarzucenia mu, jest wersji poliamidowej (w sklepie oglądałem obie wersje i finalnie padło na tą, wydaje się lepsza). Tylko jak tak z nim jeżdżę, doszedłem do wniosku, że nie komponuje się mi w pełni z rowerem i chętnie się go pozbędę... Jak chcesz to mogę Ci go odsprzedać, a jeśli potrzebujesz dwu, to mogę nawet i drugi dla Ciebie kupić i wysłać komplet ;)

 

ukaniex za ramę i sztycę zapłaciłem trochę ponad trójkę.

 

Po ostatnich kilku wyjazdach zaczynam się zastanawiać nad zalaniem jednak kół mleczkiem. W szczególności tylnego albo chociaż wlania do dętki jakiegoś uszczelniacza. Opona niby nic nie ma w środku, dętka załatana dobrze, a powietrze z niej potrafi zejść w ciągu dnia i nie powiem zaczynam mnie to irytować. Coś godnego polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego się spodziewałeś po dętkach o grubości kondoma? :)

Jeśli możesz rozdysponować większym groszem to przerób koła na bez-dętki i będzie to najlepszym rozwiązaniem.

Opony powinny uszczelnić się bez zająknięcia mlekiem Stana, jeśli nie próbuj Caffe Latex który jest dobry do papierowych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to niedopasowanie z łatkami albo taka kiepska sztuka. Ultralight'ów używam od dawna, nie miałem wcześniej takiego problemu z łataniem ich, jak teraz z tą jedną konkretną sztuką. Chociaż z żadnych dętek nie byłem bardziej zadowolony jak ze Schwalbe (podobnie jak i opon). W Maxxis'y mi wybuchły, rozcięły się i nawet zawór wentyla wystrzelił w kosmos w czasie spokojnej przejażdżki...

 

Na razie zobaczę jak sytuacja będzie wyglądać, gdy założę ponownie XX-Light'y jak tylko dojdą. I może na próbę zaleję do środka tego specyfiku co się Doc Blue zwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nowa kaseta, nowy łańcuch... Miałem nie brać XTR, ale jednak stwierdziłem, że raz się żyje, więc niech będzie te 40gram jeszcze lżej :laugh:

Z następną wypłatą do wymiany chyba polecą śrubki albo pedały.

 

Cassette: Shimano XT CS-M770 11-32 - 224 gram

Chain: Shimano XTR CN-7701 - 264 gram

 

Suma: 9527 gram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tobo poprzedni łańcuch jaki miałem to też był XTR, od starego lżejszy jest o 2 gramy... To co zaoszczędziłem to praktycznie jest tylko na kasecie.

Grand231 no nie do końca...ten łańcuch jak i jeszcze jeden zapasowy kupiłem jeszcze w ubiegłym roku po 70zł, także były one w dobre cenie, w stosunku do tej, która jest obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dosyć miałem dętek Maxxis'a, więc zakupiłem Schwalbe, całe ogumienie z jednej firmy ;) Chociaż pewnie i one nie wiele dadzą, jak się na szkło czy jakieś kolce wjedzie, ale mają tą jedną zaletę, że idzie wykręcić zaworek i można wlać do środka jakiegoś uszczelniacza, co by przebicia nie były takie uciążliwe. Już nawet zakupiłem Doc Blue (zasadniczo Stan No Tube's to jest), żeby jak coś trochę wlać jako uszczelniacza. Tylko teraz w sumie zacząłem się zastanawiać czy nie przerobić kółek na bezdętkowe...

Jakiś zestaw uszczelniający jest wart polecenia? Chodzi mi o samą opaskę na obręcz i wentyl.

 

Front wheel: 1443 gram

- Tube: Schwalbe XXlight 14A - 103 gram

Rear wheel: 1513 gram

- Tube: Schwalbe XXlight 14A - 107 gram

 

Suma: 9489 gram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...