michal661 Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Witam Stoję przed wyborem opon na sezon 2012 i mam nie lada problem. Poszukuję lekkich (ok 600g), szybkich opon, ktore sprawdzą się zarówno na suchym jak i mokrym. Opony te mają być tylko na maratony więc nie zależy mi na jakiejś wyżyłowanej żywotności ale oczywiście żeby trochę potrzymały Mam do wydania ok 140 zł na parę więc musi to być drutówka (niestety) ale myślę ze da sie coś znaleźć. Maratony w moim rejonie to głównie górskie szlaki, błotne podjazdy i kamieniste zjazdy. Jakimś cudem sezon 2011 w moim wypadku był raczej suchy, ale kto wie co nowy rok przyniesie... Wymagam od tych opon: -dobrego trzymania w zakrętach -odporności na przebicia -dobrego trzymania na błocie -szybkiego samoczyszczenia -niskich oporów toczenia -pewności na kamieniach Poprzedni sezon zjeździłem na Maxxis'ach Ignitor'ach 2.1 i dobrze się spisywały (na suchym lub lekko wilgotnym) ale na AZS w Cieszynie juz po 1 okrążeniu zrobiły się z nich slicki i zostało tak juz do końca wyścigu... Obecnie służa jako opony do zajechania na treningach Obecnymi faworytami są: -Continental Race King 2.2 -Continental Mountain King 2.2 I tu moja prośba - czy ktoś mógłby powiedzieć która lepsza lub zaproponować coś innego w porównywalnej cenie i wadze Z góry dzięki z odpowiedz Pozdrawiam i zycze wytrwałości w treningach Michał
Grand231 Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Zdecydowanie Maxxis Crossmark 2.1 Exception na przód a na tył zwykła zwijana - bo tył szybciej się zużywa. Przejechałem na tym zestawie 7 wyścigów w zeszłym sezonie i sprawowały się świetnie do tego mają korzystną cenę i wagę.
michal661 Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Napisano 15 Stycznia 2012 Co do Maxxisów to jestem zrażony bo bardzo szybko sie zużyły... Myślałem własnie nad jakąś inna firmą geax conti itd a powiedz czy te crossmarki sie dobrze w błocie sprawowały?
after Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Ja osobiście bym ci na błotne warunki Race King odradził, bardzo szybko się zapychają, i ślizgają.
Klosiu Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Racja, Race Kingi w ogóle się nie nadają nawet na lekkie błoto. Ja w tym sezonie będę próbował Conti X-kingów, ponieważ Race Kingi sobie bardzo chwalę w suchych warunkach, a X-kingi to coś pośredniego między Race a Mountain Kingiem, który jak dla mnie jest już przesadą.
swimfan Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 no maxxisy takie srednie mialem crosmarki zuzycie szybkie,niezla glebe zaliczylem na mokrym:( juz bym wolal kenda np.karma takie samo g..... a i o wiele tansze .Szkoda ze nie robia w jakiejsc wezszej wersji Fat Albertow s-skin i tanszych ;opony cudo na niepogode Wymagam od tych opon:-dobrego trzymania w zakrętach -odporności na przebicia -dobrego trzymania na błocie -szybkiego samoczyszczenia -niskich oporów toczenia -pewności na kamieniach wszystko maja tylko moze z samoczyszczaniem i oporami na 4-
after Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 będę próbował Conti X-kingów Też jestem ciekawy jak się sprawują :] A Mountain Kingi czemu przesada?
Piksel Napisano 17 Stycznia 2012 Napisano 17 Stycznia 2012 Mam bardzo podobny problem szukam opon na trudniejsze warunki(na łatwe mam larseny tt) głównie na maratony w cenie do 150zł komplet.Moje trzy typy to X-king, Ingitor 2.1 i Saguaro.Powiedzcie co będzie najlepszym wyborem.
michal661 Napisano 17 Stycznia 2012 Autor Napisano 17 Stycznia 2012 Maxxisa Ignitora na trudne warunki bym nie polecał... Cały ubiegły sezon jeździłem na nich i powiem ze na sucho-rewelacja ale na deszcz i błoto sie nie nadają. Bardzo lubia oblepiać się błotem ale niechętnie się go pozbywają.
.PaVLo. Napisano 18 Stycznia 2012 Napisano 18 Stycznia 2012 Poprzednie trzy sezony przejeździłem na Maxxis CROSSMARK, ostatni dodatkowo na eXCeption. Rewelacyjne opony na asfalt i szuter, jednak wystarczy trochę błota i tracimy kontrolę nad rowerem, dodatkowo łatwo zapychają się. W zeszłym roku na zawodach rozwaliłem dwa eXCeption-y, obie poszły z boku, jedna nówka. Opony są strasznie delikatne po bokach i trzeba bardzo uważać na zakrętach oraz aby jej nie dobić. Ostatnie zawody zeszłego roku przejechałem na starym komplecie Nobby Nic i na ten rok chyba też je wybiorę, Rewelacyjnie trzymały na błocie, opór praktycznie niewyczuwalny a i nie znikają tak szybko jak Crossmarki.
Piksel Napisano 18 Stycznia 2012 Napisano 18 Stycznia 2012 Dla mnie podstawową wadą crossmarków jest gęste umieszczenie klocków, przez co prawie o ogóle nie czyści się z błota.
Grand231 Napisano 18 Stycznia 2012 Napisano 18 Stycznia 2012 Tak ale Crossmarki to opony stricte na suche warunki, zresztą wadą każdego semi-slicka jest słabe czyszczenie się z błota i nie dotyczy to tylko Crossmarków ale również Racekingów, Racing Ralphów itp. Opony są strasznie delikatne po bokach i trzeba bardzo uważać na zakrętach oraz aby jej nie dobićW pełni się tutaj zgadzam ja sam rozciąłem tą oponę z boku nie wiadomo gdzie, wersja Exception ma boki bardzo delikatne o ile nie zużywa się szybciej o tyle boki są o wiele delikatniejsze od wersji podstawowej zwijanej. Ja sam zastanawiam się na dobrą oponą na tył na maratony i wyścigi XC - co polecacie? prócz Crossmarka, który na tyle znika w oczach ;( .
5Zeta Napisano 18 Stycznia 2012 Napisano 18 Stycznia 2012 Najbardziej do tej pory byłem zadowolony z Pythonów. Zeszły sezon dużo na nich jeździłem i na treningach i na maratonach. Ani jednego kapcia, jest to jak dotąd niebywały wynik jak dla mnie. Zużywają się raczej wolno, opory toczenia są niskie, ale jak jechałem na nich MP w Jeleniej górze, to czułem że to nie jest dobry wybór. Posiadałem wersje mrc. Na ten sezon nadal będę z nich korzystał, ale tylko na treningi, mam zamiar kupić jeszcze jeden komplet na wyścigi i zastanawiam się o ile Schwalbe NN ma większe opory toczenia względem RoRo i RR?? Pozostaje jeszcze python w wersji air light. Co do tematu to polecam kende karme. W tej cenie dostaniesz dwie zwijane, są lekkie i dobrze sprawują się w suchym i lekko wilgotnym terenie. Opory toczenia na przyzwoitym poziomie, żywotność mniej więcej tak jak schwalbe czyli 1 może nawet 2 sezony uciągniesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.