Skocz do zawartości

[Nowe życie dla Staruszka] pytanie o części


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Serdecznie, wczoraj dostałem od dziadka jego stary szosowy rower, nie jest on jednak w dobrym stanie i wymaga małego wkładu zarówno finansowego jak i poświęcenia czasu ale chcę przywrócić go do życia i poprosić was o pomoc. Będę musiał zakupić do niego części takie jak: siodło wraz ze sztycą,PEDAŁY(w grę wchodzi również spd) hamulce wraz z klamkami oraz przerzutki również z klamkami (kaseta w tylnym kole jest dobra, korba i łańcuch podobnie).Co do opon są dwie różne, ale uważam że ich stan jest dobry i jeszcze trochę da się na nich pojeździć, chyba że się mylę. Tyle rzeczy z tych co udało mi się na razie wychwycić i tu moja prośba, otóż chcę abyście polecili mi jakie części z wyżej wymienionych zakupić i czy w ogóle jest sens to robić? Jeśli chodzi o mnie to na rowerze(mtb) jeżdżę dosyć dużo i na wiosnę chciałbym mieć sprzęt który będzie nadawał się na jakąś dalszą trasę (100, 200km) na początek do wydania mam 300, 400zł i interesują mnie tak że części używane . Z góry dziękuje za wszelkie informacje.

 

 

 

edit Pixon

l.p. pedał

l. mn. pedały - NIE pedała

Napisano

http://www.przeklej..../szosa-32474886 przesyłam zdjęcia roweru, tak będzie chyba najprościej ;)

 

 

-

 

 

i słusznie

to jest chyba rower z lat 70-tych, universal -eksportowy (taki romet) albo angol jakiśsprawdż rocznik na suporcie lub główce wybity, naklejki zfotografuj

da się nim jeździć swobodnie

na początek minusy:

- korby zabijane na kliny, mają tendencje do luzowania i ścinania ośki, pilnować (plus) masz wkręcany wkład suportu możesz na kwadrat przejść kiedyś bez problemu.

- piasta tylna, jest chyba ściskana, jak mocnij pociśniesz piasta się rozlatuje,....

- felgi stalówki ?? w standardzie 590 mm kiepsko z częściami (ja mam felgę i dętkę)- słabiutkie hamulce na mokrym wcale (plus, masz wypasione szczęki, poprawiają hamowanie)

- masz kasetę 5 trybów i zapomnij o klamkomanetkach indexowanych, tylko cierne : rometa , favorit, radzieckie - ciężko dostać (plus , ja mam na kierownicy romet, i radzieckie na ramę) :)

- klamki, najlepiej zwykłe sporty polskie (ciężko znależć) (Plus mam gdzieś na strychu)

- kierownica, te baranki się gięły podczas jazdy, (plus może jest jeszcze prosta?)

- przerzutka przód, najlepiej romet - niestety 20 lat nie produkowany (plus , leży na strychu u mnie) ale możesz dać każdą na dolny ciąg i średnice rury coś 27-28mm

teraz plusy:

- ja podobnym śmigałem, teraz po ewolucji została tylko rama ale jedzie jak trza, masz prawdopodobnie pocieniane rury, jak go rozbierzesz to zważ ramę. albo popukaj paznokciem

- możesz go rozebrać, posmarować, i jedziemy old timer jak się patrzy...

- sztyca siodła, calowa, nie jak w krajowych metryczna, (ale sprawdź)

- części w miarę zużycia możesz wymieniać,

 

Jest problem z częściami para oryginalnymi (allegro, forum, poszukać po kolegach dziadka...) no ja mam trochę :)

albo pojedź do Czech, tam kupisz odpowiedniki favorit, w dobrych sklepach.

300-400 zł to można rakietę zrobić z niego

pozdr

-

Napisano

Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i wyczerpującą odpowiedź. Wczoraj dokładnie sprawdziłem co i jak z tym rowerkiem, napompowałem koła założyłem siodełko oraz napinacz do łańcucha, gdy to wykonałem oczywiście z ciekawości zrobiłem parę kilometrów a dzięki temu dokładnie dowiedziałem się co mam do wymiany. W pierwszej kolejności mostek, jest pęknięty i koniecznie muszę go wymienić, co do kierownicy jest prosta i nadaje się do dalszej eksploatacji. Następnie koła, są lekko scentrowane ale myślę że nie będzie problemu z ich wycentrowaniem, o ile są na tyle dobre że warto je naprawiać piasty po przesmarowaniu kręcą się ładnie. Kolejna rzecz to opony i dętki, koniecznie do wymiany najbardziej chciałbym cieniutkie (najcieńsze jakie podejdą) a przy tym nie jakieś strasznie drogie. Korba na tą chwilę chodzi płynie i nie ma żadnych luzów więc myślę że może zostać. Jeśli chodzi o przerzutki i klamkomanetki, bo takie bym chciał najbardziej to nie potrzebuje oryginalnych z tego roweru, wystarczą mi jakieś uniwersalne, widziałem że na allegro jest tego sporo. Szczęki hamulców faktycznie są ok, nie zrozumiałem tylko wątku o pocienianych rurach, to jakieś niebezpieczne, osłabia ramę czy może ma za zadanie zmniejszyć wagę? Jeżeli masz jakieś części które chcesz sprzedać i będą pasowały to chętnie je kupie, możemy się dogadać ;)

Ucieszyły mnie twoje słowa że za 300, 400zł można zrobić z tego rakietę bo myślałem że pochłonie to więcej szmalu, którego nie mam hehe.

Jutro zrobię zdjęcia naklejek i wstawię z nimi linka.

 

Jeszcze raz dziękuje za info i Pozdrawiam :)

Napisano

Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i wyczerpującą odpowiedź. Wczoraj dokładnie sprawdziłem co i jak z tym rowerkiem, napompowałem koła założyłem siodełko oraz napinacz do łańcucha, gdy to wykonałem oczywiście z ciekawości zrobiłem parę kilometrów a dzięki temu dokładnie dowiedziałem się co mam do wymiany. W pierwszej kolejności mostek, jest pęknięty i koniecznie muszę go wymienić, co do kierownicy jest prosta i nadaje się do dalszej eksploatacji. Następnie koła, są lekko scentrowane ale myślę że nie będzie problemu z ich wycentrowaniem, o ile są na tyle dobre że warto je naprawiać piasty po przesmarowaniu kręcą się ładnie. Kolejna rzecz to opony i dętki, koniecznie do wymiany najbardziej chciałbym cieniutkie (najcieńsze jakie podejdą) a przy tym nie jakieś strasznie drogie. Korba na tą chwilę chodzi płynie i nie ma żadnych luzów więc myślę że może zostać. Jeśli chodzi o przerzutki i klamkomanetki, bo takie bym chciał najbardziej to nie potrzebuje oryginalnych z tego roweru, wystarczą mi jakieś uniwersalne, widziałem że na allegro jest tego sporo. Szczęki hamulców faktycznie są ok, nie zrozumiałem tylko wątku o pocienianych rurach, to jakieś niebezpieczne, osłabia ramę czy może ma za zadanie zmniejszyć wagę? Jeżeli masz jakieś części które chcesz sprzedać i będą pasowały to chętnie je kupie, możemy się dogadać ;)

Ucieszyły mnie twoje słowa że za 300, 400zł można zrobić z tego rakietę bo myślałem że pochłonie to więcej szmalu, którego nie mam hehe.

Jutro zrobię zdjęcia naklejek i wstawię z nimi linka.

 

Jeszcze raz dziękuje za info i Pozdrawiam :)

witam

kwota jaką można wpakować w rowerek jest ...zależna od tego ile masz kasy.

pamiętaj , z cienkimi oponami może być krucho, ale http://allegro.pl/listing.php/search?string=opona+590&category=16414

klamkomanetki maja index, - ten wielotryb nie

trzeba by dać jakiś 6-7, koszt 25-30 zł http://allegro.pl/wielotryb-nakrecany-6-7-rzedowy-shimano-i1999592804.html

przerzutka też indexowana shimano - lepiej starsze w dobrym stanie bo te nowe tanie to zgroza plastykowa

jakoś się znajdzie co nie co na strychu,:) mostki też, koła wycentruj i jazda

jak by co daj na PW co by Cię interesowało ,listę pogrzebię i odpowiem co tam mam na strychu

pozdro

Napisano

Lista części to :

-mostek

-klamki

-przerzutki

-siodło (typowe do szosy, zwykłe mam)

-jak masz jakieś dobre koła i opony to też chętnie wezmę

-pedały

 

no i reszta rzeczy które mogą mi się przydać :)

Napisano

nie myślałeś o ostrym kole ?

 

jasne że myślałem, ale chcę tym rowerem robić dalsze trasy a ostre to tak raczej na miasto a druga sprawa że można się na tym nieźle "przejechać" ;) pare razy miałem okazje pośmigać na ostrym i stwierdziłem że to na razie nie dla mnie;]

Napisano

wysłałem na priwa, wiadomość

kolega powyżej jeszcze ma propozycję,

ostre koło, lub singlespeed

przemyśl

ja zaczynałem od singla...

ale potrzeba była by rower w terenie dał radę

i mam 3x6 na tym singlu

Napisano

wysłałem na priwa, wiadomość

kolega powyżej jeszcze ma propozycję,

ostre koło, lub singlespeed

przemyśl

ja zaczynałem od singla...

ale potrzeba była by rower w terenie dał radę

i mam 3x6 na tym singlu

 

listę przeglądnąłem a co do ostrego i singla to tak jak mówię, wolę typową szosę na której będę mógł zrobić trasę 100, 200 km.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...