Skocz do zawartości

Dokumosa

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    12 183
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana Dokumosa w dniu 14 Sierpnia 2024

Użytkownicy przyznają Dokumosa punkty reputacji!

3 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Zenek
  • Skąd
    Wałbrzych

Ostatnie wizyty

18 334 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Dokumosa

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

2,8tys.

Reputacja

3

Trafne odpowiedzi

  1. XM421 = 25mm, XM481 = 30mm ale to już nie ta masa. Swoją drogą jeśli masa nie ma znaczenia to na kontrowersyjnej platformie jest dostępny komplet trailowych, węglowych novatec m30 w cenie około 320EUR z wysyłką do PL (do wyboru bęben MS albo XD)
  2. Co do budowy kół pod XC na "mocniejszych" obręczach trailowych XM to IMHO sensu brak - obręcze XR391 nie gną się i nie rozpadają przy jeździe zgodnie z przeznaczeniem, szerokość ta sama. Tak jakby do kaczek strzelać amunicją na dzika. W przypqdku obręczy DT niesławnym wyjątkiem są np. XR361, gięły się pod masą własną roweru Tyle, że w przypadku XM421 podają masę obręczy przy 27,5" natomiast XR391 nie występują w innym rozmiarze niż 29". Tak, to kiedyś były te same. Od kilku lat w kołach XM1700 stosowane są tylko XM481. Ja mam z 8 kompletów kół DT (XR, XM, EX, XMC), niektóre jeźdzone po 5-6 sezonów i przenigdy nic się nie rozcentrowało. Poniekąd to wynika z fabrycznie klejonych nypli. Natomiast kola składane na komponentach dt - z tym bywa różnie, zależy kto robił i dla kogo. Polscy kołodzieje, nawet polecani potrafią odwalić fuszerę w stylu brak podkładek PHR w przypadku budowy na obręczach bezoczkowych, nyple bez kleju.
  3. Klamki trekingowe (Txxxx) nie mają servo więc zastępując nimi mt200 nic nie poprawisz w kwestii siły hamowania.
  4. @clavdivs ten uni to jest siłowo robiony z roweru trekingowego. Co do amortyzatorów to jedyny godny uwagi do rowerów crosowuch (paragon gold) zwykle łatwiej dostępny i w znacznie lepszej cenie w wersji z rurą poszerzaną. Nie będzie jeżdzone w lekkim terenie bierz trekinga. W lekkim terenie sprawniejszy będzie cros. Osobiście i tak wolałbym znacznie lżejszy mtb ht. Odnośnie osi - przyzwoitsze koła da się wyczaić w tym właśnie standardzie. Rozumiem - nie każdy ma zamiar robić upgrade. Ale wtedy tak samo dobrze sprawdzi się coś z marketu albo pokroju kands/lazaro.
  5. Nowe klamki shimano mają "poprawione" mocowanie do kierownicy, które zostało opracowane tak żeby ich obejma była usytuowana dokładnie w miejscu gdzie powinny być zamontowane manetki starszego typu.
  6. Dodatkowo klamki trekingowe (np. T6000, T8000) nie posiadaja systemu servo wave oraz są 3-palczaste więc raczej nie do jazdy w terenie. Rozumiem, że podałeś ceny za komplet (L+P) klamek.
  7. Kupiłbyś do takiego amortyzatora koło w którym sama piasta byłaby od niego droższa?
  8. Unibike to trekingowa rama, prosta główka, strasznie siermiężna. Merida podobnie z tym, że główka już tapered. Heist ma ramę typowo pod crosa, geo zbliżona do mtb ht sprzed ponad dekady ale i tak o niebo to sprawniejsze w lekkim terenie niż geo trekingowa.
  9. Brałbym Heista i docelowo zmienił amortyzator na ParagonGold. Rama wygląda na tapered.
  10. Widzę, że Unior się w końcu nauczył robić przymiary do łańcuchów, które sprawdzają to co trzeba.
  11. Regulacja odległości kółka prowadzącego od dużego blatu śrubą B Źle podłączona linka Źle dobrana dł łańcucha
  12. czy zamontowane komponenty są kompatybilne ze sobą i manetką?
  13. To jeszcze must-have dla Ciebie
  14. Bębenek MS do DT350 oraz trochę gumko-przelotek do ram...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...