Co do budowy kół pod XC na "mocniejszych" obręczach trailowych XM to IMHO sensu brak - obręcze XR391 nie gną się i nie rozpadają przy jeździe zgodnie z przeznaczeniem, szerokość ta sama. Tak jakby do kaczek strzelać amunicją na dzika. W przypqdku obręczy DT niesławnym wyjątkiem są np. XR361, gięły się pod masą własną roweru
Tyle, że w przypadku XM421 podają masę obręczy przy 27,5" natomiast XR391 nie występują w innym rozmiarze niż 29".
Tak, to kiedyś były te same. Od kilku lat w kołach XM1700 stosowane są tylko XM481. Ja mam z 8 kompletów kół DT (XR, XM, EX, XMC), niektóre jeźdzone po 5-6 sezonów i przenigdy nic się nie rozcentrowało. Poniekąd to wynika z fabrycznie klejonych nypli. Natomiast kola składane na komponentach dt - z tym bywa różnie, zależy kto robił i dla kogo. Polscy kołodzieje, nawet polecani potrafią odwalić fuszerę w stylu brak podkładek PHR w przypadku budowy na obręczach bezoczkowych, nyple bez kleju.