Skocz do zawartości

swierzak1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    120
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana swierzak1 w dniu 28 Września 2012

Użytkownicy przyznają swierzak1 punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Paweł
  • Skąd
    Wągrowiec

Ostatnie wizyty

1 446 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika swierzak1

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Ludzie z BikeForum są i tutaj Kilka lat temu mocno starałem się wejść w kontakt z Administratorem tamtejszego forum w celu wykupienia od niego tej strony i przywrócenia jej dawnej świetności. Niestety wszelkie próby kontaktu spełzły na niczym, a forum szlag trafił z powodu pożaru w centrum serwerowym w Strasbourgu. Co najlepsze bliźniacze SkiForum.pl, które również padło z tego powodu działa nadal Link z wiadomością o pożarze dla zainteresowanych: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Pozar-w-serwerowni-OVH-wylaczyl-wiele-serwisow-internetowych-8072054.html Tamto forum miało swoje niebagatelne zalety w postaci kameralnej atmosfery i wspaniałych ludzi z którymi dyskusja często była wyzwaniem (co prowadziło w efekcie do poszerzenia wiedzy). Spędziłem tam wiele godzin na dyskusjach na różne, niekoniecznie rowerowe tematy. Musimy się chyba pogodzić z przemijaniem i faktem, że czas forów dyskusyjnych przeminął na rzecz grup FB czego w sumie do końca nie rozumiem. Fora mają dużo bardziej przystępny mechanizm grupowania szukanej wiedzy :)
  2. Proszę o luźną wycenę mojej maszyny. Sprzęt na kołach 26. Zadbany wręcz pedantycznie i po wszystkich serwisach (SID i Monarch u Wicha). Oto specyfikacja: Rama: Giant Anthem L 2012Widelec: Rock Shox SID RL SoloAir 100mm 2013Damper: Rock Shox Monarch R 165x38Koła: Shimano DT Swiss Tricon X1550 26"Korba: Shimano Deore LX FC-M582 (175mm)Hamulce: Shimano SLX BR-M665Tarcze: 2x Shimano Deore XT SM-RT81 160mmKaseta: Shimano Deore XT CS-M770 11-32Łańcuch: Shimano Deore HG-53Manetki: Shimano Deore XT SL-M770Tylna przerzutka: Shimano XTR RD-M971 SGSPrzednia przerzutka: Shimano Deore FD-M530 Top SwingOpony: 2x Schwalbe Nobby Nic Snake Skin zwijane 2.25Dętki: brak (zalane mlekiem)Kierownica: Accent Execute Carbon 31.8 (720mm)Mostek: Smica PRO (100mm, 5*, 31.8mm)Sztyca: Giant Carbon offset 25mm 30.9mm/400mmSiodełko: San Marco Mantra Dynamic NarrowChwyty: ESI Fit XCKoszyk na bidon: ElitePedały: Shimano PD-M540
  3. swierzak1

    [amortyzator Reba 2012]

    Cześć. Ja przy swojej Rebie z 2012 roku przy wadze 81kg jeżdżę na ustawieniu lekko powyżej 120psi w obydwu komorach. Amorek nie dobija nawet przy poważniejszych akcjach w lesie, pracuje bardzo przyjemnie na mniejszych nierównościach. Regularnie serwisowana co roku. Staraj się jeździć na podobnym ciśnieniu w obydwu komorach. W przypadku rozbieżności w ciśnieniu w komorach amortyzator będzie albo upośledzony na małych nierównościach (mniej psi w komorze negatywnej) albo będzie się zapadał (mniej psi w komorze pozytywnej). Pozdrawiam.
  4. Dane omawianego pacjenta: Średnica koła: 26" Przeznaczenie: XC Skok: 100mm System amortyzacji: olej (P) / powietrze (L) Tłumienie: olejowe OCR2 Regulacje: naprężenie wstępne, tłumienie odbicia, tłumienie kompresji, blokada skoku Rura sterowa: 28,6*240*0 mm, aluminium 7050 Korona: aluminium Golenie wewnętrzne: 30 mm, aluminium 7050, anodowane Golenie zewnętrzne: magnez Rozstaw goleni: 130 mm Mocowanie hamulców: tarczowe (post mount) Zalecany maksymalny rozmiar tarczy: 180 mm Waga (z standardową rurą sterową i manetką): 1,58 kg <<real Uwagi: regulowana dźwignia blokady skoku Przedmowa: Widelec zdecydowałem się kupić pod koniec marca 2011 roku z czystego zapotrzebowania ponieważ mój poprzedni "zwykły" First Air uległ awarii, którą można powiedzieć sam spowodowałem. Jako, że poprzedni First nie sprawiał mi problemów podczas swojej eksploatacji zdecydowałem się na jego najwyższy wariant - model First Platinum RL(D) z manetką w kolorze białym. Jako, że Velo tamtego czasu miało wyprzedaż udało mi się go kupić za 800zł w autoryzowanym sklepie w moim mieście. Pierwsze wrażenia i montaż: Amorek wyciągnięty z paczki wyglądał na bardzo delikatny. Montaż przebiegł bez żadnych zakłóceń. Po chwyceniu do rąk zaraz rzuciła się w oczy jego niska masa. Zaraz jak to zwykle w moim przypadku poleciałem go zważyć: 1.58kg z nieprzycinaną sterówką i manetką robi wrażenie. Gdyby amorek był bez manetki i przyciętą na mój wymiar rurą masa wynosiłaby poniżej 1.5kg a to już naprawdę waga lekka. Lecz nie samą masą biker żyje. Jak wiadomo po widelcu należy też spodziewać się dobrej pracy, sztywności i bezawaryjności. Jak było w tym przypadku? Praca i eksploatacja: Już w pierwszy dzień zrobiłem na nim ponad 40km po samym mieście Praca z początku była dla mnie imponująca. W stosunku do mojego pierwszego Firsta wiele chętniej łykał wszystko co napotkał na drodze. Nie był obojętny na wszelkiego rodzaju przeszkody od tych najmniejszych po większe dziury i dołki. Prace ogólnie można określić jako czysto progresywną. Amorek nie wykorzystywał często pełnego skoku i przy pewnej wartości ugięcia znacząco się utwardzał co we mnie wywoływało dość mieszane uczucia. Słyszałem głosy, że jego praca przypomina R7 ze starszych lat. Niektórym może to pasować jednak jeśli ktoś jest przyzwyczajony do liniowości pracy Fox'a będzie zapewne zawiedziony. Kwestia ustawienia go pod siebie tez sprawiała mi czasami problemy. Nie dało się go ustawić tak aby wykorzystywał większą wartość swojego skoku a jednocześnie nie dobijał do końca. SAG ustawiałem zwykle na ok. 10-15mm. Przy takich ustawieniach miał dość sportową charakterystykę działania. Pracował dopiero przy większych przeszkodach a przy okazji nie bujał aż nadto co przy ściganckim użytkowaniu na maratonach czy XC jest dość mile widziane. Z czasem jednak jego praca ulegała pogorszeniu. Jak się okazało przez bardzo zabrudzone uszczelki przeciw-kurzowe. Po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy. Aż do czasu pierwszej awarii, która nastąpiła po dwóch miesiącach użytkowania widelca. Mianowicie komora powietrzna stała się nieszczelna. Amorek puszczał powietrze i konieczne było pompowanie komory co ok 4 dni. Spotkałem się z opinią, że powinienem dolewać co 1500km przebiegu 5ml oleju 15W do komory powietrznej i sytuacja by nie miała miejsca. No cóż - producent w manualu nic o tym nie wspominał. Velo szybko uporało się z naprawą i chwała im za to, że czują się odpowiedzialni za swoje produkty. Po naprawie wybrałem się 10 lipca na swój pierwszy górski maraton do Piechowic. Był to prawdziwy sprawdzian wytrzymałości dla RST, który zdał na 5. Szybkie górskie zjazdy, prędkość nierzadko przekraczająca 60km/h były momentami, w których poczułem że żyje Widelec ani razu nie dał mi powodów do obaw. Końcówka maratonu była bardzo ciężka dla sprzętu, który był pode mną. Nie oszczędzałem go choć trochę. Dostał naprawdę niezłe baty. Świadczyć może o tym fakt, że wjeżdżając za linie mety miałem przebite obie dętki na szczęście powietrze uciekło dopiero jak wsiadałem na rower po uzupełnieniu prowiantu przy stoisku. Kilka słów o blokadzie skoku z regulacją kompresji. Jest to jedno z urządzeń które wspominam najlepiej. Wygodna, nie zacinająca, ergonomiczna i bezproblemową blokada z 6-stopniową regulacją tłumienia kompresji za którą już tęsknie w mojej obecnej Rebie. Kompresja bardzo przydała się na kliku górskich podjazdach gdzie pewien zakres pracy był dopuszczalny lecz nie pożądanym zjawiskiem było bujanie. Ot taki złoty środek Troszkę nt. sztywności całej konstrukcji - widelec ze względu na swą konstrukcje (golenie 30mm) i niską masę nie należał do zbyt sztywnych. O ile sztywność na boki nie pozostawiała wiele do życzenia to niska sztywność przód/tył przy hamulcach SLX na tarczach 160mm troszkę dawała się we znaki. Przy mojej masie 72kg nie było na szczęście tragedii. Przy dalszym użytkowaniu widelca miała miejsce jeszcze jedna awaria. Drugi problem był już niestety znacznie poważniejszy. Amorek zaczął cieknąć przy blokadzie na goleni oraz przy pokrętle tłumienia powrotu po 250km wycieczce asfaltem do Bydgoszczy i Torunia. Chyba za często używałem blokady ale przecież chyba od tego jest aby jej używać. Oddałem na gwarancje pod koniec sierpnia. Naprawa polegała na wymianie goleni dolnych na nowe i wymianie tłumika. Velo znów się spisało i szybko naprawiło usterkę nie robiąc problemów. Amorek regularnie był konserwowany preparatem Brunox Deo. Dbałem o niego. Przejechał 3 wyścigi. Dwa maratony i jedno XC. Zastąpiła go RS Reba. Pomimo awarii widelec będę wspominać dobrze. Pokazał mi, że RST także może dobrze pracować. Porównywalnie z widelcami z wyższej klasy konkurencji. Podsumowanie: Plusy (+): - cena - praca na małych nierównościach - manetka blokady skoku - waga - szybki serwis gwarancyjny - występuje w kilku wersjach (pod vałki, only disc, z manetką lub bez niej) Minusy (-): - awaryjność (największy minus) - mała sztywność przy cięższych osobach - praca na większych nierównościach (problem z wykorzystaniem pełni skoku) - problem z dostosowaniem odpowiedniego ciśnienia (Dual Air jest pod tym względem the best) Fotka mojego roweru razem z Firstem Platinum:
  5. Ehhh przykro. Mam tylko nadzieje że tu Cię tak samo potraktują Chłopaki z FR.org - dajcie mu już bana na starcie a oszczędzicie sobie nerwów... Jak sobie człek zasłuży tak będzie miał - za bana nie dziękuj mi tylko Adminowi.
  6. To może coś z innej beczki - aktualnie jest wyprzedaż widelców RST na stronie Velo: http://velo.pl/produkty/wyprzedaz/?m=12 RST FIRST PLATINUM AIR - od 849zł RST FIRST AIR - od 649zł Osobiście żałuje że nie poczekałem chwili z kupnem RST Firsta Dozbierałbym sobie teraz i miał Platinum'a
  7. Za 850zł to będziesz miał już First'a Platinum jak dobrze poszukasz 1.5kg wagi jak SID
  8. Ooo moja ulubiona kaseta w której zębatki zrywają się na pół Sram RLZ
  9. Tak RLD to blokada skoku na manetce. LOD to blokada na koronie widelca
  10. swierzak1

    [Hamulce] SLX M665

    Używam hamulców SLX już od 2 tygodni z tarczami 160mm zarówno przód jak i tył... Co mogę o nim ciekawego powiedzieć? Na klockach żywicznych rzeczywiście siła jest wyraźnie zmniejszona - jeździłem na J5 Avida i jest na podobnym poziomie co właśnie w J5. Po wymianie na metaliki zapewne sporo się poprawi. na razie siła jest na poziomie wystarczającym Ale modulacja - to jest to czego Shimano mogą zazdrościć wszystkie hample i inni producenci powinni się tego uczyć. Mistrzowski poziom powiedziałbym nawet Poza tym klameczki bardzo wygodne. Ogólnie polecam te hample Obok J5 Avida najlepszy wybór w tej cenie A jak tam wasze SLXy?
  11. No rzeczywiście u mnie z zmianami pod obciążeniem za ciekawie nie jest. Trzeba po prostu lekko odpuścić na podjeździe i bieg ładnie wrzuci - słyszałem opinie że ponoć w przerzutkach z konstrukcją Shadow już lepiej to chodzi lecz nie mogę potwierdzić tej opinii ponieważ jest ona tylko zasłyszana. W praktyce nie testowałem... Aczkolwiek z tym rozregulowaniem Shimano zobaczymy w praktyce I regulowałem tylko raz tego XTRa
  12. Ja z swoim XTRem RD-M971 + manetki XT też żadnych problemów nie miałem. Jedna dokładna regulacja i wszystko pięknie śmiga i chodzi. Fakt zmiany przełożeń są dość słabo akcentowane jeśli chodzi o wrażenia słuchowe ale już jeśli chodzi o techniczne sprawy to wszystko odbywa się zaskakująco szybko i precyzyjnie Jednymi słowy jestem z tego sprzętu bardzo zadowolony
  13. Jakieś info dotyczące tych pedałów? Planuje ich zakup - ma ktoś je po większym przebiegu?
  14. No cóż widzę że z tymi odpowiedziami jak zwykle na tym forum... Niby człowiek o prostą rzecz pyta i to jeszcze użytkowników tych opon?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...