Skocz do zawartości
Grubcio 001
Przez adriansocho, 03.09.2014
  • 2 557 wyświetleń
  • 10 komentarzy
  • Kolor Niebieski
  • Rocznik 2014
  • Waga 17500
  • Jednostka wagi g
  • Skradziony --
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Postanowiłem stać się posiadaczem roweru na grubych oponach. Wiecie, fajnie że można kupić Fatbike'a w sklepie, ale nie każdy jest gotów wydać 5000 czy 8000 PLN na rower nr 4... Zalet nie trzeba nikomu przedstawiać, a wady, oczywiście są. Po prostu. Natomiast po rozmachu producentów widzę, że ten rodzaj rowerów stanie się niedługo bardzo popularny i mam nadzieję, że na rynek wejdą tańsi producenci, a w szczególności firmy produkujące części do samodzielnego złożenia grubciocha.<br /><br />W kolejnym poście będzie więcej informacji o budowaniu Grubcia.

Komentarze

rambolbambol

Napisano

Coś pięknego.

Chylę czapkę z głowy i kłaniam się aż po sam gumolit przed konstruktorem tego cuda.

djzatorze

Napisano

No wreszcie udostępniony szerszemu widzowi :D

adriansocho

Napisano

Dzięki za miłe słowa, skala przeróbki nie jest oszałamiająca, za to frajdy z jazdy jest całkiem sporo:)

barbapapa11

Napisano

Dla mnie genialny projekt.

ARNOLD

Napisano

Super rower w mordę jeża. Jak wygląda sprawa przyśpieszenia w porównaniu do rowerów 26 cali oraz ile taka jedna opona waży ?

adriansocho

Napisano

Opona waży jakieś 1,5 kg, do tego są dętki 2,5-2,7", które też ważą więcej niż standardowe 200 g. Co do przyśpieszenia - niestety nie wiem, do głowy mi nie przyszło próbować sprintów z normalnymi rowerami. Ale na asfalcie jadąc za kimś daje radę utrzymać prędkość 32-35 km/h, więc nie jest źle.

recnet

Napisano

Świetny projekt, za sam wygląd chce się mieć takie cudo .

Dudi353

Napisano

Widelec ma standardowy rozstaw goleni? i jak ze sztywnością takiego customa? ;) Ładne połączenia kolorystyczne i fajny sprzęcior :D

adriansocho

Napisano

@Dudi353 dorobiłem już się "normalnego" widelca: tutaj, natomiast tamto coś to był taki pomysł, na który wpadłem gdy siedziałem sobie w Komnacie Odosobnienia na Tronie Skupienia, i pomyślałem, że budowa Grubcia to dobra okazja, by to sprawdzić. Wbrew pozorom to jest dość sztywne, może jadąc 40 km/h z górki po kocich łbach czy kamieniach bym się bał, że lekka wiotkość spowoduje glebę, ale po kilku jazdach poczułem, że mogę temu ufać. Co ciekawe, dolne końcówki "haki" nie są zamocowane do góry, można je ręką przekręcić lub zsunąć (ale siedzą dość ciasno). Kolejny "mit" obalony:) Jeśli ktoś się nie boi, to mogę śmiało polecić jako wideł do roweru typu Złomek na miasto, gdy z jakichś powodów potrzebujemy najtańszego widła pod tarcze.



IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Najnowsze komentarze

    • Bianchi Sprint
      Przez: Artwro · 09.07.2025
      A dziekuję,mi też się podoba.
    • Bianchi Sprint
      Przez: KNKS · 07.07.2025
      Krok w dobra stronę. Rower bardzo ładny 😎👍.
    • Bianchi Sprint
      Przez: Artwro · 05.07.2025
      Pierwsza szosa od 1983/84 albo jakoś tak.
    • Scott MX4 Voltage
      Przez: dragonek · 22.06.2025
      To właśnie też był mój pierwszy "dorosły" rower, który teraz stał się moim jedynym W ogóle kilka MX-ów widziałem wciąż na ulicach, więc stare Scotty wciąż są na chodzie.
    • Scott MX4 Voltage
      Przez: thorcik · 21.06.2025
      Aż się łezka w oku kręci, Voltage MX1 (z tegoż samego rocznika) to był mój pierwszy "dorosły" rower
    • Cube reaction Pro
      Przez: KrissDeValnor · 20.06.2025
      Od sprzedaży jest giełda... Jeżeli to jest 19", to raczej za duży na 175 cm - no chyba, że po bułki 
    • Scott MX4 Voltage
      Przez: dragonek · 20.06.2025
      Wymiana amortyzatora "no name" 63mm na 130mm Duro. Czy to może tak finalnie wyglądać? Luzów w sterach nie ma. Dolna bieżnia/adapter/reduktor, założona, ale nowy amortyzator, ma jeszcze jakby dodatkowy pierścień na samym dole. Poprzednia rama (Dragstar 14" z 2005) miała ramę taperowaną, stąd może ta różnica.  
    • GT Avalanche Comp 29
      Przez: Qbek84 · 27.05.2025
      Według mnie jest bardzo uniwersalny zestaw. Miałem okazję przejechać się czerwonym szlakiem do Buczkowic od momentu (Siodło) kiedy robi się takim singlem w lesie. Dzień czy dwa wcześniej mocno padało więc było jeszcze wilgotno - świetnie się te opony spisywały - Forekaster bardzo dobrze trzyma linię. Rekon na tyle w porównaniu do poprzedniego Ardenta posiada boczne klocki dzięki czemu trzyma się w zakrętach i tył nie ma tendencji do uślizgu. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...