Skocz do zawartości
Canyon Endurace Al 6.0
Nodo
Przez Nodo, 10.01.2021
  • 449 wyświetleń
  • 3 komentarze
  • Kolor Stealth/Yellow
  • Rocznik 2019
  • Waga 8700
  • Jednostka wagi g
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Więc w wielkim uproszczeniu, pomijając lata dzieciństwa (no bo który małolat nie śmigał na rowerze z komunii itd. itp.) trzy lata temu postanowiłem kupić sobie nowy rower po dobrych 12 latach przerwy. Pomysł był jakiś tam w głowie. Chciałbym szosę. Chciałbym poczuć się jak Contador, jak Valverde (tak tych zawodników najbardziej lubię, zwłaszcza styl w jakim wspinał się El Pistolero). Jednak dałem się bratu namówić na crossa. Bo przecież po co szosa, fajnie czasem zjechać z drogi etc. Wtedy raczej nie było takiego boom na gravele i inne tego typu rowery. Kupiłem Giant Roam 2 disc. Zadowolony jakoś w sumie byłem. Do czasu. Po roku, może po 1.5 roku znów zaczęła mi chodzić po głowie szosa. Wtedy jednak nie byłem tak w 100% nastawiony by kupować już teraz. I taki stan miał miejsce do października/listopada zeszłego roku. Wtedy jakoś tak nagle, uparłem się, że kupuję rower szosowy. No... Tylko problem był taki, że jak kupowałem Gianta byłem jak to mówią wolny jak pingpong. Teraz mam syna i drugą połówkę, która nie była tak optymistycznie nastawiona do pomysłu zmiany roweru. Z początku myślałem nad czymś do 3 tyś. Tak jak zresztą chciała ona. Potem tak mnie naszło, że może wydam więcej. Może Triban 540, może Triban 520rc, może Kross Vento 4.0... Oczywiście dla drugiej połowy nadal cena stała na 3000zł. No i tak... Triban 540 - najlepszy stosunek jakość/cena, ale został ostatni rozmiar M. Jakoś tak nie widzi mi się brać taki powystawowy. Smutno wyglądał z tymi flakami zamiast opon. Triban 520rc - fajny, fajny kolor granatowy, spoko. Chyba wezmę. Potem tak myślę sobie... No ale te tarczowe hamulce to takie nie wiadomo co w sumie będzie (był jakoś listopad/grudzień, rower i tak planowałem kupić marzec/kwiecień). Jakoś niby ok, ale nie do końca. Kross Vento 4.0 - tu też raczej wszystko spoko. Osprzęt niby gorszy niż w Tribanach, ale cały z jednej grupy, do tego minimum założyłem sobie tiagre, więc jest git. I pewnie bym go kupił gdyby nie kolor. Model 2018 brzydki szary, model 2019 niby lepszy biały, ale nadal to nie to. Po grzebaniu na forum pojawiły się kolejne dwa pomysły (jeden nawet pojawił się z czasem, jakby został stworzony dla mnie). Pierwszy pomysł to Canyon Endurace Al 6.0, drugi nowo wypuszczony Rose Pro SL Tiagra. No i tak się bimbałem z tymi rowerami trochę czasu. Niby to samo, a nie to samo. W sumie jednak to samo... Rose ładniej wykończona rama, Canyon jakoś dla mnie ładniejszy jako całość. Potem znów mnie naszło na krótko, że może Rose. Wróciłem do Canyona. Definitywnie. Hmmm... A może Rose? Tak! Rose! Ale w sumie czemu? Bo geometria mniej endurance, bardziej race. Bzdura pewnie jako amator wsiadący pierwszy raz na jeden, lub drugi rower nie zobaczę różnicy. No, ale biorę Rose mimo supportu na pressfit. I tak czeka nas pewnie przyszłość z samymi pressfitami. I znów nie wiedziałem Rose, czy Canyon, Canyon, a może Rose? Napiszę do kogoś na forum. I tak skończyło się, że dzwoniłem do totalnie obcego mi gościa. Na początku, myślę nieeeeee... A potem, no ale w sumie? Może mi pomóc, generalnie i tak mnie nie zna... Na głupka chyba nie wyjdę. Dzwonię. Tak zostałem namówiony i nakierunkowany na Canyona. Na koniec rozmowy padło pytanie o kolor: -Czerwony! -No tak...najszybszy. Taki był plan. Czerwony Canyon. Przyszedł marzec i tak odwiedzałem od czasu do czasu stronę Canyona. Aż tu patrzę czerwony Canyon wysyłka na koniec kwietnia, lub początek maja. Myślę "kurde! Sezon zacznie mi uciekać! Biorę czarny póki wysyłka jest na koniec marca, bo jak tak dalej będę zwlekał to i do lipca nie dostanę roweru". Szybka kalkulacja, nerwowe chodzenie po domu, walka z myślami, że przecież miałem zamawiać końcem miesiąca. Dobra tam... Zamawiam czarnego. Wysyłka na ostatni tydzień marca. Pięknie! Po kilku dniach info na stronie się zmieniło, że wysyłka tydzień wcześniej. Liga! Na następny dzień mail. Wysłaliśmy Twój rower. COOO? ALE JAK? MIAŁ BYĆ WYSŁANY W PRZYSZŁYM TYGODNIU! JA NIE MAM NIC DO NIEGO! Potem w pracy zawał prawie. Brak środków na koncie. Wchodzę, a tu Canyon raz zablokował środki na koncie na poczet roweru, a potem pobrał drugi raz kwotę, bo nie mogli wziąć tego zablokowanego. Spoko... Potem jeszcze były perypetie z wcześniejszym otrzymaniem roweru niż zapowiadali, z brakiem środków na koncie, więc nie możliwe było kupno kasku, butów etc., ale tego już wam oszczędzę. W taki to właśnie sposób stałem się posiadaczem pierwszej w swoim życiu szosy. Czy jestem po czasie zadowolony? Jak najbardziej, jednak teraz wiem, że celowałbym w 105 i tarcze. 105, bo łatwo wymieniać pojedyncze części na grupę wyżej, a tarcze, bo jako kompletny amator pewniej czuł bym się na zjazdach z Przegibka, Żaru, czy Magurki Wilkowickiej. Następny za jakiś czas pewnie będzie Giant TCR, albo Canyon Ultimate w wersji właśnie na 105 i z tarczami. Kiedy? Nie wiem, są póki co inne priorytety w moim życiu niż rower. Trzeba jeszcze mieć gdzie mieszkać.

Komentarze

Miałem takiego tylko na kołach shimano, rower nie do zajechania. Na oponach 28 mm uzywałem go jak gravelówkę. Jeździł po szutrach, polach, czasem niczym mtb czy przełaj. Trochę mi żal że sprzedałem ale piąty  rower to była przesada. 

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza

@g286 powiedz mi jakie to były opony 28c? Bo jestem na kupnie i zastanawiam się, czy wejdą Tufo comtura duo 28c, czy jednak brać bezpiecznie 25c? 

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza

Vittorie zafirro ale inne też powinny wejść 

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Komentarze do rowerów

    • TheJW
      Indiana Storm X10 21"
      Przez: TheJW · 26.01.2021
      Gorzej, jak przypadkiem zahaczysz o rower przechodząc obok... Albo jak stojak z rowerem się przewróci. To drugie mało prawdopodobne, ale warto mieć na uwadze i wyobrazić sobie, co może się stać. To była jedna z pierwszych zasad jaką poznałem, gdy podjąłem kiedyś pracę w serwisie rowerowym 
    • marcusling
      Indiana Storm X10 21"
      Przez: marcusling · 26.01.2021
      Jak zaciśniesz dłoń w tym samy miejscu i go sobie podniesiesz do góry to co? Zależy jak mocno zaciskasz i tyle. Jak z czuciem to może sobie wisieć i sto lat.
    • marcusling
      Konwa 29er HT Boost- customized 2x11
      Przez: marcusling · 26.01.2021
      Konwa ma bardzo fajny konfigurator. Cena całkowita wyjdzie jak się powstawia jego komponenty. Jest to trochę taniej niż inne marki ale bardzo tanio. Rama wygląda na bardzo ładnie wykonaną. Jak to jest goły karbon bez malowania to jest super.  nie bardzo tanio
    • TheJW
      Indiana Storm X10 21"
      Przez: TheJW · 26.01.2021
      Wieszanie karbonowego roweru na stojaku za górną rurę...gratuluję pomysłu.
    • KrissDeValnor
      Konwa 29er HT Boost- customized 2x11
      Przez: KrissDeValnor · 25.01.2021
      A zeżarłeś chińczyka po zakupie chińczyka  
      Fajny chinior - lekko zazdroszczę  
      PS
      Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale jeśli to nie top secret , to możesz rzucić orientacyjnym kosztem - cirka ebałt ( może być PW )
    • twojastara
      Kona Honky Tonk
      Przez: twojastara · 25.01.2021
      o jeżu widzę, że nie widzę powiadomień... ;P no niestety na pl rynku żadnej szosowej kony nie uświadczysz, chociaż teraz już trudno mówić co jest "szosowe" a co "gravelowe", co "adventure", co cross itd...
    • twojastara
      Marin Four Corners 2018
      Przez: twojastara · 25.01.2021
      czadowa owijka!
    • Hardcore90
      Trek Supercaliber 9.7 AXS
      Przez: Hardcore90 · 24.01.2021
      Generalnie miałem do czynienia z rożnymi hamulcami sramowskimi i starszymi i z nowszymi, 4 tłoczkowymi i nowymi i używanymi i żadne mnie nie urzekły siłą hamowania. Od 8 lat miałem 4-tloczkowe zee, może to jest powodem..   Co do kół, tutaj nie miałem zamiaru z nimi nic robi poza dołożeniem zapadek do rapiddriva - co już uczyniłem, były 54punkty zaczepienia, teraz jest 108. Tylne koło z kaseta, wentylem i opaską waży 1450g. Myślę ze do dość dobry wynik. Boost110 oczywiście jest (zagapienie przy wpisywaniu)
×