Skocz do zawartości
Octane One Prone
Silver400
Przez Silver400, 12.08.2019
  • 1568 wyświetleń
  • 4 komentarze
  • Kolor Czarno fioletowy
  • Rocznik 2017
  • Waga 13400
  • Jednostka wagi g
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Uniwersalny Trail Bike, oparty o ramę Octane One Prone 2017 i duże koła 29". Rama zakupiona już w 2017, z jednej z pierwszych serii, jednakże gotowy rower z różnych względów wyjechał na szlak dopiero w sezonie 2019. Przez ten czas projekt został dokładnie dopracowany i wyjechał od razu w finalnej docelowej specyfikacji. Jedyne obawy miałem względem dość niskiej grupy (okazyjnie kupionych) hamulców ale w połączeniu z dużymi tarczami okazały się zupełnie wystarczające. Dużym wyzwaniem przy dobieraniu części był założony wariant kolorystyczny - fiolet, inspiracją były obręcze Dartmoora model Sniper 29". Sprzęt okazał się doskonałym kompromisem wycieczkowo-XC-górskim i w 100% spełnia pokładane w nim nadzieje. Podziękowania dla Hobo Bike Parts za wsparcie ;) Zapraszam do komentowania i dyskusji.

Komentarze

Siemka. Też mam taką ramkę i czeka na złożenie i sam nie wiem czy w końcu składać czy nie. Celowałem coś między XC a ścieżkowca i suma summarum dla mnie to zagadka jak to będzie. Jak ona się ma w praktyce w porównaniu do typowej ramy XC? Pozdrawiam

 

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
W dniu 7.09.2019 o 18:07, przemogg napisał:

Siemka. Też mam taką ramkę i czeka na złożenie i sam nie wiem czy w końcu składać czy nie. Celowałem coś między XC a ścieżkowca i suma summarum dla mnie to zagadka jak to będzie. Jak ona się ma w praktyce w porównaniu do typowej ramy XC? Pozdrawiam

 

Generalnie jest kilka różnic, przede wszystkim rama jest ciężka w porównaniu z klasyczna ramą XC, więc sumarycznie rower nie będzie najlżejszy. Poza tą wadą reszta, to plus: 

- długa baza kół i płaski kąt widelca, a co za tym idzie, super stabilność na zjazdach, podjazdach i ekstra trakcja

- pozycja umiarkowanie sportowa, generalnie bliżej do roweru XC niż enduro, więc na długich asfaltach nie mamy wrażenia, że jesteś nie na miejscu. 

Reasumując, tracisz część szybkości i zwinności XC a zyskujesz ogrom dzielności terenowej i wygody. 

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Komentarze do rowerów

    • Simple
      Canyon Exceed CF SL 6.0 Pro Race
      Przez: Simple · 24.05.2020
      Dętki wypadły ponad rok temu. Zmiana opon z Thunder Burtów na combo Racing Ralph, Racing Ray na mleku. Większe opory toczenia, odczuwalne na szybkich mało technicznych odcinkach, szutrówkach, asfalcie. Troszkę lepsza trakcja w terenie.
    • Simple
      Santa Cruz Blur
      Przez: Simple · 24.05.2020
      Po prawie półrocznej przerwie od Santy (jeździłem na zmianę Marinem i Canyonem)  poczułem na nowo co to full  Wszystko po za szutrówkami objeżdża się wygodniej, zwinniej, szybciej
    • CukierMTB
      Kross Level 6.0
      Przez: CukierMTB · 23.05.2020
      Czasami się zdarza haha Co do ramy, to powiedziałbym, że może nawet troszeczkę za mała, mam 194cm wzrostu  a sztyca tak nisko bo według mnie, lepiej się rower prezentuje na tak obniżonej sztycy. Normalnie siodełko znacznie wyżej, raz miałem tak wysoko, ze wyglądało to dość komicznie, podsyłam zdjęcie  
    • KrissDeValnor
      Kross Level 6.0
      Przez: KrissDeValnor · 23.05.2020
      Do tego grasz mu na gitarze

      Nie za duża rama
      Sądzę tylko po wysunięciu sztycy, ale może lubisz mieć nisko...
      Górna rura jest tak wysoko, że wygląda prawie jak w szosie
      Jednak skoro dużo jeździsz ( kwestia względna ) i jest OK, to widocznie tak ma być.
    • Sk27
      Kellys Cliff 50
      Przez: Sk27 · 17.05.2020
      Tak, są razem.
    • arek_wro
      Scott Spark RC 900 Pro
      Przez: arek_wro · 17.05.2020
      Nie wiem, czy ci pomogę, bo przy zmianie zębatki z 32 na 34 przyszedł akurat czas na zmianę łańcucha i założyłem nowy. Oryginalnego łańcucha kupionego z rowerem i zębatką 32 chyba jeszcze nie miałem założonego na zębatce 34. Ale też mi się wydaje, że raczej powinien ogarnąć większą zębatkę Odnośnie owala, to ja kupiłem 32. Zastanawiałem się między 32 i 34, ale w końcu stanęło na mniejszej. Wczoraj w ramach testu owala zrobiłem prawie 100 km i ponad 2000 m w pionie w terenie i myślę, że to był dobry wybór.  
    • Piooter
      Scott Spark RC 900 Pro
      Przez: Piooter · 17.05.2020
      @arek_wro Jeszcze pytanie odnośnie zębatki w korbie Miałeś 32 zmieniłeś na 34 - wydłużałeś łańcuch ? Ja właśnie na dniach wstawiam owala 34 ( wcześniej była zwykła32) i na moje oko przerzutka i łańcuch jeszcze ogarnie troch wiekszą zębatkę ale ciekawy jestem drugiej opinii.
    • rzymo
      Kellys Soot 30
      Przez: rzymo · 17.05.2020
      Nie zaglądałem tu jakiś czas, więc sorry za tak spóźnioną odpowiedź
      Zobacz na specyfikację, trochę się zmieniło w stosunku do fabryki:
      * koła Mavic Allroad, niespecjalnie lekkie (blisko 2kg, ale i tak zysk kilkuset gramów), ale chciałem zobaczyć jak będzie mi się jeździło na obręczach o szerokości wewnętrznej 22-23mm, do tego tylna piasta ma bębenek stalowy, z mechanizmem bardzo podobnym do ratcheta od DT z piast 350/240, * lekka korba Shimano FC-CX70 + blat narrow-wide (tu zysk wagowy w stosunku do fabrycznego Clarisa b. duży), do kompletu suport Accent z łożyskami zmienionymi na porządne 6805/2RS, * brak przerzutki przedniej, na tyle Ultegra RX ze sprzęgłem, * klamkomanetki Tiagra 4700 (manetki 10s, ale uciąg linki jak 11s - czyli zgodny z przerzutką), * kierownica Accent Execute Road - bardzo mi podpasowało gięcie, szerokość/grubość samej kierownicy, * inne siodło, stery, tarcze hamulcowe (fabrycznie zwykłe modele na 6 śrub, obecnie SLX/XT centerlock z alu pająkiem), kaseta i łańcuch także inne.
×