OpisWitam.<br /><br />Po wielu dniach poszukiwań, kilku nieprzespanych nocach, kilkadziesiąt przeczytanych tematach wreszcie jest. UNIBIKE EXPERT 29 2016. Udało mi się go kupić z 10% rabatem. Udałoby się kupić go z kolekcji 2015, lecz nie było już mojego rozmiaru. Wtedy cena byłaby bezkonkurencyjna do WSZYSTKICH innych rowerów. Długo na niego czekałem, UNIBIKE bardzo kręcił z datą premiery, gdzie inni producenci wypuszczali kolejne nowe modele. Początkowo szukałem roweru w kwocie ok. 2500zł, jednak wraz z upływem czasu budżet zwiększał się. Oglądałem wiele rowerów Cube Attention sl 29, Scott Aspect 910. Jednak zawsze brakowało mi lepszych hamulców, lepszych piast czy suportu. Mój budżet zakończył się w okolicach 4.000zł. Zdumiewające jest to, że w rowerach za grubo ponad 3.500zł producenci montują najniższe modele hamulców np.BR-M355, gdzie opinie mają bardzo słabe. Jedynie na tylnej przerzutce świeci XT.<br />Mój wybór był w pełni świadomy. Szukałem roweru który był skonfigurowany „z głową”. Bardzo zależało mi na dobrych hamulcach z klamkami, powietrznym amortyzatorze, piastami min. Deore oraz kołach 29cali (wzrost 190cm). Rower posiadam niecały miesiąc, zdążyłem przejechać 420km. Z czego 70% to las (góry Świętokrzyskie). Mam zamiar 1-2 razy w roku wystartować w maratonie fun/family. <br />Ogólnie robi fajne wrażenie. Dosyć wygodna geometria nawet do niedługich wycieczek asfaltowych. W lesie jak na razie spisuje się świetnie, dobrej jakości opony Schwalbe Rocket Ron, hamulce SLX, amorek Raidon Air. <br />Tutaj pytanie do Was. Rower w specyfikacji producenta, żadnych zmian. Czy polecacie jakieś modyfikacje, zmiany części żeby dał jeszcze więcej radości z jazdy? Wiadomo, serwiś to podstawa. Rocznie będę nim robił lekko ponad 2tys km. Jak na razie zauważyłem marnej jakości pedały. Czy ktoś na forum posiada taki rower i mógłby się podzielić opinią na temat żywotności tego roweru, czy spotkały go jakieś poważniejsze awarie? Czy śmiało można taki rower używać w maratonach? MTB traktuję raczej amatorsko lecz z zacięciem do bardziej sportowej, technicznej jazdy.<br /><br />Jestem w trakcie doposażenia roweru (koszyk z bidonem, delikatne oświetlenie, osłona pod łańcuch, pokrowiec na smart fon. Okleiłem ramę w newralgicznych miejscach folią bezbarwną. Niektórych z Was może to śmieszyć, jednak lakier wyciera się dosłownie od wszystkiego, denerwuje mnie to. <br />Poniżej przedstawiam Wam kilka zdjęć roweru, dzielcie się opiniami. Pozdrawiam, Karol!<br /><br />
Takie były czasy, że producenci kombinowali i chcieli się wyróżniać. Ten Centurion to w zasadzie to samo, co Merida LRS. Specialized Epic też miał w tym miejscu damper, tyle że kinematyka zawieszenia była inna. Tak czy inaczej - działa lepiej, niż wygląda
Wszedłem na peppera szukając hulajnogi, kupiłem następny rower
Oczywiście zanim jeszcze wyjechał na drogę już zamówiłem części do podmiany. Karbonowa kiera, sztyca, lepsze tarcze. Zobaczymy co dalej