Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @clavdivs Jeżdżę na 1x12 z kasetą 11-36 i na Warszawę oraz okolice jest to napęd idealny dla mnie. Przerobienie na 1x11 zmienia bardzo dużo bo nie mam już możliwości stosowania ciasnej kasety. Koleżanka ma GRX 2x10. Pożyczyłem od niej ten rower i powiem że dla mnie nie ma żadnej różnicy pomiędzy 2x10 oraz 2x12 bo koronek 15T i mniejszych nie używałem w ogóle. A różnica jest tylko w tym zakresie. Jeździłem na kasecie 10-51 w Alpach ale tam było to dla mnie must have z uwagi na rozpiętość przełożeń. Po powrocie do Warszawy chciałem nawet ją zostawić ale po kilku jazdach szlag mnie trafił. Z połowy kasety nie korzystałem wcale a pozostała część miała fatalne stopniowanie. Więc to że napęd będzie jeździć nie oznacza że będzie nam wygodnie na nim.
  3. Nie wiem czy to pomoże, https://strava.app.link/1FqJ5uGa6Ub
  4. Będzie bolało. Szosa na kamiennych kołach i przerzutkach z patyka będzie lepsza, niż karbą z turbo di-aj-tu i za mała ramą. Wrócił bym do vento 5.0 tam wygląda to lepiej pod Twój wzrost.
  5. @Dzopello Za bardzo analizujesz sprawę napędu, czy to na 1x11, 1x12, 2x11, 2x12 to będzie jeździć. Jak mieszkasz w dużym mieście , postaraj się zobaczyć na żywo parę modeli, kontakt werbalny potrafi rozwiać wiele wątpliwości.
  6. Skoro nie ma większego, to co zrobisz... Zostaje korygowanie pozycji offsetem sztycy i długością mostka.
  7. Czy używałeś jakiegoś licznika z nawigacją ? Np. Garmina. Byłoby bardzo prosto dobrać napęd analizując Twoje jazdy.
  8. Jak tarłeś nie nasmarowawszy to i nie dziwota ..
  9. Chwalisz się czy żalisz?
  10. @chrismel ! Otóż to! Nie chodzi o to, żebym teraz stał się alfą i omegą w technicznej analizie napędów — to spokojnie zostawiam Tobie 😉 Kondycyjnie jest dobrze, ale daleko mi do statusu rowerowego świra czy nawet średniozaawansowanego kolarza. Ot, lubię pojeździć, ale bardziej dla przyjemności niż do bicia segmentów na Stravie. Co do terenu — faktycznie, to powinienem doprecyzować już na początku. Jeżdżę głównie po Warszawie i okolicach, więc mówimy tu o asfaltach, ścieżkach rowerowych, lekkich szutrach i czasem jakimś leśnym odcinku - myślę, że teren dobrze Ci znany 😉 W związku z tym najrozsądniej byłoby raczej unikać skrajności typu 1x10 czy 2x12 (choćby z powodów budżetowych). 1x11 – może być na styku, 1x12 – byłoby idealnie, ale ciężko będzie zmieścić się z tym w 8k, a 2x11 wygląda jak złoty środek w moim przypadku. I masz rację — koniec końców najważniejsze to dobrze dobrać ramę pod siebie. Bo co z tego, że rower będzie miał idealną kasetę, jeśli po godzinie jazdy będę się czuł jak po dwóch godzinach jogi dla zaawansowanych 😅 Na zakończenie: widzę, że nie ma tu jednej słusznej opcji, żadnego „bierz to i nie pytaj”. Każdy z wymienionych rowerów to solidny wybór — i teraz moja rola, żeby dopasować go do siebie. Serduchem, głową... i trochę też kolorem lakieru 😄
  11. @Garlock ktoś się chwalił na innych forach, że tym ściągaczem do Suntoura to zdjął, ale z wymiarów, które podaje na stronie Unior wynika, że to by wymagało podpiłowania tych ząbków o jakiś milimetr. Mam zdjęcie tego klucza z wymiarami i wychodzi na to, że ten Suntour nie będzie pasować bez modyfikacji..
  12. Dzisiaj
  13. No przy tych 6 cm powyżej "normy" to tylko osobista przymiarka. Teoretycznie nadrobisz mostkiem i sztycą - ale to tylko teoria.
  14. Wybieranie sercem i kolorem lakieru wbrew pozorom jest bardzo ważne. Na rowerze który będzie Ci się podobał będziesz jeździł chętniej a o to w tym chodzi - żeby na rowerze jeździć a nie dokonać wyboru metodą matematyczną a później postawić go w piwnicy i czekać na sezon, ładną pogodę, lepsze samopoczucie itd Co do szczegółów dotyczących napędu. Jak się w nie wgłębisz to są proste jak konstrukcja cepa. Problem leży tylko w tym że oceny musisz dokonać sam bo nikt nie zna Twoich preferencji, możliwości fizycznych i terenu po którym będziesz się poruszał. A napęd jest o tyle istotny że w rowerze z barankiem rama oraz właśnie on muszą być dobrane idealnie podczas zakupu bo wymiana nie wchodzi w grę. Wszystko inne możesz sobie później mniejszym lub większym kosztem dopasować.
  15. 30. Chwyty Sqlab 710, rozmiar M, jak nowe, zrobiły maks. 300 km. Waga realna 175 gramów że śrubkami. 60 zł. 31. Mostek XLC regulowany, 1 cal, klasyczny, długość, gdy jest w poziomie, 90 mm. Do niego lekka kapa na rurę sterową z uchwytem na pancerze, obrotowe solidne mocowanie koszyka bidonu (można je oczywiście zdjąć). Stan techniczny i wizualny wzorowy. 90 zł. 32. Stopka centralna Plescher pod koła 28. Mocna sprężyna. Odprysk farby, technicznie stan wzorowy. Ze śrubą 215 gramów. 50 zł.
  16. Wczoraj wieczorem przyjechał Zbyniu z tylnym kołem i poskładałem na szybko accenta na cuesie, zaciski flat zostały bo nie szło ich zamontować na standardowych PM a do klamkomanetek cues poszły zaciski shimano 410. Rano pożegnałem accenta, Zbynia, jego żonę i córkę, została mu do założenia owijka, wszystko działo się się w zawrotnym tempie więc mam tylko jedno zdjęcie 🫠😉 Pozdrow'er 😘
  17. Sugerowałbym przed wysyłką sprawdzić wymiary tego klucza i porównać z wycięciami w wolnobiegu. Czy ta część walcowa w kluczu to fragment samego klucza, czy jakaś tulejka/nakrętka tkwiąca tylko na osi? Bo jak część klucza, to nie da się go założyć do tego wolnobiegu. Wymiary 2 zębowego klucza od Uniora są takie: https://uniortools.com/pol/product/1670-2-4-klucz-do-demontażu-kasety-zębatek-suntour?fromcat=940622#19558 Można sprawdzić, czy pasowałby ew. z drobnymi modyfikacjami
  18. Hej, szukam dla siebie pierwszej szosy, używanej, tak do 4000 zł. W tej cenie już tarcze + 105 bez problemu można wyrwać. Myślałem nad VENTO 5.0 (nawet poniżej 3k są), ale znalazłem angielski karbon na tarczach i pełnej 105 - Ribble Endurance SL Disc (rocznik 2020) - zakładając, że rama jest OK, bez uszkodzeń, to czy mając 197cm i 92cm przekrok boso, rozmiar będzie OK? Wiem, że to endurance tylko z nazwy, ale chciałbym właśnie coś z pogranicza wygody a tą szybszą stroną
  19. Moja była strasznie skrzeczała - raczej nie było to uszkodzenie mechaniczne a psychiczne.
  20. Kup sobie gripy przelotowe i po 1 cm zmniejszaj szerokość, aż po testach wyjdzie jaka jest dla Ciebie odpowiednia szerokość. Potem utnij i tyle.
  21. Mam piasty co się kręcą 'kwadratowo' od 20 lat ( saint m800 ). Pewno się jeszcze tak pokręcą ze 20.
  22. Pytanie zasadnicze: Czy CC600 może pracować z dwoma kompletami czujników na dwóch różnych rowerach? Mam czujnik prędkości i kadencji na jednym rowerze, i zastanawiam się żeby używać tego samego licznika na drugim rowerze. Pomiar prędkości może niby iść z GPS (nie wiem czy tak jest faktycznie jeżeli czujnik prędkości jest już przypisany, czy wystarczy zgubić zasięg i będzie zczytywać z GPS), ale fajnie byłoby żeby była też kadencja. Próbował ktoś? Pytam bo na pepperze jest komplet Cycplusa za 25zł, ale jeżeli ma leżeć nieużywany to mija się to z celem...
  23. A jaka, metafizyczna? Urologiczna? Skrzeczenie oznacza tarcie, tarcie to pojęcie czysto mechaniczne. Należy znaleźć źródło i je wyeliminować. Co do wosku mogę się zgodzić z opinią serwisu, bo sam nie uznaję tego badziewia - ciekawi mnie natomiast zwrot "szprychy blablabla" - że co, też suche?
  24. Moi drodzy, Jest mi niezmiernie miło, że dyskusja weszła już na taki poziom techniczny, że powoli zaczynam się w niej gubić jak łańcuch przy przekosie 😅 Dlatego pozwólcie, że lekko wrócę do sedna – czyli pomocy w wyborze konkretnego roweru. Czy przychodzi Wam jeszcze do głowy jakaś ciekawa propozycja w budżecie ~8k? Czy może jesteśmy już na etapie: "każda z omawianych opcji będzie dobra – teraz wybierz sercem i kolorem lakieru"? 😄 Do tego doszła mi jeszcze jedna kandydatka, nieco z zaskoczenia: 👉 RockMachine GRAVELRIDE CRB 700 ROCKMACHINE | Decathlon Zdaję sobie sprawę, że na RockMachine raczej nikt mi nie będzie machał z szosy, a już tym bardziej nie odmacha, ale… może to nie o to chodzi? 😄 Pytanie: czy ten model w ogóle warto brać pod uwagę, czy raczej "ładne, ale nie dla mnie"? Z góry dzięki za cierpliwość i za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi – uczę się od Was więcej niż przez 20 godzin na YouTube!
  25. W góry na 1dniowe wypady tak z 5-7h czystej jazdy to normalnie w Endurach jeżdzę. Podobnie na grawelu, ale tu używam także, zwłaszcza na dłuższe trasy ASOSa - oczywiście wyciąłem w nich te 3cm wkurzające gumy na około nogi ciągnące za włosy 😉. A z rok temu z ciekawości i też na długie wypady kupiłem te poniżej. Dużo żelu, trzeba się przyzwyczaić że ma się coś w gaciach 😉, ale powiem Wam, że są wygodne i materiał też fajny, a podgumowanie jest punktowe nie jak w Asosach więc ciąć nie trzebabyło 😉.No ale wiadomo co doopa to obyczaj. I mam zasadę, zawsze biorę rozmiar większe niż wg tabel. SZORTY SPODENKI ROWEROWE MĘSKIE BOKSERKI KOLARSKIE X-TIGER WKŁADKA ŻEL XL - 5903794949911 - 13585805780 - Allegro
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...