Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Tak, Giant nie lubi tulejek w damperach , tak samo jest/było w Reignie . Damper musi mieć standartowe oczko 1/2 cala , żadne wynalazki z łożyskiem 30x8 tu nie podejdą . No chyba że tłoczysko znajdziesz z normalnym oczkiem i wymienisz . Ale Sidluxe do Trance ? Toto profanacja jest Ja bym tu bardziej x2/sdu widział a nie damper do xc .
  3. spada z zębatki na korbie,nic sie ostatnio nie stało ani nic nie wymieniałem oprócz tego łańcucha ale to wymieniałem go z 1 miesiąc temu i wszystko dobrze był tylko raz pojechałem nim do sklepu kilka dni temu bez szaleństw i już ten łańcuch spadał (przez miesiąc było dobrze wszystko) na początku myślałem że to poprostu kwestia dokręcenia przerzutki bo troche była za mało przykręcona ale dokręciłem (kluczem dynamometrycznym tyle ile zaleca producent) i leciutko to poprawiło ale łańcuch dalej spada wręcz aż nie realnie łatwo jak na takie napięcie przerzutki bo łańcuch skracałem w serwisie żeby był napięty i wszystko jest sztywno więc nie wiem
  4. meszuge

    [2024] Rockrider

    Rozmiarówka jest chyba zawyżona? Wydaje mi się być normalna. https://geometrygeeks.bike/compare/polygon-siskiu-t8-2023-lg-29,rockrider-feel-700-s-2025-size-l/
  5. A spada z korby, czy z kasety/wolnobiegu? Coś między czasie się stało? Wymieniałeś ostatnio coś? Mówisz, że prawie nowy łańcuch, ale rozumiem, że na początku po jego założeniu było dobrze?
  6. A tak zapytam, bo tego jeszcze nie ogarnąłem. Któreś pasują do CS-M6100?
  7. Na szybko widzę część: https://www.giantbikespares.com/Giant-Rock-Arm-Kit--1280GSG04001I1/product_detail/3-47507 w UK za 154 funty, (wysyłka niby gratis do EU pow. 35 funtów zamówienia) - jest przynajmniej jakiś odnośnik ceny. Można jeszcze napisać do sklepów niemieckich, są często dość dobrze zaopatrzone -Giantami handluje np. bynnyhop.de i mount7.de Co do tulejki to rzeczywiście po szybkim googlowaniu widzę że Giant nie używa/nie używał tej wprasowanej tulejki (DU bushing) i jeżeli jest w damperz to trzeba ją wyprasować... W mocowaniu bearing type nic to nie sa bo otwór i tak będzie za mały..
  8. Dzisiaj
  9. Heh, też pomyślałem o kleju, ale mi się już nie chce. Nie wiem jak długo z tym jeździłem, ale trochę jeszcze wytrzyma. Musi. W piątek jadę na urlop w Beskidy. W pn zacznę obdzwonkę wszystkich serwisów gianta w Polsce - może jakimś cudem ktoś ma to na magazynie. A jak nie, to pewnie 2-3 tygodnie czekania.... A co do dampera to rzecz w tym, że w giancie nie ma żadnej tulejki, nic, goło i wesoło i tam wchodzi od razu bolec zawieszenia, ten wykręcony na zdjęciu
  10. Niestety (lub na szczęście) nie ma doświadczenia z takimi naprawami. Pytanie czy jako tymczasowe rozwiązanie nie można tego łozyska osadzić na jakimś kleju ( tak wiem papranina na czas znalezienia części zamiennej). Co do dampera to tak jak przypuszczałem Gianr ma standardową tulejkę a Rock Shox ma mocowanie z łożyskiem ( Bearing) - wg, moje oceny rzadsze więc często są dampery z nim w okazyjnych cenach. Niedawno ktoś na forum opisywał podobny przypadek z damperem DT Swissa..
  11. Bo zboża zniknęły a kręgi zostały
  12. Dobra już wszystko wiem - męczyło mnie więc jeszcze raz rozebrałem zawieszenie. Łożysko w linku przy mocowaniu dampera dało się wypchnąć palcem. Niestety bieżnia wygląda na uszkodzoną - plamka na zdjeciu to dziura. Wprasowałem je ponownie ale przy montażu wyskoczyło. Czeka mnie zakup linka i wymiana. Najlepsze, że nie mam pojęcia kiedy to się stało, rower w eksploatacji od 4 lat. Ktoś może polecić jakiś polski serwis gianta co by to w miarę przyzwoitych pieniądzach sprowadził? @wr81 Miałem na myślo to co niżej - chciałem wrzucić sidluxa...
  13. Bez przesady różnica w stosunku do ceny linkowanego chińczyka nie jest aż tak duża ( wg. tego co mi się wyświetla dla tego przypadku 100PLN.)
  14. Redukcja dolnej bieżni z 1,5" na 1 1/8", ze średnicą wewnątrz 30mm. https://bikecenter.pl/p65869,ritchey-wcs-pro-zs55-56-30-redukcja-bieznia-sterow-1-5-na-widelec-1-1-8.html
  15. U mnie nowszy rocznik i jestem teraz przez tydzień poza domem więc nie sprawdzę... Sprawdzałeś w czasie poprzedniej eksploatacji dokręcenie śrub mocujących odp. momentem? Co miałeś na myśli pisząc o customowym mocowaniu? Na górze jest trunnion a na dole tulejka. Są amory gdzie na dole jest łożysko ale chyba nie w Trance. Jaki damper chciałeś wsadzić? P.S. Chyba @NerfMe ma Trance z tego rocznika...
  16. Nie ma co rozumieć, naprawdę sądzisz, że kupując jutro rower będziesz w stanie domagać się gwary od producenta za 40 lat jak pęknie spaw? Miałem sytuację, że klient przyszedł z pękniętym Trek’iem (Liquid jak dobrze pamiętam), który był już dawno zmieniony przez Top Fuel czy coś innego. Kwestia 8-10 lat, rynek jUKejski. Zaoferowano mu zatem ten nowszy model po cenie dilerskiej. Ale z cenowego podstawowego poziomu, nie premium. No i koleś dodatkowo musiał wymienić sztycę, stery i suport bo standardy się zmieniły. Wyszło na to, że lifetime warranty może oznaczać rabat około połowy ceny nowej ramy.
  17. ogólnie przez ostatnie dni spada mi nonstop łańcuch (nawet jak zeskocze z krawężnika) jest to dla mnie masakryczne gdyż jak skacze lub zjeżdzam to musze go cały czas zakładać, dziwne jest też to gdyż mam prawie nowy łańcuch, hak od przeżudki jest też dokręcony zgodnie z zaleceniem producenta, łańcuch jest też napięty więc nie mam pojęcia jakim cudem to sie dzieje więc prosze wytłumacz mi to ktoś prosze
  18. Na ali bywają dziwolągi wiec wszystko możliwe. Linia 48 jest ok. Kwestia zmieszczenia zębatki w ramie (rurka przyłańcuchowa).
  19. @Dokumosa Bardzo dziękuję za pomoc! Wiele się dowiedziałem, jakoś tak wszystko staje się wreszcie w miarę jasne. Tam kij z symetrią ramion, ja ogólnie cały jestem dosyć krzywy, to mi tam jeden pies, bardziej chodzi mi o to, czy to mechanicznie się nie sknoci dość szybko. A co do korby szosowej - korba z alika jest pod suport 68 i 73mm. A to znaczy, że 5mm podkładka być musi - widać ten wynalazek zresztą na zdjęciach. Ale 48mm to chyba bardzo dobra linia pod 1x, więc sensu nie ma tego regulować, zwłaszcza, że jak zmierzyłem, to wyszło mi 47mm obecnie i działa to OK. W Shimano GRX jest 49.7, ale w 105 jest parę mm mniej, więc na największej zębatce nadal wychodzi mniej niż 48, więc chyba nie mam się czym martwić. Taka ciekawostka przy okazji. Decathlon nie podaje Q-factor dla przykładowego suportu, bo to by było za łatwe. Ale obecne korby znalazłem. I teraz tak, kwadratowy suport może w nie wejść z każdej strony na 18mm, oczywiście maksymalnie, ale załóżmy, że tak właśnie jest. Korba ma łączną grubość 46mm. Widziałem też pomiary dla strony napędowej dla 36T (bo Decathlon ma napędową wrzucony dla 36T i nienapędową dla 38T wrzucony schemat, bez sensu, ale trudno) i wychodzi grubość łączna korby z grubsza ta sama. Suport ma 116mm tak pi-razy drzwi. No to jak sobie zsumujemy 80mm (suport minus część wchodząca w korbę) i grubość obu korb, to wychodzi nam 80 + 92mm, czyli q-factor 172mm w wariancie najbardziej optymistycznym. A przecież ten suport może mieć 118mm (bo 116mm suportu od Thun nie znalazłem, a to oni je klepią) i korba może nie wchodzić na ostatni milimetr czy 1,5 (co jest moim zdaniem bardzo możliwe, bo zaprojektowane jest to zapewne tak, by mieć możliwość głębszego chwycenia w przypadku, gdy oś suportu jest w dolnym zakresie tolerancji) i wtedy wychodzi nawet więcej. Czyli, jeśli dobrze rozumiem, w moim rowerze de facto była zainstalowana korba MTB? Ogólnie trochę niższy q-factor jest jednak preferowany co do zasady, dobrze rozumiem?
  20. @nctrns Dzięki za jeszcze dokładniejsze wskazówki, przetestuję jutro, ale widzę że to masz obcykane, więc przyjmuje że ten problem jest rozwiązany (bez tego widoku w lesie kilka razy "zgłupiałem" gdzie skręcić na krzyżówce).
  21. To jak ci wypośrodkuje, to pacnij jeszcze raz, wtedy zmieni orientację. Albo pacnij zanim zaczniesz przesuwać mapę / poruszać się.
  22. Tracąc symetrię ramion bo podkładki zdjęte z jednej strony musisz wpakować na stronę drugą. No i pamiętaj, że pod korby szosowe podkładek żadnych się nie instaluje więc nie ma czym przesuwać.
  23. Witam rowerowo, Proszę o poradę. Temat się zaczął od tego, że zaczął się moczyć damper. Lekkie ślady oleju na tłoku, bez utraty ciśnienia ani upośledzenia regulacji. Kupiłem nowy i rozebrałem zawieszenie w celu wymiany dampera. Koniec końców okazało się, że giant ma customowe mocowanie i nowy nie pasuje, ale odkryłem coś co mnie trochę martwi. Po zdemontowaniu dampera odkryłem ślady tarcia na karbonowym łączniku - na damperze też jest ślad w tym miejscu i widać, że damper i link trą o siebie. Szukałem przyczyny i znalazłem ją podczas składania wszystkiego do kupy. Okazuje się, że łożyska w linku, do których przykręcany jest damper są osadzone nie symetrycznie - po prawej stronie łożysko jest osadzone głębiej (bliżej środka roweru). Łożysko po lewej wygląda z kolei tak jakby zostało wypchnięte od środka roweru na zewnątrz i daje się poruszyć ręką. Niemniej są to moje subiektywne odczucia, na logikę jeśli trze po lewej o prawidłowa odległość jest po prawej. Pytania: Damper pracował w lekkim przekosie - czy to mogło spowodować jego uszkodzenie i nieszczelność? Co teraz? Wymieniać link? Czy ktoś się orientuje czy to jest jakaś znana, powtarzalna przypadłość gianta? Rower to Trance 3 29 z 2021. I jeszcze jedna prośba - czy jakiś posiadacz Trance 29 z rocznika 2019-2021 mógłby strzelić fotę dampera od góry tak jak na drugim zdjęciu? - chciałbym zobaczyć jak wygląda prawidłowe usytuowanie. Z góry dzieki....
  24. @Dokumosa Tak, do następnego roweru. Tutaj korba zwiększyłaby wartość o połowę, haha. Ale mam kandydata z alika. Po prostu broniłem się rękoma i nogami przed przejściem na Hollowtech 2, bo w kwadracie po prostu mógłbym sobie ten "chainline" w koszcie nowego suportu przesunąć o parę milimetrów. Pytanie gratis: jak mam korbę z osią akceptującą suport 68 i 73mm, to oznacza, że mam 5mm dodatkowych podkładek. To z kolei oznacza, że jakbym bardzo chciał, to mogę sobie ten "chainline" przesunąć o milimetr czy dwa podkładkami, czy się wszystko zes...zepsuje od nierównych obciążeń? Bo mam na oku takie cudo: Link do korby z alika Do tego pająk z offsetem 0 i jesteśmy w domu, ale jakbym chciał np. minimalnie bardziej przesunąć zębatkę w prawo, to z HT2 chyba nie ma zbyt wielu opcji? Wiem, że skupiam się na szczegółach, ale chciałbym, by ten rower ładnie działał, bez żadnych niespodzianek, więc chcę wszystko dopasować co do milimetra, oczywiście o ile się da 😄
  25. Rozważałeś może jakiś korbunek z grup GRX?
  26. SPECjalne dętki do trekinga, różowych nie mieli 😉
  27. @siemalysy może nie trzeba ale bez zdjęcia lub chociażby screenu zamówienia informacja o zakupach jest niepełna i inni nie mają czego podziwiać 😁
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...