Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Kup Rometa, popieraj swoje.... Po co pytasz o poradę na forum rowerowym, skoro rozsądne propozycje olewasz ??
  3. Mi chodzi o to,że jak chcecie dojeżdżać do roboty i nic poza, to to bez sensu płacić za rower 10 koła czy więcej, to zrobi każdy tani rower z silnikiem w piaście.
  4. Idea zakupu roweru elektrycznego wynika z chęci poprawy prędkości przelotowej oraz skrócenia czasu jazdy na podjazdach. Zarówno dla mojej partnerki, jak i dla mnie, zaoszczędzenie nawet 20 minut/dziennie na dojazdach do pracy jest istotnym czynnikiem. ;). Druga sprawa w pomorskim często wieje w miesiącach grudzień - marzec. Rower elektryczny jest przesądzony, pozostaje kwestia: jaki? Zastanawia mnie koszt eksploatacji pomiędzy klasycznym napędem, a Shimano Nexus-5 z paskiem GATES. Bardzo mnie cieszy jeden łańcuch mniej do smarowania, z drugiej strony wiem, że przy klasycznym napędzie jestem w stanie wszystko naprawić. Czy pozostawienie takiego roweru bez obsługi w przypadku jazdy całorocznej nie będzie bardziej kosztogenne?
  5. Faktycznie, że dobrze wyposażony. Widzę, że większość polecanych rowerów na tym forum to mało znane marki. Jednak to do mnie nie trafia. Może coś z firm chociaż trochę znanych?
  6. Pięknie dziękuję za wszystkie wskazówki spróbuję się zastosować ERNORATOR - Zaisty rower PRZECIETNY - u mnie na pewno jest standard IS 😕
  7. Dzisiaj
  8. A ja mam z tej rodziny z ,akumulatorem 400 waży pewnie 22 kg max, masz mocny silnik, możesz jeździć gdzie chcesz (szerokie opony jak w SUVach), no nie oszukujmy się, jeżdżenie rowerem elektrycznym, 20 km to żart jakiś i https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-diamant/diamant-trekking/diamant-zing/f/DF450/zing-trip-core-%28ze-%c5%9bredni%c4%85-ram%c4%85%29/48274/5330682 trek praktycznie są takie same, ta sama rama,tylko nalepka inna https://e-velomania.pl/rower-elektryczny-trek-allant-5-o-niskim-przekroku-545wh-2025-czarny jak chcesz jeździć 20 km to jakieś badziew czy ulep wystarczy .
  9. Różni ludzie, różne potrzeby. Inaczej znosi niską temperaturę chłop co robi na placu w mrozie, wietrze i jest przyzwyczajony do takich warunków - a inaczej ktoś, kto siedzi w ciepłym domku, biurze itp. Dla mnie temperatura niekomfortowa to już 10*C i od dyszki w dół zakładam ocieplacze na buty, grube spodnie, bieliznę termo na górę, kominiarkę i na to komin na szyję. Bo mi zimno.
  10. Być może ale mając zestaw slx musiałem dokupić złączki (bodajże Y8RD98010 ), żeby przepiąć pod klamkomanetki (ST-4720). Te co były nie pasowały, a z kalmkomanetkami nie było w zestawie. Po prostu chcę zwrócić uwagę, że robiąc taki mezalians, można się zdziwić, że coś nie pasuje i czegoś brakuje.
  11. Spodnie rowerowe długa Hornhill XL czarny - 5904107113302 - 17189736909 - Allegro
  12. Jak lecisz 40km/h na silniku bez pedałowania, to można zmarznąć. To dziwnie, bo takich pozasłanianych jak tylko robi się trochę chłodniej, to widziałem zanim komukolwiek o kowidzie się przyśniło. Kwestia materiału i sposobu założenia. Cienki buff jest raczej przewiewny, więc co2 praktycznie się nie kumuluje pod materiałem, a mimo to jest cieplej. Wilgoć owszem jest problemem ale sama w sobie nie jest szkodliwa. Trzeba by używać ciągle tej samej chusty bez prania, żeby zalęgły się jakieś grzyby czy bakterie. Przez kilka godzin jazdy nie ma takiego ryzyka, jest tylko nieprzyjemnie. Jak już muszę się zasłonić, to preferuję luźne ułożenie komina, bez przyciskania paskiem kasku pod brodą. Jak nie jest tak napięty na twarzy, to swobodniej się oddycha.
  13. Cześć, szukam spodni rowerowych na zimę jako druga warstwa. Pod spód pójdą albo legginsy, albo ciepła bielizna termoaktywna, a na to spodnie zewnętrzne. Szukam czegoś nieprzewiewnego, jednocześnie w miarę oddychającego, zwężane na dole, no i żeby dobrze pracowały w kolanach, nie blokowały ruchu nogi. Zatem muszą być wygodne, mieć trochę luzu na wysokości kolan, albo być elastyczne i pracować wraz z pedałowaniem. Preferuje na gumce, a nie na guzik. Wiem, że są w decathlonie MTB Rockrider Expl 500, nie mierzyłem ich jeszcze, ale wyglądają na dość opinające w kolanach właśnie. Kilka sezonów szukałem typowych legginsów, jako jedna ciepła warstwa, ale już od +5 stopni robi się jednak mało komfortowo. Opcja z luźniejszymi grubymi spodniami z membraną tez ma wady, bo w przeciwieństwie do legginsów pot zostaje na nogach, nie jest odprowadzany, to jednak wychładza punktowo. Jak jest luz, to zawsze to powietrze jakoś się przeciśnie do ciała, choćby od dołu nogawki, nawet jak zwężane. Chce połączyć obie opcja, warstwa na skórze, plus zewnętrzna od wiatru. Potrzebuje mieć pełny komfort do -5, tak aby i kilka godzin można było pojeździć. Będę wdzięczny za pomoc, im więcej opcji do przetestowania tym lepiej, na obecne temperatury mam w czym jeździć, więc jest jeszcze czas na testowanie
  14. Wczoraj
  15. Cześć. Chodzi o niezgodność w PoRD - Art 33. 1. z Konwencją Wiedeńską. Art. 33. [Obowiązki kierującego rowerem, motorowerem lub hulajnogą elektryczną] 1. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeżeli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną, korzystając z drogi dla pieszych i rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować pierwszeństwa pieszemu. Postanowienia Konwencji Wiedeńskiej nie przewidują obowiązku korzystania przez rowerzystów z dróg współdzielonych z pieszymi ani też ustępowania im pierwszeństwa na drogach dla rowerów. Artykuł 20 (20) Postanowienia dotyczące pieszych 3. Jeżeli nie jest możliwe korzystanie z chodników lub poboczy albo w razie ich braku, piesi mogą korzystać z jezdni; skoro istnieje droga dla rowerów oraz natężenie ruchu na to pozwala, piesi mogą korzystać z drogi dla rowerów, jednakże bez przeszkadzania w ruchu rowerów i motorowerów.
  16. Jeśli odpowiada ci napęd 3rz. to może https://sportamg.pl/pl/p/Rower-crossowy-28-kolo-Tabou-Flow-5.0-Deore-M6000-hamulce-hydrauliczne-19-cali-Blackred-2025-cashback-100-zl-/1943
  17. Bałbym się trzymać drogi rowerowe w taki miejscu. W Twoim przypadku, im tańszy tym lepiej.
  18. Odkupię samą dźwignię hamulca Shimano mt501 lub cała klamkę (może być uszkodzona) z sprawną dźwignią
  19. Z tego co widzę waga wspomnianych WINOR to ok. 23kg, według recencji na YT.
  20. To słucham co polecisz?
  21. żaden z tych dwóch
  22. U mnie rowery są trzymane w "indywidualnym" garażu, więc nie występuje problem pod tytułem "jak to wnieść po schodach itp". Winora jest zdecydowanie na prowadzeniu, muszę zasięgnąć opinii o piastach planetarnych łączonych z silnikiem elektrycznym (oraz zweryfikować wagę). Parenaście lat temu piasta Rohloffa była dla mnie wzorem do naśladowania i marzeniem (P.S. wtedy kosztowała ok. 3000 zł). Codzienna trasa na poziomie 24km, wzniosu około 200m według google maps. Na dzień dzisiejszy Cube Kathmandu Hybrid C:62 SLX 400X w cenie 3160 Euro jest poza zasięgiem.
  23. Jeśli w tym rowerze jest korba Shimano TY301, to zalecana długość osi dla niej wynosi 122,5 mm, czyli dłuższa niż masz obecnie. Możliwe, że przerzutka osiąga już kres możliwości ustawienia (zakładając jej prawidłową wysokość i równoległość do zębatki), nawet przy całkowicie wykręconej śrubce L i luźnej lince. Gdybyś założył popularny suport Neco B910 o długości osi 122,5 mm, wymiar C dla niego wyniósłby 28,5 mm (wersja dla mufy ramy 68 mm). suport neco 122,5mm - Biostern
  24. Bo zabytki jesienną porą.
  25. Nie zauważyłem wielkiego problemu, natomiast nie jeżdżę zbyt często z bardzo wysokim tętnem. Może to kwestia komina i materiału z jakiego jest wykonany? Podejrzewam też że z racji że jeżdżę tak od zawsze, pewnie moje odczucia są inne niż u osoby która jeździ bez i okazjonalnie go założy. Co do pełnego zasłaniania twarzy, to w zasadzie nie zauważyłem tego w swojej okolicy u kolarzy. Natomiast zauważyłem to u dostawców na pojazdach elektrycznych, niezależnie od panującej pogody. Wydaje mi się że jest to absolutnie niezwiązane z warunkami pogodowymi, bo w 30 stopni ciężko zmarznąć.
  26. Tez się nad tym zastanawiam. Początkowo myślałem, że na wzór zawodników sportów walki, niektórzy rowerzyści stosują buff'y jako substytut maski treningowej. Oczywiście celem budowania wyższego progu wentylacyjnego, poprawy wydolności czy symulacji warunków wysokościowych. Jednak buff to nie maska i wydaje mi się, że jedyne co powoduje, poza utrudnianiem wentylacji płuc, to inhalacje parą wodna połączonej z co2, które to usuwamy podczas wydechu (niekorzystne z punktu widzenia fizjologii). @nctrns @przecietny.kolarz Chcecie powiedzieć, że ciśniecie na szosach z zasłoniętymi twarzami jadąc, dajmy na to, "na progu" ? Bo mnie wydaje się niemożliwe utrzymywanie tętna w strefach III, IV z zasłoniętymi ustami.
  27. Dokładnie chciałem to napisać , to chyba to , jestem super , jestem ninja 🥷🏻.
  28. Rowery typu SUV wymagają garażu na poziomie gruntu . Na 25 Km dziennie bateria nie musi być wielka (chyba, że to cały czas podjazd 10%). Może taki https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/miejski-rower-elektryczny/citylite-on/?format=detail&pid=4215&dwvar_4215_pv_rahmenfarbe=U040_P02 (ale NIE KUPUJ bez promocji - u Canyona na pewno będzie przecena w ciągu 2 miesięcy) - nie ma widelca i jest pasek - mniej kłopotów. A jak z widelcem i większym zakresem przełożeń to https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/rowery-elektryczne-trekkingowe/pathlite-on/sl/pathlite-onfly-7-mid-step/4196.html?dwvar_4196_pv_rahmenfarbe=BU. Podobnie - pewnie będzie minimum 10% taniej za jakiś czas. To jest cudeńko - poniżej 18kg https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-c-62-slx-400x-easy-entry-carbon-n-black Ogólnie taki model lżejszy - z silnikiem Bosh SX i baterią koło 400Wh. Moja małżonka ma rower z baterią 430 i w sobotę przejechała ponad 50km oraz 1200m w pionie. A przynajmniej te 20kg podniesie, na hakowy bagażnik załaduje, do pociągu wsiądzie.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...