Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Cześć, kupiłem tak jak w temacie i mam zagwozdkę odnośnie montażu. Pierwsza sprawa to tuleje/dystanse do osi. W zestawie są standardowe i redukcyjne. Uznałem, że standard będzie odpowiedni, posiadam meridę sculturę 400, słusznie? I druga kwestia, przerzutka powinna znajdować się w lini prostej co do cog'a, tak też zrobiłem (przerzutka bieg 5), kwestia tego typu, że cog posiada regulację 1-10 i teraz pytanie cy mogę zmieniać dowolnie w tych pozycjach i do niego wyrównywać pozycję przerzutki?
  3. MT200 mają stalowe klamki, u mnie 3000km ok ale podobno potrafia całe pordzewieć. Jak już to MT500 / MT501 bo mają servowave, tylko z kolei nie ma i-spec ev. Teraz są dobre promocje na M6100 i M8100 gdzie różnica główna to regulacja narzędziami i klocki na śrubę zamiast spinkę. Szedłbym w promocję na M6100. Duże znaczenie ma też waga, ważę sporo i różnica w hamowaniu pomiędzy 4 tłokami i dużą tarczą 2 tłokami jest ogromna.
  4. zapomnij, na wysokości korby masz kable/wtyczki. A to co jest zewnątrz to zwykła osłona. Na tyle ile widziałem gdzies zdjęcia, youtube - gdy rzeka jest większa, tak jak te beskidzkie to rower na ramię. Jak jest ciut mniej to pewnie prowadzą.
  5. na orbe mam wrażenia, że jest szał ostatnio. Silnik rise to nie wiem jaki. Po lesie czy krawężnikach full też fajny. Na pewno zwracaj uwagę aby linki nie szły przez kierownicę/stery. Ogólnie jeśli chodzi o ceny na rowery to wyprzedaże są od dwóch miesięcy i fajnego fulla elekrtycznego da sie znaleźć za połowę tego budżetu.
  6. ja jedynie na cube attention jeździłem i mogę polecić, brak uchwytów ale pozycja wygodna. Natomiast w góry, o ile to nie jest ubita ścieżka, to na pewno wziąłbym fulla. Z resztą dobry full waży mniej niż tani hardtail.
  7. Na 6 śrub jest co najmniej tyle samo "lepszych" co na CL. Np. wspomniane rt-mt800 albo sm-rt905. IMO nie warto przeplacac xa tarcze wiecej niż 100zł (za tyle kupowalem na początku roku mt800 180mm). Jestem z nich tak samo zadowolony jak z podróbek centerline'ów z ali po 20zł/szt.
  8. Pisząc "toboły" mialem na mysli plecak + sakwy nieduze raczej bym nie przypinal nic np do amora z przodu (chyba ze 2 browary na wieczór - biwak bez ogniska i piwa to jest wiadomo co
  9. Jeżdżenie fullem, obładowanym tobołami w ciężkim terenie, jest niebezpieczne. Toboły się przesuwają, przeszkadzają, uniemożliwiają korzystanie z droppera. W tych torbach wszystko się telepie. To wygląda tylko dobrze na YT lub na górskich drogach pożarowych. W ciężki teren fullem to tylko dobrze spakowany plecak, plus ewentualnie jakaś mała sakwa na kierownicę. Z kolei do lekkiego terenu nie jest potrzebny full.
  10. Dzisiaj
  11. To nowa rama https://pl.aliexpress.com/item/1005008715872073.html, a co do wysokości samych łożysk można to chyba podkładkami niwelować?
  12. Jak chcesz mieć pewność to dołóż do XTR, wszystkie są z fabryki w Japonii bądź szukaj ze starych zapasów - w polskich sklepach najczęściej są 203 z Japonii a 180 i 160 już z Chin, nie ma na tarczy napisu Japan
  13. Kupię ramę KTM scarp, który miał premierę w okolicach 2016 roku. Nazw było kilka, sonic, prime i pewnie jeszcze jakieś. Charakterystyczne dla tej generacji był boost 148 w połączeniu z imperialnym damperem 165x38 i skokiem 90mm tył/100mm przód. Interesuje mnie rozmiar 17" w carbonie.
  14. Jeszcze bym sprawdził kąty jakie zaleca ...jak i wysokosc łozysk 😉 bo to może nie być taka prosta sprawa jak się ma coś nietypowego. Najlepiej odczytać z oryginału jesli jeszcze widać, co za łożysko tam siedzi i kupić identyko.
  15. Myślę że nikt nie próbował - wszyscy producenci podają że silniki są odporne na zachlapanie a na zanurzenie nie.
  16. Ja bym powiedział że spectral 125 to rower do mocnej jazdy po za górami. Dajmy na to takie Trójmiasto. Są trasy z przelotami po 7 metrów, ale korzeni jest mało, kamieni w praktyce nie ma w ogóle. Zatem trzeba wytrzymać łupnięcia wynikające z prędkości i grawitacji, ale nie trzeba wybierać nie wiadomo jakich nierówności.
  17. Dziękuję za odpowiedź wiesz mam mocowanie na 6 śrub jak bym miał center to bym poszedł w coś lepszego hmm
  18. Z jednej strony trzy lata temu zapłaciłem dokładnie tyle za CF8 - więc niby fajnie. Z drugiej strony w CR za podobne pieniądze (20k) już można wyrwać karbonowego elektryka na karbonowych kołach z kashimą i XTR. Bez prądu też są super okazje - aż mi szkoda producentów. Rynek tak wariuje, że aż strach. Jak chcesz mieć TEN rower to cena jest OK, jak chcesz mieć NOWY rower to warto poszukać innych opcji. Ten Canyon jest specyficzny - geometria, wytrzymałość i komponenty jak lekkie enduro, ale skok mizerny. Są różne teorie, dla kogo on jest przeznaczony - czytałem, że dla znudzonych endurowców, którzy chcą sobie utrudnić życie, bo na 170mm widelca okoliczne trasy są już nudne. W moim przypadku - rowerzysty górskiego, który lubi wycieczki w górach oraz trochę bike-parku, ale bez wielkich lotów - rower okazał się znacząco lepszy niż poprzedni (Giant Trance) - ale czasem córce zazdrościłem pełnego Spectrala z widelcem 160mm. Na rockgardenach to zawsze. Na pewno zyskuje przyciśnięty - ten zawias (i przód i tył) nie jest zbyt komfortowy, ale ma zapas (progresja) i pozytywnie mnie zaskakiwał w miejscach, gdzie się była granica moich możliwości.
  19. Czesc Bedziesz jezdził po szlakach czy bardziej drogami przez gory? Bo to jak tu i tu, to raczej full. Najlepszy by był downcountry, ale teraz juz chyba nawet nie ma takiej kategorii... szukaj czegos co nie ma mocno progresywnej geometrii, bo jedziesz z tobołami. Zobacz zresztą strone Tomka Pawlusiewicza - transalp.pl - ludzie tam jezdzą na wszystkim tyle ze to taki backpacking "schroniskowy" Na YT masz kanał Micro Przygody / Bushcraftowy, gdzie autor jezdził fullami backpackingowo po górach. Sporo przydatnych tips&tricks dot. pakowania, jazdy, etc. tam znajdziesz. Pytanie, na ile masz doświadczenia w jezdzie po gorach takich jak Alpy, w biwakowaniu w dzikim terenie (Pireneje to nie Beskidy;), itp. Shimano. Linki na zewnątrz (wpuszczane w rame, nie w stery). Skok amorow raczej mniejszy niz wiekszy. Na pewno blokada obu amorów. Co do pkt montażowych - nie spotkalem jeszcze fulla z czyms takim, ale moze są jakieś. Masz tez forum podrozerowerowe.info, gdzie są prawie sami backpackersi i podroznicy Tam był info tez poszukał.
  20. @Baki91 mój wpis odnośnie RT86 z fotkami wersji japońskiej , chińskie były gładkie z jednej strony (i tych należy unikać)
  21. Dziękuję bardzo za info 👍 Producent ramy proponuje 41,8 więc obstawiam 42mm
  22. No dobra czyli na podjazdach będzie dawał rade a jak ogólnie myślicie za 18000 opłaca sie ?? I jeszcze jedno jak mi pęknie rama wiecie może jak jest z tymi gwarancjami odsyłam im pękniętą ramę a oni wymieniają ?
  23. Wczoraj
  24. bo.. uwielbiam podziwiac Chorwacje z perspektywy dwóch kółek... oby do lipca...
  25. To wszystko są ścigacze XC, a nie rowery do bikepackingu - nie dość, że nie mają punktów mocowania dla sakw i bagażnika, to jeszcze pozycja na nich nie będzie najwygodniejsza (pochylona i wyciągnięta).
  26. Blokada skoku przydaje się głownie podczas maratonów XC, gdzie zawodnicy walczą o ułamki sekund. Podczas rekreacyjnej jazdy blokowanie amortyzatorów ma jakikolwiek sens tylko na twardych, równych nawierzchniach - w terenie zdecydowanie chcesz je mieć odblokowane, także na podjazdach.
  27. Mam CF8 - z tyłu jest pstryczek do blokowania, praktycznie tylko na asfaltowych podjazdach używam. Z przodu masz oddzielnie regulację wolnego i szybkiego tłumienia - dobrze to działa. Jak ci buja, to sobie podkręcisz o dwa ząbki wolną kompresję i będzie git. To nie jest rower do ścigania - nie ma do niego zawodów. Ma jednak coś w sobie - i w górę i w dół - powodzenia.
  28. Tak. To są stery IS42/IS52, czyli stery zintegrowane. Mimo wszystko zmierz jeszcze raz dokładnie wewnętrzną średnicę główki ramy gdyż występuje również wersja IS41/IS52.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...