Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Mogliby zrobić fuzję i nazwać się Dadvelolo.
  3. @MaciorraTy lol faktycznie! Było takie podobne nazwy wybierać!
  4. @radoo....na aluminiowym i karbonowym revolcie (bliźniacza konstrukcja z liv, te same ramy technologicznie, inne kąty). Mi też nie siadła geometria w revoltach....stąd jako gravel robi contend ar, który jak zauważyłeś "nawet nie jest gravelem".
  5. O co chodzi z tym luzem roboczym łożysk w dt? Chyba każdy filmik i instruktaż jaki widziałem to pakowanie łożysk do pierwszego oporu na korpusie piasty, tj wciska się je tak głęboko jak pozwala kołnierz wytoczony w piaście. Jak zatem mam ocenić 'luz roboczy' i czym on jest, @Dokumosa?
  6. A ja mam Traila RS już 3 rok i wszystko z nim ok.
  7. @wr81 Mam Triggera FF od lata i jak na razie nic się nie łuszczy, ale zobaczymy za rok, dwa:)
  8. @grzech1991 Miałem kilka lat temu komplet Mattoc2 + McLeod i materiały serwisowe były dostępne w Velo. Choć na stronie mieli pustkę:) Mam nadzieję, że nadal dostępność jest dobra, a jeśli nie, to wszystko jest w europejskim sklepie Hayesa i sporo w Bike24.de
  9. ale jeździłeś na obu devote? czy tylko na tym contend, który nawet nie jest gravelem? Zarówno alu jak i karbon devote mają dokładnie taką są pojemność na opony - 53mm, sztycę też można zminieć, to nie jest lot kosmos. Jeździłem karbonowym revoltem, bo był brany pod uwagę, ale tylko do czasu przejażdżki, mi akurat nie siadła geometria.
  10. Jak już padł temat IXS to miałbym poboczne pytanie - ich kaski są matowe/półmatowe - czy to jest taka łuszcząca i łatwo obcieralna powłoka. Syn ma Smikha Venture z czymś takim i naprawde bardzo szybko się zeszmacił optycznie że aż rodzina dalsza i wybrani znajomi sugerują że "trzeba wymienić na nowy, najlpiej z Decathlonu za 129zł"... a to jest kask z MIPSem.. A w temacie kasków - klasyczny model XC za 36EUR, są też inne kolory 5EUR drożej. https://www.bike-discount.de/en/met-veleno-mtb-helmet-2
  11. Dzisiaj
  12. nom gt2.bike, to co pisał @wr81 w takiej cenie jest black i marine (bez mips) https://www.gt2.bike/product-page/ixs-trigger-ff-helm-black po wrzuceniu do koszyka korekta ceny na 65,57 €
  13. @Dokumosa Przekażę moim serwismenom
  14. No raczej nie wszyscy to wiedzą. Swego czasu poprawiałem po wielu serwisach (również "renomowanych"). Od kilku lat nie pozwalam nikomu dotykać moich kół ;). Główne zarzuty to stosowanie łożysk z uszczelnieniami bezkontaktowymi (co z tego, że polecanych firm, jak nie przystosowanych do pracy bez dodatkowych uszczelnień). Montaż pierścienia z uszczelką zapewne bez użycia narzędzia specjalnego co powodowało uszkodzenie uszczelki. Uszczelnianie smarem special grease, który jest wodnorozcieńczalny (tym tylko można miźnąć same pierścienie sprzęgła ale na wszystkie inne elementy trzeba ładować smar wodoodporny. No i ważna rzecz typowo użytkowa - konstrukcja piasty przedniej oraz bębenka tylnej jest tak zrobiona, że jeśli ośi (którymi przykręca się koła) nie usmaruje się wodoodpornym smarem przed ich montażem to woda będzie po tych osiach wschodzić do korpusu piasty przedniej oraz do korpusu bębenka i komory ze sprzęgłem.
  15. Na Holokolo zaczął się Black Friday, są mocne przeceny ciuchów kolarskich różnych producentów, w tym marek własnych. Ktoś ma ciuchy Holokolo i mógłby coś powiedzieć o jakości?
  16. a jak z częściami do manitou? Bo nigdzie nie ma żadnej informacji
  17. @emski super tylko gdzie?
  18. No i gdzie to uzasadnienie? Film potwornie nudny z kompletnym brakiem uzasadnienia z typowym laniem wody. 1 Spisek, samochody z maualna skrzynia biegów staja się kolekcjonerskie i droższe. No i producenci nie zauważają tej tendencji rynkowej i nie chcą zarobić na kolekcjonerach i nie produkują samochodów z maualną. 2. Teza że samochód z manualną skrzynią biegów pozwala na niższe zużycie paliwa, oczywiście brak jakiegokolwiek porównania konkretnych modeli, a warunek jest jeden musi byc to doświadczony kierowca, tylko jaki to jest kirowca? Zastanawia mnie że w firmach logistycznych gdzie realnie liczy się to paliwo, wprowadzane są ciężarówki z automatyczna skrzynia biegów. 3 Najlepsze tezy. skrzynia biegów ma decydować czy będę ignorantem motoryzacyjnym, skrzynia biegów decyduje o to czy dbam o samochód. Skrzynia biegów decyduje o uzaleznieniu finasowym od producenta. itd itp. zero konkretów.
  19. Nie sądzę żeby osoby które robiły mi serwis tych piast, sami będąc ich użytkownikami, nie wiedziały jak to należy robić. A jednak smar się wypłukiwał, dostawał się syf i łożyska korodowały.
  20. @michalr75 350 (i generalnie wszystkie DT) są dobrze przemyślane pod względem uszczelnień, luzu roboczego czy serwisowalności, ale wymagają nieco więcej uwagi przy montażu (przede wszystkim smar na oś przednią, z tyłu pod gwint kasety i dobrze jest raz na sezon zdjąć bębenek, wyczyścić sprzęgło, nasmarować (nie zapominając o nałożeniu warstwy uszczelniającej na łożyska). Wtedy będą długowieczne. Rzecz jasna żadna benzyna czy inne odłuszczacze nie stosowane do czyszczenia kasety na rowerze. Pamiętać też należy że przy wymianie łożysk należy stosować się do wytycznych DT (luz roboczy powstaje dopiero po założeniu koła w rowerze) i używać łożysk z uszczelnianiami kontaktowymi (przynajmniej od strony zewnętrznej).
  21. @wr81 Dlatego to obręcze dla żony a nie moje Choć osoba która składała te koła, składała na tych obręczach też koła dla ścigantów o wadze około 80kg i ponoć dały radę.
  22. Ok rzeczywiście chyba nie dokończyłem myśli - chodziło mi o to obawiałbym się używać 380g obręcz aluminiową będąc 90kg klockiem a nie lekką rowerzystką jak w temacie. @wr81 Nie no ja też żartobliwie - ale sam przyznasz że kilka kompletów kół ostatsnio kupiłeś (omijająć okelpane DT) Ja wrażeń akustycznych jako takich nie szukam, bardzo rycząca piasta kojarzy mi się z "treningiem kolarskim w białych skarpetach" odbywanym na wale wiślanym Kraków - Tyniec w sobotnie popołudnie, gdzie takowa (zapewne jeszcze sucha jak pieprz piasta) ma chyba budować prestiż i rozpraszać emerytów i rodziny z dziećmi na roweruch z kołami 20 cali..
  23. Mieszacie, gadacie...a żaden z Was zapewne nie dotykał tych konstrukcji. Różnica między jednym, a drugim jest dokładnie taka sama jak między aluminiowym contendem ar z alu sztycą, a w pełni karbonowym defym, czy tcr'em....czyli znaczna. Jeszcze raz w tańszej wersji alu rama, alu sztyca , węższa opona vs. karbonowa rama, karbonowa sztyca, szerszy papeć (no dobra opony można i nawet w tym przypadku warto zmienić)...w wypadku tych konstrukcji pod każdym kątem mamy przewagę karbonu. Koleżanka musi sama ocenić w co chce wejść, sprawdzić ceny i dostępności, a przede wszystkim rabaty jakie dostanie....
  24. IXS Trigger FF - 65E +15E wysyłka
  25. @wr81spoko. Ja to żartobliwie. Na razie nie szukam kół, a gdybym szukał to jak naaaajcichszych 😉.
  26. @RabbitHood Do MTB te 1600-setki? Novatec nie jest zły, mnóstwo ludzi na tym jeździ, ściga się nawet, więc te piasty maja już swoją markę na rynku. Poza tym czy przypadkiem nie jest tak że piasty DT Swiss są trochę przereklamowane? Dużo rozmawiam z serwisantami i nie do końca DT są najlepsze w ich ocenie, jak się okazuje, zresztą miałem je w poprzednim rowerze (350 SP) i przynajmniej raz na sezon trzeba było wymieniać łożyska bo piasty zaczynały "chrupać". Teraz mam piasty bodajże KT (nie pamiętam dokładnie), nalatane z 15 tysięcy w błocie, wodzie i innym syfie i łożyska się kręcą tak jak się kręciły jak koła były nowe. Tak wiec rozumiem "legendarność i kultowość" DT, ale nie dajmy się zwariować. A co miałeś dokładnie na myśli tutaj?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...