Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
KrissDeValnor odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@szamysz83 Ray niejako zastąpił Rona, tudzież stał się alternatywą. Nowy Ralph na pewno jest lepszy od starego jako napędówka - ma podłużne poprzeczne klocki na środku (myślę, że to pomaga na podjazdach z luźniejszym podłożem), a stary miał tylko kostkę. -
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
spidelli odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
szamysz83 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@KrissDeValnorRon to już taki klocek kotwica trochę. Rick XC też mam gdzieś z tyłu głowy . Za dużo tego jest, a im więcej czytam, oglądam, słucham... tym z wyborem gorzej 😅 -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
KrissDeValnor odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Są jeszcze Rocket Ron i Rick. Kiedyś chciałem kupić CST Beater, niektórzy jadą po bandzie i wybierają nawet B-Trail, ale to już raczej trzeba się mocno orientować -
Z tym ramieniem to możliwe bo cała korba ma lekki luz wzdłuż suportu. Sprawdzę jutro.
-
Jeździłem, testowałem Garmin Forerunner 955 i kilka innych marek. Strata czasu i pieniędzy. Dowolny, najtańszy, najlichszy licznik miażdży każdy zegarek. Skupmy się na Garminie: - długi czas liczenia tras rowerowych i baaaardzo, ale to baaardzo długi czas liczenia tras pieszych, - brak możliwości dodawania punktów pośrednich i brak wytyczania tras przy braku sygnału GPS, w ogóle brak możliwości jakiegokolwiek planowania, - komunikaty o skrętach zasłaniające cały ekran i do tego kompletnie mylące - np masz informację "Skręć w lewo" tuż przed skrzyżowaniem, gdy tak naprawdę owo "Skręć w lewo" oznacza tylko tyle, że ścieżka rowerowa skręca lekko w lewo by ominąć słup ogłoszeniowy czy inny przystanek, a potem masz jechać prosto. - uparte ściąganie na trasę którą ubzdurał sobie GPS, nawet jeśli jest lepsza trasa po ścieżce rowerowej. Każe ci zawracać, nadkładać kilometrów, by ściągnąć cię na ruchliwą drogę. I tak każe cały czas, cały czas przeliczając. - no i ten maleńki ekranik. Wbrew pozorom przy jeździe na rowerze, zerkanie na mapę jest konieczne, bo ścieżki, ścieżki rowerowe i drogi przeplatają się, a tym masz raz jechać po jednej raz po drugiej nawierzchni. Komunikaty o skrętach są tu bezużyteczne i mylące, jeśli nie zerkniesz na mapę. W innych zegarkach jest jeszcze gorzej, bo wytyczane trasy są jeszcze bardziej tragiczne (o i le zegarek w ogóle potrafi wytyczyć trasę). Np Amazfit wytycza trasy rowerowe których można nie przeżyć. A najlepiej jest z ekranami AMOLED. Polecam poszukać na reddicie Garmin AMOLED burn in oraz Amazfit AMOLED burn in to sobie pooglądacie. Ogólnie miałem sporo zegarków, sporej ilości marek. Wszystkie zwróciłem lub sprzedałem. Na dzień dzisiejszy uważam to bardziej za gadżety lub elektrośmieci niż jakiekolwiek użyteczne narzędzia. A najgorsze jest to, że zegarki są nawet kilka razy droższe od dedykowanych nawigacji, a działają nieporównywalnie gorzej.
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
szamysz83 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@KrissDeValnor Wolfpacki brałem pod uwagę, ale jakoś mi przeszło. CST JJR2 kuszą wagą ale z odpornością na przebicie, pęknięcie podejrzewam też łatwiej. Pirelli Scorpion - myślałem nad nimi również, R na tył a M na przód. Rekony? Hmm... tego wariantu w ogóle nie brałem pod uwagę. Natomiast wracając do Schwalbe, to dość popularna kombinacja na maratonach. Wciąż często widywana, jak kiedyś RaceKing z CrossKingiem w zestawie. Póki co najbliżej jestem Schwalbe, myślę że najbardziej zbliżony wariant do moich oczekiwań. -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
wr81 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Napiszę tylko że opony zostały wybrane ze względu na opory toczenia a ta konkretna wersja ze względu na domniemaną większą żywotność "na twardym" niż black chilli oraz korzystną cenę (18EUR/szt na bike-discount). -
Nie zaprzeczam (zwłaszcza słowom Moderatora ) - ostrzeżenia i disclaimery jak najbardziej pozozstają w mocy (pokrótce: jak karta to wirtualna/jednorazowa, wysyłka długa, zdarzają się anulowania zamówień, pakowanie losowe - raz super raz jeży włosy na głowie, zwrotów i reklamacji na szczęście nie ćwiczyłem ale nie chciałbym, zdarzają si pomyłki typu wysyłka, są to części OEMowe więc trafiają się np. jakieś customowe kolory/naklejki, droga wysyłka do PL i brak możliwości łączenia zamówień z różnych kodów itp itd ). Kody do północy (+ wysyłka 40 EUR )
- Dzisiaj
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
KrissDeValnor odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@szamysz83 Nie ścigam się, ale nie mam powodów do narzekania, bo jeździły we wszystkich porach roku, i jakoś dawały radę (co prawda ostatnia zima była łagodna). MPK to mój ulubiony okoliczny teren (na Góraszce mam tempo 20 km/h, i dla mnie jest to dość żwawo - jakby ktoś nie wiedział, to nie jest płaski i prosty DDR ). Mam też w nowym rowerze Rekon Race, i na razie jakichś wielkich różnic w przyczepności nie dostrzegam. W tłumieniu plus dla Rekona, tyle że to 2.35", a Ray i Ralph 2.25". Poza tym Rekony są w lepiej pracującej/mniej sztywnej w okolicy tylnego trójkąta ramie (też HT), więc porównanie nie jest zbyt miarodajne. W pudełkach mam jeszcze Pirelli Scorpion M, oraz Goodyear'y Escape i Peak Ultimate, ale nie testowałem. Ludzie używają np. Wolfpack Race, Speed i Cross (sam je brałem pod uwagę). Jeździłem na CST Jack Rabbit, ale starszej wersji, i WTB Ranger, ale to przeciętne opony. Najgorsze były Vredestein Black Panther Xtreme i Xtrack, ale to było kilka lat temu (może poprawili ?). -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
WojtasTaba odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
To info od producenta i nic w tym tym dziwnego. Tańsza wersja jest w kierunku trakcji, a droższa mieszanka to możliwie najlepszy kompromis pomiędzy trakcją, a prędkością. -
wildix obserwuje zawartość → [Przerzutka przednia] ciężka praca
-
Może pancerz pod owijką się źle ułożył... a może lewe ramie korby (jeśli masz sztywną oś) zaczyna się zsuwać i korba z osią wędruje na prawo.
-
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
spidelli odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
-
@clavdivs niestety aitor tego wątka, który wrzuca te swoje beznadziejne filmiki, wrzuca też beznadziejne i nieśmieszne filmy z youtuba w wątku humorystycznym i w innym swoim wątku o jakimś pastorze i wolności słowa. Ma się za znawcę i miłośnika motoryzacji a jeździ jakimś beznadziejnym małym autkiem bez żadnych zdobyczy współczesnej cywilizacji (przewijało się to białe coś na jego zdjęciach), jakby się przejechał jakimś współczesnym, mocnym samochodem to by się dowiedział, że te wszystkie elektroniczne wspomagacze są potrzebne i nie zabijają motoryzacji ale pozwalają normalnym ludziom jeździć np. 300 czy 400 konnymi, tylnonapędowymi samochodami. Kiedyś w jakimś wątku wypowiadał się na temat jazdy trzymając kierownicę tylko jedną ręką - z jego wywodu wynikało, że osiągnięciem dla niego jest przejechanie z tego jego Krasnegostawu do byłego miasta wojewódzkiego Chełma i, że całą drogę kurczowo trzyma kierownicę obydwoma rękoma a kilkaset kilometrów na raz przejechał co najwyżej pociągiem. Nie żebym się chwalił ale nie będąc zawodowym kierowcą rocznie robię około 40 tys. km, trasy po 800-900 km na raz, mam dwa zaawansowane technicznie, bardzo mocne, tylnonapędowe samochody z automatycznymi skrzyniami i wiem ile razy technologia mi pomogła. Zresztą nawet wyczuwa zmęczenie i zaczyna mnie ostrzegać i zaleca się zatrzymać na przerwę. Ale żeby to wiedzieć trzeba jeździć dobrymi, zaawansowanymi technicznie samochodami a nie czymś co nie mogło być obiektem westchnień nawet we wczesnych latach 90-tych. I żeby nie było - też robiłem prawko na "maluchu"
-
Witam Mam problem z przednią przerzutką clarisa (fd-r2000) strasznie ciężko wchodzi na duży blat w drugą stronę nie ma problemu. Nie wiem gdzie leży przyczyna bo sama przerzutka po odkręceniu linki chodzi dobrze, linka też. Już dwie linki zerwałem a palec boli bardzo. Chodzi mi po głowie nawet przejście na 1 blat. Pozdrawiam
-
Dla potomnych informacja wymieniłem pancerz przerzutki na lex-sl i linkę na szlifowaną i działa to świetnie. Pozdrawiam
-
Film który wrzuciłeś jest dość nudny i pełny ogólników. Nie wiem dlaczego wrzucasz filmy anglojęzyczne, kiedy są tak dobre kanały polskie jak Povagowani. Film straszy wizją autonomiczności aut, juz nawet za 15 lat, tylko moim zdaniem to są mrzonki. Tam gdzie autonomiczność była by mile widziana i środowisko o wiele przewidywalne np przy pojazdach w kopalni odkrywkowej, maszyny rolnicze, lotnictwo bojowe jakoś to marnie wdraża. Film gloryfikuje umiejetnosci kierowcy jako operatora, tyle że obecna technika wyprzedziła umiejętności kierowców. Weźmy prosty przykład Porsche carrera GT techniczny klasyczny analogowy majstersztyk, bez żadnych wspomagaczy, tyle że to auto zyskało miano ze potrafi zbijać swoich właścicieli, bo za techniką nie idą umiejętności . Po drugiej stronie technicznej Porsche 919 Hybrid auto do którego należy rekord okrążenia Nurburgring, konstruktorzy jasno dawali znać że największym ograniczeniem tego auta jest człowiek, zbyt wolny czas reakcji. Super auta będą wyposażane w wszelkie komputerowe wspomagacze, dla bezpieczeństwa. Weźmy przykład z lotnictwa wojskowego, tam integracja komputera w kierowanie mszyną jest ogromna, dlaczego? W okresie zimnejwojny szybkie potężne maszyny kierowane zdolnymi ludzmi sterowanie odbywało sie na zasadzie linki i drążka i ............. prawie 30% waliło w ziemie w katarstrofach, zwód pilota wojskowego był naprawdę niebezpieczny. Wprowadzono komputery sterowanie po kablu elektronicznym zwane popularnie Fly By Wire i ilość katastrof spadła, bo komputer nie pozwalał na wszystko. Przykład naszego f-16 który przyglebił, oczywiście jest podejrzenie że komputer nie pozwolił na manewr ktory by mogł uratować pilota i samolot. Podobne zdarzenie miało w USA, zaczęto analizować czy ingerencja systemu komputerowego doprowadza do tragedii i odkryto że w ciągu roku doszło do 16 zdarzeń które skończyły by się katastrofą, gdyby nie ingerencja komputera. bilans prosty 16:1 dla komputera. W filmie gloryfikuje się zmianę biegów drążkiem i hamulec ręczny na linkę. Serio? Linka jest super, czyli co wracamy do opuszczanych szyb korbką bo jest tanio i szybko? Wajchowanie dzwignią ma przynieść jakąś frajdę? itd itp. Obejrzałem żebyście wy nie musieli. :).
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: ttimy
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
szamysz83 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@KrissDeValnori jak w terenie się sprawdzają? Ja się nastawiam pod maratony, ogólnie moje amatorskie ściganie. Na Conti jakoś dawałem radę, ale chcę coś nowego i innego. -
[Lekkie koła 29] dla lekkiej rowerzystki
KrissDeValnor odpowiedział chudzinki → na temat → Koła rowerowe
Niech @wr81 się wypowie - oczywiście z charakterystyczną formułką (ostrzeżeniem), ale chyba chodzi o rcz shop z Luksemburga. -
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
sznib odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
KrissDeValnor odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@szamysz83 Mam zwykłe wersje Performance, i po ok. 3 k km tylna opona jest prawie jak nowa - ma nadal rowki w klockach. Jazda z nastawieniem na teren, ale dojazdy po 15 -20 km w jedną stronę, też się zdarzają. -
[rama] pomoc w doborze rozmiaru ramy w gravelu Felt Broam 60 - wzrost 180cm
Greg1 odpowiedział jaculson01 → na temat → Gravel/Przełajówki
Osobiście uważam, że te rowery były za długie i efektywną długość górnej rury powinieneś mieć w granicach 56 cm. Ja mam 183 cm wzrostu, 87 cm przekrok, ręce troszkę dłuższe niż norma przewiduje (jak dla wzrostu 186 cm) i moje rowert mają długość górnej rury między 56 a 57 cm: Obecnie mam grawela Kellys Soot 50 i szosę Trek Emonda ALR 4, wcześniej miałem Tribana. W Kellysie wymieniłem mostek na 2 cm krótszy bo byłem za bardzo wyciągnięty i trzymałem kierownicę 2-3 cm przed łapami -
[rama] pomoc w doborze rozmiaru ramy w gravelu Felt Broam 60 - wzrost 180cm
jaculson01 odpowiedział jaculson01 → na temat → Gravel/Przełajówki
nie wiecej niż 200km -
clavdivs obserwuje zawartość → [rama] pomoc w doborze rozmiaru ramy w gravelu Felt Broam 60 - wzrost 180cm
-
[rama] pomoc w doborze rozmiaru ramy w gravelu Felt Broam 60 - wzrost 180cm
clavdivs odpowiedział jaculson01 → na temat → Gravel/Przełajówki
Ile km przejechałeś Grav Tabou?
