Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Komuś serwis ? (za plewy w suporcie nie odpowiadam )
  3. To są te same rowery. Prawdopodobnie zdjęcia są różnych rozmiarów. Pisząc o kształcie, miałem na myśli tę wypukłą część górnej rury, przed samą główką ramy. Nigdy nie rozumiałem po co producenci coś takiego robią... Kolega wyżej dał Ci świetna radę. Przy niskim wzroście, warto podjechać i poszukać odpowiedniego rozmiaru.
  4. Odeślij tego Hexagona i przymierz się (lokalnie lub zamawiając) do Rockridera EXPL 540: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-540-29/_/R-p-325317?mc=8607220 Ten Rockrider to zdecydowanie lepszy rower: rama zgodna ze współczesnymi standardami (oś 148x12 mm, stożkowa główka ramy) i podstawowy widelec powietrzny zamiast atrapy. W przyszłości możesz więc do niego zmontować dowolne koła i amortyzator. W przeciwieństwie do niego, Hexagon ma koła w standardzie 27,5, które w segmencie XC wymarły lata temu, a do tego prostą główkę ramy. W efekcie zakup lepszego amortyzatora będzie nie lada wyzwaniem, bo na rynku już prawie nie ma widelców pod prostą sterówkę i średnie koło.
  5. Tak tego Wave, Shark na próby to faktycznie cena przegięcie.
  6. Dzisiaj
  7. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, tak jak pisałem sugerowałem się ich tabelką, jeśli o ten model chodzi to chyba pozostanie mi go odesłać i wziąć S-kę, bo sam rower bardzo mi się spodobał. Przeglądam te hexagony 5.0 na ich stronie i jeden jest praktycznie identyczny, tylko ma lekko inny kształt ramy względem tego, który kupiłem - https://kross.pl/hexagon-5-0-czarny-srebrny-polysk-1. Być może on byłby lepszy? Załączam obrazek, ten na dole jest tym, który aktualnie posiadam. Tylko znów, gdy wchodzę w parametry rozmiarowe, wszystko informacje są takie same między tymi modelami...
  8. Sorry że odpowiadam po 2 miesiącach ale zapomniałem o tym XD , rama to nowa kona stinky 26 z 2017 roku w rozmiarze L a materiał to aluminium , stery do nowego skaładanego roweru
  9. To jest mostek dedykowany. Z tego co widzę w Attainie jest on chyba taki sam jak w Nuroadzie (jest to pierwsza rzecz, którą bym usunął z roweru ze względu na masę - 250 gramów!!! Do najpiękniejszych również nie należy.). Jeśli się nie mylę, to tak jak proponowałem wcześniej: kupujesz ten produkt https://www.wecycle.de/teile/cube-steuersatzadapter-mit-kabelfuehrung.html i możesz używać "normalne" mostki.
  10. na pewno, tarcza wilgotna i piszczy. Miałem MT200 to na wilgotnym wyły jak cholera. Idealne bo piesi uciekają. Szkoda, że tak nie jest cały czas. Piszczały też po zalaniu colą ale przestały po czasie. MT200 wyją jak mają wilgoć, wg. mnie to user error.
  11. Po pierwsze, to w sklepie to każdy rower będzie dobry, a po drugie to są one niemalże identyczne, więc Twoje odczucia musiały być spowodowane tym że jednym z nich było coś nie tak. Te rowery są poprostu prawie identyczne. Różnica leży w kołach, o których w obydwu przypadkach ciężko coś napisać. Zapewne dość ciężkie, standardowe zestawy. Za 1000 zł czy 2000 zł mniej na aluminium nie kupisz nic wyraźnie lepszego. Napęd to nadal będzie 105, a koła wcale nie będą lepsze. No chyba że kupisz rower aluminiowy za 5k zł i do tego lepsze koła za 2k zł. No ale to nie ma sensu, jeżeli chcesz kupić i nim jeździć. Jeżeli kupisz Sense, to ja bym wymienił opony na coś trochę lepszego. Te z Raymona powinny być przyzwoite.
  12. Hej, może ktoś rozbierał te piasty do wymiany łożysk czy coś. Moje koła CSC z piastami D272 wymagają wymiany łożysk, zabrałem się za rozbieranie, tył bez problemu ale w przedniej nie mogę ruszyć endcapu po prawej stronie. Reszta zeszła ręką ale ten jak przyklejony. Zacząłem się zastanawiać czy jakoś nakręcany nie jest chociaż nie ma nic do kontrowania przy odkręceniu. Zanim zacznę przykładać większą siłę, chce się upewnić, że nie rozwalę endcapu albo piasty.
  13. Ale mierzyłeś i faktycznie but się nie mieści? Poza tym są gravele z różnym rozstawem kół, od tych krótkich do dłuższych niż ten cross, dodatkowo to też kwestia innych parametrów ramy jak i indywidualna kwestia ustawienia samych bloków. Ja mam wheelbase 1033 i przy bucie 46 jest jeszcze sporo miejsca do opony.
  14. Z tego powodu córka wybrała Rondo Mylc. To wyjątkowo długi gravel, z mocno wysuniętym przednim kołem. Sprawdza się w terenie, na trasach z ostrymi zjazdami - takie gravelduro. Nawet ja w SPD nie haczę w butach 46. Z mniejszą zębatką i grubszymi oponami sprawdził się na Glacensis, a tam jest kręto.
  15. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-comp-pd41756/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-r-raymon-kirana-pd47932/
  16. Wszystko się zgadza, tylko przy takim wzroście nie kupuje się ramy 17". Jeżeli autor ma taki problem, a jest dostępny mniejszy rozmiar, to po co sobie psuć wrażenie z jazdy od samego początku?
  17. @DyktaTusek Chodzi o Galfer Wave, czy te obłędnie drogie Sharki? Jeśli chodzi o Wave to faktycznie bardzo dobre tarcze, ale równie dobre są np Formula Monolithic (2mm od rozmiaru 180mm wzwyż), czy stare dobre japońskie RT-66 i pewnie cały tabun innych jakościowych tarcz na rynku. Generalnie dobre tarcze, ale niczym się specjalnie nie wyróżniają. Na Sharkach nie jeździłem - cena mnie zniechęca:)
  18. Cześć, Linki nie działają.
  19. Ta rama ma dziwny kształt, zwiększający jeszcze bardziej przekrok. Nigdy nie rozumiałem tego typu kształtu ram. Przekrok ma podobny jak moja trailowka w rozmiarze L na 29 calowych kołach... Z drugiej strony jak rower ma służyć do spokojnych przejażdżek po ścieżkach to nie ma aż tak dużego znaczenia, jeśli pozostałe parametry ramy Ci pasują.
  20. Kto dziś dostał prezent od swojego roweru ? O taki : Miała być skarpeta z prezentem a jest kapeć... Chyba byłem dla niego niedobry w tym roku...a serwis to kto ci zrobił !?
  21. Chciałem tego Galfera koniecznie spróbować, bo kto nie używał ten chwalił. Ale dzięki za info, skoro 2mm wchodzi i działa to najważniejsze dla mnie.
  22. Akurat przy niskich osobach i dużych kołach to częsty problem że "siedzimy na ramie".
  23. Żeby jeszcze trochę rozwinąć temat - to zahaczanie butem o przednią oponę/błotnik jest głównie problemem w ciasnych zakrętach na wąskich ścieżkach, zawracaniu, manewrach między samochodami itp. Jest to upierdliwość, ale do opanowania.
  24. Cześć, A ja wysnuję odważną teorię. Aktualnie jest dość zimno, a tam gdzie trzymasz rower ciepło. Czy przypadkiem po wyjściu na dwór nie osadza się wilgoć na tarczy/klockach, która jest ścierana po kilku hamowaniach?
  25. @mike78 na pytania natury filozoficznej trudno odpowiedzieć... Różne rowery mają różne specyfikacje wynikające z różnych zastosowań i "rodowodu". Mój składak ma bazę kół większą niż wszystkie posiadane przeze mnie rowery (no dobra, poza jednym, ale on się nie liczy, bo jest hmmm... dziwny). Czy coś z tego wynika? Nic, kompletnie nic. Czy w związku z tym na torówce, jednobiegowcu czy szosie nie da się jeździć, bo mimo znacznie większych kół mają o wiele krótszą odległość między osiami? Oczywiście , że nie... to znaczy tak - da się! Po prostu zwarta geometria jest czymś charakterystycznym dla szosy i tyle... Zwarta w porównaniu do jakiegoś crossa czy trekkinga, bo jak porównasz szosę do torówki, to dopiero zobaczysz, co to znaczy krótka baza kół. Grawel w tym zestawieniu zawsze jest dłuższy niż szosa. Jak jeździsz szosą, to będzie Ci się wydawał bardziej stabilny, a i miejsca na oponę, czy buta będzie więcej (choć tu wchodzimy w szczegóły geo i to, jak producent skaluje rozmiary ram). U Ciebie jest problem jest taki, że jeździsz crossem, więc i przyzwyczajenia masz inne. Jak patrzysz na cyferki, to nie wiesz, jak się do nich odnieść, ale wierz mi, że ten toe overlapping nie jest aż takim problemem, jak Ci się wydaje. Jedyną sytuacją, kiedy to jest problem., to te błotniki, o których pisze kolega wyżej. Po prostu co innego zahaczyć o oponę, a co innego o błotnik, którego mocowanie możesz pokrzywić. Tylko znów - w świecie baranka toe overlapping jest problemem przede wszystkim małych rozmiarów ram, gdzie naprawdę jest mało miejsca. Wraz ze wzrostem rozmiaru ramy przestaje być zauważalny, albo znika w ogóle. Zresztą weź zrób sobie małe porównanie z obecnym rowerem. Tylko z okazji świąt zaprzęgnij trochę matematyki, bo niestety producenci gremialni nie podają w tabelkach odległości środka mufy suportowej od przedniej osi. Z pokazanej przez Ciebie geometrii grawela wynika, że dla rozmiaru XL ta odległość to 626,8 mm. Obliczą ją dla Twojego crossa. Coś czuję, że będzie większa, ale nie aż o 3 cm (jak to sobie wywnioskowałeś z różnicy bazy kół). Potem sprawdź, czy rzeczywiście będziesz zahaczał butem. Dodatkowo zwróc uwagę, że akurat w przypadku tego grawela producent poszedł trochę po bandzie i tak zaprojektował ramę, że waz ze wzrostem rozmiaru rośnie oczywiście baza kół, ale długość tylnych widełek jest cały czas ta sama (435 mm). Czyli szansa na toe overlapping zmniejsza się wraz z rozmiarem ramy.
  26. Cześć, Przy tym wzroście i opisywanym problemie 17" zdecydowanie odpada. Poza drobnymi wyjątkami, żaden rower nie powinien mieć rozmiaru który powoduje że rama dotyka krocza. Jedynym wspomnianym wyjątkiem są rowery szosowe retro z poziomą górną rurą.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...