Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bo lecą liście, lecą ...
  3. Dzisiaj
  4. @Jacek.klb Najbardziej to by Ci pomogły szersze opony, czyli też wyższe. Jak Ci wejdą 38mm - to powinno naprawdę dużo zmienić, zwłaszcza jak nie będziesz się pchał w maksymalne ciśnienie, tylko zejdziesz z nim trochę (np. 3.7 atmosfery zamiast 5). A co do drętwienia dłoni - jakbyś jednak roweru nie wymieniał, zamocuj sobie dodatkowe chwyty, u mnie pozwoliło to jechać kilka razy dłużej bez żadnego dyskomfortu, co pewien czas zmieniam chwyt, nic mnie nie boli. Baranek na pewno pomaga z tych samych powodów, co ten wynalazek poniżej - masz różne opcje + domyślna pozycja do jazdy jest w mojej opinii rewelacyjna (dlatego postanowiłem ją ponaśladować, minus taki, że bez dostępu do hamulców).
  5. Skoro jeździsz na mleku, to masz tubeless a jak nie masz zestawu naprawczego do tubeless to warto jak najbardziej go mieć, znacznie ważniejsza sprawa niż dętka. Dętka jedynie się przyda jakbyś gdzieś mocno oponę rozciął, ale to jak nie jeździsz typowo enduro po wyrypie, to za bardzo nie ma co się martwić. Też z początku miałem dętkę i wywaliłem ją, szkoda miejsca.
  6. Tyle, ze te pokryte eva ryety nie są dtukowanen i ogólnie są gorsze niż żelowe np. Sportourer, SI, SR itp. w porównywalnej cenie.
  7. Rozumiem, jeśli miałbym zostawić ten rower który mam, to też myślałem o założeniu większych opon (aktualnie mam 28mm, myślałem o 35mm może 38mm , nie mierzyłem w sumie na ile pozwoli mi rama roweru) o amortyzacji mostka czy sztycy też myślałem, chociaż gdzieś czytałem, że carbonowy widelec też mógłbym pełnić trochę rolę amortyzatora, mostki jak kiedyś oglądałem to widziałem jakieś chińskie z sprężynkami za 250 zł, i jakieś tam z wkładami z poliuretanu za 900 zł chyba że możecie coś polecić godnego.
  8. Dętka ok ale zestaw naprawczy dodatkowo? Masz na myśli taki spraj jak dają do aut bez koła zapasowego czy łatki i klej? Jakoś nie chciałoby mi się w polu babrać z klejem i łatkami, wolał bym dwie dętki wozić.
  9. Bo szkoda że liście tak szybko z drzew lecą.
  10. A to ciekawe co napisałeś. A co do roweru czemu specyficzny jak dla mnie 20000zł to sporo chajsu dlatego musze sie dowiedzeć wszystkiego żeby nie wtopić hajsu. Jeszcze założę nowy post o tym rowerze i mniej więcej zdjęcia tras na jakich śmigam z hopkami ale wydaje mi sie że normlanie sobie poradzi. A po za tym mega mi sie podoba wizualnie już sobie nawet pod niego ciuchy dobrałem ogólnie jestem mega podjarany
  11. Ja ma spectrala 125 cf8 z takim foxem ze zbiorniczkiem i Focusa z foxem bez zbiorniczka. Jak się jedzie dłużej po wertepie w dół to damper robi się mocno ciepły, olej się grzeje, tłumienie spada. Jak jest zbiorniczek zewnętrzny to oleju więcej ma chłodniej. Tyle teoria. W praktyce fakt - bywa bardzo ciepły ale efekt niejest dla mnie taki wyraźny bo te rowery ogólnie maja inny charakter zawiasu i trudno porównać. Przynajmniej dla dobrego samopoczucia jak jeździsz zjazdy po kilkaset metrów pionu bez zatrzymania to lepiej mieć zbiornik. Co do samego Spectrala 125 to fajny rower ale specyficzny.
  12. Witam wszystkich zamierzam sobie kupić nowy rower mój pierwszy full dokładnie Spectral 125 CF 9 i mam takie pytanko czym konkretnie różni się amortyzator jednokomorowy od dwukomorowego czy jest jakaś odczuwalna różnica. zamierzam trochę nim polatać ale bez przesady. Na dole takie porównanie FOX Float X Factory vs FOX RACING SHOX Float Factory
  13. Dzięki. Oglądam filmiki, czytam recenzje i już mam trochę dosyć 😆 W międzyczasie przyjrzałem się jeszcze Orbea Orca - w sklepie na żywo nawet pooglądałem i muszę przyznać, że faktycznie jest sztos. Mam tylko trochę mieszane opinie w kwestii geo - nie wiem czy ten model ma bliżej do endurance czy road...W rozmiarze 57 Reach ma 398 a BMC w 56 ma 388, Z tym rozmiarem w Orbea mam trochę problem - jestem na granicy 55 i 57...ale to 55 boję się że na dłuższej jeździe będzie problemem bo ma bardzo niski stack I się okaże że muszę dołożyć podkładek...
  14. Jak ma się takie góry pod ręką, to tak, można odpuścić przełożenia na płaskie czy dokręcenie z lekkiej górki. Sęk w tym, że większość u nas nie ma tych gór, a mimo to chce mieć możliwość wjechania w ciężki teren lub ma pod ręką pagórki lub musi do tych gór dojechać. W takich przypadkach często kończy się na piłowaniu na najmniejszych zębatkach kasety. Obecnie w fullu mam 34:52-11, jest wystarczająco ale na pewno nie optymalnie. Przy kasetach 52-10 niby szerszy zakres ale na pewno nie przyjemniejsza praca na tych mikro koronkach. Ja bym bardziej widział kasety typu 60/58-13/12 i możliwość wsadzenia z przodu 38 lub 40. Zakres będzie podobny ale nie będzie tych dzikich przeskoków z 13 na 11, czy 12 na 10.
  15. U mnie HT od Żabojadów - może kiedyś wrzucę zdjęcie nietypowej ramy i dźwigni -klucza z dodatkową funkcją
  16. Ale takie chiński emoga być dobre? A co masz n a myśli że pokryte skorupa chodzi że mają na wierzchu jakiś materiał jak skaj itp?
  17. @Adik Nie ma, a raczej nie było w MTB większych blatów niż 44 - pomijając kosmitów, to nikomu nie jest to potrzebne (choć sam miałem, ale to jeszcze 3x8 w 26")... Ludzie zazwyczaj chcą jeździć szybciej, a nie wolniej - pomijając tych, którym na prędkości samej w sobie nie zależy (np. mi nie), ale takich którzy chcą jeździć wolniej, to chyba nie ma.
  18. Podstawowy Myroon , ma wyjść budżetowy bike dla bratowej.
  19. Zapominacie o najważniejszym, PAPIER do DUPY 😁
  20. Wrzucaj śmiało coś innego niż oryginalny shimanowski blat. 38t ci wystarcza? Może w 40t pójść. Co wybrałeś i gdzie zamawiałeś?
  21. Jak kupowałem "nowocześniejszego" fulla to cholernie spodobało mi się że wciąż ma trzyrzędową korbę (następne roczniki już były inne). Z szybkimi oponami - ten rower nie miał by racji bytu np z jednorzędową korbą. W innym wypadku inny nowocześniejszy rower który wychodził na 2x11 - a poprzedni właściciel go zrobił na 1x11 jest obecnie idealny. Zwłaszcza że ma poważniejsze szerokie kółka do jazdy terenowej - taki schyłkowy trail bike. Faktycznie łatwiejszy taki napęd jak ma się jeden (nie jedyny) rower wyspecjalizowany pod coś - ale koszty zakupu całości napędu no niestety są spore. Kolejny full trailbike z swoimi latami na karku i napędem 2x10 - jest wystarczająco dobry i nie widzę go z innym napędem. Mając już doświadczenie w napędach rowerowych to racja że trzeba w takim 2x10 i na korbie i na przerzutce jednocześnie równoważyć biegi. Lecz jak na to ile taki napęd kosztuje i waży to wniosek mam taki że. Nic mu nie brakuje przy sytuacjach podjazdowych i zjazdowych. Mowa o napędach klasy slx / xt gdzie tylne przerzutki są w dobrym stanie i mają te sprzęgło. Czyli mimo dekady ewolucji napędów nie okopuje się w żadnym obozie napędowym. W każdym kolejnym rowerze przy innej specyfikacji i innym rowerzyście / terenie do jazdy... Optimum - będzie czymś innym. Niech producenci produkują wszytko równolegle.
  22. Czy Oryginalna korba ma 40z blat? Z opłacalnych rzeczy wstawienie innego blatu - zrobi ci wystarczającą różnicę. Koła dużo dają, ale dużo kosztują przez co ciężko jednoznacznie powiedzieć że warto. Jak byłem młodzikiem to myślałem że potrzebuję 48/11 i cholernie twarde to przełożenie jest - z obecnej perspektywy. Teraz na różnych rowerach mam bardzo różne przełożenia i w większości sytuacji coś co zapewnia przełożenie zbliżone do 44/11 jest wystarczające. W jednym fitnessbiku z korby 48/36/26 przeszedłem na 44/36/26. Jakoś wolę mieć na korbie środkową w okolicy 34 (zamiast 32) i blat 44 w mtb niż większą zębatkę. Ps. Jak masz zbyt lekkie przełożenia to innymi cięższymi oponami o wyższym profilu można sobie też je zoptymalizować.
  23. Wczoraj
  24. Kombinowałem miesiąc temu rower dla młodego niskiego dzieciaka. Najmniejsze rowery na 26" miały niestety niewystarczający przekrok. Najmniejsze 27,5" (XS) oferowały już na tyle niską ramkę by dało się mu wchodzić schodzić. Canondale trail 27,5" dorwałem Wsadziłem tam stare koła 26" na tarczach i średnich 2.1" oponkach - i przy korbach 170mm jest dość nisko, ale nie haczy o grunt. Co to to nie. Czy ten Giant Reign jest koniecznym wyborem? Nrs myślę że jest wystarczająco słabą bazą by pójść w nowocześniejszą ramę. Czy myślałeś nad innym rowerem? By kupić cały rower i zrobić przekładki tego co chcesz i co będzie pasowało a resztę sprzedać? Pamiętaj że XL na 27.5" będzie znośna, ale ten sam rozmiar na (+- kilka lat różnicy) 29" będzie prawdopodobnie przesadnie duży. Podoba mi się opcja wyjścia z 26" roweru i starej ramy na coś nowocześniejszego - ale w dalszym ciągu wiekowego. Trzy rowery FS sprawiłem sobie z tego okresu 2014 - 2016 i cholera lubię je bardzo. Nie wiem co potrzebujesz, ale szukaj co dobrego dostaniesz wśród kompletnych rowerów. Cube Stereo (mój wybór) Trek Fuel (też mam) / Remedy Radon Slide I mnóstwo innych ciekawych nietypowych rowerów z tej ery 27,5" i początków 29" erów PS. Doczytałem dopiero teraz że masz już Gianta Reigna ramkę. Jak nie ma innych kół do kupienia okazyjnie nigdzie to cóż przeplatanie ma sens. Ja tego nie polecam, ale mam inne koszty serwisu (drogie) i podzespołów (tanie) więc szukam innych części.
  25. Pierwsze wrażenia - jest fajnie i inaczej niż na konwencjonalnym starym mtb. Od typowego Fitnessbike którego też mam (Cube Sl Road pro) dużo bardziej pozycja ala nowocześniejsze rowery. Hamulec (jakikolwiek) już lada moment będzie. Co jeszcze myślę zrobić - podnieść ciśnienie w widelcu by SAG zmalał. Przód jest już naprawdę komfortowy a tył mimo oponki 30C (cx pro) po mieście dosyć jest okej. Jak warunki będą sprzyjały to jadę tym do lasu go sprawdzić czy się dobrze prowadzi. Przełożenia szosowe w tak lekkim rowerze teoretycznie powinny być wystarczające do zapuszczenia się w teren (korba jest compact).
  26. Obniżki cen na komponenty Pro Koryak mostki 6st 80,90,100mm 20EUR https://www.bike-discount.de/en/pro-koryak-di2-60-stem mostki 0st 50,60mm 20EUR https://www.bike24.com/p2417571.html kierwnica 31.8 800mm rise 20mm 20EUR https://www.bike24.com/p2348758.html sztyce kilka rodzajów (zcreen poniżej) 30EUR
  27. @marcin_ostrów, @KrissDeValnor Framesety KTMa czy coś bardziej egzotycznego? Mnie też tam pewne tematy kuszą, ale mam 3 rowery "współczesne" (w odróznieniu od "sentymentalnych") i ban od małzonki na dalsze... Do ewentualnej optymalizacji w zakresie ramy może kwalifikowałby sie fitnessohybryda Felt Verza Speed ze względu na ograniczenie w szerokości opon...chwilami chodzą mi po głowie ta X-Strada 10 i budowa w wersji FIT (flatbar) - chociaż może eksperyment z barankiem też by się wydarzył (klamkomanetki z RCZ jakieś się w pudłach chowają)..
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...